Kedy pridu dalsie autobusy?
Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | SOR NB 18 City | 4221 – 4240, 1821 – 1830, 2841 – 2850 | 2010 | 2010 | from 2022 | 40 |
2. | SOR NB 18 City | 2851 – 2870, 1831 – 1850 | 2010 | 2010 – 2011 | from 2019 | 40 |
3. | SOR NB 18 City | 2201 | 2011 | 2012 | — | 1 |
4. | SOR NB 18 City | 1851 – 1858, 2202 – 2212 | 2012 | 2012 | from 2024 | 19 |
5. | SOR NB 18 City | 1859 | 2012 | 2013 | 2021 | 1 |
6. | SOR NB 18 City | 4241 – 4255, 2213 – 2222 | 2014 – 2015 | 2015 | from 2023 | 25 |
7. | SOR NB 18 City | 4256 – 4270, 2223 – 2232 | 2015 | 2015 | — | 25 |
8. | SOR NB 18 City | 2233 – 2251, 1860 – 1868, 4271 – 4274 | 2017 | 2017 | — | 32 |
Total | 2010 – 2017 | 183 |
Length | 18750 mm |
---|---|
Width | 2550 mm |
Height | 2900 mm |
Height over air conditioning | 3110 mm |
Height of floor | 340 mm |
Wheelbase | 6180 a 6570 mm |
Doors | 5 |
Number of seats | 44 + 1
43 + 1 (#4241+, #2213+) |
Number of standing places | 106
107 (#4241+, #2213+) |
Design load | 150 + 1 |
Weight of unloaded vehicle | 14500 kg
15200 kg (po zosilnení rámu) 15700 kg (#1851 - 1858, #2201 - 2212) 16720 kg (#4241 - 4270, #2213 - 2232) 16830 kg (#2233+, #1860+, #4271+) |
Engine | FPT Industrial Cursor 8 F2BE3681B, Euro 5 EEV, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
FPT Industrial Cursor 9 F2CFE612C, Euro 6 (#4241+, #2213+), preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním |
Continuous power output | 243 kW / 2050 rpm (Cursor 8)
243 kW / 2000 rpm (Cursor 9) |
Piston displacement | 7790 cm3 (Cursor 8)
8710 cm3 (Cursor 9) |
---|---|
Maximum torque | 1400 Nm / 1200 rpm |
Maximum speed | 80 km/h |
Transmission | ZF Ecomat 6 HP 604C, automatická, 6-stupňová, s hydraulickým retardérom (Cursor 8)
ZF EcoLife 6 AP 1400B, 6-stupňová automatická, s integrovaným retardérom (Cursor 9) |
Steering wheel | RBL C 500V, hydraulické s posilňovačom riadenia |
Axles | predná: SOR NB 004, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená zadná: ZF AV 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou zadná: ZF AV 133, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (r.v. 2017) |
Tyres | 285/70 R19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (stredná a zadná náprava) |
Air conditioner | Carrier Sütrak AC 515 (#1821 - 1830, #1841 - 1845, #2841 - 2850, #2861 - 2865)
Webasto Santana XL (r. v. 2014 - 2015) Webasto Cool Top 220 RT-C (r. v. 2017) Eberspächer AC 515 G2 III (dodatočná montáž v r. 2020) |
Cooling capacity | 2 x 18 kW (Webasto Santana XL)
2 x 22 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C) 2 x 22 kW (Eberspächer AC 515 G2) |
Heating capacity | 2 x 20 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C) |
4231 | vehicle in service: 161 (88 %) |
4232 | online: 93 (50.8 %) |
4231 | today in service: 127 (69.4 %) |
1823 | vehicle ot of service (more than 2 weeks): 15 (8.2 %) |
1823 | vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (0.5 %) |
4221 | withdrawn vehicle: 22 (12 %) |
1. | 2. | ||
---|---|---|---|
2205 | 8014 | from 2024 | |
4226 | to 2017 | 8011 |
Pápež František
Vieš prečo majú veľa odstavených sorov? Nie sú diely, všetky tieto Sorky čakajú na nové motory, aj keď uznávam že Petržalka nemá najlepšiu údržbu tak v tomto prípade vidím problém niekde inde. Za chýbajúce diely ktoré nevedia dodať nemôžeš viniť Petržalskú údržbu. Veľmi zaujímavé je že tieto poruchy mali aj Sorky z Jurajovho dvora ale to si si možno ani nevšimol lebo behom pár týždňov alebo mesiacov ich opravili (vymenili motory). To mi už naozaj niečím zaváňa že Petržalka takmer žiadne nové motory na opravu nedostala ale Jurjaov dvor ich dostal takmer okamžite. A tie odstavené sorky rozhodne nie sú ošklbané, videl som ich nedávno na vlastné oči vo vozovni a sú kompletné, jediné čo treba je nový motor prípadme nejaké drobnosti.
A to by sa patrilo aby zvyšné Otokary išli do Petržalky (hlavne ani nie sú objednané [DOPLNENÉ-Až pár minút po napísaní príspevku práve vyšiel článok o ich objednaní]) len aby sme neboli prekvapení, predsa pôvodne sa hovorilo že už časť týchto prvých Otokarov pôjde do Petržalky a ako to nakoniec dopadlo?
Prečo sa rozhorčujem? No hlavne keby sa toto stalo teraz prvý krát nepovedal by som ani slovo veď niekto vždy musí byť posledný ale toto sa deje opakovane dlhé roky veď sa pozri kedy dojazdievali posledné Ikarusy 280, naftové Karosy, alebo 400-vkové ikarusy z ktorej vozovne ich na konci vypravovali? Vždy z Petržalky, jednoducho najstaršie vozy vždy boli v Petržalke a to neboli pôvodné Petržalské vozy, tie boli pozvláčané z iných vozovní, jednoducho pravidelne sa nám tu opakuje rovnaký scenár že vozy z rôznych vozovní sa nejakým spôsobom na konci životnosti ocitnú v Petržalke a verím tomu že ak by bola v Petržalke možnosť plnenia CNG tak Karosy by tam už dávno boli nasťahivané spolu s Tedomami.
Pevne verím že NSky pôjdu do Petržalky ale stačí si spomenúť na roky 2008 a 2014 tak mám obavy.
A tu len tak dávam zo zaujimavosti priemerný vek prevádzkovaných kĺbových vozidiel podľa vozovní PRED dodaním Otokarov.
Trnávka- ~13,5 rokov
Jurajov dvor- ~8,5 rokov
Petržalka- ~10 rokov
Aj keď sú to len približné výpočty tak je jasne vidieť ktoré vozovne potrobujú nové vozy a ktoré nie. Hlavne Jurajov dvor má preto taký vysoký priemerný vek len preto lebo tam majú jazdenky ktoré majú viac ako 15 rokov tie im tam pridávajú (teraz už ich ani nevyužívajú) ináč by mali o dosť nižšie číslo. Ale Petržalka ktorá má o dosť vyšší priemerný vek a ešte k tomu potrebovala vozy naviše nedostala žiadne nové vozy iba vraky. Ale Jurjaov dvor dostal 20 nových Otokarov keď majú plno nových vozov ktoré im tam počas víkendov alebk večer postávajú.
Až teraz som si uvedomil že som do štatistiky nezarátal letiskové Solarisy takže Jurák ma priemerný vek hlboko pod 8 rokov