VehiclesBuses › SOR NB 18 City

SOR NB 18 City (1st and 2nd delivery without air conditioning)
SOR NB 18 City (2nd delivery with air conditioning)
SOR NB 18 City (2nd delivery with air conditioning)
SOR NB 18 City #1859
SOR NB 18 (6th delivery)
SOR NB 18 (7th delivery)
SOR NB 18 (8th delivery)
SOR NB 18 (8th delivery)

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. SOR NB 18 City 4221 – 4240, 1821 – 1830, 2841 – 2850 2010 2010 from 2022 40
2. SOR NB 18 City 2851 – 2870, 1831 – 1850 2010 2010 – 2011 from 2019 40
3. SOR NB 18 City 2201 2011 2012 1
4. SOR NB 18 City 1851 – 1858, 2202 – 2212 2012 2012 from 2024 19
5. SOR NB 18 City 1859 2012 2013 2021 1
6. SOR NB 18 City 4241 – 4255, 2213 – 2222 2014 – 2015 2015 from 2023 25
7. SOR NB 18 City 4256 – 4270, 2223 – 2232 2015 2015 25
8. SOR NB 18 City 2233 – 2251, 1860 – 1868, 4271 – 4274 2017 2017 32
Total 2010 – 2017   183

Technical Data

Length 18750 mm
Width 2550 mm
Height 2900 mm
Height over air conditioning 3110 mm
Height of floor 340 mm
Wheelbase 6180 a 6570 mm
Doors 5
Number of seats 44 + 1
43 + 1 (#4241+, #2213+)
Number of standing places 106
107 (#4241+, #2213+)
Design load 150 + 1
Weight of unloaded vehicle 14500 kg (1., 2. séria)
15200 kg (1., 2. séria po zosilnení rámu)
15700 kg (#1851 - 1859, #2201 - 2212)
16720 kg (#4241 - 4270, #2213 - 2232)
16830 kg (#2233+, #1860+, #4271+)
Gross vehicle weight 25500 kg (1., 2. séria)
27000 kg (#1851 - 1859, #2201 - 2212)
Engine FPT Industrial Cursor 8 F2BE3681B, Euro 5 EEV, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
FPT Industrial Cursor 9 F2CFE612C, Euro 6 (#4241+, #2213+), preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Continuous power output 243 kW / 2050 rpm (Cursor 8)
243 kW / 2400 rpm (Cursor 8, #1851 - 1859, #2201 - 2212)
243 kW / 2000 rpm (Cursor 9)
Piston displacement 7790 cm3 (Cursor 8)
8710 cm3 (Cursor 9)
Maximum torque 1400 Nm / 1200 rpm
Maximum speed 80 km/h
Transmission ZF Ecomat 6 HP 604C, automatická, 6-stupňová, s hydraulickým retardérom (Cursor 8)
ZF EcoLife 6 AP 1400B, 6-stupňová automatická, s integrovaným retardérom (Cursor 9)
Steering wheel RBL C 500V, hydraulické s posilňovačom riadenia
Axles predná: SOR NB 004, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou
zadná: ZF AV 133, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (r.v. 2017)
Tyres 285/70 R19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (stredná a zadná náprava)
Air conditioner Carrier Sütrak AC 515 (#1821 - 1830, #1841 - 1845, #2841 - 2850, #2861 - 2865)
Webasto Santana XL (r. v. 2014 - 2015)
Webasto Cool Top 220 RT-C (r. v. 2017)
Eberspächer AC 515 G2 III (dodatočná montáž v r. 2020)
Cooling capacity 2 x 18 kW (Webasto Santana XL)
2 x 22 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C)
2 x 22 kW (Eberspächer AC 515 G2)
Heating capacity 2 x 20 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C)

Photos

Vehicle catalogue

4221 4222 4223 4224 4225 8011 4227 4228 4229 4230 4231 4232 4233 4234 4235 4236 4237 4238 4239 4240 1821 1822 1823 1824 1825 1826 1827 1828 1829 1830 2841 2842 2843 2844 2845 2846 2847 2848 2849 2850

2851 2852 2853 2854 2855 2856 2857 2858 2859 2860 2861 2862 2863 2864 2865 2866 2867 2868 2869 2870 1831 1832 1833 1834 1835 1836 1837 1838 1839 1840 1841 1842 1843 1844 1845 1846 1847 1848 1849 1850

2201

1851 1852 1853 1854 1855 1856 1857 1858 2202 2203 2204 8014 2206 2207 2208 2209 2210 2211 2212

1859

4241 4242 4243 4244 4245 4246 4247 4248 4249 4250 4251 4252 4253 4254 4255 2213 2214 2215 2216 2217 2218 2219 2220 2221 2222

4256 4257 4258 4259 4260 4261 4262 4263 4264 4265 4266 4267 4268 4269 4270 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2229 2230 2231 2232

2233 2234 2235 2236 2237 2238 2239 2240 2241 2242 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 2251 1860 1861 1862 1863 1864 1865 1866 1867 1868 4271 4272 4273 4274

Legend and statistics

4231vehicle in service: 161 (88 %)
4249online: 31 (16.9 %)
4241today in service: 38 (20.8 %)
4233vehicle ot of service (more than 2 weeks): 14 (7.7 %)
1823vehicle ot of service (more than 6 months): 2 (1.1 %)
4221withdrawn vehicle: 22 (12 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 61.8 %, Monday to Friday 76.7 %

Currently in service on lines

/ 6
20 / 3
21 / 51
31 / 6
32 / 51
50 / 51 52
63 / 51
83 / 51
96 / 51

Renumbered Fleet Numbers

1.2.
2205 8014from 2024
4226to 20178011 

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ma178rek #216:
Podla vsetkeho nedodali BUSEcko do Libchachav nacas, tak to dodatocne dorobili.
Úplne random z histórie otázka???
Prečo boli vozidla 2866-2870 dodané resp pustené do premávky bez transparentov a využívali sa papierové tabuľky alebo A4 😃
randomtipekzulic

randomtipekzulic

Trosku si sa pomylil, jeden petrzalsky sor z prvej serie ma este povodne sedadla
Reply on: ElektrickaT3 #211:
Pár €5 z trnávky by ešte malo mať.
Petržalka nemá nič už žiadne; jurajov dvor neviem ale zdá sa mi že už všetky majú vymenené. Nájdu sa nejaké v sérii 1821-1850
Ale neviem či už aj tie nevymenili takže ak náhodou už majú všetky vymenené ma tu nevraždite, ale normalne ako slušný ludia ma opravte pripadne doplnte.
Reply on: Mhr1 #212:
Tak myslím že ich už je len pár, lebo ja často chodím so Sorkami, a všetky majú koženkové už nejaký čas.
Reply on: ElektrickaT3 #211:
Sú.
Neviete, či sú ešťe také Sorky, ktoré majú pôvodné textilné poťahy sedadiel?
Reply on: Petto #195:
Ja to vidím takisto. Akurát s rozdielom, že nejaké SORKY by Jurák dal Petržalke a nejaké Otokary Trnávke-
Reply on: Solider #208:
Zastávky nevidím ako problém ... Priemerné to vychádza spoj za 80sekund... Keby ide všetko ako má lenže situácia by bola 1/1/2 v grafikone v nejakom náhodnom poradí... Prípadne 2/0/2 keďže 3+4 majú papierový preklad na Špitálskej

Prípadne viesť ráno linky 7/17 s tým že 7 by išla cez Americké a 17 opačným okruhom... V intervale 8 minút obidve na striedačku

Úsek Blumental-Raca by ostal v rovnakom rozsahu iba by sa rozdelili dopyt pre 2 smery
Reply on: Petto #187:
Nie výhybka na Americkom smer mesto, ale križovatky a zastávky. Už sme to tu mali, keď istý čas jazdila 7 v int. 4 minúty a tlačila sa na Špitálskej s 3, 4 a 9 v int. 8 min. Realita bola taká, že na Americkom námestí stáli vláčiky 3 a 7, ktoré čakali na prejazd cez križovatku. K tomu išli vláčiky so 4 alebo 9, pretože Mariánska aj Centrum (ex Kamenné námestie) sú zastávky len pre jeden voz. Čiže spojenie atraktívne, ale za cenu meškania, teda nedodržiavania cestovného poriadku a vzájomného zdržiavania sa električiek.
Reply on: sor_2048 #206:
...všetci sú zlí... ZHODA v písaní mäkkého i.
Reply on: ikarus31 #204:
To je pravda. V nejak super stave nie sú ale v porovnaní s 18xx euro 5 je to na tom dosť lepšie
Ale stačí sa pozrieť že kto na nich väčšinou jazdí. Mongoli. A nechcem povedať že všetci sú zlý alebo nevedia s tým jazdiť ale veľmi velká časť z nich s tým jazdí jak keby ten voz nechodil po ceste ale niekde lietal a s cestou nemá nič. Stačí ísť ráno na záťah 98
Reply on: Petto #200:
Pokiaľ si dobre pamätám novú zmluvu medzi mestom a DPB, tak tam bolo definované, že ak mesto nenájde prostriedky na obnovu vozového parku tak si úver zabezpečí DPB nie? Takže je tu aj táto možnosť.
Reply on: sor_2048 #201:
Petržalské 423x euro5 naozaj nie sú v pohode stave
Reply on: Ma178rek #188:
Zase dogma pevného cyklu. Všetko sa dá nastaviť predsa. Keď môže stáť aj tri minúty IAD + busy na Mýtnej kvôli tvrdej preferencii tak sa samozrejme dá upraviť aj Americké nám. a zmysluplnejšie riešiť trasu L7.
Reply on: Samčo #197:
Keby k nam do Petržalky dali nejaké v normálnom stave tak by to bolo lepšie aj ako €6
Malo by to aspoň normálny výkon
Dobré sú napr. 2869, 2854, 2201 a ešte sa nejaké nájdu len tie vozy moc nevídam
Reply on: Ma178rek #199:
Ale náhodou vážne v Petržalke sú už skoro všetky v pohode stave. Fakt tie 18xx €5 sú na tom mhohokrát horšie
Reply on: Dadino #198:
Hladam hladam ale v navrhu rozpoctu mesta vidim nula celá nula na nakup novych busov. Tych 8ks je len nejaky zazrak co sa narychlo nasiel. Skor sa tu dakto spolieha na tie EU prašule, ale tie budu len na CNG alebo elektro prinajlepsom. Najst prachy dajme tomu len na 50ks Diesel vozov je 20 milionov (400 000 je voz NS18) - ale existuje aj uver samozrejme.
Reply on: Dadino #198:
V to dúfam aj ja že najneskôr do leta príde objednávka aspoň na 50ks lebo bude potom naozaj problém s kovovou výpravou .. ibažeby v Petržalke električka odbremenila linky až tak že niektoré môžu byť oslabené na sóla... No nechajme sa prekvapiť čo prinesie tento rok 🙂
Reply on: Ma178rek #191:
Ja si myslím osobne, že týchto 8ks bolo narýchlo kúpených z nejakých presunutých peňazí odniekadiaľ aby sa vyčerpali v roku 2024. Rovnako zastávam názor, že v rámci tohto roka 2025 prídu ďalšie a väčšie objednávky na či už NSG alebo NS busy alebo aj aj. Všetci vedia, že tie busy potrebujeme a hlavne v oboch tendroch bola podmienka na možnosť dodania 80ks vozidiel v rámci prvej objednávky a tuším do 12 mesiacov. Takže ešte aby nás neprekvapili, že si uplatnia takéto niečo v rámci NS 18 diesel. 😃Alebo 40 Diesel, 30 CNG. Tie počty strielam ale možné je všetko. Každopádne ja si osobne myslím, že čoskoro prídu ďalšie objednávky. 🙂