VozidláAutobusy › SOR NB 18 City

SOR NB 18 City (1. a 2. séria bez klimatizácie)
SOR NB 18 City (2. séria s klimatizáciou a po vyztužení rámu)
SOR NB 18 City (2. séria s dodatočne namontovanou klimatizáciou)
SOR NB 18 City #1859
SOR NB 18 (6. séria)
SOR NB 18 (7. séria)
SOR NB 18 (8. séria)
SOR NB 18 (8. séria, stav r. 2024)

Úvod

Kĺbové autobusy SOR NB 18 City českého výrobcu SOR Libchavy sa do sériovej výroby dostali v závere roka 2008. Prototyp tohto plne nízkopodlažného kĺbového autobusu bol predstavený v roku 2006. Po vyrobení druhého prototypu a jedného prímestského vozidla NC 18 sa začala sériová výroba mestských vozidiel, ktorá trvala až do začiatku roka 2022.

Koncom roku 2009 vyhrala spoločnosť SOR Libchavy tender DPB na dodávku 100 kusov kĺbových naftových autobusov. Prvé vozidlá prišli do Bratislavy po Veľkej noci 2010. Cena jedného vozidla bola 272 000 €.

V roku 2014 bolo prostredníctvom verejnej súťaže obstaraných ďalších 50 vozidiel, ktoré boli dodané v rokoch 2014 a 2015. Cena jedného autobusu bola v tomto prípade 308 200 €. Ďalší tender na dodávku 32 kĺbových autobusov vyhrala spoločnosť SOR Libchavy aj v roku 2017 s cenou 327 855 € za jeden autobus (avšak v tomto prípade aj vrátane náhradných dielov na tri roky).

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR NB 18 City 4221 – 4240, 1821 – 1830, 2841 – 2850 2010 2010 od 2022 40
2. SOR NB 18 City 2851 – 2870, 1831 – 1850 2010 2010 – 2011 od 2019 40
3. SOR NB 18 City 2201 2011 2012 1
4. SOR NB 18 City 1851 – 1858, 2202 – 2212 2012 2012 od 2024 19
5. SOR NB 18 City 1859 2012 2013 2021 1
6. SOR NB 18 City 4241 – 4255, 2213 – 2222 2014 – 2015 2015 od 2023 25
7. SOR NB 18 City 4256 – 4270, 2223 – 2232 2015 2015 25
8. SOR NB 18 City 2233 – 2251, 1860 – 1868, 4271 – 4274 2017 2017 32
Spolu 2010 – 2017   183

Technické parametre

Dĺžka 18750 mm
Šírka 2550 mm
Výška 2900 mm
Výška s klimatizáciou 3110 mm
Výška podlahy 340 mm
Rázvor 6180 a 6570 mm
Počet dverí 5
Počet miest na sedenie 44 + 1
43 + 1 (#4241+, #2213+)
Počet miest na státie 106
107 (#4241+, #2213+)
Celkový počet miest 150 + 1
Pohotovostná hmotnosť 14500 kg (1., 2. séria)
15200 kg (1., 2. séria po zosilnení rámu)
15700 kg (#1851 - 1859, #2201 - 2212)
16720 kg (#4241 - 4270, #2213 - 2232)
16830 kg (#2233+, #1860+, #4271+)
Celková hmotnosť 25500 kg (1., 2. séria)
27000 kg (#1851 - 1859, #2201 - 2212)
Motor FPT Industrial Cursor 8 F2BE3681B, Euro 5 EEV, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
FPT Industrial Cursor 9 F2CFE612C, Euro 6 (#4241+, #2213+), preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 243 kW / 2050 rpm (Cursor 8)
243 kW / 2400 rpm (Cursor 8, #1851 - 1859, #2201 - 2212)
243 kW / 2000 rpm (Cursor 9)
Objem motora 7790 cm3 (Cursor 8)
8710 cm3 (Cursor 9)
Krútiaci moment motora 1400 Nm / 1200 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka ZF Ecomat 6 HP 604C, automatická, 6-stupňová, s hydraulickým retardérom (Cursor 8)
ZF EcoLife 6 AP 1400B, 6-stupňová automatická, s integrovaným retardérom (Cursor 9)
Riadenie RBL C 500V, hydraulické s posilňovačom riadenia
Nápravy predná: SOR NB 004, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou
zadná: ZF AV 133, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (r.v. 2017)
Pneumatiky 285/70 R19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (stredná a zadná náprava)
Klimatizácia Carrier Sütrak AC 515 (#1821 - 1830, #1841 - 1845, #2841 - 2850, #2861 - 2865)
Webasto Santana XL (r. v. 2014 - 2015)
Webasto Cool Top 220 RT-C (r. v. 2017)
Eberspächer AC 515 G2 III (dodatočná montáž v r. 2020)
Chladiaci výkon klimatizácie 2 x 18 kW (Webasto Santana XL)
2 x 22 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C)
2 x 22 kW (Eberspächer AC 515 G2)
Vykurovací výkon klimatizácie 2 x 20 kW (Webasto Cool Top 220 RT-C)

Fotografie

Opis

Skelet dvojčlánkového trojnápravového autobusu zvarili z oceľových profilov a opláštili kompozitnými a plastovými materiálmi. Oba články spojili kĺbom a zakryli prechodovým mechom. Pre zvýšenie odolnosti voči korózii použili na spodnú časť vozidla nehrdzavejúce materiály. Naftový motor poháňajúci zadnú nápravu umiestnili v zadnej časti nastojato v motorovej veži. Rýchlu výmenu cestujúcich zabezpečili v pravej bočnici päticou dvojkrídlových dverí otvárajúcich sa dovnútra s dopytovým otváraním pôvodne od firmy Pars Komponenty, na vozidlách od roku 2014 od firmy Norgren. Zasklenie autobusu previedli technológiou lepenia.

Pre cestujúcich osadili v interiéri plastové sedadlá STER 6MS s textilným čalúnením prevažne v priečnom usporiadaní 2 + 2. Väčšinu sedadiel osadili na vyvýšených schodíkoch, pri vozidlách od roku 2014 v prednej časti zvýšili počet sedadiel dostupných priamo z nízkej podlahy bez nutnosti prekonávania schodu. Pre zvýšenie kapacity sediacich cestujúcich umiestnili v priestore pre vozíky sklápacie sedadlá - dvojicu priečnych sedadiel a pri vozidlách do roku 2012 aj trojicu pozdĺžnych sedadiel. Strop a bočné steny v interiéri obložili plastovými materiálmi, zásteny pri dverách vyriešili po vozidlo #2201 nízkou priečkou, pri ďalších vozidlách použili vyššie sklenené steny. Pri prvých sériách použili v interiéri žlté tyče, od roku 2014 používali červené tyče. Vozidlá z roku 2017 na niektorých zvislých tyčiach vybavili nabíjacími USB konektormi. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou a klimatizáciou Konvekta KL 2/4-split (iba vozidlá bez klimatizácie pre cestujúcich). Nástup a výstup cestujúcich uľahčili možnosťou naklonenia vozidla k vozovke prostredníctvom systému ECAS a pri tretích dverách osadili manuálnu výklopnú plošinu pre cestujúcich na vozíku. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti druhým až tretím dverám, pričom pri vozidlách od roku 2014 bol tento priestor predelený prídržnými tyčami na dve časti a s jedným zvislým operadlom. Autobusom z roku 2017 inštalovali dve zvislé operadlá, čím priestory pre kočík a invalidný vozík boli oddelené. Vodičovi umožnili kontrolu zadnej časti vozidla prostredníctvom cúvacej kamery na zadnom čele. Interiérovým kamerovým systémom poskytli vodičovi lepší prehľad o dianí vo vozidle.

Osvetlenie interiéru zabezpečili zapustenými osvetľovacími pásmi so žiarivkami, pri novších vozidlách použili LED trubice. Vykurovanie autobusu zabezpečili nezávislým naftovým vykurovaním Eberspächer Hydronic resp. Spheros Thermo 300 s rozvodmi pozdĺž bočníc vozidla. Vetranie riešili pôvodne výklopnými, od roku 2014 posuvnými časťami bočných okien, strešnými výklopnými vetrákmi a strešnými ventilátormi. Chladenie interiéru zabezpečili vo vozidlách #1821 - 1830, #1841 - 1845, #2841 - 2850 a #2861 - 2865 pomocou dvojice strešných klimatizačných jednotiek Carrier Sütrak AC 515, pri všetkých vozidlách z rokov 2014 a 2015 použili klimatizácie Webasto Santana XL s chladiacim výkonom 18 kW (bez možnosti vykurovania). V oboch prípadoch išlo o zariadenia výrobcami odporúčané pre kategóriu mini- a midibusov. Pri vozidlách z roku 2017 použili klimatizačné jednotky Webasto Cool Top 220 RT-C s chladiacim výkonom 22 kW a možnosťou vykurovania s vykurovacím výkonom 20 kW. Vozidlá dodali v červeno-čiernom farebnom vyhotovení s výnimkou dlhodobo zapožičaného autobusu #1859 v celobielom vyfarbení.

Vozidlo #2201 dodali ako jediné z prvej stovky bratislavských autobusov tohto typu už z výroby vybavené informačným systémom BUSE vrátane akustického hlásiča zastávok. Vozidlá dodané v rokoch 2014 a 2015 už boli z výroby vybavené optickým aj akustickým informačným systémom s možnosťou exteriérového vyhlasovania linky a smeru pre nevidiacich cestujúcich s dvojicou exteriérových reproduktorov na streche.

Úpravy

Pred zaradením do prevádzky bol do vozidiel nainštalovaný informačný systém firmy BUSE (bez akustických hlásičov zastávok) a tarifný systém. Na jeseň 2010 výrobca preventívne spevnil výstužami rámy vozidiel, nakoľko na niektorých vozidlách sa objavilo praskanie častí rámov. Ďalšie úpravy vozidiel (zosilňovanie rámu) výrobca realizoval v januári a februári 2011 a následne až do roku 2012.

Začiatkom roka 2017 bolo vozidlo #4226 vyradené z osobnej prevádzky a upravené na výcvikové vozidlo s číslom 8011 pridaním pracoviska inštruktora.

V roku 2020 prebehla montáž klimatizačných jednotiek priestoru pre cestujúcich do vozidiel z rokov 2010 a 2012, ktoré ňou neboli vybavené. Klimatizácie Eberspächer AC 515 G2 III boli montované do vozidiel vo firme Zliner v Zlíne. V rokoch 2020 - 2021 bol tiež do týchto vozidiel nainštalovaný interiérový a exteriérový kamerový systém.

V roku 2021 začali vozidlá postupne dostávať namiesto pôvodných textilných poťahov sedadiel nové koženkové poťahy v červenej farbe, resp. v modrej farbe na sedadlách pre vybrané skupiny cestujúcich. Z autobusov 6. - 8. série boli postupne demontované vonkajšie reproduktory. Autobusom z rokov 2010 a 2012 boli dodatočne od roku 2022 postupne doplnené akustické hlásiče zastávok získané z iných vyradených vozidiel.

Prevádzka

Vozidlá prvej série sa do premávky zaradili od 6. júla 2010. Autobusy sa zaradili do vozovní Petržalka (20 vozidiel), Trnávka (10) a Jurajov dvor (10). Autobusy z druhej dodávky sa postupne zaraďovali do premávky od 15. novembra 2010 do januára 2011 a rozdelené boli do vozovní Trnávka a Jurajov dvor. V súvislosti so zmenou v garážovaní autobusov od 1. septembra 2011 boli vozidlá pôvodne umiestnené vo vozovni Jurajov dvor preradené do vozovne Trnávka.

Pôvodne zapožičané vozidlo #2201 začalo jazdiť 9. januára 2011 a 19 ďalších vozidiel tejto série začalo jazdiť postupne od 11. mája 2012. V rokoch 2013 až 2020 mal dopravný podnik dlhodobo zapožičané jedno vozidlo od výrobcu - #1859.

Vozidlá #4241 - 4255, ktoré boli zaradené do vozovne Petržalka, boli sprevádzkované postupne od januára do marca 2015 na linkách vypravovaných touto vozovňou. Autobusy #2213 - 2222 sa zaradili do vozovne Jurajov dvor a začali jazdiť v marci 2015. Ďalšia séria petržalských autobusov začala jazdiť od konca júna 2015 a autobusy z Jurajovho dvora od júla 2015.

Vozidlá dodané v roku 2017 boli zaradené do vozovní Jurajov dvor, Trnávka a Petržalka a začali jazdiť postupne od 8. septembra 2017.

V polovici júla 2018 bolo niekoľko vozidiel šiestej série z vozovne Petržalka preradených do vozovne Trnávka, odkiaľ boli vypravované prevažne na linku 50 miesto 12-metrových autobusov z dôvodu predĺženia intervalov medzi spojmi, a neskôr aj na ostatné linky vypravované touto vozovňou. Neskôr v rokoch 2019 a 2020 sa opäť vrátili do vozovne Petržalka. Po zaradení prvej série nových autobusov Otokar Kent C 18,75 do premávky zmenilo niekoľko autobusov SOR NB 18 vozovňu. Vozidlá #2249 a 2250 prešli do vozovne Trnávka, #2861 - 2865 do vozovne Petržalka a #2867 - 2868 do vozovne Jurajov dvor. Po sprevádzkovaní druhej série Otokarov boli na konci septembra 2022 autobusy #2861 - 2865 preradené do Jurajovho dvora a na výmenu do Petržalky odišli vozidlá #2218 - 2222 vybavené systémom APC. Zároveň bolo 10 autobusov (#2853 - 2860, 2869, 2870) preradených z Trnávky naspäť do Jurajovho dvora. Po týchto presunoch bol stav vozidiel SOR NB 18 v jednotlivých vozovniach: Trnávka 48, Jurajov dvor 74 a Petržalka 57. Už 9. októbra boli niektoré autobusy z Jurajovho dvora zo série #2853 - 2863 opäť požičané vozovni Petržalka.

Vyraďovanie a likvidácia

Prvým vyradeným vozidlom tohto typu bol autobus #1838, ktorý bol neopraviteľne poškodený čelným nárazom do portálu dopravného značenia v roku 2016. V novembri 2020 bol požiarom vážne poškodený autobus #4250, ktorý už potom vzhľadom na rozsah poškodenia nebol opravený. O dva roky neskôr požiar zničil aj autobus #1824. Oba zhorené autobusy boli v lete 2023 ponúknuté na predaj, ale nikto o ne neprejavil záujem. Väčšie vyraďovanie autobusov začalo v roku 2024, kedy boli pre zlý technický stav vyradené najmä petržalské autobusy z prvej série. Vyradený bol aj autoškolský autobus #8011, ktorý následne nahradilo vozidlo #2205 s novým číslom 8014.

Katalóg vozidiel

4221 4222 4223 4224 4225 8011 4227 4228 4229 4230 4231 4232 4233 4234 4235 4236 4237 4238 4239 4240 1821 1822 1823 1824 1825 1826 1827 1828 1829 1830 2841 2842 2843 2844 2845 2846 2847 2848 2849 2850

2851 2852 2853 2854 2855 2856 2857 2858 2859 2860 2861 2862 2863 2864 2865 2866 2867 2868 2869 2870 1831 1832 1833 1834 1835 1836 1837 1838 1839 1840 1841 1842 1843 1844 1845 1846 1847 1848 1849 1850

2201

1851 1852 1853 1854 1855 1856 1857 1858 2202 2203 2204 8014 2206 2207 2208 2209 2210 2211 2212

1859

4241 4242 4243 4244 4245 4246 4247 4248 4249 4250 4251 4252 4253 4254 4255 2213 2214 2215 2216 2217 2218 2219 2220 2221 2222

4256 4257 4258 4259 4260 4261 4262 4263 4264 4265 4266 4267 4268 4269 4270 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2229 2230 2231 2232

2233 2234 2235 2236 2237 2238 2239 2240 2241 2242 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 2251 1860 1861 1862 1863 1864 1865 1866 1867 1868 4271 4272 4273 4274

Legenda a štatistika

4231nevyradené vozidlo: 161 (88 %)
4231online: 80 (43,7 %)
4231dnes v premávke: 124 (67,8 %)
4233odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 13 (7,1 %)
1823odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky): 1 (0,5 %)
4221vyradené vozidlo: 22 (12 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.
Denná vypravenosť prevádzkových vozidiel za posledný mesiac: 48,2 %, v pondelok až piatok 59,4 %

Teraz v premávke na linkách

/ 7
20 / 4 5
29 / 2 8
31 / 8
32 / 6
59 / 2 6
68 / 2 4 5
70 / 4 6
75 / 7
90 / 5 7
93 / 3
96 / 3 5 8
191 / 3 4

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
2205 8014od 2024
4226do 20178011 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #195:
Ja to vidím takisto. Akurát s rozdielom, že nejaké SORKY by Jurák dal Petržalke a nejaké Otokary Trnávke-
Reakcia na: Solider #208:
Zastávky nevidím ako problém ... Priemerné to vychádza spoj za 80sekund... Keby ide všetko ako má lenže situácia by bola 1/1/2 v grafikone v nejakom náhodnom poradí... Prípadne 2/0/2 keďže 3+4 majú papierový preklad na Špitálskej

Prípadne viesť ráno linky 7/17 s tým že 7 by išla cez Americké a 17 opačným okruhom... V intervale 8 minút obidve na striedačku

Úsek Blumental-Raca by ostal v rovnakom rozsahu iba by sa rozdelili dopyt pre 2 smery
Reakcia na: Petto #187:
Nie výhybka na Americkom smer mesto, ale križovatky a zastávky. Už sme to tu mali, keď istý čas jazdila 7 v int. 4 minúty a tlačila sa na Špitálskej s 3, 4 a 9 v int. 8 min. Realita bola taká, že na Americkom námestí stáli vláčiky 3 a 7, ktoré čakali na prejazd cez križovatku. K tomu išli vláčiky so 4 alebo 9, pretože Mariánska aj Centrum (ex Kamenné námestie) sú zastávky len pre jeden voz. Čiže spojenie atraktívne, ale za cenu meškania, teda nedodržiavania cestovného poriadku a vzájomného zdržiavania sa električiek.
Reakcia na: sor_2048 #206:
...všetci sú zlí... ZHODA v písaní mäkkého i.
Reakcia na: ikarus31 #204:
To je pravda. V nejak super stave nie sú ale v porovnaní s 18xx euro 5 je to na tom dosť lepšie
Ale stačí sa pozrieť že kto na nich väčšinou jazdí. Mongoli. A nechcem povedať že všetci sú zlý alebo nevedia s tým jazdiť ale veľmi velká časť z nich s tým jazdí jak keby ten voz nechodil po ceste ale niekde lietal a s cestou nemá nič. Stačí ísť ráno na záťah 98
Reakcia na: Petto #200:
Pokiaľ si dobre pamätám novú zmluvu medzi mestom a DPB, tak tam bolo definované, že ak mesto nenájde prostriedky na obnovu vozového parku tak si úver zabezpečí DPB nie? Takže je tu aj táto možnosť.
Reakcia na: sor_2048 #201:
Petržalské 423x euro5 naozaj nie sú v pohode stave
Reakcia na: Ma178rek #188:
Zase dogma pevného cyklu. Všetko sa dá nastaviť predsa. Keď môže stáť aj tri minúty IAD + busy na Mýtnej kvôli tvrdej preferencii tak sa samozrejme dá upraviť aj Americké nám. a zmysluplnejšie riešiť trasu L7.
Reakcia na: Samčo #197:
Keby k nam do Petržalky dali nejaké v normálnom stave tak by to bolo lepšie aj ako €6
Malo by to aspoň normálny výkon
Dobré sú napr. 2869, 2854, 2201 a ešte sa nejaké nájdu len tie vozy moc nevídam
Reakcia na: Ma178rek #199:
Ale náhodou vážne v Petržalke sú už skoro všetky v pohode stave. Fakt tie 18xx €5 sú na tom mhohokrát horšie
Reakcia na: Dadino #198:
Hladam hladam ale v navrhu rozpoctu mesta vidim nula celá nula na nakup novych busov. Tych 8ks je len nejaky zazrak co sa narychlo nasiel. Skor sa tu dakto spolieha na tie EU prašule, ale tie budu len na CNG alebo elektro prinajlepsom. Najst prachy dajme tomu len na 50ks Diesel vozov je 20 milionov (400 000 je voz NS18) - ale existuje aj uver samozrejme.
Reakcia na: Dadino #198:
V to dúfam aj ja že najneskôr do leta príde objednávka aspoň na 50ks lebo bude potom naozaj problém s kovovou výpravou .. ibažeby v Petržalke električka odbremenila linky až tak že niektoré môžu byť oslabené na sóla... No nechajme sa prekvapiť čo prinesie tento rok 🙂
Reakcia na: Ma178rek #191:
Ja si myslím osobne, že týchto 8ks bolo narýchlo kúpených z nejakých presunutých peňazí odniekadiaľ aby sa vyčerpali v roku 2024. Rovnako zastávam názor, že v rámci tohto roka 2025 prídu ďalšie a väčšie objednávky na či už NSG alebo NS busy alebo aj aj. Všetci vedia, že tie busy potrebujeme a hlavne v oboch tendroch bola podmienka na možnosť dodania 80ks vozidiel v rámci prvej objednávky a tuším do 12 mesiacov. Takže ešte aby nás neprekvapili, že si uplatnia takéto niečo v rámci NS 18 diesel. 😃Alebo 40 Diesel, 30 CNG. Tie počty strielam ale možné je všetko. Každopádne ja si osobne myslím, že čoskoro prídu ďalšie objednávky. 🙂
Reakcia na: Petto #195:
Ja to vidím skôr na darovanie 28xx pre ostatné prevádzky. 😈 😈
Reakcia na: Trammat #185:
Ono sme tu navrhovali minule aj riešenie že či linka 1 a 7 sa nemôžu prejazdovat v špičke .. to znamená linka 1 by šla po súčasnej trase po zastávku Jesenského a odtiaľ by šla cez NLS(D>smer Dúbravka), Most SNP, Chatám,Kapucínska, Obchodná a smer Vinohrady/Rača ako linka 7 a naspäť analogické s tým že by sa menilo číslo linky na NLŠ/Most SNP/Šafko...
Vzniklo by zaujímavé spojenie Obchodnej a zóny Zuckermandel, linka 7 by dostala zaujímavejšiu trasu cez Centrum... Mimo špičky by linka 1 išla súčasným okruhom cez NLŠ-Šafko
To isté aj v poobednej špičke by mohlo byť prípadne každá druhá 7ka by mohla jazdiť takto...
Okruh na linke 1+7/7+1 by bol cca 485minut teda celkovo aj s prestojom na konečnej okolo 2h
Celkovo by bola potreba počas rannej špičky Max 30 vozidiel, závisí to od celkových prestojom na konečnej(teraz je potreba 17+9=26)
Reakcia na: sor_2048 #194:
Plnicka je na 2. a aj CNG vozidla boli posledne roky len na 2. Nevidim dovod preto ich dat inde ako 2. ..Jurak potom moze darovat dalsie 224x medzi Trnavku a Petrzalku.
Reakcia na: Ma178rek #191:
Jedine čo tie vozy zabije vo veľkom je rám q prípadne že motor je úplne K.O. Všetko ostatné by sa ešte malo opraviť. Najviac šerblov je teraz na trnávke (1821-1850) a potom nejaké ma jurajov dvor. V Petržalke už vozy v takom stave ako na trnávke nenájdete. Osobne predpokladám že tie nsg 18 pôjdu do depa Trnávka a tam nahradí pár soriek v žalostnom stave.
No ono tomu zlému stavu týchto autobusov na trnávke dopomáhajú vo veľkom Mongoli ktorý s tým jazdia katastrofálne.
Reakcia na: Petto #192:
Tak aj MBCC čaká rovnaký osud ..
Ale skôr to že asi 30-40 kusov skončí tento rok (môj skromný odhad), momentálne máme 22 vyradených
Tak čakám o rok že ako na Tom budeme 😂
Reakcia na: Ma178rek #191:
No pozor, tych mame aj 80ks z 2010, takze kvakat budu este aj 2026.
Reakcia na: Petto #190:
No tak dajme tomu že možno v septembri sa podarí... Aletych 8 vozov naozaj nie je spása... Keby aspoň 20 lebo myslím si že sóry z roku 2010 spievajú svoju labutiu pieseň 🙂