Na to, že tieto eliny majú už svoje roky, s vínimkou 7957 a 7958 (Dopravní podnik Praha), jazdia slušne. No predsa ČKD, to je neskutočný výrobca. Viď príklad 80-ročné T3-ky.
Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | T6A5/I | 7901 – 7934 | 1991 – 1992 | 1992 | — | 34 |
2. | T6A5/II | 7935 – 7946 | 1993 | 1993 | — | 12 |
3. | T6A5/III | 7947 – 7956 | 1996 – 1997 | 1997 | — | 10 |
4. | T6A5/III | 7957 – 7958 | 1996 | 2006 | — | 2 |
Total | 1991 – 1997 | 58 |
Length | 14700 mm |
---|---|
Length over couplers | 15640 mm |
Width | 2500 mm |
Height | 3140 mm (výška skrine)
3600 mm (výška so stiahnutým zberačom) |
Working height | 6000 mm |
Height of floor | 920 mm |
Doors | 3 |
Number of seats | 28 + 1 (#7901 - 7904)
29 + 1 |
Number of standing places | 136 (8 os./m2) |
Design load | 165 + 1 |
Weight of unloaded vehicle | 18700 kg (#7901 - 7946)
19500 kg (#7947 - 7958) |
---|---|
Gross vehicle weight | 30300 kg (#7901 - 7946) |
Motor control | ČKD TV3, pulzná regulácia s tyristormi |
Engine | TE 023 A01, jednosmerný, sériový, štvorpólový, s vlastným vzduchovým chladením, 300 V DC, 175 A |
Continuous power output | 45 kW |
Number of motors | 4 |
Total power output | 180 kW |
Maximum speed | 65 km/h |
7901 | vehicle in service: 58 (100 %) |
7901 | vehicle ot of service (more than 2 weeks): 4 (6.9 %) |
Mhr1
1. K žiadnemu prečíslovaniu T6 nikdy nedošlo. Čísla sú od najnižšieho po najvyššie podľa výrobných čísel, preto sa aj začalo číslovať od 7903, hoci 7904 začala na skúšobných jazdách ako prvá. Prvé dve najnižšie čísla boli rezervované pre
2. 7901 a 7902, ktoré boli vtedy v Prahe a boli dodané ako posledné 1. série.
3. Opačné poradie dvojíc 7904+03 a 7946+45 bolo dané tým, že ČKD testovalo nejaké prvky v čelnom (riadiacom) vozni. A ako som už spomínal, pre pragocentrizmus to skúšali na párnom vozni, keďže v Prahe sa vždy jazdilo systémom párna + nepárna električka - podľa vzoru 6102+6103, 6104+6105 atď. (keďže prototyp T3 6101 nebol dlhé roky kompatibilný s ostatnými sériovými vozmi, prvýkrát sa do dvojice spojil až ako riadený v súprave 6092+6101), tak tými testovacími prvkami boli vybavené 7904 a 7946. Žiadna výmena v tom nie je, jazdili takto od samého začiatku.
4. Posledné dodané električky 1. série 7901 a 7902 boli údajne aj skúšané v poradí opačnom, každopádne s cestujúcimi začali jazdiť až ako ich poznáme dnes: 7901+02.
Takže prosím, už sa v tom nevŕtajte, nie je v tom žiadna záhada, zádrhel a ani podraz. Nevyjasnené je len (ne)prečíslovanie či (ne)prehodenie 7843 a 7844. Ale s T6 je všetko v poriadku.