VehiclesTrams (Trolleys) › ČKD Tatra T6A5

T6A5/I
Coupled T6A5/I
Coupled T6A5/I
Coupled T6A5/I
Coupled T6A5/III
Coupled T6A5/III in red livery
Coupled T6A5/III in red livery
Coupled 3 x T6A5/III

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. T6A5/I 7901 – 7934 1991 – 1992 1992 34
2. T6A5/II 7935 – 7946 1993 1993 12
3. T6A5/III 7947 – 7956 1996 – 1997 1997 10
4. T6A5/III 7957 – 7958 1996 2006 2
Total 1991 – 1997   58

Technical Data

Length 14700 mm
Length over couplers 15640 mm
Width 2500 mm
Height 3140 mm (výška skrine)
3600 mm (výška so stiahnutým zberačom)
Working height 6000 mm
Height of floor 920 mm
Doors 3
Number of seats 28 + 1 (#7901 - 7904)
29 + 1
Number of standing places 136 (8 os./m2)
Design load 165 + 1
Weight of unloaded vehicle 18700 kg (#7901 - 7946)
19500 kg (#7947 - 7958)
Gross vehicle weight 30300 kg (#7901 - 7946)
Motor control ČKD TV3, pulzná regulácia s tyristormi
Engine TE 023 A01, jednosmerný, sériový, štvorpólový, s vlastným vzduchovým chladením, 300 V DC, 175 A
Continuous power output 45 kW
Number of motors 4
Total power output 180 kW
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

7901 7902 7903 7904 7905 7906 7907 7908 7909 7910 7911 7912 7913 7914 7915 7916 7917 7918 7919 7920 7921 7922 7923 7924 7925 7926 7927 7928 7929 7930 7931 7932 7933 7934

7935 7936 7937 7938 7939 7940 7941 7942 7943 7944 7945 7946

7947 7948 7949 7950 7951 7952 7953 7954 7955 7956

7957 7958

Legend and statistics

7901vehicle in service: 58 (100 %)
7901vehicle ot of service (more than 2 weeks): 4 (6.9 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 53.8 %, Monday to Friday 71.8 %

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Na to, že tieto eliny majú už svoje roky, s vínimkou 7957 a 7958 (Dopravní podnik Praha), jazdia slušne. No predsa ČKD, to je neskutočný výrobca. Viď príklad 80-ročné T3-ky.
Chcel by som sa opytat, ci niekto nevie, co je na voze T6A5/III vozen A vzadu medzi 2 - 3 dverami na streche taka mala cierna krabicka ktora nieje na voze B ani na T6A5/I/II vozoch.
Reply on: peto83 #1:
Tak si sa ale sekol lebo T3 budú 80 ročné tak najskôr v roku 2041.? ? ?
Reply on: medzernik #2:
Čo je to malá krabička? Lebo podľa tvojho popisu tam je riadna krabica a volá sa statický menič.Dobíja baterky a dodáva energiu pre klimatizáciu kabíny vodiča.? ? ?
Nedávno som dobiehal na 5 tohto typu, podľa obrázku T6A5/I. To, že mi bodič zavrel pred nosom je jedna vec. Ok, možno ma nevidel, tma, tmavá bunda, neriešim už...
Čo ma ale zaujíma; už bola električka v pohybe a ja na nástupišti som mu stále mával. Po asi metri sa električka zastavila. Reku fajn. Mával som mu, aj keď som dobiehal, zbadal ma aspoň teraz, slušný vodič.
Avšak po zmačknutí dopytového tlačidla sa dvere neotovrili (2, zadné). Stlačil som nie raz, ani nie nejakou surovo, silou, nech 5 razy a nič. Pobehol som k stredným dverám a rovnaký scenár. Nakoniec som znechutený zamával vodičovi a poslal ho het mávnutím ruky (a volal na dispečing, kde mi nič nepovedali, len mi vyčítali, že som tam nestál; to že šla podľa elektornickej tabule na zastávke skôr o nejaké sekundy si samozrejme nepriznajú, ale ok, beriem, že som tam nestál, to je fakt).

Prečo sa mi ale tie dvere neotvorili? Vie mi niekto znalý bratislavskej techniky odpovedať? Jaksi neverím, že by ten vodič bol taká sviňa, zastavil mi a nechal ma tam ťukať do tlačidiel a behať medzi dverami...
Reply on: Janik11 #5:
Nezastavil na semafore?
Reply on: Janik11 #5:
Vodic musi stisknut tlacitko 'UVOLNIT' aby sa dvere uvolnili a otvorili podla toho, ktore tlacitko je stlacene.
Skusam rozumiet tomu bordelu v tych zberacoch a ktore vozidla maju ktore znacky. Pokial viem, tak Brecknell-Willis ma 7921+7922, Stemmann ma 7929+7930 a Lekov ma 7943+7944?

Netusim, ake zberace maju 7908+7909, 7911+7912 a vsetky vozidla z tretej serie.
Reply on: 4004 #8:
sorry, preklep

*7907+7908
Reply on: peto83 #1:
Ktorá T3 má 80 rokov? ČKD bol mizerný výrobca a T6 obzvlášť nevydarený a remeselne odfláknutý typ.
Reply on: medzernik #7:
Niektorým vodičom kedysi vadilo na T6 aj to , keď si dopyt stlačil cca 300m pred zastávkou. Zrušili to "vyzvonením" počas jazdy. Asi im vadilo rosvietené žlté tlačítko na paneli .. ?
Reply on: david1 #11:
Ak si dobre pamätám (na T6 som odjazdil len pár služieb), tak problém bol v tom, že ak si s ativovaným dopytom musel zastaviť niekde na križovatke, musel si ho vyzvoniť, lebo voz už nezapol jazdu.
Reply on: S499.1023 #12:
Aktivovaným dopytom – aktivovaným vodičom alebo cestujúcim?
Reply on: Solider #13:
Cestujúcim. Ale ako som už hovoril - už si to nepamätám presne.
Reply on: david1 #11:
Niektori to stlacaju hned po zavreti dveri na predchadzajucej zastavke. A neznasam tych, ktori stlacaju dopytove tlacitko na novych Skodovkach 10x nez sa otvoria dvere, dubu do toho jak...ach skoda reci 🙂
Reply on: S499.1023 #10:
Mizerný výrobca?????......................Žiadný výrobca nerobil tak dobré vozy...A ak je to podla teba mizerný virobca jak je možne ze T3 blo vyrobených 14000!! Kusov?????
Reply on: pexso #16:
RVHP a monopol?
Reply on: pharel #15:
Lebo funguju ako funguju.
Reply on: pexso #16:
RVHP, momot. Aj 1203 liezli z pásu po tisíckach, ale to z nich ešte nerobí dobré stroje.

ČKD bola firma kráčajúca s dobou, dokonca inovatívna, ale možno tak v 60. rokoch. Odvtedy sa tam väčšina vecí zastavila na mŕtvom bode, a ostatné dokonca vybrali degresívnou cestou.

Ako potom, že stačilo niekoľko rokov otvoreného trhu, a to kvalitou výroby preslávené ČKD padlo na hubu? Zlí zlí imperialisti?
Reply on: pexso #16:
Skús sa popýtať po čs. dopravných podnikoch, či miesto niečoho modernejšieho, úspornejšieho, kapacitne vhodnejšieho naozaj túžili po posledných pár tisíckach T3.
Skús sa zamyslieť, prečo keď žiadny výrobca nevyrobil tak dobré vozy, tak Káhira zničila produkty ČKD za desaťročie a západné výrobky tam vyržali štandardnú dobu.
Skús si položiť otázku, či prejavom dobrého výrobcu je žitie z prastarej licencie a večne meškajúci vývoj (a to aj v projektoch, ktoré netrpeli na nedostatok štátneho záujmu, čiže žiadne také, že nepriazeň doby). To, že ČKD bolo lepšie ako Konstal ešte neznamená, že by zo širokého porovnania vyšlo ako najlepší výrobca.
Reply on: pexso #16:
Existuje jeden typ električky, ktorého bolo vyrobených ešte viac kusov ako T3 (o aký typ ide, si môžeš za domácu úlohu vygoogliť) a bol to ešte rádovo väčší šrot. Takže ten počet o ničom nevypovedá, presne ako tie 1203.
https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/Vseobecna-diskusia?dfpi=154229#154229
https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/Vseobecna-diskusia?dfpi=154252#154252

Nema niekdo blizsie informacie, o ake modernizacie islo? A ci mali aj 1435 mm podvozky pre T3ky problemy s praskanym ramov?

Dakujem ?
Reply on: 4004 #22:
Však si to prečítaj poriadne - PRÁVE 1435 mm podvozky mali problémy s praskaním rámov. Ale nič si z toho nerob, podvozky praskajú aj na Variobahnoch, Düwag NGT6, najnovšie aj na LHB GT-N.
Reply on: S499.1023 #23:
Ja som pochopil, ze problem bol s 1435mm podvozkami, ale bolo tam napisane, ze tieto problemove podvozky boli modernizovane a hovorilo sa o dodavkach v 90 rokoch (takze T6A5ky), takze som sa pytal, ci tieto problemy mali aj T3, alebo ci sa daco zmenilo v konstrukcii v 90 rokoch.
Neviete náhodou niekto, prečo niektoré majú hore len predný zberač, niektoré len zadný zberač alebo obidva zberače? Fakt by ma to zaujímalo.
Reply on: Matko222 #26:
Jazdí sa buď na predný alebo zadný zberať, podľa toho, ako sa vodič rozhodne. Na oba len vtedy, ak nastala nejaká porucha, príp. iný problém na trase (napr. zostane niekde visieť na odizolovanom úseku vedenia).
Reply on: Matko222 #26:
Pretože v rozličných prevádzkových obdobiach a s rozličnými typmi zberačov bolo nariadené používať predný / zadný / oba.
Toto je super, niečo také som už dávno nevidel.
Reply on: mirec240 #29:
akurat ze to vyzera byt na L8 do ruzinova 😛
DPB by mohol doplniť svoju flotilu T6A5 o nejaké pražské vozy, ktorých sa Dopravní podnik hlavního města Prahy húfne zbavuje, vlastne už skoro zbavil, v prevádzke majú už len nejako 40 vozov, ktoré majú tento rok dojazdit. V Bratislave by sa tie dalšie vozy T6A5 mohli uplatnit ako náhrada za už aj tak kapacitne nedostačujúce vozy K2S zrejme i v horšom stave okrem novostaveb. Pomohlo by to aj trochu k zjednoteniu vozového parku. Ako, samozrejme, tie vozy nie sú nízkopodlažné, ale K2S tiež nie a dalších úplne nových električiek sa Bratislava len tak skoro nedočká.
Reply on: Mirtschi #31:
"Pomohlo by to aj trochu k zjednoteniu vozového parku."

Došlo by nanajvýš tak k zjednoteniu vzhľadu, keďže tie pražské sú od bratislavských na míle vzdialené. Navyše, výklopné dvere neumožňujú vyššie obrubníky a tým menší schod pri vstupe do NP vozidiel... to je koniec koncov jeden z dôvodov, prečo sa ich v Prahe zbavujú.


Chápem ten úmysel zvýšiť kapacitu vozidlového parku, pred živelným nákupom by mu mala predchdádzať nejaká štúdia, ktoré povie:
- čo máme,
- čo potrebujeme,
- koľko nových vozidiel vieme/chceme kúpiť (aj keby boli hneď k dispozícii milióny, nebude najštastnejšie v priebehu 7 rokov kompletne vymeniť vozidlový park, lebo čo potom keď začne naraz dožívať),
- ako bude prebiehať vyraďovanie starších vozidiel a či napríklad nespustiť aj nejakú modernizáciu súčasných vozidiel,
- aké second-handy sú alebo by mohli byť k dispozícii a čo si vyžiada ich prevádzka u nás.
Reply on: Mirtschi #31:
Ja som myslel, že Košice sú najkrajším mestom na Ukrajine, ale tento nápad pomyselnú hranicu posúva značne na západ.
Reply on: Mirtschi #31:
Bratislava potrebuje nove minimalne 45 metrove elektricky. Bratislava nieje odkazana na stare pouzite rachotiny z inych miest, ktore by tiez kapacitne nepostacovali.
Preco sa podla Vas Bratislava novych elektriciek tak skoro nedocka, by ma zaujimalo.
Reply on: kohut2012 #34:
Akurát to, že Bratislava je aktuálne odkázaná na ešte staršie rachotiny, ako vozy T6A5. Nektoré vozy K2S majú voznovú skrinu ešte zo 70. rokov. Prečo sa Bratislava nových električiek tak skoro nedočká? - Že by kvôli chýbajúcim financiám? A keď teda peniaze nechýbajú, prečo sa teda už nekupujú tie úplne najnovšie električky už teraz?
Reply on: Valec #32:
Pražské sa okrem kuplovačiek prakticky zhodujú s bratislavskou 3. sériou.
A je vysoko pravdepodobné, že práve jedna dvojica pražských sa v Bratislave ako náhrada dvojbanánu 7928 a jeho kamaráta ocitne.
Čo sa secondhandov nizkopodłagowych týka, sú k dispozícii na metrovom rozchode Düwagy NGT6 alebo ako sa to volá, proste to B'+1'1'+B', čo jazdí skoro po celom Nemecku a potom AEG/ADTranz/Bombardier GT6N. Oboje sú to ale vozidlá značne problematické, ktoré by rozhodne boli nad sily dielní DPB.
Reply on: kohut2012 #34:
To paroduješ kpt. Mgr. Dankota vo veci amerických financií alebo to myslíš vážne?
Reply on: afeno #33:
Košice najkrajším? Si nebol vo Ľvive?
Reply on: S499.1023 #36:
A čo Košice? Veď podľa veku aj tak potrebujú GO, nebolo by teda jedno, v akom sú stave? Alebo existuje iná alternatíva, keby Bratislava nemala financie na nové vozidlá? Ja nepoznám špecifiká konštrukcie T6, nebolo by rentabilné pri takej GO tie vozidlá znízkopodlažniť a pospájať ich s našou prvou sériou mimo prototypy?
Reply on: Peter6607 #39:
Ver, že existuje konštrukčný dôvod, prečo je Vario spravené na báze T3 a nie T6.
Reply on: Viko #40:
Nie som si istý, či je Vario dobrým príkladom. Je predsa jasné, že keď mali byť cieľovými odberateľmi DP s majoritným zastúpením T3 na konci životnosti, tak asi nemalo zmysel vychádzať z T6. No ale Bratislava je v pomerne zvláštnej situácii, keď tu jazdia 3 staré typy v podobnom množstve. Na ktorý sa zamerať? Alebo hľadať niečo na západe? Preto sa pýtam niekoho, kto má v električkách prehľad a pozná aj špecifiká toho, čo tu jazdí... Ja mám najradšej T6, ale subjektívna preferencia nie je pre môj názor smerodajná.
Reply on: Peter6607 #41:
Netreba mudrovať, T6 má samonosnú karosériu, nie chrbticový rám. Tvoja otázka bola zodpovedaná v mojom príspevku #36.
Reply on: afeno #33:
Bratislava - najväčšia diera Rakúska.
Reply on: Valec #32:
Ja nechapem, naco by sa mali vyhadzovat peniaze na dalsiu studiu. Tato krajina je podla mna mekkou studii. Na kazdy nezrealizovany projekt pripadaju priemerne tri. Posledna z tych troch pritom spravidla navrhuje len male kozmeticke zmeny, lebo niekomu sa tie prve dve vzdy zdaju prilis odvazne / drahe / a vobec.

Neverim, ze nikto v DPB nevie zodpovedat tie otazky, ktore si vymenoval, bez toho, aby sa dali zasa desat- az stotisice nejakej firme, ktora sa akurat musi do problematiky dostat a potom z toho vyplut vystup, ktory v najlepsom pripade bude to, co zorientovany clovek z DPB hovoril este predtym, ako to cele zacalo a v horsom nieco take, ako vyslo v UGD, pripadne studii zeleznicneho uzla.

Druha vec je, ze treba, aby bola aj vola pohnut rozumom, aby sme zasa nedali externej firme robit nieco, co vieme len preto, aby niekto nieco zasa nezmrvil. Osobne napriklad nevidim zasadny problem pri novom vedeni DPB, lapsusy sa diali hlavne za tych predchadzajucich.
Reply on: Valec #32:
Pražské T3 nie sú na míľu vzdialené od bratislavskej 3. série.
Reply on: S499.1023 #45:
Opravte si T3 na T6.
Reply on: lostrail #44:
Asi máš niečo so zrakom, lebo ja nikde nepíšem, že sa na tú štúdiu majú vyhadzovať nejaké peniaze navyše. DPB si ju vie predsa spraviť interne, tak ako mnoho iných materiálov o obnove vozidlového parku, ktoré som za posledných 10 rokov čítal, akurát by mali celú problematiku ponímať komplexnejšie, nie len v štýle nasledujúce 3 roky vyradíme po 5 K2S a za ne potrebujeme náhradu.
Vozidlá 7947-7958 sú od 20.3.2020 do odvolania odstavené z premávky. Dôvodom sú výklopné dvere a ich nemožnosť samostatného ovládania prvých dverí pri použití centrálneho otvárania dverí.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Možno by sa mohla do časti prevádzka pridať zaujímavosť, že na jar 2021 cca 2 mesiace nejazdili všetky T6. 🙂
Nevie niekto nieco blizsie ohladom tejto informacii v sekcii "upravy"? Konkretne by ma zaujimalo, v ktorych rokoch doslo k tymto upravam, a o co vlastne islo.

"Za zmienku stojí to, že tieto električky boli spočiatku také problémové, že musela byť obmenená veľká časť elektrických súčiastok, takže dnes už nie je možné nájsť jedinú pôvodnú T6A5, pričom podľa viacerých zdrojov je každá súprava čo sa výzbroje týka "prototypom"."
Reply on: Andrej #50:
Myslím, že je to vysvetlené v predošlých odsekoch sekcie "Úpravy." Zrejme nespoľahlivosť vozidiel, časté poruchy, problémy počas prevádzky a sú tam uvedené aj roky.
Reply on: N/A #51:
V predoslych odsekoch ide skor o kozmeticke upravy, alebo upravy ktore mierne ovplyvnili spolahlivost ako zberace, nic o uprave vyzbroje. V dalsich vetach pisu o uprave vyzbroje v 2002, ale ja som to pochopil tak ze este nieco sa stalo predtym, nakolko v 2002 prve vozy tu jazdili uz 10 rokov, co uz neni "spociatku".
Nevie niekto prečo sú súpravy #7904 + #7903 a #7946 + #7945 v opačnom poradí (prvý voz párny, druhý nepárny)❓
Reply on: ES499.0001 #53:
7904+7903 nechceli v správnom poradí jazdiť, 7946+7945 je tak po nehode (nezapojené zásuvky mnohočlenu). Takých súprav bolo viac ale niektoré boli prečíslované (7902+7901).
Reply on: S499.1023 #54:
Ako to bolo s prečíslovaním 7902+7901? Nedávno som bol na tej súprave a výrobné čísla boli tie isté čo sú uvedené v tunajšom vozidlovom katalógu, teda 7901 mala nižšie výrobné číslo než 7902.
Reply on: Andrej #55:
Tak možnosti sú dve - buď sa to pri nejakej ďalšej väčšej prehliadke zrovnalo a prehodilo späť alebo sa prehodili aj štítky.
Čo sa deje s 7947+7948?
Reply on: S499.1023 #56:
Keďže som pamätník a sledoval som, ako T6 prichádzali a ako sa postupne objavovali na skúšobných jazdách i v premávke s cestujúcimi a bol som aj v úzkom kontakte s pracovníkmi DP, pamätám si všetko do podrobností. Pre istotu som to ale prediskutoval v širšom kruhu s ľuďmi, ktorí s tými električkami priamo jazdili. A tu je záver:
1. K žiadnemu prečíslovaniu T6 nikdy nedošlo. Čísla sú od najnižšieho po najvyššie podľa výrobných čísel, preto sa aj začalo číslovať od 7903, hoci 7904 začala na skúšobných jazdách ako prvá. Prvé dve najnižšie čísla boli rezervované pre
2. 7901 a 7902, ktoré boli vtedy v Prahe a boli dodané ako posledné 1. série.
3. Opačné poradie dvojíc 7904+03 a 7946+45 bolo dané tým, že ČKD testovalo nejaké prvky v čelnom (riadiacom) vozni. A ako som už spomínal, pre pragocentrizmus to skúšali na párnom vozni, keďže v Prahe sa vždy jazdilo systémom párna + nepárna električka - podľa vzoru 6102+6103, 6104+6105 atď. (keďže prototyp T3 6101 nebol dlhé roky kompatibilný s ostatnými sériovými vozmi, prvýkrát sa do dvojice spojil až ako riadený v súprave 6092+6101), tak tými testovacími prvkami boli vybavené 7904 a 7946. Žiadna výmena v tom nie je, jazdili takto od samého začiatku.
4. Posledné dodané električky 1. série 7901 a 7902 boli údajne aj skúšané v poradí opačnom, každopádne s cestujúcimi začali jazdiť až ako ich poznáme dnes: 7901+02.
Takže prosím, už sa v tom nevŕtajte, nie je v tom žiadna záhada, zádrhel a ani podraz. Nevyjasnené je len (ne)prečíslovanie či (ne)prehodenie 7843 a 7844. Ale s T6 je všetko v poriadku.

Ako fungovala výmena čísla v tých kockách na streche? Podľa textu to boli prevíjacie transparenty. Znamená to, že tam boli nejako schované viaceré čísla a menili sa nejakým tlačidlom zvnútra?
Reply on: TomJ #59:
Číslo sa menilo ovládačom, ktorý sa pripájal do zásuvky, ktorá sa nachádzala za plechovými dvierkami na vonkajšej časti vozidla pri prvých a tretích dverách. Každá kocka sa musela prevíjať samostatne. Transparenty sa zase prevíjali podľa kódu, ktorý sa vyklikal do palubného počítača (ak to tak môžeme nazvať) alebo sa rolovali manuálne podľa vlastného uváženia (napr. ak zle narolovalo).
Unifikácia tachografov električiek T6A5
https://crz.gov.sk/data/att/4285482.pdf
Súprava #7923 + #7924 dnes okolo 11:17 videná na zastávke Borská na skúšobnej jazde smer Dúbravka. Električky po VP dostali celočervený lak + antracitové zberače + nový typ čísel.
Reply on: ES499.0001 #62:
Páči sa mi tá unifomacia T6, len škoda že sa tam nedal nejaký čierny prvok a neriešilo sa nejaké zasklenie a spravenie interiéru ..
Má niekto predstavu koľko by stálo nové zasklenie tmavšími sklami príkladne sklo+fólia??? Lebo tie skla jak sú doškriabané to robí moderný dojem... Lebo premalovat graffiti je otázka nákladov Max 100-200€
Ostrava darovala Ukrajine 25ks T6A5
Polocan_8998

Polocan_8998

Reply on: Viliam22 #64:
DPB daroval 19 pojazdných Citelisov + 6 na náhradné diely. Niekto daruje 25 autobusov, niekto 25 električiek.
Reply on: Polocan_8998 #65:
Tak o K2S by nemali moc záujem...
Nemajú na ne podvozky ...
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ma178rek #66:
Nemajú záujem ani keby si im dodal podvozky 1435mm. Zisťoval som. Skôr by ma zaujímalo, či by o K2S (a T3S) nemali záujem v Sarajeve. Napriek tomu, že podpísali opciu a budú mať 25 nových Stadler Tango NF3, majú tam ešte dosť starých nemodernizovaných vlnitých plechov ktoré budú potrebovať do výpravy ešte pár rokov.
Reply on: upravovač fotiek #67:
T3S sa má ževraj zachovať ako HV (nie som z DPB, len som sa niekoho na to dávnejšie pýtal).
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: ES499.0001 #68:
O tom nič neviem. To bude nejaká kačica.
Reply on: ES499.0001 #68:
Neviem či zachovanie atypu ako je T3S je moc na mieste v súčasnej finančnej situácii. Keby sme boli v Prahe tak nehovorím, ale oveľa radšej by som videl historičák T3M alebo G.
Reply on: Andrej #70:
T3M/T3G sa má ževraj tiež zachovať🙂.
Reply on: ES499.0001 #71:
To veľmi dúfam. Čím viac vozov prežije tým lepšie.
Plánuje sa nejaká súprava T6 zachovať ako historická??
Reply on: SimonMHD #73:
V dohľadnej dobe sa neplánuje vyraďovanie žiadnej T6, ale jedného dňa určite áno.
"Od 1. marca 2024 boli električky prvých dvoch sérií do vyriešenia administratívnych záležitostí stiahnuté z premávky."

Vedel by prosím niekto napísať, v čom je problém a ako dlho potrvá, kým sa budú môcť vrátiť do premávky? Budem vďačný za info
Reply on: Erasmus #75:
To je zaujímavý spôsob ako napísať, že električky nemajú plne funkčné blokovanie rozjazdu a mohlo by sa opakovať to čo sa stalo s 7921+22 ktorá ťahala cestujúcho pri rozjazde zo zastávky Lafranconi asi 40 metrov s rukou privretou vo dverách minulý rok.
Reply on: Cancer #76:
Ochrana proti zovretiu na dverných pohonoch funguje ako? Len signalizuje vodičovi nedovretie? Či ani len to nie?

V každom prípade, som zvedavý, ako sa po prádzninách vyrieši kapacita napr. na Račianskej, keď je mínus 23 súprav do výpravy...
Reply on: Viko #77:
L7 k2s naspäť co iné. S T3G, T3P a platnakmi pokryjeme v pohode polku L4. A plno 29T je ešte aj tak free.
Reply on: Cancer #76:
Cancer, vďaka za objasnenie. Dúfam, že sa tento problém čo najrýchlejšie podarí vyriešiť.

Petto #78 - výprava bude zabezpečená, len sa cestujúci na Račianskej budú opäť tlačiť ako dobytok v K2S/G (akákoľvek, hoci obstarožná súprava je v rannej špičke lepšia, ako K2x)
Reply on: Cancer #76:
Boli dočasne odstavené z premávky aj nerekonštruované košické KT8D5, ktoré majú rovnaké dverové pohony?
Reply on: S499.1023 #80:
Všetky jedna, ktorá posledná ostala v prevádzke?
Reply on: tbus #81:
Už len jedna? Všetko pokryjú káčery a N-ky?
Reply on: S499.1023 #82:
Však tam majú skoro víkendovú výpravu 😂
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Erasmus #79:
Podľa dnešnej výpravy sa problém podarilo vyriešiť rýchlo. Dokonca aj 7921+7922 jazdí. Asi išlo iba o nejaké papierovačky, pochybujem že niečo s vozmi aj robili.
Reply on: upravovač fotiek #84:
Myslím, že problém nieje vyriešený, asi môžu zatial odjazdit aspon ranne spicky.
Reply on: upravovač fotiek #84:
Všetky T6 sú iba na 7ke...
Reply on: Solider #83:
Tak elektricky maju oproti autobusom este luxusne 15' intervaly. Denne jazdi zhruba 5 (NP)KT dve supravy T6, jedno VarioLF a zvysok cca 40 LF2+, aj vdaka relonstrukcii depa je to na hrane.
Reply on: S499.1023 #82:
Aktuálne z vysokých jazdí len zeleno-biela #523 a z nízkych stoja asi 3 (mali by to byť #528, #531, #534).
Reply on: Matejo #88:
(Matejo sa už opravil.)
Reply on: Solider #83:
Máme takt 15 minút celodenne v prac. dni, čo pri pohľade 5-6 rokov nazad značí prázdninovú výpravu. Aktuálne je na KD mimo to obmedzená len prevádzka do USS (tie spoje ozaj vozili len vzduch) a počas voľných dní je do 6:00 zavedený takt 30 minút, inak typicky víkendových 20.
Reply on: Dispecer #89:
538 sa už vrátila z USS?
Reply on: Viko #91:
Nie, preto som Matejo upozornil na preklep (len som si nebol istý, či tým vozom mala byť 528 alebo niektorá iná).
Od dnešného dňa je problém s blokovaním rozjazdu teda spravený???
Reply on: Ma178rek #93:
Skir len vyrokovali dohodu z MD.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: SixSixTrooper #94:
Alebo sa na to jednoducho vysrali.
Reply on: upravovač fotiek #95:
Nemyslim si ze by to dopadlo dobre kedze im zobrali technicaky
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: SixSixTrooper #96:
Električka jazdí na techničák? Alebo na elektrinu?
Reply on: SixSixTrooper #96:
Keď nemali techničáky, na základe čoho mohli jazdiť v rannej špičke?
Aj tak mi to celé príde divné. Ak mali nejakú závažnú poruchu, nebolo riskantné nasadzovať ich hoci len ráno? Čo keby sa niečo stalo? Alebo tam bol len nejaký byrokratický problém a prižmúrili oči, že ráno teda jazdiť môžu?
Reply on: SixSixTrooper #94:
"Dovoľte nám sprevádzkovať naše obľúbené električky a vodičom prikážeme aby si dali sakra pozor keď s nimi jazdia."
#98 #99 Ano T6ky dostali vynimku na rannu spicku. Dokonca oficialne len L7.
Otazka na T6, skrz diskusiu vo vlakne patriac 7733, ale nechcem tam ist do offtopicu - V Prahe maju obe varianty T6 co sa tyka vyzbroje, jak povodnu analogovu tak nasu digitalnu frekvenciu. Osobne si myslim ze to taky problem spravit nie je, tam je to skor otazka hlavne penazi a aj priestoru. Samozrejme, treba vsak mat aj ludi na to. Z tej spominanej 7911, nebolo skor v plane uchovat nejaky z prototypov ?
Reply on: Ma178rek #93:
Nie.
Reply on: SixSixTrooper #94:
Nie.
Reply on: upravovač fotiek #95:
C je správne/ C ist richtig.
Reply on: SixSixTrooper #96:
Technické preukazy im (zatiaľ) nikto neodobral, pretože na jazdu bez cestujúcich (napr. výcvikovú) sa môžu využívať úplne legálne.
Reply on: TomJ #98:
Od 1. 3. 2024 nemôžu električky T6A5 I. a II. série jazdiť s cestujúcimi vôbec, a to až do montáže snímačov do gúm, ktoré by zabránili potiahnutiu cestujúceho, ku ktorému môže prísť hocikedy a na hociktorej linke. Žiadny byrokratický problém, ale hrubé porušovanie platnej legislatívy, nariadení štátneho odborného dozoru a hazardovanie so životmi cestujúcich.
Reply on: Majo #104:
Aká je šanca, že za tento krok sa dostanú do problémov?
Reply on: SixSixTrooper #100:
Žiadnu výnimku nedostali. Pod také niečo by sa nikto nepodpísal, keďže ak by sa zopakovala mimoriadna udalosť z minulého roka, prebral by tým zodpovednosť do značnej miery na seba. A nebol na výnimku ani relevantný dôvod, času bolo dosť (trištvrte roka), akurát sa niekto na to úplne vykašľal, pretože 100 000 € za vybavenie celej flotily je zrejme dôležitejších ako ľudský život. Vo Varšave takto električka s rovnako "funkčnou" ochranou proti privretiu cestujúceho ako majú T6A5 usmrtila 4-ročné dieťa, ktorého časti ostali v takmer celom úseku medzi 2 zastávkami: https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-tragiczny-wypadek-na-jagiellonskiej-ruszyl-proces-motorniczego-st7869741 .
Reply on: Andrej #107:
100 %. Ak mal niekto pocit, že sa nič nedeje, bolo to len ticho pred búrkou.
Reply on: Majo #109:
Ďakujem za info. To bude pekný prúser keď tie vozy stiahnú z premávky, dúfam že K2S a T3G zostáva dosť kilometrov aby mohli vypomáhať keď sa to stane.
Reply on: Majo #106:
Majo = M@jo?
Mám čerstvú informáciu, že dotykové lišty sa už inštalujú a to, čo jazdí na celodenkách, je už vybavené.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #111:
Ja mám zasa tri dni starú informáciu, že DPB si verí, že taká mimoriadna udalosť je veľmi nepravdepodobná, a radšej to riskne ako keby mal investovať 130 tisíc €. Argument znel, že 30 rokov tu T6A5 jazdia s tými dverami a ich pohonom, tak ešte 6 rokov to už nejako zvládnu bez toho aby niekoho uchmatli za nohu/ruku a povláčili ideálne po otvorenom zvršku. Vraj je podnik na takúto udalosť poistený, tak načo vyhadzovať peniaze na úpravu vozov, ktoré čoskoro vyradí. Okrem toho sa celý problém presunul do sporu o kompetencie a kto de jure môže alebo nemôže požadovať úpravy systému blokovania rozjazdu v súvislosti s dverami.

Neviem presne kedy boli pôvodné pohony dverí menené, či naozaj tak krátko po ich dodaní, keď odznel argument "vždy sa to robilo takto". Prekvapilo ma, že podnik si verí že bude mať nové vozy a všetky T6A5 so skladacími dverami do roku 2030 vyradí, vrátane všetkých rôzne modernizovaných T3 so starými vozovými skriňami. Čo ma žiaľ neprekvapilo je, že sa začína riešiť otázka kompetencií a či ich niekto náhodou neprekračujte, údajne sa to už rieši s jeho nadriadenou.
Reply on: S499.1023 #111:
Odkiaľ máš túto (dez) informáciu? Jediná T6A5, ktorá je tou lištou vybavená, je 7924, aj to iba na zadných dverách.
Reply on: S499.1023 #111:
Ešte prikladám fotografiu T6A5 na celodennej službe. Žiadny "husí krk" tam nie je.
Reply on: Majo #113:
A Košické T6 to majú ako? Nepamätám si či sa tu už niečo podobné riešilo, ak hej tak som sa ospravedlňujem.
Reply on: matis #115:
A ako to majú riešené KT8? Majú rovnaký typ dverí ako T6?
Reply on: Majo #114:
A ako to je riešené v T3 a K2? Tam je nejaký mechanizmus proti privretiu?
Opravte ma vopred ak sa mylim - Kosicke T6 neboli nikdy modernizovane ohladom dvernych pohonov, KT8 je to na dva tabory - povodne vozy modernizovane urcite neboli, zatial co tie po rekonstrukcii s NP clankom maju rovnaky system, ako Bratislavske T6 po opravach. T6 a KT8 zdielaju uplne rovnaky typ dveri okrem tych krajnych na KT, ale to je pochopitelne kvoli rieseniu, akym je KT vyvinute.
Reply on: Majo #114:
A aký máš furt problém? Raz boli osadené certifikovanými komponentmi a ako také schválené do premávky. Na základe akého pravidla to zrazu môže nepostačovať?
Reply on: matis #115:
Košické T6A5 majú pôvodné dverné systémy, kde sa musia zacvaknúť kolíky dohora, inak sa vozidlo (s funkčným blokovaním rozjazdu) nepohne.
Reply on: SGP135 #116:
Majú a pre košické KT8D5 platí to isté ako pre košické T6A5 #120). Napr. v Plzni všetky KT8D5 (s inými dvernými systémami ako v KE) bezodkladne po tom, ako jedna vlani ťahala cestujúcu, PMDP vybavili takým systémom, aký je požadovaný na T6A5 v Bratislave. A tam im to ani nemusel nikto nariaďovať, trošku iná mentalita.
Reply on: TomJ #117:
Celá záležitosť sa týkala iba T6A5, pretože T6A5 ťahala cestujúceho a na základe toho to celé vzniklo. Takisto z T6A5 vypadla minulý rok cestujúca za jazdy, ale tento problém už bol vyriešený a nemôže sa zopakovať. Samozrejme, riziko je aj pri ďalších typoch so skladacími dverami (hoci sú trochu iné) a bolo vydané odporučenie vybaviť senzormi proti potiahnutiu cestujúceho aj ďalšie typy električiek so skladacími dverami.
Reply on: Viko #119:
Keby takíto trotli pracovali v leteckej doprave, bola by asi 10 000-násobne nebezpečnejšia ako dnes. Prečo prijímať opatrenia na základe mimoriadnej udalosti, však lietadlo bolo schválené. Takže matke alebo otcovi, ktorému električka roznesie dieťa na kúsky vo vzdialenosti jednej zastávky (ako v Poľsku), by mal dopravca povedať, že je to jeho chyba, lebo nerešpektovalo dvernú výstrahu a vozidlo je schválené a všetko je v poriadku, možno vyplatiť pár eúr z poistky. Ak si to tvoj mozoček doteraz nestihol všimnúť, väčšina predpisov a bezpečnostných opatrení v doprave vznikla na základe nejakej mimoriadnej udalosti (železničný klasik by dodal, že predpisy majú preto červený obal, lebo sú písané krvou nehôd, z ktorých vzišli). Keby v tej T6A5 nebol duchaprítomný cestujúci, ktorý stlačil záchrannú brzdu (a to bola naozaj šťastná náhoda, že v nej bol), ten cestujúci, ktorého ťahala s rukou privretou v 6. dverách, by to s najväčšou pravdepodobnosťou neprežil, úsek Lanfranconi - Kráľovské údolie je dosť dlhý a bez rýchlostného obmedzenia.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: upravovač fotiek #112:
Prekrúcam. Nemal som k tomu dátumu tri dni starú informáciu, len sa mi pred troma dňami viac-menej potvrdili moje domnienky, ktoré som stručne zhrnul do jednej vety ešte v príspevku #95, ktorý som napísal 4 dni predtým. O celú vec som sa začal zaujímať pomerne neskoro, až koncom mája. 29. 5. som písomne komunikoval s dvoma ľuďmi. Súkromnú komunikáciu nikomu ukazovať nebudem, ani keby ma o to požiadal. Ani uvedené zdroje som vzájomne neinformoval a nekonfrontoval ich pohľady. Iba som si začal dávať dokopy isté veci a vytvárať si domnienky. Moja domnienka je fakticky prekrútením reality. Opakujem, informáciu som nemal ani nemám. A uvedený argument žiadnym argumentom nebol, iba niečím, čo som ako autisticky pošahaný človek dal do nesprávneho kontextu a ako argument sám pochopil. Znovu som urobil zle. Darmo písať, že z mojej strany sa nejednalo o zámer, nemienim nikomu škodiť ani ho očierňovať. Ak som tak spravil ako následok mojich domnienok a úvah, tak ma to mrzí. Ak bude z toho shitstorm, tak to nijako neovplyvním. Bolo by dobré, keby prekrútené a fakticky nesprávne veci niekto nebral moc vážne. Čo sa asi stalo, ako som dnes zistil. Alebo znovu prekrúcam a vôbec to tak nie je. Fakt už neviem. Čokoľvek spravím, spravím zle. 🙁 Ľutujem, že som sa o celú vec začal zaujímať.