VehiclesTrams (Trolleys) › ČKD Tatra T3

T3/III.CS
T3M #7729+7726
Modernized T3/V.CS
Coupled T3/VI.SUCS
T3G
T3P
T3P/VarCB3
T3P in red livery
T3G in red livery
Modernized T3S
T3S
T3S

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. T3/III.CS 267 – 278 1964 1965 1983 – 1997* 12
2. T3/III.CS 279 – 308 1965 1966 1973 – 2007 30
3. T3/V.CS 202 – 204, 207, 209 – 211, 213, 215, 218, 221 – 224, 228 – 229 1975 1976 from 1986 16
4. T3/VI.SU 717 – 736 1982 1983 from 2007 20
5. T3/VI.SUCS 7737 – 7776 1985 1986 from 1988 40
6. T3/VI.SUCS 7777 – 7834 1987 1987 – 1988 from 2016* 58
7. T3/VI.SUCS 7835 – 7842, 7844, 7843, 7845 – 7846 1989 1989 12
8. T3P/VarCB3 7704II, 7703II, 7706II, 7717II – 7718II 2005 – 2007 2006 – 2007 5
9. T3/VI.SUCS 7772II 1983 2015 1
Total 1964 – 2007   194
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 14000 mm
Length over couplers 15104 mm
Width 2500 mm
Height 3028.5 mm (rok výroby 1964 - 1966)
3058.5 mm (od roku výroby 1975)
Working height 6168 mm
Height of floor 874 mm
Doors 3
Number of seats 19 + 2 (r. v. 1964 - 1965 so stanovišťom sprievodcu)
22 + 1 (T3CS, T3M, T3SUCS, T3G, T3S, T3AS)
29 (T3SU, T3M-SU)
24 (T3 Mod)
Number of standing places 140 (T3CS, T3M, T3SUCS, T3G, T3S, T3AS)
135 (T3SU, T3M-SU)
86 (T3 Mod)
Design load 159 + 2 (r. v. 1964 - 1965 so stanovišťom sprievodcu)
162 + 1 (T3CS, T3M, T3SUCS, T3G, T3S, T3AS)
164 (T3SU, T3M-SU)
110 (T3 Mod)
Weight of unloaded vehicle 18100 kg
Gross vehicle weight 27400 kg
Motor control ČKD TR 37 (T3CS, T3SU, T3SUCS), odporová regulácia so zrýchľovačom

ČKD TV1 (T3M, T3M-SU), pulzná regulácia s tyristormi

ČKD TV8 (T3G), pulzná regulácia s GTO tyristormi, možnosť rekuperácie

ČKD TV14 (T3S), pulzná regulácia s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie

Cegelec TV Progress (T3P), trakčné meniče CDC 100BP, pulzná regulácia s IGBT tranzistormi a digitálnym mikroprocesorovým regulátorom, možnosť rekuperácie

EVPÚ (T3AS, T3 Mod), RDS1 + KHM 250 + JN 601/3x400/24, frekvenčná regulácia, s IGBT tranzistormi, možnosť rekuperácie
Engine TE 022, jednosmerný sériový, štvorpólový, vzduchom chladený, 300 V, 150 A
ATR200L-4, striedavý asynchrónny, 3 x 400 V~ (T3AS, T3 Mod)
SKD Trade ATM 090 / Pragoimex 1004C/R, striedavý asynchrónny, štvorpólový, 3 x 400 V~ (T3AS, T3 Mod, po druhej výmene motorov)
Continuous power output 40 kW (TE 022)
50 kW (ATR200L-4)
75 kW (ATR200L-4)
90 kW (SKD / Pragoimex)
Number of motors 4
Total power output 160 kW (TE 022)
200 kW (ATR200L-4 50 kW)
300 kW (ATR200L-4 75 kW)
360 kW (SKD / Pragoimex)
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

7501 8134 7503 7504 7505 7506 7507 7508 275 8433 7511 7512

7513 7514 7609 7610 7607 284 7612 7515 7516 7517 7518 7605 7519 8435 7521 7606 8436 7608 7523 7524 7601 7525 301 7526 7604 7602 8132 7611 7527 7603

7704 7301 7710 7715 7303 7714 8437 7711 7302 7703 7304 7610II 7602II 7713 7705 7719II

8438 7718 7719 7720 7721 7722 7723 7724 7725 7726 7727 7728 8439 7730 7731 7732 7733 7734 7735 7736

7737 7738 7739 7740 7741 7742 8434 8137 7745 7746 7747 7748 7749 7750 7751 7752 7753 7754 7755 7756 7757 7758 7759 7760 7761 7762 7763 7764 7765 7766 7767 7768 7769 7770 8135 7772 7773 7774 7775 7776

7777 7778 7779 7780 7781 7782 7783 7784 7785 7786 7787 7788 7789 7790 7791 7792 7793 7794 7795 7796 7797 7798 7799 7800 7801 7802 7803 7804 7805 7806 7807 7808 7809 7810 7811 7812 7813 7814 7815 7816 7817 7818 7819 7820 7821 7822 7823 7824 7825 7826 7827 7828 7829 7830 7831 7832 7833 7834

7835 7836 7837 7838 7839 7840 7841 7842 7844 7843 7845 7846

7704II 7703II 7706II 7717II 7718II

7772II

Legend and statistics

275vehicle in service: 46 (23.7 %)
7715online: 10 (5.2 %)
7715today in service: 24 (12.4 %)
7301vehicle ot of service (more than 2 weeks): 8 (4.1 %)
275vehicle ot of service (more than 6 months): 9 (4.6 %)
7501withdrawn vehicle: 148 (76.3 %)
275historic vehicle: 3 (1.5 %)
8433work vehicle: 8 (4.1 %)
7772IIspecial vehicle: 1 (0.5 %)
7610IIfleet number 7610 used 2 times by this type of vehicle
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 46.6 %, Monday to Friday 62.2 %

Currently in service on lines

/ 22

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.4.5.
2021976 - 19837704from 1983   
2031976 - 198377021983 - 19987301from 1999  
2041976 - 19837710from 1983   
2071976 - 19837715from 1983   
2091976 - 198377071983 - 20007303from 2001  
2101976 - 19837714from 1983   
2111976 - 198377081983 - 19918437from 1991  
2131976 - 19837711from 1983   
2151976 - 198377091983 - 19997302from 1999  
2181976 - 19837703from 1983   
2211976 - 198377011983 - 20017304from 2001  
2221976 - 19837716from 19837610IIfrom 1984  
2231976 - 198377121983 - 19927602IIfrom 1992  
2241976 - 19837713from 1983   
2281976 - 19837705from 1983   
2291976 - 198377061983 - 20127719IIfrom 2012  
2671964 - 1978277II1978 - 19837501from 1983  
2681964 - 1978289II1978 - 198375021983 - 19878134from 1987 
2691964 - 1979271II1979 - 19837503from 1983  
2701964 - 19837504from 1983   
2711969 - 1978280II1979 - 19837505from 1983  
2721964 - 1978274II1978 - 19837506from 1983  
2731964 - 1980304II1980 - 19837507from 1983  
2741964 - 1978288II1978 - 19837508from 1983  
2751964 - 198375091983 - 198681361986 - 199475091994 - 2006275from 2006
2761964 - 1980287II1980 - 19837510from 19838433  
2771964 - 1978286II1978 - 19837511from 1983  
2781964 - 19837512from 1983   
2791965 - 1980276II1980 - 19837513from 1983  
2801965 - 1979295II1979 - 19837514from 1983  
2811965 - 19806091981 - 19837609from 1983  
2821965 - 19816101981 - 19837610from 1983  
2831965 - 19816071981 - 19837607from 1983  
2851965 - 19816121981 - 19837612from 1983  
2861965 - 1978272II1978 - 19837515from 1983  
2871965 - 1980273II1980 - 19837516from 1983  
2881965 - 1978292II1978 - 19837517from 1983  
2891965 - 1979307II1979 - 19837518from 1983  
2901965 - 19806051980 - 19837605from 1983  
2911965 - 1979269II1979 - 19837519from 1983  
2921965 - 1978268II1978 - 19837520from 19838435from 1987 
2931965 - 1979300II1979 - 19837521from 1983  
2941965 - 19806061981 - 19837606from 1983  
2951965 - 1979298II1979 - 19837522from 19838436from 1980's 
2961965 - 19806081981 - 19837608from 1983  
2971966 - 1979291II1979 - 19837523from 1983  
2981966 - 1980279II1980 - 19837524from 1983  
2991966 - 19806011980 - 19837601from 1983  
3001966 - 1979297II1979 - 19837525from 1983  
3021966 - 1981301II1981 - 19837526from 1983  
3031966 - 19806041980 - 19837604from 1983  
3041966 - 19806021980 - 19837602from 1983  
305from 19668132from 1983   
3061966 - 19816111981 - 19837611from 1983  
3071966 - 1979293II1979 - 19837527from 1983  
3081966 - 19806031980 - 19837603from 1983  
7171982 - 198377171983 - 20078438from 2007  
7181982 - 19837718from 1983   
7191982 - 19837719from 1983   
7201982 - 19837720from 1983   
7211982 - 19837721from 1983   
7221982 - 19837722from 1983   
7231982 - 19837723from 1983   
7241982 - 19837724from 1983   
7251982 - 19837725from 1983   
7261982 - 198377261983 - 2016   
7271982 - 19837727from 1983   
7281982 - 19837728from 1983   
7291982 - 198377291983 - 20168439from 2016  
7301982 - 19837730from 1983   
7311982 - 19837731from 1983   
7321982 - 19837732from 1983   
7331982 - 19837733from 1983   
7341982 - 19837734from 1983   
7351982 - 19837735from 1983   
7361982 - 19837736from 1983   
77431985 - 19878434from 1987   
77441985 - 19898137from 1989   
77711985 - 19878135from 1988   

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
To, že sú aj po 30-tich rokoz služby stále schopné naštartovať je úctihodné. Klobúk dole pred ČKD 😃
Nevie niekdo, ci sa uvazuje nad historicakom T3M?
Neviem veru. Asi tak ako u trolejbusov i u električiek tento spevavy druh vymizne.
T3M by bol super, ak by nadalej jazdili. Zvuk pri rozbiehani i brzdeni je velmi prijemny na usi a oproti T6 je to ozaj melodia. Keby som nebol znaly v tejto veci, myslel by som si, ze T6 boli prave kvoli hlucnemu skripavemu monotonnemu zvuku tyristorov vyvinute este pred T3M.
Ak by sa dalo, vyzbrojil by som povinne vsetky T6 tyristormi z T3M a svet by bol ovela prijemnejsi;)
Ktosi mi hovoril, ze i prve T6 mali povodne taku istu vyzbroj ako3TM-jasi to vsak nepamatam a asitomu ani neverim.
Reply on: sveto #3:
Každý má iný vkus, ale mne sa teda viac páči zvuk T6. T3M (hlavne 7729+26) vydáva niekedy taký zvuk, že mám pocit, že sa rozpadneme. A v noci pri rozbiehaní hučí na celé sídlisko.
Reply on: sveto #3:
T3M by mohli zostat v premavke dost dlho pokial by sa ten interier trochu dal dokopy. Su hospodarnejsie nez zrychlovace, jedina nevyhoda je dlhsia brzdna draha.

T6 myslim mala povodne iny zvuk, mala novsie vyzbroje ale vsetky sa z neakeho zahadneho dovodu premontovali na bzuciacu TV3. Vozidla 4. serie T6A5 mali TV14 vyzbroj ale premontovali to nez dorazili do BA.
Reply on: medzernik #5:
Povodna vyzbroj T6A5 myslim si ze bola len na prvych dvoch seriach, ale neviem. Stara vyzbroj je zachytena aj v tomto videu, okolo 9:50. Myslim si, ze TV3 je ovela lepsia ?

https://www.youtube.com/watch?v=DPE3askUJZA

Hoci T3M su hospodarnejsie nez zrychlovace, skrine asi budu v zalostnom stave, vid 7725 a 7730 ? . A co je zle s interierom T3M oproti T3SUCS alebo T3G?
T3M 7726 je extra prípad- to nepríjemné vibrovanie nie je vecou výzbroje, ale rozheganého vozňa, kedy pri rozbehu rezonuje celý vozeň.
Ide o to, že T3M vytvárajú melódiu, T6 už len bzučia. Podobný prípad bol i u trolejbusov- 9TR a 14TR.
Ozaj, je vyhrávanie T3M závislé na tej veľkej štvorcovej hrubej skrine na streche?; slovom ak by chceli zachrániť T3M, je potrebné mať k dispozícii v dobrom stave špeciálne práve tie štvorcové skrine?
Reply on: sveto #7:
Ta skrina su brzdove odporniky z toho co viem. Myslim ze to vydava ten zvuk.
Reply on: 4004 #6:
Myslim si, ze tamta vyzbroj tiez mala nieco do seba ale TV3 nie je zla.
Tie zvonceky u dveri to bolo top ? . Neviem, nieco sa mi proste na tych starsich vozov od CKD paci, ma to taky svoj styl. Farba, skladacie dvere, zvuk, je to take klasicke, to uz u novej Skody nieje, co je Skoda..

Taktiez 3. seria T6A5 je podla mna otrasna oproti tym skorsim, ma to OTRASNE farby (modro, strieborna FUJ), spinave plastove sedacky oproti tym povodnym kozenkovym, interier mi pride taky spinavsi oproti 1./2. serie, a tie vyklopne dvere mi pridu take neprakticke... Asi len osobny pocit.

Interier T3M je skor zanedbany, niektore uz su prerobene velmi pekne, ale niektore maju este osupane tyce na drzanie (lepkave) a cele to je uz take rozhegane, i ked to sa da chapat na svoj vek. Inak su v pohode.

Reply on: medzernik #9:
Suhlas, tie skodovky nemaju take caro, ako CKD vozidla.

Ja si myslim, ze T6A5/III su super ? Mam rad aj prve 2 serie, ale paci sa mi nater, interier a dvere na tretej serie. Vyzera to celkom dobre podla mna, tak isto T3P a K2G.

Pochybujem, ze na tych zanedbanych T3M prerobia interier. Bol by som velmi prekvapeny, ak by prezili planovane dodavky Skodoviek. ?
Takže, z evidencie prevádzkových vozidiel zmizli ďalšie dve súpravy a to 7751+52 a 7755+56. ?
Reply on: Osky #11:
ich osud specatili sprejeri.
7723+7724 , 7739+7740, 7741+7742, 7769+7770 typujem že odstavili kvôli neupraveným označovačom keďže všetky stoja od začiatku mesiaca, takže tie už asi tiež v premávke neuvidíme
Reply on: petoo #13:
studena zaloha
4004, medzerník, sveto: Teda vy tu drístate neuveriteľné bludy, detičky.
Reply on: S499.1023 #15:
Tak to necitaj.
Reply on: S499.1023 #15:
Toto je diskusia o elektrickach. "Dristali" sme o elektrickach. V pripade ze sa vam nieco nepaci, prosim povedzte konkretne co a nehovorte tu "deticky". Alebo to necitajte.
Reply on: medzernik #17:
Však práve že to tu je diskusia a nie dristáreň. Vykladáte tu nezmysly o elektrických výzbrojach, vydávání zvuku a podobne, detičky. Takže: Všetky T6 (okrem 7957/58, čo NIE JE štvrtá séria) mali a majú výzbroj TV3. Rôzny zvuk je spôsobený výmenou regulátora za digitálny. 7957 a 7958 nemali výzbroj TV14 ale TV20 (predchodca Progressu) a TV30 (predchodca Europulsu). DP si celkom logicky nechal výzbroj zjednotiť so svojimi ostatnými T6 a to pomocou TV3, vyzískaných pri modernizácii KT8 pre DP Praha.
Zvuk nevydávajú ani tyristory, ani "krabice na streche" ale tlmivky.
Reply on: S499.1023 #18:
4. seriou som myslel 2 testovacie vozne CKD ako prototypy. Dakujem za objasnenie, taketo informacie sa dost tazko hladaju ale da sa to povedat aj milsie. Vsetko co o elektrockach viem som sa naucil sam z navodov, internetu a inych zdrojov takze je pochopitelne ze mam velke medzery. Pokial mate neake materialy a naucime sa nove veci aby smr nedristali, tak nam ich mozete zaslat, budeme radi. Dakujem
Reply on: S499.1023 #18:
Prosim sa, to sme ako mali vediet? To si nemohol povedat bez urazania?
Reply on: S499.1023 #18:
No vidíš ako pekne to ide. Tiež sa ti divím, to sa nemôžeš s ľuďmi baviť normálne? Sú to laici, takže aj keď písali podľa teba "drísty", mal si im ako starší a skúsenejší človek znalý pomerov v DPB vysvetliť ako to v skutočnosti je, namiesto urážok a ušetriť ich invektív, ty by si si možno ušetril nervy a aspoň by sme sa tu opäť dozvedeli niečo zaujímavé. Nie že by ste boli radi, že ešte stále sa aj medzi mladšími ročníkmi nájde tých pár ľudí zaujímajúcich sa o MHD, ešte aj tých musíte "zvoziť".
Reply on: 4004 #20:
Tak vieš, sú ľudia ako on, ktorým by odpadli prsty za klávesnicou, keby jednoducho nemohli niekoho zotrieť ak na to dostanú vhodnú zámienku.
Reply on: CraneMan #22:
Keby sa boli spýtali, boli by dostali aj slušnú odpoveď. Oni ale prednášali tie bludy ako hotovú vec.
Reply on: S499.1023 #23:
Ja neviem, ako si prisiel na to ze som decko (ja mam 18 rokov), ale takto sa rozpravas, resp. budes sa takto rozpravat aj s tvojimi detmi? To, ze niekdo hovori nezmysli, este neznamena ze musis bit protivny.
Reply on: 4004 #24:
Ale veď on nikoho nebije, zas nepreháňaj ?
Reply on: Rubber38 #25:
Sorry, preklep ?
Reply on: 4004 #24:
Samozrejme, že svojím deťom hovorím detičky, keď drístajú nezmysly, tak im hovorím, že drístajú nezmysly a keba mali takú gramatiku ako ty, tak by som ich aj bil protivne.
Reply on: 4004 #26:
Séria preklepov.
Reply on: S499.1023 #27:
Ja byvam v Kanade a Slovencina neni moj materinsky jazyk. Mozeme mat debatu v Anglictine a potom ti poviem aku otrasnu gramatiku ti mas, hej?
Reply on: 4004 #29:
Yes, you can. Aj tie T6 a ich zvuky pozoruješ v Kanade? A prečo sa vyhováraš na preklepy, keď potom to obraciaš na nematerinský jazyk?
Reply on: S499.1023 #30:
> Aj tie T6 a ich zvuky pozoruješ v Kanade?

Hej. To je problem?

> A prečo sa vyhováraš na preklepy, keď potom to obraciaš na nematerinský jazyk?

Gramatika a preklepy su odlisne veci.

Ja nebudem tieto voloviny nadalej riesit...
Reply on: S499.1023 #18:
Takže 7957 mala po odkúpení DPB namontovanú TV14 modifikovanú pre Manilu ktorá sa na nej testovala výrobcom ČKD.Táto výzbroj sa použila na náhradné diely pre Bratislavské vozy s TV14. 7958 mala namontovanú asynchrónnu výzbroj ale totálny prototyp typu pavúčia sieť - rôzne pribastlené prvky.Použila sa taktiež na náhradné diely rôzne kde sa jednotlivé súčiastky dali použiť.Pri oprave v Parse sa do týchto vozov namontovala nová TV3 vyrobená firmou SKD a nie nejaká vyzískaná s Prahy z KT8.
Výkony motorov a ich typy na jednotlivých vozoch TE022 výkon 40kW sú použité na všektých aj modernizovaných T3 aj K2S ale pre použite kotúčovej brzdy na vozoch K2S 7112 až 7135 je vymenený štít motora z dôvodu iného uchytenia kotúčovej brzdy .Motory výkonu 45kW typu TE023 sú použité na všetkých T6.Čo sa týka použitých motorov na T3as a T3mod najprv boli použité menované 50kW ATR200L-4 ,potom pre malý výkon boli použité 75kW ATR200L-4 - http://www.slovres.sk/atr_t.htm a na záver pre veľkú poruchovosť týchto motorov sa použili na jednom voze 90kW od Pragoimexu a na druhom voze 90kW od SKD.Teda na žiadnom voze sa nepoužíva motor typu TE033 ani žiaden motor výkonu 47kW.Prestal sa používať motor ATR200L-4 výkonu 50kW aj 75kW.
Reply on: Quakeman #32:
Tak to sa vyplatilo, stavať novú TV3 ?.
Je to sice diskusia o T3 ale keď ste načali diskusiu o T6, nebude v rámci planovanej modernizacie náhradná TV3 s TV Progress ako na T3P ?
Ale to je asi skôr do fóra T6.
Reply on: TTV01 #35:
??????
Reply on: TTV01 #37:
Čítal ale nič o tom neviem okrem tohto dokumentu.
Rad by som sa spytal niekolko otazok:

1. Podla starsych prispevkov na tejto stranke, Bratislavske T3ky maju tlmice, ale tie, ktore maju 1435 mm podvozky, nie. Na Bratislavskych to bola uprava, alebo sa tie podvozky vyrabali s tlmicami? A maju dnes nejake T3ky okrem Bratislavskych tlmice, vdaka upravam?

2. V starsiom prispevku (https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/Vseobecna-diskusia?dfpi=72996#72996) by mali byt tie posledne serie T3 v horsom stave, lebo tedy sa vraj v CKD flakali. Je nieco na tom pravdy?

Dakujem ?
Reply on: 4004 #39:
1) Od série T3/III boli podvozky vybavené tlmičmi rovno z výroby.
2) Je niečo na tom pravdy.
Reply on: S499.1023 #40:
Dakujem za informacie.

1) To platilo len pre 1000 mm podvozky? Je mi cudne, ze tlmice niesu na Prazskych a Brnianskych, a nechce sa mi verit, ze by ich demontovali.

2) Co presne je horsie na nich oproti starsim vozidlam? A toto plati len pre 1989 seriu, alebo aj 1987, prip. 1985?
Reply on: 4004 #41:
1) Áno, 1435 mm podvozky mali tlmiče až od KT8/T6.
2) Proste nižšia kvalita práce (zvary, protikorózna ochrana). Zhruba od roku 1982.
Pánové, zhodou okolností práve sa pojednáva o podvozkoch, licencii, vypružení a pod. tu:

http://www.k-report.net/discus/messages/48/24410.html?1451837327
Reply on: Jojan #43:
No však tam diskutujúci T3G je evidentne zhodný s tunajším 4004 ? .
Reply on: S499.1023 #42:
Dakujem.
Milí priatelia vozov T3 s odporovou reguláciou...
Vozidlá 7720, 7722, 7745, 7746, 7767, 7768 sú už v električkovom nebi ?
Vozidlá 7775, 7776, 7727, 7728 rovnako...
Najbližšie čakajú na poslednú ranu od hydraulického stroja Fuchs 8438, 7731, 7732, 7735, 7736, 7737, 7738, 7763, 7764, 7769, 7770, 7726.
Vďaka za roky odslúžené spokojným cestujúcim v Bratislave! ?
Reply on: Sanos #46:
Nemali tie vozy, aspoň niektoré zostať ako studená záloha? Inak neviem v akom boli stave, ale mohli tie vozy aspoň ponúknuť nejakým dopravným podnikom vo východných krajinách. Napr. viacero pražských vozov T3, dokonca zo starších serií kúpil ruský Kursk a Moskva. Potom severokórejský Pchiongjang, i keď tam zrovna nehodno predať ani len odstrojený vrak. Mraky T3SU(CS) i staršie dokonce i T3M šlo i na Ukrajinu do Charkova, Kyjeva, Odesy, Krivoj Rogu. Stav šrotovaných T3 bol určite lepší, ako stav niektorých Kyjevských.
Reply on: Mirtschi #47:
Lenže tie vozy z iných miest boli bez ohľadu na svoj vek v neporovnateľne lepšom stave a na normálnom rozchode.
Metrových rozchodov veľmi veľa nie je a situácia je takáto:
RO:
Arad - má asi tak dvojnásobnú prevádkovú zálohu rôznych Düwagov a T4 z Halle.
Iasi - špecializuje sa na Esllingeny.
BG:
Sofia - nemôže na metrovom rozchode nasadiť ovzidlá širšie ako 2,2 m.
UA:
Ľvov - berie KT4 z ex-DDR a už má aj prvé nízkopodlažky miestnej výroby (Elektron).
Vinnica - má dosť z Nemecka a zo Švajčiarska.
Jevpatorija a miniprevádzka Moločnoje (už dve sezóny nejazdí) sú v okupovanej zóne.
RUS:
Metrové prevádzky sú takmer vyhubené, boli buď prestavané na 1520 mm (jediný Rostov má 1435 mm) alebo zrušené, ostal len Kaliningrad (na pokraji zániku a navyše už tiež má prvú nízkopodlažku Pesa Swing) a Pjatigorsk.
Reply on: S499.1023 #48:
Čo ty o tom vieš... určite by sa o ne pobili. Však aj z Prahy nakupovali a miestny šotouši to predsa vedia najlepšie čo tisícky km vzdialený DP potrebuje.
Reply on: S499.1023 #48:
No a bol by taký problém previazať naše T3 na normálny rozchod? Tj. ponúkať aj do normálnorozchodových prevádzok, akurát bez podvozkov? Či už ako priamu náhradu miestnych kasní, alebo min. ako zdroj ND
Reply on: Rubber38 #50:
Áno, bol by to problém:
1) Prevádzky potrebujú aj podvozky (pri pohľade na ich infraštruktúru je jasné, že podvozky potrebujú asi najviac).
2) Predajná cena vozidiel "na ND" by bola nižšia, než cena šrotu.
Reply on: S499.1023 #40:
T3/III nemali od výroby tlmiče. Na rozdiel od T2 mali odlišné domce ložísk (ako všetky neskoršie T3) a atypické sedlovito tvarované gumené prstence dorazov medzi kolískou a polrámom. Na neskorších sériách sa vrátili k štandardnému plochému prevedeniu, aké bolo aj u T2. ČKD asi niečo skúšalo na metrových podvozkoch.

Viď foto: https://imhd.sk/ba/media/gn/00022414/284-pripravena-na-srotovanie.jpg
Tu je to vidno tiež: https://imhd.sk/ba/media/gn/00144710/Jalovy-podvozok-pod-7720.jpg

Podvozky na ktorých sedí historická T3 275 sú 100% podvozky typu T2.

Prvé podvozky s tlmičmi mala až K2 309:

http://vtedy.tasr.sk/zoom/244576/view?page=1&p=separate&view=0,0,1246,1274

Toto sú jediné podvozky o ktorých viem, že kombinujú sedlové dorazy, krátke tiahlo medzi kolískou a polrámom a tlmiče. Ako už na K-Reprote bolo poznamenané, nevieme aký priemer kola na tej K2 309 je. Lebo pôvodné T3/III mali ešte 650 mm, až neskôr vo výrobe prešli, údajne na požiadavku zo Sovietskej zväzu, na 700 mm kolá, niekedy v 2. polovici 1960-tych rokov. Podľa tej fotky K2 309 si netrúfam tipnúť priemer kola.
Reply on: zlomok #52:
Jj, sorry, tlmiče až od T3/IV (K2 od začiatku).
7301+7302 nejako stichla.... Bola upravovana? Lebo dvakrat som ju za posledny cas stretol v uliciach a ide tichsie ako Skodofky.
Zdravím

Mám otázky.
Je možné zapojiť tri T3 do jednej súpravy/vlaku?
Ak "ÁNO", prečo sa to niekedy nepoužíva na zvýšenie kapacity?
Ak sa nemýlim je zakázané zastavovať dvom súpravám/vlakom na jednom nástupišti a nástupištia máju približne 65 metrov a vošli by tam tri T3. Nie?

Možno sa pýtam hlúpo, ale prosím berte moje otázky ako od úplného laika.

Ďakujem za odpoveď
Reply on: durcekpavol #55:
Kedze dlho nikto neodpovedal...

Ano, malo (neviem to na 100%) by sa dat zapojit 3 vozy, nerobi sa to preto, lebo vlak by bol zbytocne dlhy, navyse odber by bol dost o drzku. Na niektorych krizovatkach sa jednoducho nehodi 3 vozovy vlak, mozno by sa aj vosli ale predsalen je to take neprakticke.

Ale urcite ma niekto opravi ak sa mylim.

Viem ale, ze T6 ide spojit do 3 voznov na 100%, uz ale nie na jeden zberac.
Reply on: durcekpavol #55:
V Košiciach jazdili "trojičky"...
Ďakujem obom za odpovede

Mňa to len tak raz napadlo lebo pravidelne chodím v jednej dvojsúprave T3 alebo T6, ktorá býva plná do prasknutia 🙂 - a už sa to blížilo k parametru 8 osob/m2 🙂. Ľudia sa nevedia cez ten dav pretlačiť von a málokto zase vie ešte nastúpiť. Na každej zastávke sme stáli tak 60 sekúnd a napokon som do cieľovej zastávky dorazil o nejaké 4 minúty neskor ako to malo byť podľa grafikonu. Preto si viem predstaviť, že viac plochy a viac dverí by zjednodušilo a zrýchlilo vystupovanie/nastupovanie a možno by sa aj o nejakú hlavu odviezlo viac v trojsúprave. Nástupištia na tej moje trase boli dostatočne dlhé, ale viem si predstaviť niektoré križovatky, kde by sme asi zavadzali autám, ak by sme boli taký dlhý. Zároveň si viem predstaviť, že ak by trojsúprava čakala na križovatke na Račianskom mýte v smere do centra, tak by zaberala väčšinu nástupišta a električka za ňou aby vedela zastaviť kým trojsúprava neodíde.

Mám ešte otázku. Ak sa nedá zvýšiť kapacita súprav, resp. by to robilo viac škody ako osohu, aký je najhustejší interval električiek? V centre je to dosť husté - ráno možno aj každú minútu. Dá sa to vôbec ešte zhustiť? Jazdí sa už teraz v plnej maximálnej kapacite a v najhustejšom intervale?
Reply on: durcekpavol #58:
Dá sa všeličo, aj zahustiť interval v sieti, ale kto by to zaplatil?
Samozrejme, všetko je otázka peňazí. Mňa to len tak napadlo, pretože občas sú električky riadne plné a ako tomu zamedziť čo najefektívnejšie (finančne aj technicky).
Da sa kurenie na vozidlach T3G a T3M ovladat z prveho vozna pre celu supravu, alebo sa to musi nastavit v kazdom voze individualne?
Reply on: 4004 #61:
Dá sa ovládať s predného voza kúrenie pretože vozy boli upravené.
Reply on: Quakeman #62:
Dakujem ?
Chcel som sa este spytat, ako funguje ovladanie elektrickeho zberaca na Krasnanskych T3kach? Podla navodu pre T6A5, kazde vozidlo co ma odpojovac v prevazdkovej polohe si nahodi zberac ak stlacis tlacidlo na ovladanie zberaca. Funguje to podobne na T3G a T3M, alebo musi sa to nastavit na kazdom vozidle zvlast?
Čaute!

Mal by som otázočky smerované najlepšie na ľudí z praxe:

Keď sa demontuje podvozok, uvoľnuje sa ten čap zo spodu, alebo z vrchu?
Akym sposobom je to teda uchytené?
Máte niekto nejaké výkresy, rsp technickú príručku ku T3ke?


Reply on: sonik #65:
Neviem odpoved na tvoje prve dve otazky, ale tato stranka ma technicku dokumentaciu pre T3, a tiez KT8D5:

http://shell.sh.cvut.cz/~oskar/T3SU/
http://shell.sh.cvut.cz/~oskar/KT8D5/
Nevie niekdo, naco sluzia tie dve kontrolky na pravej strane tejto fotky? (Voz 7841).
Reply on: 4004 #67:
Zlta je blokovanie kurenia a zelena zapnute kurenie
Súprava 7301-02 je od 20.3.2020 do odvolania odstavená z premávky. Dôvodom sú výklopné dvere a ich nemožnosť samostatného ovládania prvých dverí pri použití centrálneho otvárania dverí.
Reply on: Sanos #69:
Tak isto aj všetky T6A5 a K2S s výklopnými dverami.
7781+82 a 7783+84 sa vratili do Juraku, ked dnes boli na 9/25 a 4/29?
#7703 + #7706, #7787 + #7788, #7799 + #7800 opäť v premávke.
Reply on: HORVI #72:
Ďakujeme za informáciu.
Reply on: Lurny #73:
Ďakuj za seba, iní mi aspoň neďakujú ironicky.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Prečo vlastne stále nejazdia Jurákovské T3P, je na to nejaký relevantný dôvod? Nebolo by ich lepšie preradiť do Krasňan a odstaviť do JD radšej T3G?
Reply on: Urbanway 2423 #75:
Ja osobne si myslim ze je k tomu asi taky relevantny dovod, ako ked T3G nejazdili celu zimu a nicili sa len zehlicky.

Hovori sa ze vodici z JD nemaju papiere na TV8, takze preradit T3G do JD by asi nebolo realne. Teraz T3G stale velmi nejazdia, len 7835-7838 momentalne, takze s problemom odstavenych T3P by to asi velmi nepomohlo. Osobne by som vymenil nejake K2Sky za T3P, tym by bolo viac miesta v Krasnanoch. Obe maju TV Progress takze v pripade nudze by sa dali pouzit.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Andrej #76:
Ja som myslel, že T3G by boli v JD odstavené (t.j. by odtiaľ nejazdili) a preradené T3P by sa točili spolu s ostatnými T3P na krasňanských poradiach (síce by sa nedostali von až tak často, ale stále lepšie, ako keď sú odstavené vo vozovni, to by mali byť skôr T3G).
Reply on: Urbanway 2423 #77:
Aha, uz chapem co myslis. To by urcite vyriesilo kratkodoby problem ze T3P nejazdia, ale mohlo by to mat dost nestastne dlhodobe nasledky ak budu potrebne T3G ked sa vrati rezim skolsky rok (budu, aj keby sme hned teraz podpisali zmluvu na nove eliny tak by tu neboli do septembra). Vidime co tato zima tym elektrickam urobila, ak chceme plnu premavku tak potrebujeme aby tie vozidla neodchadzali kazdy den na nejaku poruchu (predpokladam, ze 7841 a 43 su na prehliadkach alebo po poruchach, alebo by oni tiez jazdili - a fakt neviem co je s 7845).

Samozrejme, tejto situacii by sa dalo zabranit ak by tie vozidla pravidelne nastartovali a vyvencili aspon po areali vozovne, ale myslim ze v sucastnosti je to nerealne.

Osobne by som situaciu riesil takto: vsetky supravy co teraz hniju v JD ihned preradit do Krasnan, a prioritne vypravovat T3P a T3G, ktore rekuperuju. Az potom T6A5, ktore maju vacsiu spotrebu a k tomu este nerekuperuju.

Ak vsetko toto sa zmesti do Krasnan, tak fajn. Ak nie, tak by mali preradit dost kacic do Juraku aby bolo miesto pre supravy v Krasnanoch. Momentalne hnije v JD 7 suprav T3P a 7303+7304, takze to by sedelo dlzkovo na 11-12 kacic, a 24 by zostalo v Krasnanoch. Ak toto neni dost, tak by mohli aspon cast linky 7 vypravit z Juraku s vodicmi z Krasnan (ak sa to da s linkou 3, tak by to mohlo fungovat aj tu).
Reply on: Andrej #76:
Ten problém, že jurácki vodiči nemajú papiere na T3G trvá roky. Pri troche vôle ich mohli mať všetci už trikrát. T3G postávajú a absolvovať s nimi v kurze jednu jazdu nemôže byť žiaden problém. Zaujímalo by ma, koľko vodičov na JD nemá zrýchľovače. Lebo preškolenie zo ZR na TV8 je tak na tri hodiny + pár zastávok v premávke.
A čo znamená "ničili" sa žehličky? Používanie električky na prepravu cestujúcich je ničenie? T6 treba čo najskôr ojazdiť a poslať kade ľahšie a nie z nich robiť šotomodlu.
Reply on: S499.1023 #79:
> A čo znamená "ničili" sa žehličky?

Ja len pisem obrazne. Samozrejme, se T6 mali jazdit, ale mali sa pouzivat aj T3, a nie len tie co mali reklamy.
Reply on: Andrej #78:
Na druhú stranu musím povedať, že som dnes videl všetky tri do premávky navrátené súpravy T3P a, narozdiel od nedávno navrátených T3G, všetky vyzerajú, že nedávno vyšli z dielní, krásne naleštené.
Reply on: S499.1023 #79:
Veľmi tomu nerozumiem, lebo v rokoch 2012 - 2015 boli všetky T3G na Juráku. Kto tam vtedy s nimi jazdil? To už tam nikto z vtedajších šoférov nepracuje?
Reply on: Mhr1 #82:
Od polovice roka 2016 tam majú papiere len na T3P a Škodovky.
Reply on: Solider #83:
Nuž "papiere" sú jedna vec, skúsenosť s nimi jazdiť druhá. Predpokladám, že aspoň nejakí vodiči z čias, keď T3G jazdili na JD, tam stále sú. A nie len T3G, veď tam boli klasické odporové T3SU(CS). Takže skúsenosti určite majú, len nie "papiere". Pre tých je to predsa len formalita prideliť im oprávnenie aj na T3G! Či???
Reply on: Mhr1 #82:
Ale isteže pracuje, pdľa mňa najmenej polovica Juráckych buď má T3G alebo aspoň zrýchľovače. Inak si pamätám, keď niekedy okolo 2005 bola nejaká výluka na Vajnorskej a vypravovalo sa všetko z Krasňan, tak sa tam s nimi vôbec nebavili: "Máš T3? Máš, tak ber T3G a premávaj, tých pár kontroliek navyše si proste nevšímaj".
Presne tak som si ja niekedy v praveku robil papiere na T3M - Poltretina z toho robil svätý grál, na T3M až po dvoch rokoch praxe na 2xT3, raz mi na striedanie priviezli omylom vypravenú 2xT3M, tak som to normálne odjazdil, páčilo sa mi to, tak som naklusal som ku 239,166 a oznámil mu, že to nie je žiadna jadrová fyzika a že chcem papiere, tak si so mnou dal Debnár v sobotu kolečko, štempeľ do vodičáku a fertig.
Reply on: Solider #83:
To je ale hanba DPB, že v takej miniprevádzke, ako je Bratislava, nemajú všetci papiere na všetko.
Reply on: S499.1023 #86:
vsetcia na vsetko - naco budu pracovnicke za okienkom v podchode pri prezidentskom palaci papiere na trolejbus ? 😃
Reply on: si #87:
Aby mohla zaskočiť, keď bude vodič T-busu potrebovať na Hodžku akútne na záchod.
Ahojte, vzdy ma zaujimalo, co sposobuje to hlasne klepnutie T3 a K2 pri zosliapnuti jazdy? Dakujem 🙂
Reply on: adam.adam #89:
Zopnutie linkového stykača.
Plánuje sa zachovať súprava T3M #7733 + #7734 a nejaká súprava T3G ako historické vozidlo?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: ES499.0001 #91:
T3M 7733+7734 nie a neplánuje sa zachovať ani súprava T3G.
Reply on: upravovač fotiek #92:
Škoda, asi sa ani neplánuje zachovanie dákej T3M ktorú preradili k technologickým vozidlám ( #7610/II, #7602/II, #8439)
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: ES499.0001 #93:
Neviem či je to oficiálne schválené.
Prečo sa pravidelne nevypravujú primárne T3P/VarCB3? Veď majú dvakrát menej rokov ako T6A5 a kapacitne sú rovnaké.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: T6A5.3 #95:
Keďže sú v JD, ktoré má negarantovaných poradí minimum a aj na tie sa nasadzujú prednostne nízkopodlažné električky. T3P by jazdili viac, ak by sa preradili do Krasňan.
Reply on: T6A5.3 #95:
Kazdych par tyzdnov sa situacia ohladom T3P riesi na tomto fore. Ked prisli nove Skodovky nejaky genius vymyslel ze T3P budu prevadzkova rezerva, takze odvtedy (2016) jazdia len prilezitostne, okrem tych suprav ktore poslu do Krasnan a potom zase vratia.

Zatial ale su lepsie na tom nez pocas posledneho lockdownu. Vcera jazdili az 3 supravy z JD 😮
Reply on: T6A5.3 #95:
Ja radšej T6 kvôli 2sedačkám úprimne...
Toto mi asi najviac vadí na T3P
Môžem sa opýtať:
Sú zvyšné električky typu ČKD TATRA T3 s evidenčnými číslami: #7501, #8134, #7503, #7504, #7505, #7506, #7507, #7508, #8433, #7511, #7512, #7513, #7514, #7609, #7612, #7515, #7516, #7517, #7518, #7605, #7519, #7521, #7606, #7608, #7523, #7524, #7525, #7526, #7604, #8132, #7611, #7527, #7603, #7714, #8438, #7726, #7821, #7822 a #7772/II (ex 7055 DP Praha) zošrotované úplne všetky?
Nevedel by niekto, ci su niekde na internete k dispozicii datumy dodavok individualnych vozov T3?
Reply on: Andrej #100:
Myslim, ze toto uz ani samotny DPB nevie.
ak sa môžem spýtať - aký bol zámer so 7821-22? prečo zostala v JD a nebola predaná?
Vráti sa súprava #7303 + #7304 ešte niekedy do premávky? Moc veľkú šancu tomu nedávam.
Reply on: ES499.0001 #105:
Dúfajme že už nikdy
A všetky investície nech vráti tej dotyčný ktorý do tejto súpravy lial peniaze
Omyl môže spraviť každý ale robiť omyl 20 rokov a stále prevádzkovať niečo čo nefunguje že nezmysel (6401 rovnaký prípad)
Reply on: Ma178rek #106:
Prečo tie električky radšej nemodernizovali na typ T3S/T3P? Asi chcel niekto experimentovať a dopadlo to tak ako to dopadlo.
Reply on: ES499.0001 #105:
Pokiaľ viem, súprava má prepadnuté papiere na prevádzku, takže asi už nikdy nevyjde do premávky s cestujúcimi.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Kubo123 #108:
Darovať na UA, oni si tam dajú späť zrýchľovač a budú s tým jazdiť bez problémov.
Reply on: upravovač fotiek #109:
Prečo by na Ukrajine mali záujem o vozidlá ktoré by museli pracne vykuchať? Už pred vojnou mali značne obmedzené finančné prostriedky. Ak, tak asi radšej zaobstarajú niečo čo už je pripravené do premávky.
Reply on: ES499.0001 #107:
To boli politické dôvody za vlády Mečiar/SNS (i keď k samotnej realizácii došlo až za ďalšej vlády). EVPÚ Dubnica chcel vyskúšať svoju novú asynchrónnu výzbroj a tak to bolo politicky nariadené. Že DPB pristúpil na takú kravinu je poľutovania hodné a nepochopiteľné. Štandardne sa to robí tak, že tu máte električku pred GO či pred vyradením a namontujte si do nej vašu výzbroj a my vám dáme našu koľajovú sieť i vodičov k dispozícii na testovacie jazdy. Osvedčí sa, fajn, vozidlu dáme aj GO. Neosvedčí sa, vozidlo vyradíme, alebo pošleme na GO, ale s inou výzbrojou. Vidíme, že 7301+02 s TV14 si odslúžili po GO poctivých 25 rokov!
Reply on: Mhr1 #111:
Je výzbroj T3AS a T3 Mod zhodná? Alebo sú tam dáke rozdiely?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #111:
DPB na to pristúpil? DPB to dostal nanútené. Že sa toho pár ľudí v DPB chytilo je druhá vec.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: ES499.0001 #112:
Áno, je zhodná.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #110:
OK, beriem. Tak vybrať bočné okná a dať ich do nejakej novostavby T3P, nech ich má aspoň tónované. Napr. 7717+7718. A dosadiť klímu. 😁
Reply on: Mhr1 #111:
Pokiaľ viem tak Tetrisu nehrozí vyradenie, takže reálne to skôr bude na 30 rokov po GO.

Ináč nikdy mi nešlo do hlavy prečo do tohto Dubnického experimentu tak dlho liali peniaze. Teraz by už mali nejaké poriadne kilometre za sebou a mohli by sme sa ich zbaviť s čistým svedomím. Okolo 2006 to mali vzdať a nasadiť do nich TV Progress. Mali by sme o 2 kačice menej, čo by určite nebola žiadna škoda.
Reply on: upravovač fotiek #113:
Veď to píšem, že to bol príkaz zhora. Ale mali to dať do električky PRED GO, a nie po GO. A do jednej, nie hneď do dvoch.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #116:
Teraz by to aj šlo dať do nich TV14, bude z čoho. Lenže to musíš aj vymeniť trakčáky atď. Či sa to oplatí? Asi nie.
T3G to uz maju za sebou?
Uz aj tie T3P zacinaju byt paradne vylagrovane. Na nabreznej hrkalkovej trati je to riadne citit.
Reply on: Ttom #119:
Nemyslím si, veď ešte aj na 7837 robia prehliadku.

Ja som počul viacero verzií od šoférov: od jedného že nedostali povolenie vyjsť von (chýbajú nejaké administratívne veci; neviem prečo po takmer 3 týždňoch ešte stále nie je vybavené), od druhého že budú prevádzková rezerva. Neviem si predstaviť ako plánujú prevádzkové rezervy držať pri životnosti ak vôbec nebudú jazdiť, a navyše, VP na prevádzkovej rezerve je nenormálna debilina, ale v DPB sú schopní všetkého.
Reply on: lostrail #120:
Tu trať by mali zavrieť ... To je des ten kilometer 😑
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #121:
Ja som počul, že by mali ísť do stavu prevádzkovej rezervy. To však neznamená, že by nemali jazdiť. Raz za týždeň by sa každá súprava mohla prebehnúť na záložáku a prípadne aj niečo hradiť. Robiť VP určite nie je debilina, tým vozom nič nie je.
Reply on: upravovač fotiek #123:
Mali by jazdiť pravidelne, ale pochybujem že v DPB to tak budú robiť. T6 je svätý grál. A teda načo robiť VP na voze ktorý bude v stave DPB viac hniť vo vozovni než jazdiť? Ak trvajú na tom že T3G budú rezerva tak by určite nebola nejaká veľká škoda jednú súpravu vyradiť. A ak tým vozom nič nie je, tak by mali normálne jazdiť tak ako pred prázdninami.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #124:
Po otvorení Petržalky sa možno objavia aj na špičkových poradiach na bežných linkách.
Reply on: Andrej #124:
Prvé vozy 29T/30T by mali mať už pomaly VP, takže vozy sa budú odstavovat jedna radosť....
Takže hodia sa všetky súpravy....
+ Keď sa otvorí Petržalka bude potreba ďalšie vozy do výpravy... (Predpokladám asi 4-6 vozov navýšenie výpravy len pri predĺžení linky 3), ak predĺžia aj 1ku tak cca rovnaký počet ale to by mal byť mix škodovka/K2
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ma178rek #126:
Len nie K2. Lenivé, nízka kapacita. DPB má "guľu na nohe" v podobe novostavieb.
Reply on: Ma178rek #122:
Alebo teda cim skor priblizit termin modernizacie. Subjektivne to menej hadze v Skodovkach, ale aj tam plati, ze nesmie ist nejaky pretekar. Ked to prejdu rychlostou tak 35-40 km/h, este sa to da.
Reply on: lostrail #128:
Necítim rozdiel či idem v škodovke alebo T3/T6...
Je to na hanbu...
Práveže v škodovke keď si v 2-4 článku to cítiť ešte viac z dôvodu pevných podvozkov
Reply on: upravovač fotiek #127:
Práve preto by bolo fajn aby sa čím skôr vyjazdili...
Ale keď ich DPB obstarával mali sme veľa liniek s hrozným intervalom
A reálne na linku 1 sú to vhodné vozidlá keďže tam viac byť kapacita využitá... Nevýhoda je podlaha a klimatizácia ..
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ma178rek #130:
Na predĺženej linke 1 K2S stačiť určite nebudú. Ani v preklade s linkou 3. Skôr to vidím na trojičky T6A5 na každom 2. poradí linky 3 a do toho na linke 1 preklad súprav 2×T a škodoviek.
Reply on: upravovač fotiek #131:
K2 na e1 do Petržalky asi naozaj nepôjdu, skôr to vidím na ich znovunasadenie na e7 - napr. každý druhý spoj.
Nechajme sa prekvapiť čo nám DPB prinesie 🙂
Špičkový interval bol písaný 2-3 minúty, čo by znamenalo buď dať tak husto linku 3 alebo dať linku 1/3 na striedačku čo by bolo asi vhodnejšie...
Najlepšie by aj tak bolo, aby sa vybudovalo menšie obratisko niekde pred križovatkou s Pajstunskou...
Reply on: Ma178rek #129:
Je to fakt cítiť. Ako tu už niekto spomínal, záleží aj na rýchlosti. V poslednom oblúčiku pred Chatam Sófer je 40tka, no tam je hriech ísť viac ako 30.
Reply on: matis #134:
Ísť v centre pod 30 je za hriech...
Keď tam je dovolené 50...
Takáto trať do hlavného mesta nepatrí...
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ma178rek #133:
To sa obyvatelia Rače "potešia".
Reply on: upravovač fotiek #136:
Preto si myslím že linka 3 by mala ostať v intervale 4 minúty, a k nim linky 1 a 7.. je to vhodnejšie ako mať 2 minútový interval 1 linky

A po ďalšie Petržalka má.mnoho autobusových spojení... Rača má takmer nič. 🙂 takže dúfam že si to Rača neodskace
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ma178rek #137:
S tým súhlasím. V Rači linky 3 a 7 v intervale 2 minúty. Na linke 3 nízkopodlažné škodovky a 3xT6, na linke 7 nízkopodlažné škodovky a 2xT. V Petržalke linky 1 a 3. Na linke 1 nízkopodlažné škodovky a 2xT, linka 3 viď Rača.
Reply on: upravovač fotiek #138:
Ale kam K2?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #139:
ZV. T3G na špičkové poradia do premávky. T3M asi už nebude. 😞 Keď prídu nové Škodovky, tak T3G na ZV a K2S odstaviť.
Reply on: upravovač fotiek #140:
7733 sa má ešte opraviť
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #141:
To dúfam! Ale nie iba ako historičák, ale do premávky.
Reply on: upravovač fotiek #140:
Keby bolo dosť šoférov, dávalo by zmysel odpoludnia mať e7 tiež v 5 min. intervale a potom by tam stačili kačice.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #143:
Nie, kačice by nikdy a nikde nedávali zmysel. Akurát tak rozpálené v šrote.

OK, mám -1. Asi by bolo lepšie z novostavieb K2S vyrobiť toto:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/2080/Sci-fi/297362/OPB-Sedemoke%C5%88%C3%A1k-K2S7o
https://imhd.sk/ba/galeria-media/2080/Sci-fi/297361/Rozmerov%C3%BD-v%C3%BDkres-elektri%C4%8Dky-OPB-Sedemoke%C5%88%C3%A1k-K2S7o-PDF

V jednosmernom vyhotovení: 9 vozňov, klimatizovaných, čiastočne nízka podlaha, takže dopravná obslužnosť zachovaná. 9 ks k vybraným deviatim súpravám T3P a pospájanie do trojičiek.

To si zaslúži mínusiek výrazne viac. 🙂
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #141:
Zdroj uvedenej informácie? Lebo zisťoval som človek, ktorý by to mal vedieť najskôr, nič o tom nevie.
Reply on: Mhr1 #139:
Odstaviť, vyradiť a odpredať 😉
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #146:
Tie nikto nekúpi. Jediná šanca je darovať ich Osijeku. Ale ani tam by ich asi nechceli. Príde im 10 nových nízkopodlažiek od Končaru.
Reply on: upravovač fotiek #142:
Práveže to nebol vhodný spôsob ani doteraz. Rozumiem, že to bolo spôsobené okolnosťami – málo miesta vo vozovni, nedostatok vozov, ale ten voz už chodil z ruky do ruky a jazdil na ňom kdekto a takto to dopadlo. Keď sa na ňom striedalo zopár ľudí, to bol aj dôvod, prečo toľko vydržal. Už vtedy sa vravelo, že jazdí do najbližšej väčšej poruchy alebo nehody.
Reply on: upravovač fotiek #147:
A už boli ponúknuté na odpredaj, že vieš, že to nikto nekúpi? Nerobil by som predčasné závery.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #149:
Ponúknuté boli, ale nie novostavby. A nikto ich nechcel. Neočakávam, že novostavby budú predajnejšie.
Reply on: upravovač fotiek #150:
Tak minimálne je medzi nimi rozdiel 35 rokov vo veku skrine vozidla a nepochybne lepší technický stav. Tie staré kačice boli v príšernom technickom stave, to inde ako na vrakovisku nemohlo skončiť.
Reply on: upravovač fotiek #150:
To naozaj nikto nekúpi, a do daru tiež nie. Lebo 1000 mm rozchod a šírka skrine 2.5 m - kto to má? A iný rozchod, kto by vyrobil nové stredné podvozky?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #152:
Tak hlavne vysoká podlaha, bez klimatizácie, slabý výkon, nízka obsaditeľnosť, proste totálne bezperspektívne vozidlo. Ani na pracáky sa neoplatí, stačí sólo (navyše sú tiež nové skrine T3 z rokov 2005 až 2007). Vyrábať nové vysokopodlažky K2S v rokoch 2007 až 2009 bolo nešťastné rozhodnutie.
Niesu vozy, šlapatká sa vracajú do hry.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: matis #154:
"Až" dve súpravy. Zle bude keď pôjde na bežnú linku 7819+7820.
Reply on: Mhr1 #152:
Má to napríklad Mannheim/Ludwigshafen/Heidelberg alebo Kustttram ale obávam sa, že nikto z nich o K2 v žiadnej inkarnácii záujem mať nebude 😁.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #156:
A Osijek a Charleroi. Ani tam to nebudú chcieť. Ani zadramo.
Reply on: S499.1023 #156:
Ja som myslel na východ od nás. O západnom smerovaní som ani neuvažoval, je jasné, že tam by to dupľom nikto nechcel...
Neviete, čo je so súpravou Tetris? Od leta nejazdí. Už sa s ňou nepočíta, alebo je na nejakej oprave v dielňach?