Fleet number: | 7843 | ||||||||||
Type: | T3/VI.SUCS
T3G (od 1993) | ||||||||||
Builder: | ČKD - Tatra Praha | ||||||||||
Serial number: | 178454 | ||||||||||
Manufactured: | 1989 | ||||||||||
In service: | 1.12.1989 | ||||||||||
Depot: | Krasňany (do 8/2012)
Jurajov dvor (1.9.2012 - 8/2015) Krasňany (9/2015 - 5.11.2023) Jurajov dvor (6.11.2023 - ) | ||||||||||
Couples: | 7843+7844 (od dodania)
7844+7843 (krátky čas v 1990-tych rokoch) 7843+7844 (od 1. strednej prehliadky) | ||||||||||
Ads: | Marlboro
SaS Slovensko (9/2001 - 5/2002) Adlo (10/2007 - 11/2010) Majstri ducha - výstava SNM (11/2010 - 7/2012) | ||||||||||
Overhauls and changes: | Modernizácia na typ T3G - tyristorová výzbroj TV8, dvojlištové zberače KE-29 (1993)
Informačný systém BUSE (10/2004) Polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100 (6/2005) Dosadenie jedného veľkého stierača namiesto pôvodných dvoch menších (2008/2009) Celková oprava (7/2012 - 3/2013) Rekonštrukcia vykurovania salónu pre cestujúcich Celočervený náter (2021) Montáž interiérového kamerového systému - 1 kamera/vozeň (2022?) | ||||||||||
Information system: | BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120 (od 10/2004) BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px) (od 10/2004) BUSE BS 200 (od 2005) | ||||||||||
Other data: | Vozidlá #7843 a 7844 sú označené v opačnom poradí ako idú ich výrobné čísla. Na vysvetlenie tejto anomálie je potrebné poznať fakty o začiatku ich prevádzky: Od zaradenia do premávky boli električky deponované v Krasňanoch a jazdili ako dvojica #7843+7844. V prvých rokoch prevádzky došlo k poruche na spojovacích zásuvkách medzi vozidlami, a tak bolo poradie električiek v súprave otočené, aby ich bolo naďalej možné prevádzkovať vo dvojici. Istý čas preto jazdili ako súprava #7844+7843. Po prvej strednej prehliadke (začiatkom 1990-tych rokov) začala opäť jazdiť súprava #7843+7844, u ktorej už bolo preukázané, že mala výrobné čísla v opačnom poradí. Existujú dve možné vysvetlenia, prečo nastala táto skutočnosť:
1. Električky mali omylom prehodené čísla už po dodaní, tzn. v opačnom poradí ako je poradie výrobných čísiel. Pri strednej prehliadke teda bola porucha na spojovacích zásuvkách odstránená a vozidlá boli vrátené do pôvodného poradia #7843+7844, ktoré malo od začiatku výrobné čísla naopak. 2. Električkám pri prvej strednej prehliadke neboli opravené zásuvky a boli ponechané v opačnom poradí, avšak už s prečíslovanými evidenčnými číslami #7843/II (ex 7844) a #7844/II (ex 7843). Dodnes nie je známe, ktorá z uvedených možností skutočne nastala. | ||||||||||
Last records of service: |
|