Fleet numbers:
  1. 733    1982 – 1983
  2. 7733    from 1983
Type: T3/VI.SU (1982 - 1996)
T3M (od 1997)
Builder: ČKD - Tatra Praha
Serial number: 172141
Manufactured: 1982
In service: April 1983
Acquisition price: 606 563 Kčs
Depot: Jurajov dvor (1982 - 1996)
Krasňany (1997 - 4.10.2023)
Jurajov dvor (od 4.10.2023)
Couples: 733+734 (1982 - 1983)
7733+7734 (od 1983)
Ads: Tatran - Bednár - bočné nálepky (21.8.1990 - 21.8.1991)

Golden American 25

Lavazza (5/2008 - 3/2009)

Groupama poisťovňa (3/2009 - 1/2010)
Accidents: Nehoda s kamiónom na Račianskej ulici (7.5.2024)
Overhauls and changes: Modernizácia na typ T3M - vozeň dostal tyristorovú výzbroj TV1 z vyradených vozňov T3M (1996 - 1997)

Informačný systém BUSE (7/2003)

Polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100 (5/2005)

Rekonštrukcia vykurovania salónu pre cestujúcich (2011)

Dosadenie textilných podsedákov na sedadlá

Montáž interiérového kamerového systému - 1 kamera/vozeň (2022)
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120 (od 7/2003)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px) (od 7/2003)
BUSE BS 200 (od 2005)
Last records of service:
7 May 2024 7/2
7/6
6 May 2024 7/1
7/14
3 May 2024 7/8
7/4
2 May 2024 7/14
7/2
30 Apr 2024 7/10
29 Apr 2024 7/3
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Sucasny stav
Reply on: Viko #48:
A? Vozy dennej premávky sa tak či tak ničia v každom počasí, niekedy aj 20 hodín v premávke. Tých pár hodín pod strechou ich nezachráni. A ako píšem, tých historičákov by tak či tak bol dosť malý počet, väčšina vozovne bude prístupná prevádzkovým vozom. Ak je to tak veľký problém, striedať tie vozy čo tam parkujú. Takto sa to robí v skoro každom podniku na celom svete kde nemajú 100% vnutorné parkovanie.

Teraz si predstav v akom stave je bežný voz po ukončení premávky, a v akom stave je po 20 rokoch hnitia pod holým nebom. Ak tu vyplakávame že nemôžeme teraz opravovať historičáky kvôli peniazom, tak je asi logické aby sme situáciu zabezpečili tak, aby sme museli čo najmenej do ich opravy investovať, nie? Alebo to konečne vzdať a všetký historický majetok previesť na odlišnú, neziskovú dcérsku spoločnosť ktorá môže riešiť len historiu a nemúsi sa zaobchádzať s denno-denným bullshitom DPB.
Reply on: Solider #46:
Dakujem za info.
Reply on: Andrej #45:
Aha, čiže do novej suchej haly v Krasňanoch dáme potenciálne historičáky, zatiaľ čo vozy dennej premávky budú moknúť rozhodené po juráckych koľajach?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #46:
Jurák sa bude hádam robiť na etapy. Nacpať celú výpravu do Krasňan a obratísk je šialené.
Reply on: Andrej #45:
Za cenu toho, že 9 električiek nocuje v Rači a obojsmerné vozy vychádzajú z koľajiska ÚD. Keď sa poupratuje, odtiahnu sa vozy z koprivy, kačice sa zošrotujú, otvoria Krasňany aj Petržalka, tak miesta už bude dosť. Len potom, ak budú peniaze, sa začne modernizácia Juráku, a problém kam s vozmi bude znova aktuálny.
Reply on: upravovač fotiek #44:
A aká je súčasná kapacita oboch vozovní? Ak Jurák je schopný zhltnúť celú flotilu z Krasňan + 30 nových NP vozov, tak si neviem predstaviť ako po reko by mal byť problém s miestom pre 6-7 historických električiek.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #42:
To neviem. Ale ani vonku nie je priestor nafukovací.
Reply on: Viko #36:
Ako vieš, že by nebol? V Košiciach a Brne sú žehličky nespoľahlivé a nebezpečné? To je ako keby sa urobila 14 Tr 10/6 s imitovaným vzhľadom 01 a „nespievala“ by.
Reply on: upravovač fotiek #35:
A keby bolo sólo, tak by sa zmestilo niekam dnu?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #40:
Čím viac o problematike vieš, tým viac si uvedomuješ aké je to náročné. Najmä pri prístupe súčasného vedenia mesta. Navyše sa musíš pohybovať v rámci istých predpisov pri čerpaní fondov.
Reply on: upravovač fotiek #39:
To čo za bordel majú v DPB, že ľudia ktorí vedia že o chvíľu budeme mať priveľa historických vozidiel nedokážu sa spojiť s ľuďmi ktorí pracujú na obnove vozovní aby sa vybudovali 2 extre koľajnice vo vozovni? To by mohli vyriešiť v pohode aj škôlkari.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #38:
Obávam sa, že to problém bude.
Reply on: upravovač fotiek #35:
Ak sa raz dočkáme zastrešenia vozovne JD, tak by to nemal byť až taký problem, či? Teda, pokiaľ niekto nad tým aj rozmýšľa, lebo príležitosť bola aj pri prestavbe Krasňan a z toho ništ. Ak sa postaví poriadna vozovňa, nedalo by sa vybudovať aj extra koľaj alebo dve vedľa súčasnej stojanky? To by bohato stačilo, myslím si.
Reply on: Solider #32:
Myslel som len z estetického pohladu. Očakavám že historická T6 bude pod podlahou v stave po ukončení premávky.

Ináč, ten pôvodny zvuk znel niečo ako prazšká 8601?
Reply on: Solider #32:
Nerobili sa úpravy výzbroje náhodou kvôli funkčnosti? Načo by nám bol historičák, ktorý autentický bzučí, ale nie je schopný spoľahlivej a bezpečnej jazdy?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #33:
Nie je miesto. To je ten problém. Súpravu by sme chceli všetci, ale kam ju postaviť? Von?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #32:
Však sú odložené aj "televízory" a iné diely, aby sa dala T6A5 7911+7912 spraviť do stavu z roku 1991.
Reply on: ES499.0001 #15:
Osobne by som preferoval, aby sa 7733 opravila a zachovala by sa ako súprava. Vrátiť pôvodný výrez pre linkovú tabuľu nie je až taký zásadný problém.
Reply on: Andrej #29:
T6 v stave po dodaní už úplne nebude, pretože boli odvtedy prerobené prvky výzbroje. Pôvodne T6 viac bzučali pri rozjazde a brzdení. Neviem, do akej miery by sa to dalo spätne prerobiť alebo by sa museli využiť pôvodné prvky napríklad z Košíc. Ale to vôbec nie je otázka dňa.