Fleet numbers:
  1. 733    1982 – 1983
  2. 7733    from 1983
Type: T3/VI.SU (1982 - 1996)
T3M (od 1997)
Builder: ČKD - Tatra Praha
Serial number: 172141
Manufactured: 1982
In service: April 1983
Acquisition price: 606 563 Kčs
Depot: Jurajov dvor (1982 - 1996)
Krasňany (1997 - 4.10.2023)
Jurajov dvor (od 4.10.2023)
Couples: 733+734 (1982 - 1983)
7733+7734 (od 1983)
Ads: Tatran - Bednár - bočné nálepky (21.8.1990 - 21.8.1991)

Golden American 25

Lavazza (5/2008 - 3/2009)

Groupama poisťovňa (3/2009 - 1/2010)
Accidents: Nehoda s kamiónom na Račianskej ulici (7.5.2024) - po nehode bola električka opravená do konca roka 2024.
Overhauls and changes: Modernizácia na typ T3M - vozeň dostal tyristorovú výzbroj TV1 z vyradených vozňov T3M (1996 - 1997)

Informačný systém BUSE (7/2003)

Polpantograf Lekov/Sécheron ESGE 53-3100 (5/2005)

Rekonštrukcia vykurovania salónu pre cestujúcich (2011)

Dosadenie textilných podsedákov na sedadlá

Montáž interiérového kamerového systému - 1 kamera/vozeň (2022)
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120 (od 7/2003)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px) (od 7/2003)
BUSE BS 200 (od 2005)
Last records of service:
20 Dec 2024 Skúšobná jazda
7 May 2024 7/6
7/2
6 May 2024 7/14
7/1
3 May 2024 7/4
7/8
2 May 2024 7/2
7/14
30 Apr 2024 7/10
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nevedeli by ste, ci tato suprava skoncila, alebo sa caka na koniec vyluky do Karlovky/koniec korona obmedzeni kym ju zase vytiahnu?
Reply on: Andrej #1:
Aktualne sa presuva po Racianskej asi do Juraku 🙂
Prečo je súprava odstavená?
Reply on: ChristianSK #3:
udajne prehliadka
Snáď konečne pôjde do premávky vypada to nádejne
Súprava #7733 + #7734 už má kamerový systém v zjednodušenom prevedení (1 interiérová kamera na skrinke za kabínou vodiča)
Asi moja posledná fotka 7733+7734, no snáď sa ešte opraví...
Reply on: Peter.Kuchar #7:
Veľmi pekná fotka 🙂
nevie niekto co je s nou teraz?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: sor 2218 #9:
Čaká na opravu po nehode. Môj osobný predpoklad je, že sa spraví a bude jazdiť v bežnej premávke.
Reply on: upravovač fotiek #10:
To sa ide ešte opravovať?? Však to bola dosť veľká nehoda 😞
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ma178rek #11:
Pôvodne sa to opravovať malo. Ale vraj je to už zastavené a čaká sa čo bude ďalej.
Reply on: upravovač fotiek #12:
Som zvedavý čo si myslia že bude ďalej. Aká situácia môže prísť, že bude potrebné pokračovať s opravou?
Reply on: upravovač fotiek #12:
Zrejme podľa rozhodnutia, či ako historická ostane len #7734 sólo.
Reply on: Solider #14:
#7734 má oproti #7733 niekoľko výhod : predný výrez pre linkovú orientáciu a takmer pôvodnú kabínu. Stačilo by iba vymeniť polpantograf za klasický pantograf, dať preč BUSE-čka a zo #7733 presunúť zadný držiak na linkovú tabulu + zrealizovať dáke menšie úpravy.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: ES499.0001 #15:
A vyrobíš tak bastarda. Pravda je, že T3M v premávke nejazdili ako sóla, možno 299 krátko v rokoch 1978 až 1980. Ale sólo by bolo aj v prípade 7610. Lenže tá má aspoň za búdou vodiča pôvodný "stolček" TV1 a nie "skriňu" až takmer po strop. To už môžeme rovno 7734 bastradiť ešte viac. Zaobliť rohy vo výrezoch pre dvere v bočnici, vymeniť dvere za starý model (Ostrava?), navariť tučné medziokenné priečky a vymeniť okná, vymeniť strešné vetráky - z Ostravy?, vymeniť stupienky na strechu - z Ostravy? a samozrejme kompletne prekopať interiér. Označiť to číslom 299, zrušiť zásuvky mnohočlenu, na predné čelo dať písmenko "T" a nad neho symbol tyristoru. Staré osvetlenie interiéru s koncami natretými sivou kladivkovou farbou, rovnako ako hrnce pod sedačkami. Koženku to už asi po GO v Brne nemalo. Detaily si určite bude pamätať Ing. Šestina. To by bol krásny bastard! No priam radosť kuknúť, bez irónie! Na druhú stranu, parádne by zapadol k takej 236ke (to je ešte väčší bastard a ako radi ho máme a sme radi, že ho máme). Škoda, že sme si pri šrotovaní 8435 z nej nevyrezali a nevybrali potrebné diely (schodíky na strechu, medziokenné priečky, dekle pohonov dverí - ale tie vieme ešte vybrať z K2S, strešné vetráky vrátane mechanizmov a rôznu "bižutériu"). Zvyšok by sa dal "vyťažiť" zo 7610 (pôvodná skrinka za búdou vodiča).

Hmm. Oplatí sa robiť takého "historicky verného" bastarda? Alebo nám stačí "akýkoľvek" bastard? Nebolo by lepšie sa na historičák T3M vykašlať a spraviť T3CS 211 v stave zo začiatku premávky (1976)? Pracák 8437 sa tak či tak bude musieť nahradiť niečim novším.
Reply on: upravovač fotiek #16:
Nezachovať T3M by bola škoda. Preto si myslím, že zbastardená #7734 by bola určite lepšia ako žiadna. Ozaj tak súrne potrebujeme T3/V.CS? Nie je to náhodou zvnútra to isté ako T3M? Veľké poklopy a usporiadanie sedadiel 1+1.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: ES499.0001 #17:
211 sa dá spraviť s pôvodnou kabínkou vodiča doplnenou o vysoké dvere, ktorú mohla dostať ešte v 70. rokoch. Žiaden taký voz nemáme (kabínka aj vysoké dvere sa dajú zohnať). Navyše 211 sa bude dať spriahnuť za 7819+7820 (ktorá by sa mala upraviť do stavu po dodaní - stav ku koncu premávky je prakticky identický s T3G, okrem výzbroje) aby sme v budúcnosti vedeli jazdiť v trojičke T3, čo má silný šotopotenciál. Sólo T3M v prekopanej kastli SUčka sa s tým nedá porovnať. Jedine keby bola spravená ako replika 299. Lenže to je moc práce.
Reply on: upravovač fotiek #18:
A plánuje sa teda zachovanie T3G, ak chceš aby 7819/20 prerobili do stavu po dodania?

Mimochodom, myslím si že historických T3 s pôvodnými zberačmi už bohato stačilo. Ak sa zachová T3M/G tak by im mali ponechať polzberače.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #19:
Áno, predpokladám že bude zachovaná jedna súprava T3G v stave pri ukončení premávky. Takže polpantografy, vybral by som otočené kolenom dopredu (s kolenom dozadu bude na T6A5/III, ak sa zachová aspoň sólo voz ako ukážka vzhľadu).
Reply on: upravovač fotiek #18:
Načo vymýšľať niečo čo tu nejazdilo, história trojičky T6 je dostatočný unikát.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Viko #21:
Sólo T3M tiež nejazdili. Môžno 299 krátko v rokoch 1978 až 1980.
Reply on: upravovač fotiek #20:
Podľa mňa v stave, keď sa nedokážeme poriadne postarať o súčasne historičáky, je trochu naivné očakávať, že sa zachová každá verzia T3. Pre väčšinu ľudí je to aj tak to isté a zachovať vozidlo len pre pár šotoušov je neekonomické. Máme 275 v stave po dodaní, 7819+20 v stave na konci. Zachovať by sa mohla jedna T3P ako príklad najvýraznejšej rekonštrukcie a ak zostanú peniaze, tak T3M. No a T3G je skoro to isté, ako T3SUCS, len ma polpantograf a iný zvuk.
Reply on: TomJ #23:
Súhlasím s tým, že zachovanie T3G nie je nutné ak chceme mať aj T3P/T3M. #7085 má údajne ostať ako špeciálna/historická (s výzbrojou TV8). Ako historickú T3P by som navrhol buď #7715 alebo novostavbu #7704/II.
Reply on: upravovač fotiek #22:
Sólo T3M jazdili! Síce nie bežne (okrem 299), ale poruchovosť bola spočiatku taká vysoká, že sa občas namiesto dvojičky na e6 vypravil sólo tyristorák. Inak súhlasím, že ak máme problémy s historickými vozidlami, stačí 275 a 7819+20, tú druhú uvádzať do pôvodného stavu je nezmysel, veď aj stav z konca prevádzky má historickú hodnotu. A určite zachovať T3P, ponúka sa posledná rekonštrukcia 7795+96 alebo niektorá z novostavieb, tu by som bol za 7703+06, lebo pokiaľ sa pamätám, tá nejakú veľkú haváriu nemala na rozdiel od 7717+18. 7734 (ale v stave v akom dojazdila, nie nejaký paškvil, ktorý by neodpovedal žiadnemu obdobiu) by bola už len čerešničkou na torte. T3G je už príliš veľký a zbytočný luxus.
Reply on: Mhr1 #25:
Nemyslím si že súpravu T3P treba. A a B vozy sú takmer identické, to by zase len zavádzali vo vozovni. Jeden voz stačí, a podľa mne by bolo lepšie zachovať novostavbu kvôli odlišnej skrini. Zo všetkých vozidiel čo tu zostávajú si myslím že celá súprava bude potrebná len pri 3 sérii T6A5, všetko ostatné dokáže reprezentovať aj sólo voz.

Mesto ktoré B voz T3P neobsadí nech obsadí 7733 alebo 34 v stave po namontovaní súčasných zberačov cca 2005. Myslím si že nechať túto modifikáciu odísť do histórie by bol extrémne zlý krok.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Všetko moc dobré argumenty. Realita je ale taká, že budeme radi, ak nám ostane 275 a 7819+7820. Či bude ešte niečo, pochybujem. Lebo Bratislava nie je Praha.

Ešte pridám moje fantazírovanie: Z konca premávky je 7819+7820. T3G nebude, tak 7819+7820 samozrejme necahť v stave v ktorom je (z konca premávky). Ale potom nemáme žiadnu T3 z 80./90. rokov. Takže sólo T3M 7734, ideálne do takéhoto stavu:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/4762/7725-pred-%C3%9AD-JD

https://imhd.sk/ba/galeria-media/73010/7729-7730-s-reklamou-ASTER

ktorý tým rokom zodpovedal. Interiér 1+2:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/4772/Interi%C3%A9r-7725

Ale dať pôvodné osvetlenie. Dopytové otváranie dverí nechať. Tým bude aj tyristorák, aj vzhľad 80./90. rokov, aj SUčkové usporiadanie sitzlov. Ak by to šlo, dal by som do 7734 skrinku za búdu vodiča zo 7610, ale to by bolo asi už moc. Bol by to bastel, áno. Ale reprezentujúci odlišné vyhotovenia T3 a 90. roky (ak si odmyslím dopytové otváranie dverí, tak aj 80. roky). Polpantograf by som nenechával, lebo ani predný transparent nie je. A ten vozy dostávali skôr ako polpantogray. Prípadne by historická T3M 7734 mohla mať nejaké strešné reklamy s dobovou reklamou na dopravný podnik:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/4586/7523-na-rohu-Gottwaldovho-n%C3%A1mestia

Historičáky ako súpravy T3G ani T3P neuvažujem vôbec. Ani moje úvahy o T3CS 211. Ostali by 4 ks T3: 275, 7819+7820 a 7734. Nič viac. V tom najoptimistickejšo prípade by sa ešte odložil jeden predný voz T3G v celočervenom nátere s polpantografom tak, ako dojazdí (v tom prípade nechať 7819+7820 tiež v stave pri ukončení premávky, lebo sóla už pekných pár rokov nejazdia vôbec). Takže 7845 alebo 7843. Už toto by bolo viac, ako môžeme od tohto mesta žiadať. 5 kusov T3, z toho jedna súprava.

A teaz návrat do reality: T3G zabudnime a T3M asi tiež. 😕
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #25:
Novostavby T3P by som dal na pracáky. Tie skrine vydržia desaťročia.
Reply on: upravovač fotiek #27:
Nie všetky T3 dostali transparent pred zberačom. 7837 a 7839 dostali zberače najprv, čiže ak by ho ponechali na 7734 sa môžeme hrať že si spomíname práve na ten stav T3G 😁

V rámci možností by som zvolil tieto historičáky:

T3M 7734 v stave cca 2005
T3P 7703 v stave po dodaní
T6A5/I 7901 alebo 7904 v stave po dodaní
T6A5/II 7935, 7937, alebo 7941 v unifiku
Súprava T6A5/III ľubovoľného čísla v Kotasovom nátere
Reply on: Andrej #29:
Tak to radšej 7706. Spočiatku jazdila ako sólo záložák, tu by teda jej sólo prevádzka bola aj historicky opodstatnená.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #29:
Áno, Citypoint, spomínam si. Koľko jazdil s polpantografom a bez transparentu vpredu? Dva roky? To bolo pred dvadsiatimi rokmi.

Ja by som sólo 7734 (ak motyka vystrelí a bude historičákom) odporúčal v stave 7729 na tejto fotke:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/4783/S%C3%BApravy-T3M-SU-na-%C5%BDupnom-n%C3%A1m

S interiérom 1+2, dopytovým otváraním dverí, pôvodným osvetlením interiéru.

T3P novostavbu 7706, zvyšné novostavby použiť na pracáky.
T6A5/I 7911+7912 (súpravu).
T6A5/III budem rád aspoň za sólo vozeň.
Reply on: Andrej #29:
T6 v stave po dodaní už úplne nebude, pretože boli odvtedy prerobené prvky výzbroje. Pôvodne T6 viac bzučali pri rozjazde a brzdení. Neviem, do akej miery by sa to dalo spätne prerobiť alebo by sa museli využiť pôvodné prvky napríklad z Košíc. Ale to vôbec nie je otázka dňa.
Reply on: ES499.0001 #15:
Osobne by som preferoval, aby sa 7733 opravila a zachovala by sa ako súprava. Vrátiť pôvodný výrez pre linkovú tabuľu nie je až taký zásadný problém.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #32:
Však sú odložené aj "televízory" a iné diely, aby sa dala T6A5 7911+7912 spraviť do stavu z roku 1991.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #33:
Nie je miesto. To je ten problém. Súpravu by sme chceli všetci, ale kam ju postaviť? Von?
Reply on: Solider #32:
Nerobili sa úpravy výzbroje náhodou kvôli funkčnosti? Načo by nám bol historičák, ktorý autentický bzučí, ale nie je schopný spoľahlivej a bezpečnej jazdy?
Reply on: Solider #32:
Myslel som len z estetického pohladu. Očakavám že historická T6 bude pod podlahou v stave po ukončení premávky.

Ináč, ten pôvodny zvuk znel niečo ako prazšká 8601?
Reply on: upravovač fotiek #35:
Ak sa raz dočkáme zastrešenia vozovne JD, tak by to nemal byť až taký problem, či? Teda, pokiaľ niekto nad tým aj rozmýšľa, lebo príležitosť bola aj pri prestavbe Krasňan a z toho ništ. Ak sa postaví poriadna vozovňa, nedalo by sa vybudovať aj extra koľaj alebo dve vedľa súčasnej stojanky? To by bohato stačilo, myslím si.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #38:
Obávam sa, že to problém bude.
Reply on: upravovač fotiek #39:
To čo za bordel majú v DPB, že ľudia ktorí vedia že o chvíľu budeme mať priveľa historických vozidiel nedokážu sa spojiť s ľuďmi ktorí pracujú na obnove vozovní aby sa vybudovali 2 extre koľajnice vo vozovni? To by mohli vyriešiť v pohode aj škôlkari.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #40:
Čím viac o problematike vieš, tým viac si uvedomuješ aké je to náročné. Najmä pri prístupe súčasného vedenia mesta. Navyše sa musíš pohybovať v rámci istých predpisov pri čerpaní fondov.
Reply on: upravovač fotiek #35:
A keby bolo sólo, tak by sa zmestilo niekam dnu?
Reply on: Viko #36:
Ako vieš, že by nebol? V Košiciach a Brne sú žehličky nespoľahlivé a nebezpečné? To je ako keby sa urobila 14 Tr 10/6 s imitovaným vzhľadom 01 a „nespievala“ by.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #42:
To neviem. Ale ani vonku nie je priestor nafukovací.
Reply on: upravovač fotiek #44:
A aká je súčasná kapacita oboch vozovní? Ak Jurák je schopný zhltnúť celú flotilu z Krasňan + 30 nových NP vozov, tak si neviem predstaviť ako po reko by mal byť problém s miestom pre 6-7 historických električiek.
Reply on: Andrej #45:
Za cenu toho, že 9 električiek nocuje v Rači a obojsmerné vozy vychádzajú z koľajiska ÚD. Keď sa poupratuje, odtiahnu sa vozy z koprivy, kačice sa zošrotujú, otvoria Krasňany aj Petržalka, tak miesta už bude dosť. Len potom, ak budú peniaze, sa začne modernizácia Juráku, a problém kam s vozmi bude znova aktuálny.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #46:
Jurák sa bude hádam robiť na etapy. Nacpať celú výpravu do Krasňan a obratísk je šialené.
Reply on: Andrej #45:
Aha, čiže do novej suchej haly v Krasňanoch dáme potenciálne historičáky, zatiaľ čo vozy dennej premávky budú moknúť rozhodené po juráckych koľajach?
Reply on: Solider #46:
Dakujem za info.
Reply on: Viko #48:
A? Vozy dennej premávky sa tak či tak ničia v každom počasí, niekedy aj 20 hodín v premávke. Tých pár hodín pod strechou ich nezachráni. A ako píšem, tých historičákov by tak či tak bol dosť malý počet, väčšina vozovne bude prístupná prevádzkovým vozom. Ak je to tak veľký problém, striedať tie vozy čo tam parkujú. Takto sa to robí v skoro každom podniku na celom svete kde nemajú 100% vnutorné parkovanie.

Teraz si predstav v akom stave je bežný voz po ukončení premávky, a v akom stave je po 20 rokoch hnitia pod holým nebom. Ak tu vyplakávame že nemôžeme teraz opravovať historičáky kvôli peniazom, tak je asi logické aby sme situáciu zabezpečili tak, aby sme museli čo najmenej do ich opravy investovať, nie? Alebo to konečne vzdať a všetký historický majetok previesť na odlišnú, neziskovú dcérsku spoločnosť ktorá môže riešiť len historiu a nemúsi sa zaobchádzať s denno-denným bullshitom DPB.
Sucasny stav
Ako to vyzerá s opravou???
Reply on: Ma178rek #52:
Vozidlo už má opravené laminátové čelo.
Nevie niekto náhodou či po oprave bude jazdiť v bežnej premávke ?
Reply on: električky #54:
Osobne nevidím dôvod, prečo nie. Pochybujem, že by ju opravovali len na historické vozidlo.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: električky #54:
Samozrejme že bude jazdiť v bežnej premávke. Kvôli tomu sa robí.
Dnes tretie poradie na linke 3 ? 🙂
Reply on: whedro #57:
Pravdepodobne skúška palubného počítača, nakoľko sa práce vozidla finalizujú a bude zaradené do premávky.
Reply on: whedro #57:
Dnes nebola na 3/3