Poľský výrobca vyhral v roku 2019 s týmto typom autobusu verejnú súťaž Dopravného podniku Bratislava na dodávku nových kĺbových autobusov s rozšírenou možnosťou prepravy cestovnej batožiny a jedného autobusu pre potreby autoškoly DPB. Cena jedného vozidla s rozšírenou prepravou batožiny bola 312 500 € bez DPH a cena autoškolského vozidla bola 329 900 € bez DPH.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Solaris New Urbino 18 | 3221 – 3231 | 2020 | 2020 | — | 11 |
2. | Solaris New Urbino 18 | 8012 | 2020 | 2020 | — | 1 |
Spolu | 2020 | 12 |
Dĺžka | 18000 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3050 mm |
Výška podlahy | 320 mm |
Rázvor | 5900 mm a 6000 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 34 + 1
34 + 2 (autoškolské vozidlo) |
Počet miest na státie | 98
96 (autoškolské vozidlo) |
Celkový počet miest | 132 + 1
130 + 2 (autoškolské vozidlo) |
Pohotovostná hmotnosť | 16699 kg |
Celková hmotnosť | 28000 kg |
Motor | DAF Paccar MX-11 270 H3, Euro 6D, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc |
Výkon motora | 270 kW / 1600 rpm |
Objem motora | 10837 cm3 |
---|---|
Krútiaci moment motora | 1900 Nm / 900 - 1125 rpm |
Maximálna rýchlosť | 72 km/h (#3221 - 3231)
81 km/h (#8012) |
Prevodovka | VOITH D 884.6 (DIWA.6), automatická 4-stupňová, s integrovaným retardérom |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | Konvekta KL47T
Konvekta KL20 KDE FL (kabína vodiča) |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2 x 28 kW (KL47T)
7 kW (KL20) |
Vykurovací výkon klimatizácie | 2 x 32 kW (KL47T) |
3221 3222 3223 3224 3225 3226 3227 3228 3229 3230 3231 |
8012 |
3221 | nevyradené vozidlo: 12 (100 %) |
3222 | online: 6 (50 %) |
3222 | dnes v premávke: 6 (50 %) |
sor_2048
Ale túto jednu vec si prosím zapamätaj. Vidím na spôsobe tvojho vyjadrovania a pravopisu že si mladší. To vôbec nevadí. Ale keď napíšeš že to najviac cítiť na linke 32 tak taká informácia je každému na nič lebo tých autobusov na linke 32 jazdí 7 plus jeden od 8 večer. Teda dokopy tých vozov vypravených na túto linku je 8 a k tomu autobus čo je dnes na linke 32 môže byť kľudne zajtra na linke 63. Ten istý voz môže ísť aj na linku 29 a vlastne všetky linky obsluhované kĺbovymi autobusmi. Keď chceš charakterizovať autobus použi 4-ciferné číslo ktoré nájdeš na prednej maske, zadnom čele, dverách od kabíny vodiča a na boku. Napr. 4239, 2048, 1706, 6229, 6639 atď.