Poľský výrobca vyhral v roku 2019 s týmto typom autobusu verejnú súťaž Dopravného podniku Bratislava na dodávku nových kĺbových autobusov s rozšírenou možnosťou prepravy cestovnej batožiny a jedného autobusu pre potreby autoškoly DPB. Cena jedného vozidla s rozšírenou prepravou batožiny bola 312 500 € bez DPH a cena autoškolského vozidla bola 329 900 € bez DPH.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Solaris New Urbino 18 | 3221 – 3231 | 2020 | 2020 | — | 11 |
2. | Solaris New Urbino 18 | 8012 | 2020 | 2020 | — | 1 |
Spolu | 2020 | 12 |
Dĺžka | 18000 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3050 mm |
Výška podlahy | 320 mm |
Rázvor | 5900 mm a 6000 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 34 + 1
34 + 2 (autoškolské vozidlo) |
Počet miest na státie | 98
96 (autoškolské vozidlo) |
Celkový počet miest | 132 + 1
130 + 2 (autoškolské vozidlo) |
Pohotovostná hmotnosť | 16699 kg |
Celková hmotnosť | 28000 kg |
Motor | DAF Paccar MX-11 270 H3, Euro 6D, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc |
Výkon motora | 270 kW / 1600 rpm |
Objem motora | 10837 cm3 |
---|---|
Krútiaci moment motora | 1900 Nm / 900 - 1125 rpm |
Maximálna rýchlosť | 72 km/h (#3221 - 3231)
81 km/h (#8012) |
Prevodovka | VOITH D 884.6 (DIWA.6), automatická 4-stupňová, s integrovaným retardérom |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | Konvekta KL47T
Konvekta KL20 KDE FL (kabína vodiča) |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2 x 28 kW (KL47T)
7 kW (KL20) |
Vykurovací výkon klimatizácie | 2 x 32 kW (KL47T) |
3221 3222 3223 3224 3225 3226 3227 3228 3229 3230 3231 |
8012 |
3221 | nevyradené vozidlo: 12 (100 %) |
3222 | online: 5 (41,7 %) |
3222 | dnes v premávke: 6 (50 %) |
fanatikmhd
Druhá otázka potom vyplýva, či by nemalo byť zaradené adekvátne ka nemôže do bežnej premávky do ponuky prenájmu vozidiel na príležitosti (školy, malé akcie, a pod) kde sa dá predná časť vylúčiť alebo používať ako služobný priestor pre sprievodcu. Rovnako v prípade Corona režimu tomu absolútne nič nebráni ísť do premávky Ale ako vravím, skôr ma to zaujíma, nakoľko mi pri nákupe vozidiel príde trochu plýtvaním kupovať dosť drahý autobus len na účely autoškoly, pričom by hypoteticky stačila NB18tka a boSORky. Chápem že sa treba učiť aj s novými, nehovoriac o pracovných podmienkach inštruktorov. B732 už by skrátka mala slúžiť len ako krátkodobý výcvik s manuálnou prevodovkou, nič iné (AJ keď na to mali slúžiť boSORky). Avšak stále mi to príde ako drahá investícia (Výcvik stojí cxa 1000€/osobu, niekoľko rokov sa bude kvázi vyplácať LEN autobus, nehovoriac o inštruktoroch, PHM, poistka atď.....Pri tom, ako dlho trvá kurz, a koľko sa nacvičí vodičov v DPB, mi to príde až prekračujúc životnosť Abusu...Navyše, autoškoly (možno len slabší postreh, predsa len, neprebieham celý deň celé mesto nonstop) autoškoly nie je vidno každý deň v uliciach....