Poľský výrobca vyhral v roku 2019 s týmto typom autobusu verejnú súťaž Dopravného podniku Bratislava na dodávku nových kĺbových autobusov s rozšírenou možnosťou prepravy cestovnej batožiny a jedného autobusu pre potreby autoškoly DPB. Cena jedného vozidla s rozšírenou prepravou batožiny bola 312 500 € bez DPH a cena autoškolského vozidla bola 329 900 € bez DPH.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Solaris New Urbino 18 | 3221 – 3231 | 2020 | 2020 | — | 11 |
2. | Solaris New Urbino 18 | 8012 | 2020 | 2020 | — | 1 |
Spolu | 2020 | 12 |
Dĺžka | 18000 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3050 mm |
Výška podlahy | 320 mm |
Rázvor | 5900 mm a 6000 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 34 + 1
34 + 2 (autoškolské vozidlo) |
Počet miest na státie | 98
96 (autoškolské vozidlo) |
Celkový počet miest | 132 + 1
130 + 2 (autoškolské vozidlo) |
Pohotovostná hmotnosť | 16699 kg |
Celková hmotnosť | 28000 kg |
Motor | DAF Paccar MX-11 270 H3, Euro 6D, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc |
Výkon motora | 270 kW / 1600 rpm |
Objem motora | 10837 cm3 |
---|---|
Krútiaci moment motora | 1900 Nm / 900 - 1125 rpm |
Maximálna rýchlosť | 72 km/h (#3221 - 3231)
81 km/h (#8012) |
Prevodovka | VOITH D 884.6 (DIWA.6), automatická 4-stupňová, s integrovaným retardérom |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | Konvekta KL47T
Konvekta KL20 KDE FL (kabína vodiča) |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2 x 28 kW (KL47T)
7 kW (KL20) |
Vykurovací výkon klimatizácie | 2 x 32 kW (KL47T) |
3221 3222 3223 3224 3225 3226 3227 3228 3229 3230 3231 |
8012 |
3221 | nevyradené vozidlo: 12 (100 %) |
3222 | online: 5 (41,7 %) |
3222 | dnes v premávke: 7 (58,3 %) |
Dispecer
V novom systéme zostávajú naďalej štvorciferné evidenčné čísla, ale nebude v nich zakódovaná príslušnosť k dopravnej prevádzke (vozovni). Rozsahy čísiel sú po novom rozdelené podľa druhu a dĺžky (napr. čísla začínajúce číslicou 3 predstavujú kĺbové vozidlá). Jednotlivé typy autobusov budú v daných rozsahoch oddeľované desiatkami, resp. stovkami. Autobusy MAN NG 313 dostali čísla 3201 až 3205 a autobusy Solaris Urbino 18 boli očíslované číslami 3211 až 3216 (ďalšia voľná desiatka v danej dĺžkovej kategórii). Zároveň bol použitý nový font evidenčných čísiel."
https://imhd.sk/ba/doc/sk/18622/K%C4%BAbov%C3%A9-autobusy-z-druhej-ruky-sa-zara%C4%8Fuj%C3%BA-do-prem%C3%A1vky