Poľský výrobca vyhral v roku 2019 s týmto typom autobusu verejnú súťaž Dopravného podniku Bratislava na dodávku nových kĺbových autobusov s rozšírenou možnosťou prepravy cestovnej batožiny a jedného autobusu pre potreby autoškoly DPB. Cena jedného vozidla s rozšírenou prepravou batožiny bola 312 500 € bez DPH a cena autoškolského vozidla bola 329 900 € bez DPH.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Solaris New Urbino 18 | 3221 – 3231 | 2020 | 2020 | — | 11 |
2. | Solaris New Urbino 18 | 8012 | 2020 | 2020 | — | 1 |
Spolu | 2020 | 12 |
Dĺžka | 18000 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3050 mm |
Výška podlahy | 320 mm |
Rázvor | 5900 mm a 6000 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 34 + 1
34 + 2 (autoškolské vozidlo) |
Počet miest na státie | 98
96 (autoškolské vozidlo) |
Celkový počet miest | 132 + 1
130 + 2 (autoškolské vozidlo) |
Pohotovostná hmotnosť | 16699 kg |
Celková hmotnosť | 28000 kg |
Motor | DAF Paccar MX-11 270 H3, Euro 6D, naftový, vodou chladený 6-valec, s recirkuláciou výfukových plynov, technológiou SCR a aktívnym filtrom pevných častíc |
Výkon motora | 270 kW / 1600 rpm |
Objem motora | 10837 cm3 |
---|---|
Krútiaci moment motora | 1900 Nm / 900 - 1125 rpm |
Maximálna rýchlosť | 72 km/h (#3221 - 3231)
81 km/h (#8012) |
Prevodovka | VOITH D 884.6 (DIWA.6), automatická 4-stupňová, s integrovaným retardérom |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | Konvekta KL47T
Konvekta KL20 KDE FL (kabína vodiča) |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2 x 28 kW (KL47T)
7 kW (KL20) |
Vykurovací výkon klimatizácie | 2 x 32 kW (KL47T) |
3221 3222 3223 3224 3225 3226 3227 3228 3229 3230 3231 |
8012 |
3221 | nevyradené vozidlo: 12 (100 %) |
3222 | online: 5 (41,7 %) |
3222 | dnes v premávke: 7 (58,3 %) |
birch
Má zmysel napísať "ponožka sa stratila" keď vyberáš veci z práčky a jedna ponožka chýba, pretože nie je podstatné a niekedy ani možné stanoviť, kto ju stratil.
Ale "zastávka sa zrušila" aj "súbor sa vymazal" nesprávne naznačujú, že sa to stalo "samo". To ale tak nie je, zastávku zrušil napr. dopravca a súbor vymazal užívateľ, systém, a pod., nevymazal sa sám. Tam je podľa mňa formulácia s "bol"/"bola" správna, pretože umožňuje naformulovať výsledok nejakej činnosti takým spôsobom, že zámerne neuvádza, kto túto činnosť vykonal.
To už sme ale mimo Solaris New Urbino 18, ospravedlňujem sa za off-topic