Trolejbusová trať medzi Patrónkou a Riviérou by mohla byť realitou do jari budúceho roka.
Hlavné mesto vyhlásilo v januári 2025 verejnú súťaž na obstaranie zhotoviteľa dlho odkladanej novej trolejbusovej trate Riviéra – Patrónka. Výstavba novej trate umožní nasadiť na linku 32 trolejbusy a predĺžiť ju cez Račianske mýto a Trnavské mýto až na Jelačičovu ulicu. Nové trolejbusové vedenie bude postavené na uliciach Botanická, Mlynská dolina a Pri Habánskom mlyne, čím sa prepojí oddelená dlhodielska trať so zvyškom bratislavskej trolejbusovej siete. Postaviť bude potrebné nové trakčné stožiare, čo si vyžiada aj úpravy chodníkov a komunikácií. Ulica Pri Habánskom mlyne dostane pri výstavbe trate aj chýbajúci chodník pre peších.
Predpokladaná hodnota zákazky je 14,7 mil. € bez DPH a financovanie má byť zabezpečené z Plánu obnovy. Výstavba trate by mala prebehnúť v lehote 11 mesiacov od začatia prác. V závere roka 2024 dopravný podnik ako objednávateľ projektovej dokumentácie požiadal BSK o vydanie zlúčeného územného a stavebného povolenia pre túto trolejbusovú trať. Začiatok prác tak bude závisieť od úspešného ukončenia súťaže a od vydania stavebného povolenia. Počas výstavby bude potrebné počítať s dočasným obmedzením premávky na dotknutých cestách (napr. zúženie premávky do jedného pruhu).
Podrobné informácie je možné nájsť v projektovej dokumentácii, ktorá je dostupná v profile zákazky.
Mhr1
2. Práve degeše sú dnes dobre využité, keďže sa 8 vypravuje na t-33 a niečo aj na t-45, 64.
3. Krátke trolejbusy na t-60 nie sú výmysel DPB, ale postoj magistrátu, ktorý nechce financovať (o trochu) drahšiu premávku kĺbových vozidiel.
4. Ak by na t-60 išli 31Tr, zasa by stáli 30Tr...