Trolejbusová trať medzi Patrónkou a Riviérou by mohla byť realitou do jari budúceho roka.
Hlavné mesto vyhlásilo v januári 2025 verejnú súťaž na obstaranie zhotoviteľa dlho odkladanej novej trolejbusovej trate Riviéra – Patrónka. Výstavba novej trate umožní nasadiť na linku 32 trolejbusy a predĺžiť ju cez Račianske mýto a Trnavské mýto až na Jelačičovu ulicu. Nové trolejbusové vedenie bude postavené na uliciach Botanická, Mlynská dolina a Pri Habánskom mlyne, čím sa prepojí oddelená dlhodielska trať so zvyškom bratislavskej trolejbusovej siete. Postaviť bude potrebné nové trakčné stožiare, čo si vyžiada aj úpravy chodníkov a komunikácií. Ulica Pri Habánskom mlyne dostane pri výstavbe trate aj chýbajúci chodník pre peších.
Predpokladaná hodnota zákazky je 14,7 mil. € bez DPH a financovanie má byť zabezpečené z Plánu obnovy. Výstavba trate by mala prebehnúť v lehote 11 mesiacov od začatia prác. V závere roka 2024 dopravný podnik ako objednávateľ projektovej dokumentácie požiadal BSK o vydanie zlúčeného územného a stavebného povolenia pre túto trolejbusovú trať. Začiatok prác tak bude závisieť od úspešného ukončenia súťaže a od vydania stavebného povolenia. Počas výstavby bude potrebné počítať s dočasným obmedzením premávky na dotknutých cestách (napr. zúženie premávky do jedného pruhu).
Podrobné informácie je možné nájsť v projektovej dokumentácii, ktorá je dostupná v profile zákazky.
lostrail
Ad vyska investicie: je stale radovo nizsia v porovnani s elektrickou (ked si nedal ziadnu porovnavaciu uroven, urobil som to ja).
Ad jazdna doba: trolejbusy su na tom podobne ako autobusy, najvacsi vplyv na to ma zastavovanie na zastavkach, preto tam rozdiely vychadzaju tak 1 minuta. Prave trolejbus vdaka elektrickemu pohonu vie naozaj lepsie zrychlit ako autobus, akurat sa to nevyuziva. Pamatam si este, ako si toto vodici vychutnavali na 14Tr a 15Tr, az cestujucich prevracalo.
Pre DPB je vacsi manevrovaci priestor vyjednat si napr. lepsie ceny trakcnej elektriny ako s niekym licitovat o cene PHM pre autobusy. Neviem, ci uz naplnili kedysi planovany zamer dat vsetky meniarne pod jedno fakturacne odberne miesto, aby neplatili tolko pokut v pripade mimoriadnosti a zaroven stlacili cenu vdaka vyssiemu garantovanemu odberu, ale aj keby nie, ta moznost je stale otvorena. Ekologiu zamerne nespominam, lebo som sa chcel zamerat na ine vyhody.