Mesto obstaráva zhotoviteľa novej trolejbusovej trate

Trolejbusová trať medzi Patrónkou a Riviérou by mohla byť realitou do jari budúceho roka.

Hlavné mesto vyhlásilo v januári 2025 verejnú súťaž na obstaranie zhotoviteľa dlho odkladanej novej trolejbusovej trate Riviéra – Patrónka. Výstavba novej trate umožní nasadiť na linku 32 trolejbusy a predĺžiť ju cez Račianske mýto a Trnavské mýto až na Jelačičovu ulicu. Nové trolejbusové vedenie bude postavené na uliciach Botanická, Mlynská dolina a Pri Habánskom mlyne, čím sa prepojí oddelená dlhodielska trať so zvyškom bratislavskej trolejbusovej siete. Postaviť bude potrebné nové trakčné stožiare, čo si vyžiada aj úpravy chodníkov a komunikácií. Ulica Pri Habánskom mlyne dostane pri výstavbe trate aj chýbajúci chodník pre peších.

Predpokladaná hodnota zákazky je 14,7 mil. € bez DPH a financovanie má byť zabezpečené z Plánu obnovy. Výstavba trate by mala prebehnúť v lehote 11 mesiacov od začatia prác. V závere roka 2024 dopravný podnik ako objednávateľ projektovej dokumentácie požiadal BSK o vydanie zlúčeného územného a stavebného povolenia pre túto trolejbusovú trať. Začiatok prác tak bude závisieť od úspešného ukončenia súťaže a od vydania stavebného povolenia. Počas výstavby bude potrebné počítať s dočasným obmedzením premávky na dotknutých cestách (napr. zúženie premávky do jedného pruhu).

Podrobné informácie je možné nájsť v projektovej dokumentácii, ktorá je dostupná v profile zákazky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Symetrické výhybky a spoločné prevesy? Vážne sme v Bratislave?
Snad tento krat nebudu stoziare v strede chodnika.
„O-Bus-Drehscheibe in Solingen-Burg“
https://youtu.be/dZt_umvm454?si=kJ6Za9FRNZ8cmo0d
Takto treba robit obratisko😃 na železnej to tak mohli vyriešiť
Reakcia na: lamark #3:
To je trošku drahá sranda...
Aky typ trolejbusu bude na L32?
Škoda 31 Tr SOR?
Alebo
Škoda 27 tr solaris?
Akože ta L32 keď budu nasadené trolejbusy tak to budú premávať Jelačičova-Dlhe diely
? 🙂
Reakcia na: Ilushka #6:
Jo. A L64 sa zruší.
Reakcia na: Ilushka #5:
31tr Sor
Reakcia na: Ilushka #5:
27 TR vystačia tak na L40 a L61. Takže tam budú jazdiť najskôr 31 TR, keďže je vo vozovni nevyužitých dobrých 30 ks týchto vozov pri plnej výprave kĺbových liniek.
Reakcia na: Petto #8:
Pokiaľ sa dovtedy nerozpadne 🤣 ale nie ešte 10 rokov by mali jazdiť
Reakcia na: Ma178rek #10:
Skôr splesniveju. Z 70ks je dnes vonku koľko denne? 34 cca.
Reakcia na: Petto #11:
Áno, cca tá polovica je iba vonku. Príležitosť ako ich postupne zgenerálkovať aspoň čo sa týka interiéru a vonkajšku. Teda nový lak a dôkladné vyčistenie interiéru, pridanie tlačítok a označovačov a výmenu poťahov sedadiel buď za umelú kožu alebo nové textilné poťahy.
Lebo vypadajú za tých 10 rokov už pekne vyblednuté a zodraté tie povrchy či už interiér alebo kapotovanie.
Reakcia na: lamark #3:
Takto to neriešia už ani v tom Solingene.

Medzičasom na linku nakúpili nové kĺbové trolejbusy s pomocným pohonom a predĺžili ju o pár zastávok mimo trolejové vedenie. Točňa sa odvtedy nepoužíva, pokiaľ viem (s výnimkou nejakých nostalgických jázd).
A rekonstrukciu Kramare a krizovatka Podstanicne uz zarezali? Ci v plane do roku 2050?
Vpodstate aj dobre, lebo keby L32+64 zachadzala na stanicu, tak to je katastrofa...
Reakcia na: Ilushka #6:
To sme sa napočúvali o svätom bezbarierovom prestupe na hrane na Valašskej, aby aj obyvatelia Palisád a búdkovej mohli ísť pohodlne na Kramáre. A klasika, teraz sa bez náhrady zruší. Obyvatelia môžu ísť k červenému mostu.
Reakcia na: Ike #15:
Tu by som potom ako náhradu za L64 na Valašskej potiahol na túto konečnú L45, ktorá obsluhuje Kramáre. Spojenie Patrónka-Kramáre ostane zachované stále s L42.
Reakcia na: Klepeto #16:
45 je potrebná ako spojenie Patronka-NOU takže určite nie.
Reakcia na: Klepeto #16:
L45 ak niekto chodí, tak zamestnanci NOU a NUSCH, a ti chodia skorej z Patronky (kvaziprestupny uzol... prestupny uzol okolo ktoreho prejde taka L32, 64 bez prestupu:)
ale teda ti zamestnanci L45 chodia, najmä z regionalnych autobusov, vlaku, a inych spojov zo zapadnej casti mesta je Patrkonka ako tak prestupny uzol
Reakcia na: mbendzala #18:
To sa dá riešiť potiahnutím L30 k NOÚ. Aspoň priame spojenie s Kramármy bude mať Lamač a Dúbravka.
Trolejbusové trate nie sú žiadna výhra pre cestujúceho. Vstupné náklady sú obrovské, na chodníkoch pribudnú ďalšie stĺpy na úkor priestoru pre chodcov.
A čo je najhoršie-trolejbusy jazdia pomalšie ako busy, aj keď to pravidelne negujú, je to tak. Podľa mňa zlá investícia. Naozaj si niekto myslí že cestujúci v MHD sa neponáhľajú? V okolí nepoznám nikoho kto by rád využíval trolejbusovú dopravu.
Ďalšia vec. Vo vozovni nám stojí kvantum kĺbov, ale na L60 sa vypravujú degeše, ktoré majú ešte nižšiu obsadenosť. Však sa ľudia radi potlačia. Pritom už teraz nemusíme čakať na stavbu trolejbusovej trate Trenčianska-Hraničná-Grófska niva, ale by sa dala L49 predĺžiť do tejto oblasti Prievozu už teraz s degešmi. Aj tak tie degeše nemajú využitie a sólami bez pomocného motora sa dajú vyjazdiť aj terajšie výpravy liniek.
Reakcia na: tosomja #20:
co to znamena "obrovske" ? v porovnani s cim? vstupne naklady su praveze dost dobre, a taka trat vydrzi aj 20 rokov a vozidla tam nemusia smradit.
To ze trolejbusy nemaju take dobre zrychlenie je skor chyba toho ze vodici nechcu moc dupat na "plyn" lebo sa im cely naklad rozsype
Reakcia na: Ike #15:
No neviem, ci by to bolo rentabilne. Jedna vec su samozrejme sluby nejakeho pana X, ktory po novom bude na dopravu po meste vyuzivat kanalizacnu siet (ak ma aspon cast chrbtovej kosti), ale obyvatelov Palisad vie stale doviezt na Patronku L47 a tam prestupia na L42, aj ked nie, nie je to na hrane a je to cez podchod. Komu nevadi sa prejst, moze este prestupit na Habanskom mlyne (Google pise presun 4 minuty peso). Ale drzat kvoli tomuto "eurofondovu" linku, ktora sluzila len ako zdovodnenie potreby novej trate na Prazskej (resp. jej financovania z europskych penazi), to asi velmi nie. Inak ani to cislo 64 asi nebolo vybrate nahodne, presny dvojnasobok 32?

Uz ak by velmi chceli a mali na to dengi, to by som skor videl na priame predlzenie L44. Elegantne prepojenie Koliby, hornej casti centra, Palisad a Kramarov. V pohode na Hlavnu stanicu, ked uz L32 tam chodit nebude. Vybrane spoje by koncili na Valasskej, prip. na Budkovej podla potreby. Nova "horska nosna" linka.

Otazkou zostane, co s tratou na Prazskej. Mozno je to prilis burzoazna myslienka, ale potiahnut ju pekne az na Patronku, vyhladovo do Lamaca a takto s pomocou parcialov by aj L63 mohla byt trolejbusova. Zaroven by taka trat sluzila pre pripady problemov na Kramaroch, ktorych je tam viac ako dost. Urcite by obyvatelov inych mestskych casti potesilo, ak by v pripade nehody mohla L32 celu tu pataliu obist. V danom smere ide z Kramarov dostatok inych spojov.
Reakcia na: tosomja #20:
Pri súčasnej intenzite dopravy je úplne jedno či na konkrétnej trati ide autobus alebo trolejbus, rýchlosť je zhruba rovnaká. Navyše - trolejbusy nikdy nebudú robiť "expresnú" linku. Takže za mňa - nemám problém využívať trolejbusovú dopravu.
Reakcia na: lostrail #23:
Ja len poznamenavam, že kým obyvateľom, ktorí využívajú linku 32 sa zatrolejovanim kvalitatívne nič nemení (sedieť v autobuse a v trolejbuse nie je taký veľký rozdiel aby prilákal nových ľudí z IAD), obyvateľom búdkovej a priľahlých časti sa bez nejakej kompenzácie výrazne zhorší kvalitatívna stránka prestupu (z bezbariéroveho na hrane bude bariérový s peším presunom alebo s neprimerane veľkou zachadzkou).

Predstav si matku s kočíkom, ktorá ide na vyšetrenie na Kramáre. V princípe dostane vztýčený prostredník a odôvodnením (vlož šotouské nadšenie) "spojili sme dve trolejbusové trate". Ehm. Super.
Reakcia na: tosomja #20:
Tvoj osamely zivot ti nezavidim, ale k tomu ostatnemu: Nemyslim, ze je problem obist stlp, ak sa chodnik navrhne v rozumnej sirke. To akoze stlpy osvetlenia zazracne nezavadzaju? Napr. na Botanickej bude trolejove vedenie zavesene na spolocnych prevesoch s elektrickovym, cize ziadne nove stlpy tam nepribudnu.
Ad vyska investicie: je stale radovo nizsia v porovnani s elektrickou (ked si nedal ziadnu porovnavaciu uroven, urobil som to ja).
Ad jazdna doba: trolejbusy su na tom podobne ako autobusy, najvacsi vplyv na to ma zastavovanie na zastavkach, preto tam rozdiely vychadzaju tak 1 minuta. Prave trolejbus vdaka elektrickemu pohonu vie naozaj lepsie zrychlit ako autobus, akurat sa to nevyuziva. Pamatam si este, ako si toto vodici vychutnavali na 14Tr a 15Tr, az cestujucich prevracalo.
Pre DPB je vacsi manevrovaci priestor vyjednat si napr. lepsie ceny trakcnej elektriny ako s niekym licitovat o cene PHM pre autobusy. Neviem, ci uz naplnili kedysi planovany zamer dat vsetky meniarne pod jedno fakturacne odberne miesto, aby neplatili tolko pokut v pripade mimoriadnosti a zaroven stlacili cenu vdaka vyssiemu garantovanemu odberu, ale aj keby nie, ta moznost je stale otvorena. Ekologiu zamerne nespominam, lebo som sa chcel zamerat na ine vyhody.
Reakcia na: Ike #25:
Menit sa bude aj pravdepodobna predlzena 32. O dorobeni stop pre L32 na stejšn sa v clanku nic nehovori. Takze je dost realne ze 32 sa len predlzi na Jelacicku ale vynecha Hlavnu stanicnu.
Reakcia na: Ike #25:
Chapem a netvrdim, ze je to prijemne, ale napr. ked chcem z Karlovky cestovat do oblasti Borika dnes, tiez je to mordor. Bud sa trepem cez mesto (L9 + L42) alebo rovnako ako ta matka, iba opacnym smerom. Tiez zasa kocikujem a nevylucujem, ze do buducna nam vyjde plavanie s babatkom napr. prave tam z pohladu najvyhodnejsich podmienok cas / peniaze. Ano, s najvacsou pravdepodobnostou tam budeme chodit autom, ale keby sme ho nemali, mame tiez prostrednik.
Reakcia na: Petto #27:
Pritom este nedavno sa tie doplnenia spominali. to je inak tiez celkom fail, kedze L32 predstavovala mimo spicky najrychlejsie spojenie Karlovky s Hlavnou stanicou. Po novom aby clovek bud slapal alebo zasa prestupoval.
Reakcia na: Klepeto #21:
Máš fázový posun? Všetky degeše sú už pol roka na Hroboňke 🙂
Tým nechcem rozporovať potrebu kĺbov na L60, aspoň by boli využité...
Reakcia na: tosomja #20:
S časti s Tebou súhlasím. Tuto len 3,5 km trať stojí 14 mega (PHZ), pričom rozdiel v cene medzi obyčajným trolejbusom a parciálnym je zanedbateľný. Neviem si úplne predstaviť, aká by bola povedzme návratnosť trate do Lamača (zatrolejovanie 63 smerom na Lamač) v porovnaní s niekoľkými generáciami parciálov, ktoré by na jednom úseku využili existujúce trolejové vedenie a na druhom išli na baterku. Technologický vývoj trochu ukázal, že trolejbusové trate (minimálne mimo centra) sú trochu prežitok.
Reakcia na: lostrail #28:
Úplne chápem, že každá zmena v princípe znamená, že nejakým obyvateľom vyhoviem a naopak, nejakým situáciu zhorším. Taký je život. A zmeny by sa mali robiť len také, ktoré v princípe počet spokojných obyvateľov zvyšujú.

Problém je, že dopravcovia (a hlavne DPB) robia zmeny, ktorých cieľom je:
a) zlepšenie dostupnosti obyvateľom,
b) zvýšenie efektivity hospodárenia,
c) naplnenie autistických cieľov a ambícií
d) šotodôvody.

Relevantný je pritom len dôvod a), eventuálne dôvod b), ale ten by zase nemal byť v kontradikcii s bodom a).
Reakcia na: Klepeto #19:
Cieľ sú Kramáre bez autobusov, to s a-30 je úplne proti tejto koncepcii. Do kopcov by autobusy vôbec nemali jazdiť. Ale vidím, že niekto tu v dimenziách šetrenia životného prostredia vôbec neuvažuje...
Reakcia na: Ike #31:
Netvrdim, ze by sa to nedalo riesit aj tak, ale mat na konecnych aspon nabijacky by v takom pripade mala byt zakladna vec.
Reakcia na: Ike #32:
Ked zrusis celu jednu linku, ktoru z 90% pokryje ina, myslim, ze je to masivny prinos pre bod b), s mensim znizenim kvality pre bod a). Potom je samozrejme debata, ze naco bola vlastne cela ta trat na Prazskej. Ale ona ta debata bola relevantna uz vtedy, ked sa o nej rozhodovalo.
Reakcia na: Mhr1 #33:
Vyhnanie cestujúcich do IAD tiež veľmi životnému prostrediu nepomôže, hoci budú Kramáre bez autobusov.
Reakcia na: lostrail #29:
Pricom tie dve stopy k/z HS mohol DPB aj sam si postavit.
Reakcia na: lostrail #35:
Beriem to tak, že ťa trať sa plánuje už niekoľko rokov, ale áno, dnes by možno vstupy do CBA boli iné.
Reakcia na: tosomja #20:
Ty si z ktorej krajiny a z ktorej doby? Na životnom prostredí ti vôbec nezáleží? Lebo tvoje argumenty by boli bývali aktuálne v západnej Európe 50. a 60. rokov, keď sa tam rušili trolejbusy práve z dôvodov, ktoré uvádzaš. Dnes sú trolejbusy o inom. Prečo ich aj Praha znovu zavádza? A väčšinou práve v trasách predtým zrušených? Okrem t-59 na letisko sú ostatné linky návratom tam, kde kedysi jazdili (Čakovice, Jinonice, Strahov, Bořislavka - bývalé a aj budúce linky 58, 52, 53 a 51). A stĺpy? Veď ich pribudne len minimum, väčšinou sa len kandelábre verejného osvetlenia vymenia za silnejšie.
Reakcia na: Petto #37:
To teda naozaj na mna neposobi ako nieco, na co by neboli peniaze, nejde o ziadnu megalomaniu, odhadom ratam, ze to ma pod dva km a vela vyvolanych uprav tam nebolo. Podobne myslim, ze ked uz to stoji, tak by v rezii zvladli aj to predlzenie po Patronku (zasa bez nejakych vacsich zasahov do suvisiacich veci), ale to este musi kvalitne vyhnit, prist nejaka ropna kriza (Rusko) a pod., skratka (financny, existencny) tlak urobit z dalsich liniek trolejbusy.
Reakcia na: Ike #38:
Myslim ten pihdizvik z Prazskej na Hrobonovu. Ked uz sa do toho vtedy chceli opriet, uz to mali potiahnut aj s tou Brnianskou. Iste, to by sa museli ale naplanovat aj dalsie veci, ako napr. vyhladove "elektrifikovanie" liniek L63, L83 a pod., aby to davalo zmysel.
Reakcia na: Klepeto #21:
1. Degeše sú na Hroboňovej, takže sa na t-60 vypravovať nemôžu.
2. Práve degeše sú dnes dobre využité, keďže sa 8 vypravuje na t-33 a niečo aj na t-45, 64.
3. Krátke trolejbusy na t-60 nie sú výmysel DPB, ale postoj magistrátu, ktorý nechce financovať (o trochu) drahšiu premávku kĺbových vozidiel.
4. Ak by na t-60 išli 31Tr, zasa by stáli 30Tr...
Reakcia na: lostrail #41:
To áno a ešte mohli bez výhybiek (bezudrzbovo) spraviť spojenie zo stromovej na Hroboňovu pre prípad mimoriadnosti.
Reakcia na: Ike #25:
A koľko takých ľudí je? Na Kramároch robím, využívam t-64 pri ceste do centra, takže viem, koľkých privezie t-64 od Patrónky. Ojedinelé kusy...
Reakcia na: lostrail #29:
A zo zastávky Pod stanicou je to ako ďaleko na Hl.st.? Blížim sa k 70-ke, ale ani s kufrom, ak má kolečká, to nie je problém. A dá sa prestúpiť na e-1, ktorá jazdí často. Alebo na hrane na Sokolskej na t-44, ktorá ide ráno po 10 minútach. Čo si zaslúži zásadnú kritiku, je postoj ŽSR, ktoré nie sú schopné otvoriť prístup zo Sokolskej na 1. nástupište. Vzdialenosť je cca 70 metrov!!!
Reakcia na: Mhr1 #42:
Oprava, zle som si pozrel evidenčný stav. Mal som za to, že degeše začínajú číslicami 60 a nie 61.
V tom prípade OK. Ak sa uvoľnia sóla z L60, tie môžu ísť na L64 a L45, kde sú degeše. A degeše potom na L49, ktorá môže robiť obsluhu Grófskej nivy, pokým tam nezrealizujú trolej.
Reakcia na: Ike #36:
Tých, ktorí jazdia autami cez Kramáre, bohužiaľ do MHD nepresunieš... Kramáre sú večne upchaté osobnými autami. Hoci tam pracujem, jazdím autom len výnimočne (2-3x/rok). Kvôli parkovaniu a kvôli zápcham. Ak stojí trolejbus, ja si čítam, ako šofér by som sa stresoval pri pomalom posúvaní. Je to o myslení, nie o reálnych výhodách či nevýhodách. Sú proste ľudia, ktorí "socku" nepoužijú za žiadnych okolností. A podotýkam, že trolejbusu to často trvá rovnako ako autu vďaka bus-pruhom.
Reakcia na: lostrail #40:
Tiež sa divím, prečo v tomto balíku nie je aj ten kúsok Brnianskej po Patrónku. A ak by to potiahli aspoň po Tesco Lamač alebo po Hodonínsku, tak L63 je ideálna linka pre ďalšie kĺbové parciálne vozy. A ešte by som možno šiel do extrému a ak by boli dostupné dostatočne kapacitné baterkové parciály, tak aj taká L21 s nabíjačkami na konečnej vo VW by to mohli vyjazdiť.
Akurát tu vzniká problém v tom, že L21 a L63 nestoja na všetkých zastávkach, kde ostatné trolejbusové linky, takže by boli nakoniec nutné zastaviť za tými vozmi, lebo na taký luxus, že by sa na Pražskej, Šancovej, Legionárskej alebo Trnavskej boli dve stopy, teda jedna pre "expresnú" linku, nemáme a nebudeme mať.
Reakcia na: Mhr1 #45:
Obávam sa, že tam nie je trasa, ktorá by sa dala schváliť ako oficiálna.
Reakcia na: lupask #22:
čooo? trolejbusy nemajú dobré zrýchlenie? Kurník veď v PO nemám na osobnom šancu na prvých 30 metroch, ak trolejbus nezachrápe a ja nejdem závodiť. Bežný rozjazd má elektromotor skutočne popi..i!
Reakcia na: Mhr1 #42:
O koľko je drahšia premávka krátkeho a dlhého trolejbusu??.
Náklady na vodiča sú rovnaké
Elektrina ?? Je to minimálny rozdiel či???
Ja fakt neviem kde sa chcú ešte vyhovoriť
Reakcia na: Mhr1 #47:
Keby boli priestorové podmienky tak na Kramaroch by mohol byť hybridný bus pruh... Lebo to čo sa tam deje s MHD niekedy je na zaplakanie
Reakcia na: Ike #31:
Tak napočítaj cenu všetkých výmen batérií v parciáloch za dobu životnosti trate - a zrazu zistíš, že na takejto hlavnej výpadovke, kde z toho môžu benefitovať aj ďalšie sparcializovateľné linky, to vôbec nie je prežitok.
Reakcia na: tosomja #20:
ja napríklad zásadne preferujem trolejbus kde sa len dá pred autobusom... "ja nepoznám" je naozaj najvyššia úroveň dôkazu... tak ja poznám... dôvody sú pomerne jasne pomenovateľné: na prvom mieste hluk, hlučnosť autobusov v interiíri je pre mňa neznesiteľná, ďaleko viac ma to obťažuje, aj keď pochybujem že by reálne bol autobus rýchelší, a potom autobusy aj smrdia, je tam v najmä v nekvalitných SORoch smrad zo spaľovacieho motora, zúfalé, ale je... a v neposlednom rade, trolejbusy majú ďaleko lepšiu údržbu ako autobusy, a to vrátane napríklad funkčnosti klimatizácie (tu možno bude vo veci aj spotreba, funkčnosť a typ klimatizácie na spaľovacom motore a na elektrinu...)
Reakcia na: Klepeto #48:
keby L63 napríklad zastavovala na Sokolskej tak by aspoň bol možný normálny prestup napríklad na L42... lebo je "úžasné" robiť prestupný koncept spojov a nemať žiadne prestupné uzly alebo také ako Pod Stanicou (kde L61 smer stanica ani nestojí)... a linky ako L63 a L42 sa obídu, krížia bez toho aby sa dalo prestúpiť, rovnako prestup napríklad L61 a L42... z východnej časti sa všetko vedie pomaly na stanicu, už naozaj len to chýba aby tam aj L64/32 zachádzala, ale prestup najmä v okolí stanice je tristný, zúfalý...
Reakcia na: Ma178rek #52:
Kramáre mali dávno zjednosmerniť, resp. zjednosmerniť okrem MHD a bolo by to vyriešené... križovatka Patrónka má aj rezervu (na plánovanú mimoúrovňovú križovatku) aby sa doplnili odbočovacie pruhy ktoré by boli vhodné, napríklad odbočovať z Patrónky na Kramáre vľavo až v dvoch pruhoch, prípadne aj v 3 pruhoch dokonca. Je tam obrovská rezerva v križovatke. Ideálne zjednosmerniť Limbová - Stromová, s úpravou Patrónky (pruhy odbočovacie navyše smer Kramáre až 3, samozrejme odbočenie Brnianska vľavo Mlynská dolica, 2 pruhy... čim sa znásobí kapacita Patrónky) a na druhej strane ústie Stromovej na Pražskú je mimoúrovňové čo poskytuje výbornú kapacitu...
Reakcia na: S499.1023 #49:
To viem, ale treba ju vybudovať. Krátky 50-metrový podchod - na to nemá krajina EÚ peniaze? Ako hovoril klasik, kde je vôľa, tam je i cesta.
Reakcia na: Ma178rek #51:
Netuším, ale taký je postoj magistrátu...
Reakcia na: mbendzala #56:
Keď odtiaľ zmizne "dočasná" nemocnica bude to hneď lepšie.
Reakcia na: Viko #53:
Koľkokrát za životnosť parcialneho trolejbusu sa mení batéria? Len sa pýtam, neviem.
Reakcia na: milan007 #50:
a na prvej výhybke pomaly zastane..
Reakcia na: Klepeto #48:
L63 po výmene trás už vôbec nemá byť vedená ako expresná. Zbytočne to komplikuje prestupy. Veď máme zastávky na znamenie.
Reakcia na: david11 #59:
Tá najväčšia by mala zmiznúť, ale ďalšie tri tam ostanú