Mesto obstaráva zhotoviteľa novej trolejbusovej trate

Trolejbusová trať medzi Patrónkou a Riviérou by mohla byť realitou do jari budúceho roka.

Hlavné mesto vyhlásilo v januári 2025 verejnú súťaž na obstaranie zhotoviteľa dlho odkladanej novej trolejbusovej trate Riviéra – Patrónka. Výstavba novej trate umožní nasadiť na linku 32 trolejbusy a predĺžiť ju cez Račianske mýto a Trnavské mýto až na Jelačičovu ulicu. Nové trolejbusové vedenie bude postavené na uliciach Botanická, Mlynská dolina a Pri Habánskom mlyne, čím sa prepojí oddelená dlhodielska trať so zvyškom bratislavskej trolejbusovej siete. Postaviť bude potrebné nové trakčné stožiare, čo si vyžiada aj úpravy chodníkov a komunikácií. Ulica Pri Habánskom mlyne dostane pri výstavbe trate aj chýbajúci chodník pre peších.

Predpokladaná hodnota zákazky je 14,7 mil. € bez DPH a financovanie má byť zabezpečené z Plánu obnovy. Výstavba trate by mala prebehnúť v lehote 11 mesiacov od začatia prác. V závere roka 2024 dopravný podnik ako objednávateľ projektovej dokumentácie požiadal BSK o vydanie zlúčeného územného a stavebného povolenia pre túto trolejbusovú trať. Začiatok prác tak bude závisieť od úspešného ukončenia súťaže a od vydania stavebného povolenia. Počas výstavby bude potrebné počítať s dočasným obmedzením premávky na dotknutých cestách (napr. zúženie premávky do jedného pruhu).

Podrobné informácie je možné nájsť v projektovej dokumentácii, ktorá je dostupná v profile zákazky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Symetrické výhybky a spoločné prevesy? Vážne sme v Bratislave?
Snad tento krat nebudu stoziare v strede chodnika.
„O-Bus-Drehscheibe in Solingen-Burg“
https://youtu.be/dZt_umvm454?si=kJ6Za9FRNZ8cmo0d
Takto treba robit obratisko😃 na železnej to tak mohli vyriešiť
Reakcia na: lamark #3:
To je trošku drahá sranda...
Aky typ trolejbusu bude na L32?
Škoda 31 Tr SOR?
Alebo
Škoda 27 tr solaris?
Akože ta L32 keď budu nasadené trolejbusy tak to budú premávať Jelačičova-Dlhe diely
? 🙂
Reakcia na: Ilushka #6:
Jo. A L64 sa zruší.
Reakcia na: Ilushka #5:
31tr Sor
Reakcia na: Ilushka #5:
27 TR vystačia tak na L40 a L61. Takže tam budú jazdiť najskôr 31 TR, keďže je vo vozovni nevyužitých dobrých 30 ks týchto vozov pri plnej výprave kĺbových liniek.
Reakcia na: Petto #8:
Pokiaľ sa dovtedy nerozpadne 🤣 ale nie ešte 10 rokov by mali jazdiť
Reakcia na: Ma178rek #10:
Skôr splesniveju. Z 70ks je dnes vonku koľko denne? 34 cca.
Reakcia na: Petto #11:
Áno, cca tá polovica je iba vonku. Príležitosť ako ich postupne zgenerálkovať aspoň čo sa týka interiéru a vonkajšku. Teda nový lak a dôkladné vyčistenie interiéru, pridanie tlačítok a označovačov a výmenu poťahov sedadiel buď za umelú kožu alebo nové textilné poťahy.
Lebo vypadajú za tých 10 rokov už pekne vyblednuté a zodraté tie povrchy či už interiér alebo kapotovanie.
Reakcia na: lamark #3:
Takto to neriešia už ani v tom Solingene.

Medzičasom na linku nakúpili nové kĺbové trolejbusy s pomocným pohonom a predĺžili ju o pár zastávok mimo trolejové vedenie. Točňa sa odvtedy nepoužíva, pokiaľ viem (s výnimkou nejakých nostalgických jázd).
A rekonstrukciu Kramare a krizovatka Podstanicne uz zarezali? Ci v plane do roku 2050?
Vpodstate aj dobre, lebo keby L32+64 zachadzala na stanicu, tak to je katastrofa...