Mesto obstaráva zhotoviteľa novej trolejbusovej trate

Trolejbusová trať medzi Patrónkou a Riviérou by mohla byť realitou do jari budúceho roka.

Hlavné mesto vyhlásilo v januári 2025 verejnú súťaž na obstaranie zhotoviteľa dlho odkladanej novej trolejbusovej trate Riviéra – Patrónka. Výstavba novej trate umožní nasadiť na linku 32 trolejbusy a predĺžiť ju cez Račianske mýto a Trnavské mýto až na Jelačičovu ulicu. Nové trolejbusové vedenie bude postavené na uliciach Botanická, Mlynská dolina a Pri Habánskom mlyne, čím sa prepojí oddelená dlhodielska trať so zvyškom bratislavskej trolejbusovej siete. Postaviť bude potrebné nové trakčné stožiare, čo si vyžiada aj úpravy chodníkov a komunikácií. Ulica Pri Habánskom mlyne dostane pri výstavbe trate aj chýbajúci chodník pre peších.

Predpokladaná hodnota zákazky je 14,7 mil. € bez DPH a financovanie má byť zabezpečené z Plánu obnovy. Výstavba trate by mala prebehnúť v lehote 11 mesiacov od začatia prác. V závere roka 2024 dopravný podnik ako objednávateľ projektovej dokumentácie požiadal BSK o vydanie zlúčeného územného a stavebného povolenia pre túto trolejbusovú trať. Začiatok prác tak bude závisieť od úspešného ukončenia súťaže a od vydania stavebného povolenia. Počas výstavby bude potrebné počítať s dočasným obmedzením premávky na dotknutých cestách (napr. zúženie premávky do jedného pruhu).

Podrobné informácie je možné nájsť v projektovej dokumentácii, ktorá je dostupná v profile zákazky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Symetrické výhybky a spoločné prevesy? Vážne sme v Bratislave?
Snad tento krat nebudu stoziare v strede chodnika.
„O-Bus-Drehscheibe in Solingen-Burg“
https://youtu.be/dZt_umvm454?si=kJ6Za9FRNZ8cmo0d
Takto treba robit obratisko😃 na železnej to tak mohli vyriešiť
Reakcia na: lamark #3:
To je trošku drahá sranda...
Aky typ trolejbusu bude na L32?
Škoda 31 Tr SOR?
Alebo
Škoda 27 tr solaris?
Akože ta L32 keď budu nasadené trolejbusy tak to budú premávať Jelačičova-Dlhe diely
? 🙂
Reakcia na: Ilushka #6:
Jo. A L64 sa zruší.
Reakcia na: Ilushka #5:
31tr Sor
Reakcia na: Ilushka #5:
27 TR vystačia tak na L40 a L61. Takže tam budú jazdiť najskôr 31 TR, keďže je vo vozovni nevyužitých dobrých 30 ks týchto vozov pri plnej výprave kĺbových liniek.
Reakcia na: Petto #8:
Pokiaľ sa dovtedy nerozpadne 🤣 ale nie ešte 10 rokov by mali jazdiť
Reakcia na: Ma178rek #10:
Skôr splesniveju. Z 70ks je dnes vonku koľko denne? 34 cca.
Reakcia na: Petto #11:
Áno, cca tá polovica je iba vonku. Príležitosť ako ich postupne zgenerálkovať aspoň čo sa týka interiéru a vonkajšku. Teda nový lak a dôkladné vyčistenie interiéru, pridanie tlačítok a označovačov a výmenu poťahov sedadiel buď za umelú kožu alebo nové textilné poťahy.
Lebo vypadajú za tých 10 rokov už pekne vyblednuté a zodraté tie povrchy či už interiér alebo kapotovanie.
Reakcia na: lamark #3:
Takto to neriešia už ani v tom Solingene.

Medzičasom na linku nakúpili nové kĺbové trolejbusy s pomocným pohonom a predĺžili ju o pár zastávok mimo trolejové vedenie. Točňa sa odvtedy nepoužíva, pokiaľ viem (s výnimkou nejakých nostalgických jázd).
A rekonstrukciu Kramare a krizovatka Podstanicne uz zarezali? Ci v plane do roku 2050?
Vpodstate aj dobre, lebo keby L32+64 zachadzala na stanicu, tak to je katastrofa...
Reakcia na: Ilushka #6:
To sme sa napočúvali o svätom bezbarierovom prestupe na hrane na Valašskej, aby aj obyvatelia Palisád a búdkovej mohli ísť pohodlne na Kramáre. A klasika, teraz sa bez náhrady zruší. Obyvatelia môžu ísť k červenému mostu.
Reakcia na: Ike #15:
Tu by som potom ako náhradu za L64 na Valašskej potiahol na túto konečnú L45, ktorá obsluhuje Kramáre. Spojenie Patrónka-Kramáre ostane zachované stále s L42.
Reakcia na: Klepeto #16:
45 je potrebná ako spojenie Patronka-NOU takže určite nie.
Reakcia na: Klepeto #16:
L45 ak niekto chodí, tak zamestnanci NOU a NUSCH, a ti chodia skorej z Patronky (kvaziprestupny uzol... prestupny uzol okolo ktoreho prejde taka L32, 64 bez prestupu:)
ale teda ti zamestnanci L45 chodia, najmä z regionalnych autobusov, vlaku, a inych spojov zo zapadnej casti mesta je Patrkonka ako tak prestupny uzol
Reakcia na: mbendzala #18:
To sa dá riešiť potiahnutím L30 k NOÚ. Aspoň priame spojenie s Kramármy bude mať Lamač a Dúbravka.
Trolejbusové trate nie sú žiadna výhra pre cestujúceho. Vstupné náklady sú obrovské, na chodníkoch pribudnú ďalšie stĺpy na úkor priestoru pre chodcov.
A čo je najhoršie-trolejbusy jazdia pomalšie ako busy, aj keď to pravidelne negujú, je to tak. Podľa mňa zlá investícia. Naozaj si niekto myslí že cestujúci v MHD sa neponáhľajú? V okolí nepoznám nikoho kto by rád využíval trolejbusovú dopravu.
Ďalšia vec. Vo vozovni nám stojí kvantum kĺbov, ale na L60 sa vypravujú degeše, ktoré majú ešte nižšiu obsadenosť. Však sa ľudia radi potlačia. Pritom už teraz nemusíme čakať na stavbu trolejbusovej trate Trenčianska-Hraničná-Grófska niva, ale by sa dala L49 predĺžiť do tejto oblasti Prievozu už teraz s degešmi. Aj tak tie degeše nemajú využitie a sólami bez pomocného motora sa dajú vyjazdiť aj terajšie výpravy liniek.
Reakcia na: tosomja #20:
co to znamena "obrovske" ? v porovnani s cim? vstupne naklady su praveze dost dobre, a taka trat vydrzi aj 20 rokov a vozidla tam nemusia smradit.
To ze trolejbusy nemaju take dobre zrychlenie je skor chyba toho ze vodici nechcu moc dupat na "plyn" lebo sa im cely naklad rozsype
Reakcia na: Ike #15:
No neviem, ci by to bolo rentabilne. Jedna vec su samozrejme sluby nejakeho pana X, ktory po novom bude na dopravu po meste vyuzivat kanalizacnu siet (ak ma aspon cast chrbtovej kosti), ale obyvatelov Palisad vie stale doviezt na Patronku L47 a tam prestupia na L42, aj ked nie, nie je to na hrane a je to cez podchod. Komu nevadi sa prejst, moze este prestupit na Habanskom mlyne (Google pise presun 4 minuty peso). Ale drzat kvoli tomuto "eurofondovu" linku, ktora sluzila len ako zdovodnenie potreby novej trate na Prazskej (resp. jej financovania z europskych penazi), to asi velmi nie. Inak ani to cislo 64 asi nebolo vybrate nahodne, presny dvojnasobok 32?

Uz ak by velmi chceli a mali na to dengi, to by som skor videl na priame predlzenie L44. Elegantne prepojenie Koliby, hornej casti centra, Palisad a Kramarov. V pohode na Hlavnu stanicu, ked uz L32 tam chodit nebude. Vybrane spoje by koncili na Valasskej, prip. na Budkovej podla potreby. Nova "horska nosna" linka.

Otazkou zostane, co s tratou na Prazskej. Mozno je to prilis burzoazna myslienka, ale potiahnut ju pekne az na Patronku, vyhladovo do Lamaca a takto s pomocou parcialov by aj L63 mohla byt trolejbusova. Zaroven by taka trat sluzila pre pripady problemov na Kramaroch, ktorych je tam viac ako dost. Urcite by obyvatelov inych mestskych casti potesilo, ak by v pripade nehody mohla L32 celu tu pataliu obist. V danom smere ide z Kramarov dostatok inych spojov.
Reakcia na: tosomja #20:
Pri súčasnej intenzite dopravy je úplne jedno či na konkrétnej trati ide autobus alebo trolejbus, rýchlosť je zhruba rovnaká. Navyše - trolejbusy nikdy nebudú robiť "expresnú" linku. Takže za mňa - nemám problém využívať trolejbusovú dopravu.
Reakcia na: lostrail #23:
Ja len poznamenavam, že kým obyvateľom, ktorí využívajú linku 32 sa zatrolejovanim kvalitatívne nič nemení (sedieť v autobuse a v trolejbuse nie je taký veľký rozdiel aby prilákal nových ľudí z IAD), obyvateľom búdkovej a priľahlých časti sa bez nejakej kompenzácie výrazne zhorší kvalitatívna stránka prestupu (z bezbariéroveho na hrane bude bariérový s peším presunom alebo s neprimerane veľkou zachadzkou).

Predstav si matku s kočíkom, ktorá ide na vyšetrenie na Kramáre. V princípe dostane vztýčený prostredník a odôvodnením (vlož šotouské nadšenie) "spojili sme dve trolejbusové trate". Ehm. Super.
Reakcia na: tosomja #20:
Tvoj osamely zivot ti nezavidim, ale k tomu ostatnemu: Nemyslim, ze je problem obist stlp, ak sa chodnik navrhne v rozumnej sirke. To akoze stlpy osvetlenia zazracne nezavadzaju? Napr. na Botanickej bude trolejove vedenie zavesene na spolocnych prevesoch s elektrickovym, cize ziadne nove stlpy tam nepribudnu.
Ad vyska investicie: je stale radovo nizsia v porovnani s elektrickou (ked si nedal ziadnu porovnavaciu uroven, urobil som to ja).
Ad jazdna doba: trolejbusy su na tom podobne ako autobusy, najvacsi vplyv na to ma zastavovanie na zastavkach, preto tam rozdiely vychadzaju tak 1 minuta. Prave trolejbus vdaka elektrickemu pohonu vie naozaj lepsie zrychlit ako autobus, akurat sa to nevyuziva. Pamatam si este, ako si toto vodici vychutnavali na 14Tr a 15Tr, az cestujucich prevracalo.
Pre DPB je vacsi manevrovaci priestor vyjednat si napr. lepsie ceny trakcnej elektriny ako s niekym licitovat o cene PHM pre autobusy. Neviem, ci uz naplnili kedysi planovany zamer dat vsetky meniarne pod jedno fakturacne odberne miesto, aby neplatili tolko pokut v pripade mimoriadnosti a zaroven stlacili cenu vdaka vyssiemu garantovanemu odberu, ale aj keby nie, ta moznost je stale otvorena. Ekologiu zamerne nespominam, lebo som sa chcel zamerat na ine vyhody.
Reakcia na: Ike #25:
Menit sa bude aj pravdepodobna predlzena 32. O dorobeni stop pre L32 na stejšn sa v clanku nic nehovori. Takze je dost realne ze 32 sa len predlzi na Jelacicku ale vynecha Hlavnu stanicnu.
Reakcia na: Ike #25:
Chapem a netvrdim, ze je to prijemne, ale napr. ked chcem z Karlovky cestovat do oblasti Borika dnes, tiez je to mordor. Bud sa trepem cez mesto (L9 + L42) alebo rovnako ako ta matka, iba opacnym smerom. Tiez zasa kocikujem a nevylucujem, ze do buducna nam vyjde plavanie s babatkom napr. prave tam z pohladu najvyhodnejsich podmienok cas / peniaze. Ano, s najvacsou pravdepodobnostou tam budeme chodit autom, ale keby sme ho nemali, mame tiez prostrednik.
Reakcia na: Petto #27:
Pritom este nedavno sa tie doplnenia spominali. to je inak tiez celkom fail, kedze L32 predstavovala mimo spicky najrychlejsie spojenie Karlovky s Hlavnou stanicou. Po novom aby clovek bud slapal alebo zasa prestupoval.
Reakcia na: Klepeto #21:
Máš fázový posun? Všetky degeše sú už pol roka na Hroboňke 🙂
Tým nechcem rozporovať potrebu kĺbov na L60, aspoň by boli využité...
Reakcia na: tosomja #20:
S časti s Tebou súhlasím. Tuto len 3,5 km trať stojí 14 mega (PHZ), pričom rozdiel v cene medzi obyčajným trolejbusom a parciálnym je zanedbateľný. Neviem si úplne predstaviť, aká by bola povedzme návratnosť trate do Lamača (zatrolejovanie 63 smerom na Lamač) v porovnaní s niekoľkými generáciami parciálov, ktoré by na jednom úseku využili existujúce trolejové vedenie a na druhom išli na baterku. Technologický vývoj trochu ukázal, že trolejbusové trate (minimálne mimo centra) sú trochu prežitok.
Reakcia na: lostrail #28:
Úplne chápem, že každá zmena v princípe znamená, že nejakým obyvateľom vyhoviem a naopak, nejakým situáciu zhorším. Taký je život. A zmeny by sa mali robiť len také, ktoré v princípe počet spokojných obyvateľov zvyšujú.

Problém je, že dopravcovia (a hlavne DPB) robia zmeny, ktorých cieľom je:
a) zlepšenie dostupnosti obyvateľom,
b) zvýšenie efektivity hospodárenia,
c) naplnenie autistických cieľov a ambícií
d) šotodôvody.

Relevantný je pritom len dôvod a), eventuálne dôvod b), ale ten by zase nemal byť v kontradikcii s bodom a).
Reakcia na: Klepeto #19:
Cieľ sú Kramáre bez autobusov, to s a-30 je úplne proti tejto koncepcii. Do kopcov by autobusy vôbec nemali jazdiť. Ale vidím, že niekto tu v dimenziách šetrenia životného prostredia vôbec neuvažuje...
Reakcia na: Ike #31:
Netvrdim, ze by sa to nedalo riesit aj tak, ale mat na konecnych aspon nabijacky by v takom pripade mala byt zakladna vec.
Reakcia na: Ike #32:
Ked zrusis celu jednu linku, ktoru z 90% pokryje ina, myslim, ze je to masivny prinos pre bod b), s mensim znizenim kvality pre bod a). Potom je samozrejme debata, ze naco bola vlastne cela ta trat na Prazskej. Ale ona ta debata bola relevantna uz vtedy, ked sa o nej rozhodovalo.
Reakcia na: Mhr1 #33:
Vyhnanie cestujúcich do IAD tiež veľmi životnému prostrediu nepomôže, hoci budú Kramáre bez autobusov.
Reakcia na: lostrail #29:
Pricom tie dve stopy k/z HS mohol DPB aj sam si postavit.
Reakcia na: lostrail #35:
Beriem to tak, že ťa trať sa plánuje už niekoľko rokov, ale áno, dnes by možno vstupy do CBA boli iné.
Reakcia na: tosomja #20:
Ty si z ktorej krajiny a z ktorej doby? Na životnom prostredí ti vôbec nezáleží? Lebo tvoje argumenty by boli bývali aktuálne v západnej Európe 50. a 60. rokov, keď sa tam rušili trolejbusy práve z dôvodov, ktoré uvádzaš. Dnes sú trolejbusy o inom. Prečo ich aj Praha znovu zavádza? A väčšinou práve v trasách predtým zrušených? Okrem t-59 na letisko sú ostatné linky návratom tam, kde kedysi jazdili (Čakovice, Jinonice, Strahov, Bořislavka - bývalé a aj budúce linky 58, 52, 53 a 51). A stĺpy? Veď ich pribudne len minimum, väčšinou sa len kandelábre verejného osvetlenia vymenia za silnejšie.
Reakcia na: Petto #37:
To teda naozaj na mna neposobi ako nieco, na co by neboli peniaze, nejde o ziadnu megalomaniu, odhadom ratam, ze to ma pod dva km a vela vyvolanych uprav tam nebolo. Podobne myslim, ze ked uz to stoji, tak by v rezii zvladli aj to predlzenie po Patronku (zasa bez nejakych vacsich zasahov do suvisiacich veci), ale to este musi kvalitne vyhnit, prist nejaka ropna kriza (Rusko) a pod., skratka (financny, existencny) tlak urobit z dalsich liniek trolejbusy.
Reakcia na: Ike #38:
Myslim ten pihdizvik z Prazskej na Hrobonovu. Ked uz sa do toho vtedy chceli opriet, uz to mali potiahnut aj s tou Brnianskou. Iste, to by sa museli ale naplanovat aj dalsie veci, ako napr. vyhladove "elektrifikovanie" liniek L63, L83 a pod., aby to davalo zmysel.
Reakcia na: Klepeto #21:
1. Degeše sú na Hroboňovej, takže sa na t-60 vypravovať nemôžu.
2. Práve degeše sú dnes dobre využité, keďže sa 8 vypravuje na t-33 a niečo aj na t-45, 64.
3. Krátke trolejbusy na t-60 nie sú výmysel DPB, ale postoj magistrátu, ktorý nechce financovať (o trochu) drahšiu premávku kĺbových vozidiel.
4. Ak by na t-60 išli 31Tr, zasa by stáli 30Tr...
Reakcia na: lostrail #41:
To áno a ešte mohli bez výhybiek (bezudrzbovo) spraviť spojenie zo stromovej na Hroboňovu pre prípad mimoriadnosti.
Reakcia na: Ike #25:
A koľko takých ľudí je? Na Kramároch robím, využívam t-64 pri ceste do centra, takže viem, koľkých privezie t-64 od Patrónky. Ojedinelé kusy...
Reakcia na: lostrail #29:
A zo zastávky Pod stanicou je to ako ďaleko na Hl.st.? Blížim sa k 70-ke, ale ani s kufrom, ak má kolečká, to nie je problém. A dá sa prestúpiť na e-1, ktorá jazdí často. Alebo na hrane na Sokolskej na t-44, ktorá ide ráno po 10 minútach. Čo si zaslúži zásadnú kritiku, je postoj ŽSR, ktoré nie sú schopné otvoriť prístup zo Sokolskej na 1. nástupište. Vzdialenosť je cca 70 metrov!!!
Reakcia na: Mhr1 #42:
Oprava, zle som si pozrel evidenčný stav. Mal som za to, že degeše začínajú číslicami 60 a nie 61.
V tom prípade OK. Ak sa uvoľnia sóla z L60, tie môžu ísť na L64 a L45, kde sú degeše. A degeše potom na L49, ktorá môže robiť obsluhu Grófskej nivy, pokým tam nezrealizujú trolej.
Reakcia na: Ike #36:
Tých, ktorí jazdia autami cez Kramáre, bohužiaľ do MHD nepresunieš... Kramáre sú večne upchaté osobnými autami. Hoci tam pracujem, jazdím autom len výnimočne (2-3x/rok). Kvôli parkovaniu a kvôli zápcham. Ak stojí trolejbus, ja si čítam, ako šofér by som sa stresoval pri pomalom posúvaní. Je to o myslení, nie o reálnych výhodách či nevýhodách. Sú proste ľudia, ktorí "socku" nepoužijú za žiadnych okolností. A podotýkam, že trolejbusu to často trvá rovnako ako autu vďaka bus-pruhom.
Reakcia na: lostrail #40:
Tiež sa divím, prečo v tomto balíku nie je aj ten kúsok Brnianskej po Patrónku. A ak by to potiahli aspoň po Tesco Lamač alebo po Hodonínsku, tak L63 je ideálna linka pre ďalšie kĺbové parciálne vozy. A ešte by som možno šiel do extrému a ak by boli dostupné dostatočne kapacitné baterkové parciály, tak aj taká L21 s nabíjačkami na konečnej vo VW by to mohli vyjazdiť.
Akurát tu vzniká problém v tom, že L21 a L63 nestoja na všetkých zastávkach, kde ostatné trolejbusové linky, takže by boli nakoniec nutné zastaviť za tými vozmi, lebo na taký luxus, že by sa na Pražskej, Šancovej, Legionárskej alebo Trnavskej boli dve stopy, teda jedna pre "expresnú" linku, nemáme a nebudeme mať.
Reakcia na: Mhr1 #45:
Obávam sa, že tam nie je trasa, ktorá by sa dala schváliť ako oficiálna.
Reakcia na: lupask #22:
čooo? trolejbusy nemajú dobré zrýchlenie? Kurník veď v PO nemám na osobnom šancu na prvých 30 metroch, ak trolejbus nezachrápe a ja nejdem závodiť. Bežný rozjazd má elektromotor skutočne popi..i!
Reakcia na: Mhr1 #42:
O koľko je drahšia premávka krátkeho a dlhého trolejbusu??.
Náklady na vodiča sú rovnaké
Elektrina ?? Je to minimálny rozdiel či???
Ja fakt neviem kde sa chcú ešte vyhovoriť
Reakcia na: Mhr1 #47:
Keby boli priestorové podmienky tak na Kramaroch by mohol byť hybridný bus pruh... Lebo to čo sa tam deje s MHD niekedy je na zaplakanie
Reakcia na: Ike #31:
Tak napočítaj cenu všetkých výmen batérií v parciáloch za dobu životnosti trate - a zrazu zistíš, že na takejto hlavnej výpadovke, kde z toho môžu benefitovať aj ďalšie sparcializovateľné linky, to vôbec nie je prežitok.
Reakcia na: tosomja #20:
ja napríklad zásadne preferujem trolejbus kde sa len dá pred autobusom... "ja nepoznám" je naozaj najvyššia úroveň dôkazu... tak ja poznám... dôvody sú pomerne jasne pomenovateľné: na prvom mieste hluk, hlučnosť autobusov v interiíri je pre mňa neznesiteľná, ďaleko viac ma to obťažuje, aj keď pochybujem že by reálne bol autobus rýchelší, a potom autobusy aj smrdia, je tam v najmä v nekvalitných SORoch smrad zo spaľovacieho motora, zúfalé, ale je... a v neposlednom rade, trolejbusy majú ďaleko lepšiu údržbu ako autobusy, a to vrátane napríklad funkčnosti klimatizácie (tu možno bude vo veci aj spotreba, funkčnosť a typ klimatizácie na spaľovacom motore a na elektrinu...)
Reakcia na: Klepeto #48:
keby L63 napríklad zastavovala na Sokolskej tak by aspoň bol možný normálny prestup napríklad na L42... lebo je "úžasné" robiť prestupný koncept spojov a nemať žiadne prestupné uzly alebo také ako Pod Stanicou (kde L61 smer stanica ani nestojí)... a linky ako L63 a L42 sa obídu, krížia bez toho aby sa dalo prestúpiť, rovnako prestup napríklad L61 a L42... z východnej časti sa všetko vedie pomaly na stanicu, už naozaj len to chýba aby tam aj L64/32 zachádzala, ale prestup najmä v okolí stanice je tristný, zúfalý...
Reakcia na: Ma178rek #52:
Kramáre mali dávno zjednosmerniť, resp. zjednosmerniť okrem MHD a bolo by to vyriešené... križovatka Patrónka má aj rezervu (na plánovanú mimoúrovňovú križovatku) aby sa doplnili odbočovacie pruhy ktoré by boli vhodné, napríklad odbočovať z Patrónky na Kramáre vľavo až v dvoch pruhoch, prípadne aj v 3 pruhoch dokonca. Je tam obrovská rezerva v križovatke. Ideálne zjednosmerniť Limbová - Stromová, s úpravou Patrónky (pruhy odbočovacie navyše smer Kramáre až 3, samozrejme odbočenie Brnianska vľavo Mlynská dolica, 2 pruhy... čim sa znásobí kapacita Patrónky) a na druhej strane ústie Stromovej na Pražskú je mimoúrovňové čo poskytuje výbornú kapacitu...
Reakcia na: S499.1023 #49:
To viem, ale treba ju vybudovať. Krátky 50-metrový podchod - na to nemá krajina EÚ peniaze? Ako hovoril klasik, kde je vôľa, tam je i cesta.
Reakcia na: Ma178rek #51:
Netuším, ale taký je postoj magistrátu...
Reakcia na: mbendzala #56:
Keď odtiaľ zmizne "dočasná" nemocnica bude to hneď lepšie.
Reakcia na: Viko #53:
Koľkokrát za životnosť parcialneho trolejbusu sa mení batéria? Len sa pýtam, neviem.
Reakcia na: milan007 #50:
a na prvej výhybke pomaly zastane..
Reakcia na: Klepeto #48:
L63 po výmene trás už vôbec nemá byť vedená ako expresná. Zbytočne to komplikuje prestupy. Veď máme zastávky na znamenie.
Reakcia na: david11 #59:
Tá najväčšia by mala zmiznúť, ale ďalšie tri tam ostanú
Reakcia na: Dispecer #4:
A ani sa to už tuším nepoužíva.
Reakcia na: Ma178rek #51:
Účtovne je tam rozdiel.
Reakcia na: Klepeto #48:
Ak by malo prísť k zatrolejovaniu L63, tak ideálne už z konečnej Lamač (kôli kopcu). Expresná linka je len z Lamača po Račianské mýto. Ďalej zastavuje na každej zastávke až po Avion. Takže:

1. Buď sa pridajú 2 expresné stopy iba pre Pražskú a možno Šancovú. Mohli by sa oplatiť ak v budúcnosti by ich využívalo viac liniek. Momentálne na L63 jazdí spoj 4x za hodinu v sedle a cez víkend a 6-8 spojov v čase špičky. Napríklad v Žiline majú niekoľko tratí kadiaľ trolejbusy jazdia len 3x za hodinu v sedle a cez víkend a 6x za hodinu v špičke a zrejme sa im to tam oplatí.

2. Alebo bude L63 zastavovať aj na Sokolskej a Karpatskej a potom žiaden problém, netreba riešiť ďalšie expresné stopy.

Najlepšie zlepšenie na L63 v posledných rokoch bolo navýšenie počtu spojov a zrušenie zachádzky k Tesco Lamač. Ešte by to chcelo poriešiť zápchy na Lamačskej a Hodonínskej - je tam niekoľko úzkych miest, ktoré nedokážu pokryť narýchlo vytvorené bus pruhy.
Reakcia na: david11 #62:
L63 po výmene trás už vôbec nemá byť vedená ako expresná - O akú výmenu tras ide?
Reakcia na: Ma178rek #51:
Údržba kĺbu, viac dverí, viac náprav...
Reakcia na: Mhr1 #57:
EU peniaze by aj boli, ale krajina na to nemá 🙂 . Dôvodov sa určite nájde veľa ako vždy. Tipujem, že ak by sa aj do toho niekto pustil, tak to bude trvať roky dokiaľ sa vykoná projekt a zvládne všetka ta byrokracia okolo toho, posudzovanie všetkého možného aj nemožného, pripomienkovanie verejnosti, súťaže, odvolávanie sa neúspešných až do doby keď sa to stopne, pretože sa začne opäť pripravovať plán rekonštrukcie hlavnej stanice v nasledujúcich desaťročiach a bude treba zlaďovať tieto projekty (spomenul som si na TIOP Bory 🙂 ).

Inak hodil by sa podchod aj na Račianskom mýte a na križovatke Mlynské Nivy - Košická - Svätopluková.
Reakcia na: Ike #60:
Prax ukáže, osobne očakávam zo dva razy? Ak teda nechceme skracovať bezdôtové úseky priamo úmerne momentálnej kapacite batérií 😀
Mestá, čo testovali červený ENS po dákych siedmich rokoch od vyroby, vraj už narážali na slabé baterky (a to nebol bus z každodennej prevádzky...)
Reakcia na: Lamačan #67:
Na Trnávke s L61 predsa.
Reakcia na: Lamačan #66:
Tak ono by podľa mňa priestor na BUS pruh mohol byť aj za zastávkou Pridanky smer STN. Lamač(650m je to cca) samozrejme aj výkup pozemkov a detto opačný smer od ulice Pod Násypom smer mesto chýba 500m
Reakcia na: Viko #70:
To mne neznie strašne. Som jediný kto si myslí, že by malo byť štandardom aby DPB mal zverejnenú takúto štúdiu? Lebo fakt si neviem vysvetliť prečo sa ide dať 14 mega na vyše 3 km trasy v každom smere keď pri 61 to nebolo treba.
Reakcia na: Ma178rek #72:
Práveže od Pridanok po STN (resp Toyotu) by mal byt normálny pruh kvôli zjazdu z diaľnice (zápchy až na diaľnicu a za križovatku Harmincova) a odbočeniu do Dúbravky. Priamy smer do Lamača by tam mal minimálne zápchy, aj kebyže tam jazdia auta.

A nech ma to ako vodiča štve akokoľvek, tak opačným smerom (z Lamača do centra) by mal byt buspruh lebo tam sa naopak vždy upchá aj cesta okolo stanice aj nájazd na diaľnicu.
Reakcia na: Colon #73:
Ak by sa trasa nezatrolejovala, bolo by treba kúpiť ďalšie kĺbové hybridné trolejbusy na 32 a ideálne aj na 33 pretože degeše jazdiacie vo vláčikoch sú podľa mňa veľké mrhanie personálom aj vozokilometrov. Pár uvoľnených autobusov z 32 po dobudovaní trate sa pri súčasnom stave tiež bude hodiť na iné linky. A to ani nehovorím o tom, že aktuálne stojí polovica 31tr vo vozovni a hodili by sa presne pre 32 a 33.
Reakcia na: Colon #73:
Pri 61 bolo treba kupit cca 11 vozidiel za cca 6-7 milionov Eur. Pre 32+33 by sme potrebovali odhadom 13-15 vozidiel co vyjde sice lacnejsie ako stavat trat, ale mame tu relativne nove vozidla z 2015,ktore nemaju kde jazdit. Na druhu stranu mohli sme 31tr predat par ks (prip aj 30tr s dieselagregatom) a kupit nove parcialne trolejbusy pre 32,33.
Reakcia na: Lamačan #67:
V Ružinove resp.Trnávke.
Ja síce spochybňujem opodstatnenie niektorých trolejbusových trati (napríklad zatrolejovanie 63), ale tiež nie je dobré ak hybrid zabíja čas natrolejovanim viac ako raz za kolo, takže konkrétne táto trať cez mlynsku zmysel má, no nerozumiem načo zase spájať linky len preto, že to vyzerá pekne v schéme.
Na Yimba sa objavila verzia potencialnych dalsich trati. Oznacene su modrou. Najviac ma prekvapila trat:
1. trat cca po trase dnesnej 147
2. trat od Kollarka cez Dobrovskeho a Lazaretsku k Dostoj.radu + Landererova
3. trat po Tomasikovej aj do Prievozu s novou vozovnou Prievoz.

Suma sumarum - uz mi pride nerentabilne hocico stavat v BA z tych zltych trolej. trati.
Grofska Niva sa da poriesit hybridom na L49.
Shoping Palace detto hybridom na L60.
Eurovea - Most Snp uz dnes mame hybrid L40.
A bude posilnená L32? Alebo vyhodíme 14 mil eur na spoj ktorý bude nadalej premávať každých 15-30 min?
Reakcia na: Andrej #80:
No však to bude fakenute spojením so 64. Stavím sa že nová linka bude 75% výkonov súčtu oboch dnešných liniek
Reakcia na: Petto #79:
letmym pohladom je tam vela veci ktore boli planovane este za predchadzajuceho rezimu.....

v kazdom pripade ale kazdy natiahnuty a funcny kus troleja je super, bez nejakej zasadnejsej rekonstrukcie Ti vydrzi kludne aj 30-50 rokov.... a nemusis speklulovat nic o zivotnosti bateriek, dojazde/vyjazditelnosti sluzby a pod......
Reakcia na: Andrej #80:
Mala by byt posilnena. Niekde som videl info ze rano 7-8,sedlo 15, p.spicka 10, vikend 15.
Dnes je ten "doobedny vikend" s 30min uplne od veci. Staci ze bolo vonku pekne a 32 sla narvata o 10:18 a dnu asi 4 kociky 😁 v Otokare. 4 kociky uz ale nenarveme do 31tr.
Bolo by dobré, keby bola 47 presmerovaná na DD (s relevantným znížením frekvencii 33).
Reakcia na: Ari #85:
Nebolo. 😁
Reakcia na: Vladimír #13:
Alebo s výnimkou výluk (mal som to šťastie vidieť štvorkové Trollino 12 sa tam otočiť). 😉
Reakcia na: Ari #85:
Čo by sme tým získali??? Áno možno dobré priame spojenie DD-Horský Park/Hrad ale nemyslím si že je to cieľovka 47 by prišla o dôležitý úsek cez Patrónku kde prestupuje veľmi veľa ľudí
Reakcia na: MatejBA #74:
Rozšírenie Lamačskej medzi Pridánkami a Stn. Lamač (či už buspruh, alebo "obyčajný" pruh) spolu s dobudovaním chýbajúceho chodníka by bolo ideálne riešiť spolu s výstavbou trolejbusovej trate (TT) Patrónka - Lamač, ako vyvolanú investíciu.
TT Patrónka - Lamač (vč. odbočky na Segnáre) by umožnila nasadiť parciálne trolejbusy nielen na linku 63, ale aj na linku 30, ak by mali vozy dostatočnú kapacitu batérie. Po spojení liniek 30 a 45 by 10,5 km trasy bolo pod trolejmi a zvyšných 7 km bez. V Prahe je napr. zatrolejovaných iba asi 50% trasy linky 58.
Reakcia na: Ma178rek #88:
Takmer nikto tam neprestupuje, od Červeného Kríža 47 sa pomaly vyprázdňuje, na Patrónku príde par ľudí, na konečnú často ide úplne prázdny trolejbus. Takisto aj opačným smerom.
Mimochodom na Patrónke chyba oveľa dôležitejšia možnosť prestupovania na 32, mali by posunúť zastávku Suchý Mlyn niekam bližšie ku križovatke.
Reakcia na: Ari #85:
To skor uz by som radsej videl L33 potiahnutu na tu Valassku (v pohode aj kazdu druhu). Aspon to spojenie Karlovky s hradnym kopcom by bolo lepsie ako cez mesto.
Reakcia na: Ari #90:
Alebo by L32 mohla urobiť zachádzku cez ulicu Pri Suchom mlyne a cez Patrónku obojsmerne. 😈 😈 😈

Smer Dlhé diely po obslúžení zastávky Suchý mlyn na najbližšej križovatke doprava, obslúži zastávku Záhorácka, ďalej Červený most, Patrónka a od zastávky Habánsky mlyn sa napojí na svoju doterajšiu trasu.

V opačnom smere smerom na Kramáre po obslúžení zastávky Habánsky mlyn pôjde na zastávku Patrónka, ďalej Červený most, Záhorácka a od zastávky Suchý mlyn sa napojí na svoju doterajšiu trasu.
Reakcia na: Cancer #92:
Absencia Patronky je sice problem u L32 ale robit taketo kolečko ktore urobi aj 3-5minut navyše je už hardcore. Vacsi problem bude ked 32 bude vynechavat Hlavnu stanicu, na co bude pindat aj Karlovka aj Kramare.
K zachadzkam. Please.... Don't.....
Reakcia na: Petto #93:
Prečo by zachádzala? Veď je tam prestup na L37 pri ZOO alebo Habánskom mlyne. Pod stanicou možnosť prestupu bude jedine na električku..
Reakcia na: david11 #95:
Patronku neobhajujem ale rusenie jestvujucich spojeni s argumentovanim prestupu hlavne na dolezite ciele bude vzdy problem.
Skor je sa potrebne zamysliet ci je dnes dolezitejsie Kramare - stanica alebo Kramare - Sancova . Urcite vyjde moznost prva kedze ako rychle spojenie na Sancovu zostane aj 49. Alebo potom riesit L49 s 2 konecnymi : 1. Valasska 2. NOU+NUSCH sucasne (ale musi sa urobit ta vyhybka obojsmerne k NUSCH). 32 ponechat po HS . V 64 je dnes aj tak minimum ludi po Sancovej na Jelacicku - to by prebrala kazda druha L49 ak by sla na Valassku.
Ta posilnena klbova L32 k Jelacicke bude vozit dnesnych ludi z L64 a vyuzitie kapacity v klbaku bude velmi velmi pravdepodobne nizke, ked ani solo L64 nebyva zaplnene.
Reakcia na: lostrail #91:
33 na Valašskú? Načo?
Reakcia na: Cancer #92:
Ta zachádzka smerom na DD nie je zlý nápad, ale opačným smerom, keď sa ponáhľaš na stanicu, radšej nie. Keď príde k zlúčeniu 32 a 64 bolo by dobre zaviesť aj nejakú expresnú 132 DD - Hl.St (bez zachádzky na Kramare).
Reakcia na: Ari #98:
Na to potrebujes dalsich autobusy a soferov . Mame ? Ideal by bol asi hybrid tbus, ked drvivu vacsinu by to slo zase popod draty.
Mne ako Karlovestanovi nepride potrebne posilnovat L32. Staci ten vikend dat na celodennych 15min (nemiesto nepouzitelných 30min). Prave tie nove expresne spoje na HS by mali vacsi osoh ako posilnenie celej 32 v spicke na 7-10 minut.

Alebo nech mesto konecne zatlaci na ZSR a pustia presun ludi na stanicu zo Sokolskej.
Reakcia na: Petto #99:
To stačí bohate a nepotrebujeme ani linku 32 na stanicu... Lebo časovo je to bližšie cez Sokolskú
Samozrejme spraviť investíciu do podchodu, ktorý by sa prepojil s poschodom na stanici. (Od priechodu pre chodcov je to cca 100m do podchodu)
Reakcia na: Petto #96:
Na Jelačičku chodilo vždy minimum ľudí. Kedysi aj L31 tam vozila vzduch. Keby sa točila tá L64 aspoň na Bajkalskej už by to malo význam. Dosť personálu Kramárov prichádza od busov na Bajkalskej.
Reakcia na: lostrail #91:
A nestacilo by zriadenie novej zastavky na krizovatke Mlynska dolina x Valasska?
Reakcia na: Petto #76:
Trolejbus bez batérií už dnes nikto nekúpi. A vstavanie batérií do 31Tr by údajne stálo neúmerne veľa, to je tak, keď jediným dodávateľom v našich končinách je Škoda...
Reakcia na: david11 #101:
Bajkalská áno lepšia ale vždy sme limitovani trol.vedenim alebo obratiskom.
Reakcia na: Mhr1 #103:
Ak myslis secondhandy tbusy; Prešov zháňal, Košiciam by sa tiež zišli. UA kupili tieto dni 20ks 21tr
z Brna takže nesúhlasím.
Ak myslíš nove tbusy tak ceské mesta nakupujú stále aj vozidla bez baterky.
Reakcia na: Petto #105:
Brno tých 20ks 21Tr Charkovu daruje...
S treťou vetou súhlas - viď TNS12 Brno, 27Tr Ostrava, ale je toho už pomenej
Reakcia na: Dispecer #87:
Ale čo si pamätám, do Burgu jazdia kĺbáky a ten veru na točni neotočíš. Tá je na chlp na 15 m voz.
Reakcia na: Petto #105:
Nakupujú nové, ale v Česku by second-handy zo Slovenska žiadny DP nekúpil. Oni sú už ekonomicky kdesi inde...
Reakcia na: david11 #101:
To by potom ale prakticky až na odbočku na Vlársku pokryla L49.
Tá by nemohla napríklad chodiť len ex-Vojenská nemocnica-Patrónka-Nár. onkol. ústav?
Reakcia na: Ari #98:
Ja si myslím, že zlúčenie 32 a 64 nie je dobrý nápad a je to typický príklad "vrtenia psom" v podaní DPB, ktorým sa zabezpečí:
- že to pekne bude vyzerať v schéme,
- že sa súčet dopravného výkonu oboch liniek v konečnom dôsledku zredukuje.

Tu plne súhlasím so @si, ktorý dlhodobo kritizuje, že mesto Bratislava dokázateľne priestorovo rastie, ale objednávka výkonov zostáva konštantná, čo v princípe znamená, že na kilometer štvorcový sa obsluha VOD zhoršuje.

Aj Dlhé diely, aj Valašská, aj Hlavná stanica aj obe mýta majú na týchto dvoch linkách opodstatnenie. Ak sa dve konečné vyškrtnú a ušetrené vzkm a vodiči investujú do nejakého vymetáku s 30/60 minútovým intervalom na periférii mesta, alebo ešte lepšie na obsluhu ešte neexistujúcej IBV (nebola by to premiéra), nebude to úplne zlepšenie MHD, ako sa to bude DPB snažiť predať 3,5 kilometrovou trolejbusovou traťou.
Reakcia na: Solider #97:
Len namiesto tej predlzenej L47, cize len mensie sci-fi.
Reakcia na: Andrej #102:
Habansky mlyn toto splna. Skor potom zriadit obratisko niekde pri Kauflande, nech je lepsi prestup. Ale to neprejde, lebo ako taky uzol sa tvari Patronka.
Reakcia na: lostrail #111:
Pri súčasnom vedení je akýkoľvek rozumný návrh sci-fi a väčšina používateľov na tomto fóre existuje v tejto paradigme a má zapnutú autocenzúru.
Reakcia na: Ike #110:
Takže čo navrhuješ, súčasný stav, keď 32 a 64 idú po tej istej trase za sebou a z toho 64 poloprázdna alebo prázdna?
Reakcia na: Solider #114:
Ten víkend v 64 je naozaj žalostny. Keby nebol zakaz 27tr na iných linkách ( okrem vyluk) tak ideal spojit to už aj dnes.
Reakcia na: Petto #115:
Lenže potom by museli ísť cez týždeň aj autobusy už na Jelačičovu keďže by to cestujúci nepochopili že cez týždeň jazdí 32 v trase DD- Hl.ST a cez víkend DD-Jelačicova ..
Reakcia na: Solider #114:
Možno by nateraz pomohlo aj to, keby sa cez víkend posunuli odchody 64 o 5-7 minút, aby nejazdila vo vláčiku s 32. Zároveň by to zlepšilo aj prestup medzi 64 a 61, keďže 61 prebrala časť pôvodnej trasy 64, no vôbec nie sú na seba na Šancovej naviazané.
Reakcia na: TomJ #117:
64 je taká nešťastná linka ide minútu po 32 a aj minútu po 61 v smere Jelačicova
V opačnom smere ide 3 minúty pred 61 a 3 minúty po 32
Reakcia na: Ma178rek #118:
A preklad sa nedá vyriešiť nijak inak ako zlúčením, nie?
Reakcia na: Petto #115:
O akom zákaze tu furt hovoríš? Počas dušičiek tu nebola žiadna výluka a veselo jazdili na L42. A denne jazdí aj ako ZV. Rýchlo nabonzovať
Reakcia na: Ike #119:
Však dá sa... Len zjavne už podnik rozhodol
Len bohvie prečo je to nastavené takto ... Lebo tak v trase 64 ide aj 49 ktorá má rovnakú trasu od Magurskej, takže tam je aspoň preklad 5/10
To by musela ísť linka 64 o 3-5 minút skôr aby pobrala ľudí spred linky 32 a 61, čo ale nie je cieľovka
Reakcia na: TomJ #117:
Keď sa posunú o 5 minút, tak pôjdu vo vláčiku so 49. Takže sa vlastne nič nevyrieši. 64 je tam jednoducho navyše.
Reakcia na: Andrej #120:
Ano, Na L42 nebola vyluka , ale vdaka chaosu na cintorine ktory tam bezne byva,tak DPB dal radsej hybridy - ak by nahodou nejaky ignorant CPckar blokoval obratisko. Takze "mimoriadny preventivny" stav.
Reakcia na: Petto #123:
A mozes tu pridat nejaky dokaz ze tie vozidla su viazane len na tie dve linky? Lebo je to xoxotina par exellence a neviem si predstavit ze ani kindermanazment v DPB by kupil vozidla ktore sa nemozu pouzivat kdekolvek, kedykolvek.
Reakcia na: Andrej #124:
A jazdia niekde podla teba inde ? Ci to musis mat na papieri ? 😃 Ale ano mam dokaz od cloveka z DPB a nie, nie je to sofer ani sotous.
Reakcia na: Petto #115:
(ešte aj #125 a #120)
Takíto zákaz neexistuje. Denne ich vidíš ako ZV-T na 1DPT, 04451 a 04452. Pravda avšak je že sa cez týždeň nemôžu vypravovať inam lebo ich nieje dosť. Preto výpravňa 1DPT má pravidlo výpravy iba na L61 a L40.
Reakcia na: SixSixTrooper #126:
Sak ano 40,44,61 a zalozak nie je linka. Ak by nebol zakaz tak uz davno mozu jazdit 33 vikendy kde sa mrhaju vzkm a soferi jedna radost s "degesmi" .
Prac.dni ano - je malo 27tr tak su kde su.
Reakcia na: Petto #123:
Ešte pridám info. Hybrid je definovaný ako vozidlo dvoch trakcií. Batériou vybavené trolejbusy majú trakciu iba jednu (elektrina). Nazývajú sa preto parciály (parciálne)
Reakcia na: Petto #127:
Záložák má vnútorné čislo linky rovnako ako akákoľvek iná linka. Je to linka. A pri plnení služby navštevuje aj kopu iných liniek.
Reakcia na: Petto #125:
Denna vyprava na 40/61 pocas pracovnych dni je 18 poradi a existuje 23 vozov. Cize mi vysvetli laskavo ako by sa mohli pouzivat na inej linke aj keby neboli viazane na 40/61. Navyse sucasna vyprava troloSORov je biedne nizka, cize je logicke ze by sa pouzivali na L33 namiesto 27 Tr. Ale to NIE JE dokazom, ze 27 Tr su viazane na 40/61 a ze by nemohli ist na 33 alebo ine linky v pripade potreby - na 44 tiez neboli zakupene a aj tak tam jazdia. Detto ZV. Takze na ten dokaz nadalej cakam.
Reakcia na: SixSixTrooper #129:
je ale vhodne ako zalozne vozidlo mat nachystane take, ktore moze zaskocit hocikde v sieti danej trakcie, takze aj na tych linkach kde je ta baterka nevyhnutna.... takze "vypravovanie" takehoto zalozaku je uplne na mieste....
Reakcia na: Petto #127:
Prikladám ti snímok obrazovky poslednej výpravu vozu 27Tr #6726
Reakcia na: si #131:
Alebo by sa mohli vypravovať ako záložáky iba autobusy pretože iba tie môžu ísť skutočne všade a v prípade potreby môžu hradiť aj autobusové služby či robiť náhradnú dopravu za električky. 😉

Keď môže ísť autobusový záložák v noci hradiť spoj na trolejbusovej linke a nepotrebujeme v noci zvlásť trolejbusové záložné vozidlo nevidím dôvod prečo by to malo cez deň byť inak.
Reakcia na: si #131:
Ja to nepopieram (aj plne podporujem), ja len dokazujem nezmyselnosť výrokov užívateľa Petto
Reakcia na: Cancer #133:
v pripade A < - > T sa o tom uvazovat da (ano, autobus je v tomto pripade plnohodnotna nahrada), ale ak Ti pride ako nahrada za pokazenu elektricku autobus, to teda velmi dobry napad nie je (rozne nastupistia, kapacita, ...)
Reakcia na: SixSixTrooper #132:
Ano a ? Robil zalozak - v ramci ktoreho hradil par jazd na uvedenych linkach. Mat dnes zalozak 30 ci 31 Tr je uplne useless ked s nim neviem vykryt tbusove 40,44,61 vlastne ani 33.
Reakcia na: Andrej #130:
Zalistuj si vo vyprave kedy boli 27tr a TNS12 realne cely den na inej linke okrem 40,44,61. Neratam vylukove stavy. Ja si pamatam jeden den TNS12 na 33 cez leto 2024. Ale ten den robili nieco hromadne na "degesoch" lebo vypomahal aj ENS12 na L33/6 rano.

ADD2 Samozrejme ze, cez prac.dni by to bolo riziko davat 27 tr a TNS12 mimo domovskych liniek s tou "minirezervou". Denna vyprava je 18ks na 40/61 a 1ks ZV. Bavili sme sa tu o tom ze preco nie je vikendova L32 a 64 s 27tr ked je to priam stvorene , no lebo nemoze.
Reakcia na: si #131:
Presne tak. 👍
Reakcia na: Petto #136:
Pôvodne si ale prezentoval 27Tr limitované na L61 a L40. Potom si mi povedal že "Sak ano 40,44,61 a zalozak nie je linka." Takze si pridal L44 bez toho aby si nejako vysvetlil zmenu a teraz hovoris ze to vlastne moze ist vsade ale iba ako zalozak. Tak si konečne vyber. Už som počul 3 verzie.
Reakcia na: Petto #137:
Ako som uz napisal, keby tie vozidla boli vypravene na ine linky tak by vyprava troloSORov bola este horsia. To je dost neznamy koncept na tomto fore, ale najnovsie vozidla nemozes nasadit uplne vsade a starsie nechat na pospas osudu.

To ze sa vozidlo nepouziva na danej linke ale *neznamena* ze ma jazdu na tej linke zakazane.

Skodovacke elektricky tiez bezne nejazdia na L7. Mozem ja teraz sirit konspiracnu teoriu ze tie vozidla boli zakupene pre linky 1, 3, 4, 9 a ze nemozu jazdit na 7?
Reakcia na: si #135:
Ja sa skôr čudujem že nie je záložak Trollino. Na L71 vlastne všetko okrem Trollina znamená zníženú kapacitu a komfort.
Reakcia na: Andrej #140:
Súhlasím, ale v tomto prípade ide skôr o malý počet vozov ako o "najnovsie vozidla nemozes nasadit uplne vsade a starsie nechat na pospas osudu."
Reakcia na: Andrej #140:
Sir si co chces. 😆 Pri nakupe 29,30T neboli podmienky ziadne na linku pokial viem. Iba cela nasa siet.
Reakcia na: SixSixTrooper #142:
Ja skor narazam na vikendovu vypravu, nakolko na 40/61 jazdi len 9 vozov cez vikend tak cislovo by boli v pohode keby 3-4 ks jazdilo napriklad na L33 namiesto Degesov. Cez tyzden mas samozrejme pravdu.
Reakcia na: SixSixTrooper #139:
No comment. 💀
Reakcia na: Petto #145:
Čo znamená ten emotikon lebky?
Reakcia na: Petto #143:
Takže ak by ich o 25r predalo DPB napríklad detskej železnici v Košiciach tak by sa už nikdy nemohla pohnúť? 😃

A testy sa v Ostrave budú robiť stacionárne? 😃
Reakcia na: si #135:
Ja som samozrejme hovoril o náhradnej doprave kedy električky nepremávajú v nejakom úseku vôbec kedy sa sťahujú autobusy aj z bežných liniek kým napríklad nejaké trolejbusové záložné vozidlo môže stáť na svojom stanovisti a teda sa ludia na tej linke odkial bude iné vozidlo stiahnuté budú tlačiť zbytočne miesto toho aby tam šiel vodič so záložákom (lebo ten tam ísť nemôže lebo má trolejbus).
Reakcia na: Cancer #133:
Zopár problémových miest náhrady električiek autobusmi:
1. Štefanovičova hore kopcom
2. Záhumenice-Detvianska
3. Hybešova-Hečkova
4. Americké námestie smer od centra do Rače.
5. Starý most
6. otáčanie na Jungmannovej
7. Odbočenie z Miletičovej od Trnavského mýta na Záhradnícku smer konečná.
8. odbočenie z nábrežia od Kráľovského údolia do tunela.
1 by len divne kukali
2 a 3 by sa nadchádzalo
4 by sa buď muselo ísť na koľajnice, alebo by za autobusom čakala celá Špitálska, čo asi nie je žiadúce.
6 neviem, ako to tam vyzerá po novom.
7. Zakazuje to značka a hustá premávka dáva málo šancí na nájdenie diery. navyše by si vbehol nič netušiacim chodcom do zelenej cez Záhradnícku
8 tam síce semafor je, ale hrozilo by to nehodou z neubrzdenia áut za autobusom, "však tam už desiatky rokov odbočujú len električky. "