Petržalská trať je pripravená na vianočnú jazdu električky

Koľajnice aj trolejové vedenie na električkovej trati v Petržalke boli dokončené.

Presne týždeň po začiatku vešania trolejového vedenia na novej električkovej trati v Petržalke boli v pondelok 16. decembra 2024 natiahnuté posledné metre trolejových vodičov. Počas uplynulého víkendu boli zabetónované posledné chýbajúce metre koľajníc na oboch koncoch električkového mosta a následne sa mohlo začať s montážou trolejového vedenia aj v úseku od Kauflandu po budúcu zastávku Pajštúnska. V najnevyhnutnejšom rozsahu bolo dokončené aj obratisko v Janíkovom dvore. Už by tak nič nemalo brániť prvej skúšobnej jazde električky, ktorá by sa podľa mesta mala vykonať vo štvrtok 19. decembra.

Aktualizácia: Prvá skúšobná jazda električky do Janíkovho dvora sa uskutočnila už 18. decembra 2024 s električkou Škoda 30T3 #7540, ktorá úspešne prešla po celej trati oboma smermi. Išlo o tzv. skúšku prejazdnosti. Dňa 19. decembra 2024 popoludní bude mesto realizovať druhú (prezentačno-vianočnú) jazdu električky po tejto trati. Na sociálnej sieti primátor mesta ponúka verejnosti aj tri lístky na túto jazdu, i keď trať zatiaľ nemá potrebné povolenia na premávku električiek s cestujúcimi.

Hoci je samotná koľajová trať a trolejové vedenie dokončené, nová trať ešte ani zďaleka nie je pripravená na uvedenie do predčasného užívania. Potrebné bude ešte dobudovať napríklad zastávky a chodníky k nim, zrealizovať treba vrchný kryt trate na viacerých úsekoch, ako aj svetelnú signalizáciu na križovatkách. Predvianočná jazda tak bude najmä pre dobrý pocit pri štedrovečernom stole.

Záverečné "kvaltovanie" na električkovej trati odsunulo do úzadia dokončovanie ďalších objektov stavby, ako sú chodníky a autobusové zastávky, ktoré obyvatelia a cestujúci denne využívajú a mesiace sú v provizórnom stave. Mesto ešte v auguste vyzvalo samo seba na urýchlené dokončenie chodníkov a zastávok pri Lúčanke, aby bolo možné zrekonštruované križovatky uviesť do predčasného užívania, no autobusová zastávka v smere do mesta dodnes nebola dokončená. Termín na jej dokončenie bol najneskôr do 60 dní.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dúfam, že tie koľajnice očistia, prípadne prebrúsia. Držím palce vodičom, nech sa tam nič nestane.
Preco citim z tonu textu neskryvanu ironiu a kritiku? Nemala by toto byt stranka o objektivnych informaciach o doprave? Na sukromne nazory nech si autor spravi blog...
Reakcia na: peepay #2:
Podľa mňa okrem toho štedrovečerného stola je to napísané úplne v pohode.

A teraz zásadná otázka: Budú tú testovaciu jazdu realizovať s vianočnou električkou? 😂
Viac ako 20 km/hod podla mna nepojdu 😅. Snad na priecestiach nebudu kolizie s gumokolistami 😂
Pokiaľ sa aj tu potvrdí staré známe...práca kvapná, málo platná....tak neviem kto by mohol mať dobrý pocit pri štedrovečernom stole. Asi len primátor a pár poskokov okolo neho.
Zretie betónu sa nedá urýchliť. Časom sa tie ofajčievanie ukáže.
Komentáre a bohužiaľ aj článok ukazuje typickú črtu slovákov: pindanie na všetko: primátor sľúbi: zle je, sľub (pravdepodobne) splní: zle je, keby nesplní: zle je.

Jasné že je to tragikomedia celá táto výstavba, no niektoré poznámky (aj v článku) sú úplne odveci, veď samozrejme že sľúbený prvý prejazd elektricky do vianoc je len symbolický, keďže trať treba dorobiť a samozrejme skolaudovať.
Reakcia na: MATU1 #7:
Primátor sľuboval 4x, že bude všetko hotové. Ešte 10.12. bolo, že sa všetko stíhať, všetko bude hotové 15.12. je to hotové? Nie. Mám ho pochváliť že obyvateľom Petržalky klame do tváre? Petržalská električka je fiasko a obrovské zlyhanie od začiatku.
Električka mala byť hotová pôvodne do konca roka 2023, že sa mala verejnosti voziť. Potom do apríla 2024, októbra 2024, že aspoň koľaje budú hotové 15.12.2024 a na jar 2025 sa vozíme, platilo to ešte mesiac dozadu. Podľa mesta 8.12.2024 už sa budeme voziť v septembri. 2025. 4km blbej električkovej dráhy na zelenej lúke sa robia už 3 roky. Za 4,5 roka sa postavila celá D4R7 a to sa robil projekt a dodatočnne prerábal, je to 70km ciest, 122 mostných konštrukcií vrátane 3km diaľničného dvojmosta a viaduktu pri Slovnafte, 14 križovatiek. Tak si odpovedz, za čo máme chváliť? Že sa len 2 roky bude meškať? Ooo.
Reakcia na: MATU1 #7:
..radujme sa. veselme sa,ze máme električku 19.12 cez Petrzku a neprepadnú peniaze...
A prve miesto v Potemkinovej Olympiade ziskava... 😂
Reakcia na: MATU1 #7:
prvy prejazd elektricky pred Vianocami vobec nemal by symbolicky, ale mala to byt sucast technicko-bezpecnostnej skusky, cize oficialny uradny ukon.

A ako sam pises, tak je tam este vela veci nedokoncenych, takze cele toto "velke finale" je ukazkova Potemkinova dedina.
By ma zaujimalo, ze s cim tam budeme jazdiť a najma kto tam bude jazdiť. Az tak vela ludi nie je a ani elektriciek. Uz teraz sa dávajú pozliepane obojsmerky do vypravy. Minule som jazdil s vozom co mal 650tisic nalietane a velke opravy po 600tisic az tak rychlo nenapreduju...
Reakcia na: Kozel #12:
Tak skoro ani tie prehliadky nebudú .. a bude jazdiť všetko... Predpokladám že sa zvýši výprava o K2S
Zase na druhej strane za posledný rok prišlo 30 električiek a vyradilo sa cca 20 kusov menej kapacitných a na 3ku určite nebudú nasadené len 30T ale predpokladám že zostane cca rovnaká metodika ako doteraz že linka 3 a 9 plne NP a možno počas špičky bude VP VOZ ...
Reakcia na: Ma178rek #13:
Prečo by mala 3 zostať plne NP? Jediný dôvod prečo bola doteraz je kvôli obojsmerkám
Reakcia na: Ma178rek #13:
To by si šotouši v DPB nenechali ujsť, T3ku v Petržalke 🙂
Reakcia na: Ma178rek #13:
Skus realne nasadit na 3ku niečo iné nez NP a mozes to rovno odstavit. V spicke ta 3ka v 5min intervale kapacitne nestiha a nasadzat tam vozidla starsieho typu... A vseobecne ked do toho bude jazdit este L7 lebo z stu prejst na blumental je daleko... Tak som zvedavý co to bude potom ked niektorí kolegovia L7 umyselne bojkotuju grafikon lebo dúfajú, ze ho kolega grafikonista natiahne co sa zial nestane lebo realne sa to da stíhať aj v spicke. Takze polozim znova otazku, ze co tam bude vlastne jazdit ked velka oprava po 600tisic moc nenapreduje lebo zas tak rychlo to skontrolovat od srobu do sroba mozne nie je, nove elektricky uz teraz vykryvaju starsie typy pred opravou, nove 30T3 velke vyrobne chyby a nove 49m ani este niesu finalne vysutazene. Takze som zvedavy realne, ze kedy sa tam bude jazdit a ci bude tolko vodicov k dispozicii.
Reakcia na: 810zssk #15:
Ked tam bola autoskola s kačicou tak to bolo vtedy ródeo 😆
Reakcia na: Kozel #16:
L7 je aj o použiteľnom spojení na Hlavnú stanicu, keď je upchatá Šancová
Reakcia na: 3pa3ck3 #18:
Hlavne že 7ky chodia na hlavnú stanicu takmer prázdne 🙃
Reakcia na: Andrej #14:
Predpokladám že ostane NP okrem špičiek... Pochybujem že si dovolia nasadiť tam súpravy...
Mimo špičky bude potreba 20-23 vozov na linku 3 čo je nárast oproti terajšiemu stavu o 3-6 vozidiel v špičke to bude zjavne o 1 voz navyše
Reakcia na: 810zssk #15:
Šotouši v DPB neznášajú T3ky, najdôležitejšie je aby sa tam dostali T6A5 😂
Reakcia na: Ma178rek #20:
Ak je pravda že 3 bude vypravená po novom z Krasňan tak nejaké VP vozidlá tam určite budú jazdiť aj v sedle, lebo do Krasňan je naplánovaných len 20ks Škodoviek podľa súčasného plánu.
Na margo zvýšenej výpravy by som len doplnil to, že amatérizmus manažmentu tejto firmy sa opäť preukázal. Vyžaduje sa na jednej strane výprava cca 15+ vozidiel do výpravy, no zároveň máme v súčasnosti prevádzkovú rezervu max. 5 vozov denne na prouchy a podobne. Ja sa pýtam, kedy začnú robiť bezpečnostné lišty na T6? Už to malo byť hotové pred rokom a pol. Máme december a T6 nám slúžia ako ranné špičky, inak len stoja vo vozovni. Vozidlá, ktoré sa všetky doradu podrábajú VP, by mali jazdiť a nie stáť vonku na dvore. Keby tu neriadili firmu úplní amatéri a šotouši, tak už to dávno jazdí. Ale čo čakať zase z tejto žabomyšej vojny dvoch ľudí, ktorí si dokazujú, ako kto komu ukáže medzi dvomi inštitúciami. Kto vie, ten vie o čom hovorím.
Reakcia na: csepka_3 #23:
a co ten kto nevie? 😥 🙄
Reakcia na: lupask #24:
Vzhľadom na to, že diskusné fórum na tejto stránke by sa dalo nazvať "Ostro sledované vlaky," prípadne, ako by povedal Jiří Kodet, buzerplacom, tak to tu rozvádzať nebudem. Ak tu je niekto willing to explain, nech sa páči.
Podľa mňa by do Petržalky mohli jazdiť Škodovky posilnené v pracovných dňoch od 6 do 20h súpravami 3xT6 do doby, kým prídu nové 40m električky (čo bude o x rokov). Tým by sa zvýšila kapacita aj v Rači. Na L7 by potom holt jazdilo to, čo by zostalo, v súčte by to bolo stále viac ako to, čo je teraz.

Neviete, na koľko boli pri poslednom teste 3xT6 vyčíslené potrebné úpravy jednej súpravy a čo všetko by zahŕňali?
Reakcia na: birch #26:
Pri technickom vzdelaní vodičov električiek a ich priemernom intelekte by som si moc netrúfal robiť 3xT6, pokiaľ nechceme totálny kolaps dopravy pri jednej vypálenej žiarovke na súprave. Trochu som to prehnal, ale súčasní vodiči sú súci jazdiť iba na Škodovke a to tiež iba za pekného počasia bez lístia a zrážok + ideálne za denného svetla.
Reakcia na: bobitwo #8:
Presne tak, nezvládnuté a ešte klamstvo do tváre.
Inak v konečnom projekte nebol schválený ten triangel na Jungmanovej a odstavná koľaj pri kauflande? V tom materiály za lepšiu dopravu to bolo a viem,že sa to schvaľovalo. Vtedy sa uvažovalo ,že do Petržalky budú jazdiť dve linky 1 a 3 a 2jka v špičke sa malá otáčať na tých dvoch miestach. Potom sa vymyslela trať divadlo,tak mala premávať 3 a 8.Aký je aktuálny stav v pláne?
Reakcia na: lamark #29:
Ono by bolo v Petržalke niekde za Kauflandom vhodné obratisko typu Riviéra... Že by napríklad mohla chodiť linka 1 keby bolo treba po Kaufland s vozidlami 30T.. v podstate na každej trati by sa hodila takato výhybňa 🙂
Ešte zasklieť zastávku Farského, Gessayovu, Romanovu, Lietavskú a Janikov dvor. Zaskelnim sa dosiahne výhoda že nikdy nezmokne pri čakaní na metro (električku) a keby bola výluka tak môžu zamknúť sklenenú vestibulu na elektirčky. A na Farského priechod, a pridať nadchod s výťahmi vo vnútri sklenenej budovy. Budova nebude len sklenená. Edit: a na Romanovej je parkovisko tak lavkou ho prepojiť so stanicou metra (električky). Vznikne tzv. P+R Romanova
Reakcia na: Kozel #16:
Prečo by do Petržalky nemohli jazdiť VP električky? Sú petržalská radiála a Petržalčania v niečom výnimoční? K2 zjavne nie, ale prečo nie súpravy 2xT? Rovnaká kapacita ako Škodovky. Minimálne v špičke budú potrebné.
Reakcia na: lamark #29:
V tom materiáli...
Reakcia na: Ma178rek #30:
Tak ono by sa aj v Petrzalke hodilo a mozno aj uzivilo viac "odbociek" (Aupark, Lido, ZST Petrzalka, EKUBA [ci uz po Bosakovej alebo Nam. Hraniciarov - Haanovej - Gettingovej] resp. Ovsiste), lenze toho sa dockame tak 205x. Ak vobec.
Reakcia na: MatejBA #34:
Tam by sa hlavne hodil druhý most, pretože pri toľkých vetvách by sa na Šafárikovom námestí začali tvoriť kolóny električiek. Na Starom moste môže byť podľa mňa maximálne 2-minútový interval, viac už Šafárikovo námestie nezvládne. Ak sa ale dobuduje trať po Pribinovej, tak niektoré električky obídu Šafárikovo námestie, takže potom by po Starom moste asi mohli jazdiť aj častejšie.

Inak, odbočka k EUBA je pokiaľ viem v pláne Lida. Minimálne sa tam počíta s potenciálnym predĺžením trate z Lida k EUBA.
Reakcia na: Ma178rek #30:
Nebolo by lepšie urobiť tú výhybňu až na Pajštúnskej? Zrkadlový háj je predsa len ešte dosť blízko Jungmannovej.
Reakcia na: Mhr1 #32:
Súhlasím s vami
Reakcia na: Mhr1 #33:
ano,pravda preklep...dikes
Reakcia na: Urbanway 2423 #36:
Môže byť aj tam.. kdekoľvek by bola použiteľná 🙂 Škoda len že sa nič nezrealizovalo.. lebo Jungmannova bude veľmi ťažko vyuzivatelna keďže pochybujem že ostanú primárne 30T do Petrzalky...
Mohli ostať pôvodne plánované obratisko Jungmannova slučkové, ktoré by mohli byť využívané linkou 1 a v prípade mimoriadností
Na tejto trati by mohli jazdiť LRTA 13000 class. Napríklad na priamej linke z Janíkovho dvora na letisko. Tam by ich bolo treba.
Reakcia na: N/A #40:
Už som ti k tomu písal, že to, LRTA nie je električka, ale ľahký vlak a má dĺžku 106m. Trocha realizmu.
Reakcia na: Ma178rek #39:
Za mňa skôr ešte jedno obratisko niekde pri Technopole pre ďalšiu linku.
Reakcia na: Andrej #19:
Lebo ju dali na najbližšie obratisko od Blumentálu. Do centra by vozila podstatne viac ľudí.
Reakcia na: Mhr1 #32:
Tvojou logikou treba vrátiť T6 aj na L9 .. veď v čom je Ružinovská radiála výnimočná..
Reakcia na: david11 #44:
Realita je taká že výprava nám stúpne a počet škodoviek nenarastie, čiže prirodzene niekde dôjde k návratu VP vozidiel. Otázka je či pri L3 existuje nejaký vyšší dôvod prečo by tou linkou nemala byť než pri iných linkách ktoré sú dnes plne NP.
Reakcia na: bobitwo #41:
Áno viem. Ale pre hustotu dopravy ako Bratislava treba ľahký vlak. A do centra nebude musieť ísť. Estakáda na Martanovičovú cez mlynské Nivy až do Rače sa ešte dá postaviť. 49 metrové električky nebudú stačiť. Alebo to môžeme spraviť takto. Najprv skúsiť 49 metrové električky a potom postupovať ďalej podľa toho
Reakcia na: david11 #43:
ja som tu už argumentoval že by mala byť predĺžená až do centra.
Reakcia na: N/A #46:
Prosím, nakresli tú trasu a kde budú zastávky.

Edit: tú ulicu som nenašiel nikde na Google maps.
Reakcia na: bobitwo #48:
Martanovičova je dnešná Pribinova
Reakcia na: 810zssk #45:
Jediná výhoda 30T je troška vyššia kapacita oproti zvyšným električkam keďže je tam menej miest na sedenie

Ale myslím si že budú chcieť zachovať súčasne rozloženie a to že 3+9 plne NP okrem špičiek ...
A na linke 4 naďalej striedanie NP+VP
Reakcia na: 810zssk #45:
Jedinou linkou je L9, kde by mohli byť aj teraz VP. Na zvyšných je to kombinácia okrem L7, kde je full vysokopodlažnosť. Okrem max. špičiek, ale silno pochybujem, že sa vrátia na L3.
Reakcia na: Ma178rek #50:
A akym sposobom zachovaju sucasne rozlozenie?

1) Dnes zostalo vo vozovni len 12ks NP elektriciek ak neratame tie ktore su momentalne odstavene kvoli kolesam. To je velmi natesno, a tie odstavene vozy sa az tak rychlo nedaju dokopy a ine vozidla ich mozu nasledovat. Mozno o par rokov sa mozeme bavit o obnovenim sucasneho rozlozenia, ale pri sucasnom stave vozoveho parku to fakt nejde.
2) Hovorilo sa ze 3 bude po novom vypravena z Krasnan a nie Jurajaka. Uz to tu bolo napisane ze planuju do Krasnan poslat len 20ks Skodoviek, co by nestacilo na zabezpecnie vypravy L3 ani teraz, nehovoriac o predlznej trati.

Jediny sposob ako zachovat 3+9 plne NP je keby od L4 zobrali prec garantovane poradia. U 3 sa nedalo nic robit kedze tu nemame KT8, ale ako som tu uz vravel x krat, to ze 9 urobili plne NP a na 4 nic oficialne nepridali nedosiahlo nic okrem zabomysich vojen malomyselnych ludi ktori si myslia ze jedna MC ma viac pravo na plno NP linku ako druha. Keby v DPB nepracovali uplni amateri tak namiesto sucasneho nezmyslu na linke 9 by najprv obsadili natrvalo vsetky ZV, a potom to co zostalo by rozdelili rovnomerne medzi 4 a 9. Lenze z toho sa neda robit taky pekny PR. Uz sa tesim sa tu PR krizu ked bud 3 alebo 9 stratia ich 100% nizkopodlaznost. 👍 Osobne si myslim ze to bude L3, lebo oproti L9 nerobili s nou PR a v roku 2019 ked bola vyluka v Karlovke a L3 jazdila len do centra tak tam veselo jazdili aj VP vozy.
Reakcia na: bobitwo #48:
Ja už na tom pracujem. Martanovičová sa premenovala na Downtown
Reakcia na: Andrej #52:
Na L3 sa kľudne môžu vypravovať vozy z dvoch vozovní. Podobne ako sa vypravovali na L4 či 9.
Reakcia na: david11 #54:
A aky zmysel ma vypravovat tam vozy z Juraku ked ta linka prechadza hned pred Krasnanmi? Jedine co sposobia dojazdy do Juraku bude to ze premavka na tych poradiach do Race bude musiet skoncit skor, zatial co keby isli vsetky vozy do Krasnan tak sa moze zachovat rozsiahlejsia premavka. Teraz z Jungmannovej odchadza posledny voz smer Raca o 23:10; keby tie spoje koncili v Krasnanoch alebo aj v Raci a potom SJ smer vozovna tak by mohla na Racianskej byt 10 minutova premavka do polnoci. Ak by kazde druhe poradie bolo vypravene z Juraku tak by na Raciansku bol v case dojazdov takt 20 minut namiesto 10.

A hlavne - preco? Ake specialne pravo maju Petrzalcania ze si zasluzia 100% NP vypravu a ine linky nie?
Reakcia na: Andrej #55:
Na linke 3 bude jazdiť aj retro T3M. Okrem retro T3G.
Reakcia na: david11 #54:
Nebolo by jednoduchšie preradiť do Krasňan viac NP električiek, ak chceme mať plne NP linku 3, keď tadiaľ premáva linka 3? Pod ktorú vozovňu má inak patriť Janíkov dvor, alebo to bude samostatná prevádzka?
Reakcia na: Andrej #47:
Nebolo by potom lepšie rovno 7 zrušiť a namiesto toho posilniť 3 v celej trase? V Petržalke tiež neskôr podľa mňa nebude stačiť 4-minútový interval.
Reakcia na: Urbanway 2423 #58:
Nemyslím si že zrušenie linky 7 je dobré riešenie...
3ka by potom mala mať interval 2 minúty v celej trase a to si nemyslím že v Petržalke bude treba, tie 4 minúty budú na dlhšiu dobu určite stačiť 🙂
Reakcia na: Ma178rek #59:
No, neviem, v súčasnosti na Farského býva tá električka celkom plná. Keď sa predĺži ďalej, tak to podľa mňa len priláka ďalších cestujúcich, ale veď uvidíme časom.
a kde su tie listky v ponuke na jazydu?
Reakcia na: lamark #61:
volal som na dopravný podnik a tí nemali žiadnu info o lískoch na električku.
Reakcia na: Ma178rek #63:
o 15,30 sa fotime na trati...
Reakcia na: lamark #64:
Vianočná jazda bude vskutku vianočná. Darček pod stromček.
Reakcia na: lamark #62:
Pretože to nie sú lístky, ale marketingové oddelenie vyberie troch ľudí, ktorých pozvú na skúšobnú jazdu.
Reakcia na: Solider #66:
Pokiaľ viem, tak to organizuje Magistrát.
Reakcia na: david11 #44:
Mne by to nevadilo. Ja by som ten počet VP električiek, čo treba do výpravy, rozdelil rovnomerne na všetky linky (okrem e-7). Teda nie rovnaký počet kusov, ale zhruba rovnaké %.
Reakcia na: upravovač fotiek #67:
Marketingové oddelenie magistrátu.
Reakcia na: Solider #70:
Budeš tam?
Reakcia na: Mhr1 #68:
a vies o tom ze to je rovnako nespravodlive ako ten sucasny stav len zas takymto rozdelenim znevyhodnis iny chlievik 😃
Reakcia na: upravovač fotiek #71:
Chcel by som si to niekde odfotiť 🙃
Reakcia na: Solider #66:
a na základe akého kritéria vyberú tých ludí ? Mali by sme si dohodnúť nejaké znemenie,ked budeme zajtra na trati. Nejakú farbu by sme si mohli pripnut na bundy,aby sme vedeli,ze sme to vsetci z tohto chatu.
Reakcia na: Andrej #55:
tak,ze je nas tu poctom obyvatelov najviac
Reakcia na: si #72:
Ako je to nespravodlivé? Naopak je to jediné spravodlivé riešenie, že každá mestská časť musí vydržať istý počet starých vozidiel.
Reakcia na: lamark #75:
bohovské 😂
Reakcia na: bobitwo #48:
Posielam vám zasklenú zastávku Farského a Potenciálny dizajn Stanice Downtown (predtým Martanovičová). A na prístavný most tam vybudujú odbočku na stanicu Downtown. Edit: zastávky nie sú presné nadizajnované.
Reakcia na: Mhr1 #68:
Skúste ľahký vlak potom. Lebo tieto električky sú síce vp ale sú zastarané a nízko kapacitné. Ja som tu odporúčal LRTA 13000 class
Reakcia na: Urbanway 2423 #60:
Na Farskeho nebude elektricka zastavovat alebo kazda druha a vyriesene ak pojde plna,kedze nepostavili ten triangel na Jungmanovej a prei Kauflande,ako bolo naplanovane ...Otazka je ci predlzia spoj 98 -lebo zo Slnecnic je to kus k zastavke lektricky a 93 k elektricke . Opat bude Lucanka plna,ak bus 99,98 bude zvazat ludi.
Reakcia na: N/A #78:
Pošli celú situačnú mapu, so zakreslenými smerovými a výškovými oblúkmi.
Reakcia na: Andrej #76:
jednoducho, ked mas v preklade v spicke L3 s istym poctom starych vozidiel s L7 s kompletnou vypravou starych vozidiel, tak to niekde bude vyzerat praveze tak ze nizkopodlazne ti dojde len velmi obcas (ak preklad uvazujem 1:1, tak nizkopodlazne mas pri tvojom rieseni na racianskej radiale s pravdepdobnostou nizsou ako polovica....)
A rátate aj s tým že by sa začala už tá rekonštrukcia Ružinovskej radiály? Lebo tam si viem predstaviť ušetrené nejaké vozy.
Reakcia na: kejsinko #83:
Do leta 2025? S ukončením 2026, keď má prísť ďalších 10 ks 29T? Nooo, hodne optimistické.
Reakcia na: si #82:
Existuje aj možnosť nasadenia VP vozov v režime 2/1.
Reakcia na: Urbanway 2423 #57:
Janíkov dvor nie je vozovňa, ale iba odstavná plocha. Veď tam máš len jeden prehliadkový kanál a chodník okolo strechy, tam to jedine skontroluješ, extra údržbu neurobíš. Otázne bude, aké nahradné diely a či vôbec niečo tam bude naskladnené. To sa tam maximálne odparkuje a možno to niekto príde poupratovať.
Reakcia na: Solider #86:
Veď preto sa pýtam, pod ktorú vozovňu má patriť, alebo bude samostatne ako odstavná plocha. Vo Viedni to tak funguje, že každá odstavná plocha patrí pod nejakú vozovňu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #87:
Ak ide iba o to upratovanie, svietenie a kúrenie tak to môže kľudne spravovať petržalská vozovňa, ktorá je kúsok odtiaľ.
Reakcia na: kejsinko #83:
V apríli 2025 bude komplexná rekonštrukcia úseku Líščie Nivy-Astronomická. Tieto práce potrvajú do novembra. Potom bude zase X9 nahrádzať úsek Saleziáni-Trnavské mýto. A zase tieto druhé práce potrvajú do apríla 2026. A nakoniec budú posledné práce ktoré potrvajú do novembra 2026. Potom zrušia linku X9. Saleziáni-Líščie Nivy spravili už v roku 2008. A vďaka tejto rekonštrukcii Ružinovská radiala stratí väčšinu priecestí a priechodov a zmení sa na metro.
Reakcia na: si #72:
Nerozumiem, čo je na rovnomernom rozdelení VP vozov po celej Bratislave, teda po všetkých radiálach, nespravodlivé?
Reakcia na: si #82:
e-7 možno ani nebude...
Reakcia na: N/A #89:
Mozem ta ubezpecit, ze ziadna radiala sa na metro nezmeni.
Reakcia na: Andrej #85:
To by bolo asi najrozumnejšie 🙂 a špičkové poradia vkladať medzi NP vozy...
Keďže máme 18*T3, 29*T6 a 90*NP voz z toho 17* VP voz je na linke 7 ostáva nám 30*VP voz a 90*NP voz kde treba rátať s 5 vozmi na linku 1
Stále to vychádza na prevádzkový rezervu s vozmi s tým ze by možno bolo skôr vhodné dať vozidla do pomeru 3ku1 a špičkové obsadiť podľa situácie, ale skôr asi VP voz
Na linku 3 by to bolo 18NP vozov, na linku 4 18 a na linku 9 14 vozov
Počas dňa by premávalo 14 súprav celodenne
Prípadne nasadiť nejaké 3-4 NP vozy aj na linku 7 nech sa nikto necíti ochudobnený
Reakcia na: N/A #89:
April 2025 reko ? Tak urciteeeee . Zhotitela vybereme za vikend ? 😂
Reakcia na: N/A #78:
Sorry, mapu tej tvojej spomínanej trasy nikde nevidím. Martanovičová už 40 rokov neexistuje. A zopakujem ešte raz, to RLTA je ľahký vlak, nie električka, má 106m. Skús zapojiť kúsok mozog.
Reakcia na: N/A #89:
By ma zaujímalo, ako sa takáto diagnóza volá.
Reakcia na: Ma178rek #59:
Srasnduješ? Veď to bude priame a najrýchlejšie spojenie z centrom. Práveže iba L3 tam bude málo. Na Farského sa budú tlačiť do vozov podobne ako kedysi do L45(95). Preto tam mali aj posilu v linke 52 v trase TPD - Šafko.
Reakcia na: S499.1023 #96:
Naivny optimizmus 😁
Reakcia na: N/A #89:
Pokiaľ viem, tak mesto oficiálne oznámilo, že reko ružinovskej radiály bude realizovaná až v roku 2026.
Reakcia na: Ma178rek #93:
“ z toho 17* VP voz je na linke 7”
Určite? 🙂
Reakcia na: bobitwo #95:
Už som spravil tú mapu
Reakcia na: N/A #101:
Pošli PRimátor pánovi, keď mu to pošleš určite si to primagnetkuje na chladničku.
Reakcia na: Cancer #103:
Jasné pošlem mu to len problém je že neviem jeho adresu alebo telefónné číslo. Ak niekto vie tak mi mi napíšte. Ďakujem
Na Rendezi by mohlo vzniknúť nové depo na električky. Tam by ich čistili a opravovali. Depo Východ sa môže stať najväčším depom v Bratislave a aj na celom Slovensku.
Reakcia na: N/A #104:
Potom napíš, čo odpísali. Celkom by ma zaujímala ich reakcia, keď im príde tento návrh.
Reakcia na: N/A #101:
Nevidím v nej vyznačené smerové a výškové polomery oblúkov ani usporiadanie uličného priestoru. Žiadam doplniť.
Reakcia na: upravovač fotiek #108:
Keď si mal 7 rokov, tak predpokladám, že si tiež neprodukoval okotovane výkresy 😁
Reakcia na: Ike #109:
Keď som mal 7 rokov, tak som mal prvú písmenkovú šablónu.
Reakcia na: upravovač fotiek #110:
Erik, ved to je chlapec. 😉 ja ked som bol maly som si kreslil skaredsie plany trati ako on. A evidentne ho MHD bavi, tak mu to nekazme.
Reakcia na: 6503 #111:
My sa poznáme osobne? 🤔
Reakcia na: Urbanway 2423 #107:
Už som mu napísal
Ešte treba zväčšiť koľajový rozchod na 1435 mm
Reakcia na: N/A #115:
Aby tam mohli premávať kapacitnejšie vozidlá. Však v Petržalke je dlhodobo preťažená doprava
Reakcia na: N/A #116:
Akú obsaditeľnost (kapacitu) vlaku navrhuješ?
Reakcia na: upravovač fotiek #117:
Vyše 1000 pasažierov
Reakcia na: N/A #118:
Dobre, dajme 1000. Ako často by daná súprava mala jazdiť?
Reakcia na: upravovač fotiek #119:
Takých 15 minút. Môžeme aj urobiť výpočet aký interval je ten správny. A keby to bolo moc dlho tak to nebude problém. Lebo stanice budú vybavené.
Reakcia na: N/A #120:
15 nie je atraktivny interval. Ovela lepsie ked kratsia suprava ide kazdych 7-8 minut.
Reakcia na: Andrej #121:
Neúplné súhlasím. Lebo nosný systém mestskej hromadnej dopravy má byť pohodlný, rýchly, bezpečný a vysokokapacitný. Túto môžu jazdiť vysoko kapacitné vozidlá a na iných linkách môžu byť kratšie súpravy. Tu sa ľahko dáva druhý rozchod a na prvej etape už je. Tak stačí ho pridať.
Reakcia na: N/A #120:
Takže chceš s vlakom o kapacite 1000 cestujúcich v intervale 15 minút voziť ľudí cez Starý most. To máme hodinovú kapacitu 4000 cestujúcich v jednom smere. Dajme tomu, že v špičkovej hodine to bude naozaj plné.

A čo večer a cez víkendy? Aký interval by bol?
Reakcia na: upravovač fotiek #123:
Cez víkendy by jazdili kratšie súpravy. Preto bude duálny rozchod. Štandardný pre vysokokapacitné súpravy a metrový pre kratšie súpravy. Ak by jazdili tieto vysoko kapacitné súpravy aj cez víkend tak by sa interval zdvojnásobil. Pôvodne nepostačujúce súpravy zostanú (nebudú vyradené) a iba dokupime zopár vysokokapacitných podľa potreby. Ak bude treba vysoko kapacitné aj cez víkendy tak interval sa veľmi nezmení.
Reakcia na: N/A #124:
To myslíš vážne? Udržiavať dva rozchody a dva typy vozidiel iba kvôli tomu? A vôbec, 15 minútový interval na nosnom systéme v rannej špičke? Ľudia sa ti na to vykašlú. Vieš ty ako často jazdí metro? Vieš vôbec, že v Bratislave nemáme a najbližšie desaťročia nebudeme mať žiadne dopravné toky, ktoré by to metro, alebo čokoľvek s kapacitou 1000 ľudí naplnili? Keď potrebuješ denne odviezť dve tony štrku na jeden krát, tak si na to kúpiš Tatru 815 S1 s nonosťou 11 ton? Alebo radšej Aviu A30 sklápač s nosnosťou 3 tony, ktorá odvezie požadované množstvo denne na jeden krát a lacnejšie na kúpu aj údržbu vozidla?
Reakcia na: upravovač fotiek #125:
Možeme dať iný interval na špičky
Reakcia na: N/A #126:
Aký interval na špičky?
Reakcia na: upravovač fotiek #127:
2-5 minút na špičky
Reakcia na: N/A #128:
Takže každých 5 minút vlak o kapacite 1000 cestujúcich. To budeš voziť vzduch! Máš prostriedky na financovanie takej srandy? Alebo chceš aby jednorázový lístok stál 20€?
Reakcia na: upravovač fotiek #129:
Iba sprevádzkovanie radiále potvrdí kto z nás hovorí pravdu.
Reakcia na: N/A #130:
Koľko máš rokov?
Reakcia na: N/A #130:
Skús odpovedať najprv na pár otázok konečne:
1/ dĺžka tých tvojich 1000 osobových súprav je 100m ±. Zmestí sa niečo do Bratislavy? Čo s dĺžkou nástupíšť? Tá je zvyčajne do 70m
2/ súčasné nízkopodlažné električky majú nástupný hranu vo výške 35cm nad koľajnicov. Ten 1000 osobný vlak ju má vo výške niečo cez 90cm. Ako chceš to vyriešiť? A nezabúdaj, má to byť bezbariérové.
3/ máš miesto, kde môžeš je 100m mašiny v noci odstaviť v depe? Máš miesto, kde je možné ich servisovať?
4/ čo šírka skrine? Bude rovnaká ako pri súčasných električkách? Lebo to ti ovplyvňuje polohu koľajníc a nástupíšť
5/ bude ich možné napájať cez ten istý kábel?
6/ čo výška trakčného vedenia? Nepotrebuje ten tvoj vlak inú výšku, ako električka?
7/ čo nosnosť mostou? Keďže prázdny 1000 osobový tvoj stroj bude vážiť okolo 140-150t oproti 47,5t pri súčasných električkách.
8/ čo tlak na 1 nápravu? Nebude väčší ako u súčasných električiek? Ak áno, potrebuješ nové podložie
9/ čo oblúky a stúpania? Zvládne to isté čo električky?
10/ súčasné Škody 29T alebo 30T majú kapacitu okolo 350 osôb. Pri tvojom vatiante 15 minút si na 4000 osobách za hodinu. V súčasnosti napríklad 3 má 8 strojov za hodinu v sedle (2800 osôb/h) 12 strojov po obede v špičke (4200 osôb/h) a ráno 14 strojov (4900 osôb/h). Čo bol tvoj prvý návrh a len porovnávam s tým, čo jazdí už teraz. Ďalší návrh bol že každých 2-5 minút, to je 31 000 osôb pri 2 minútovom intervale až 13 000 osôb pri 5 minútovom intervale. Samozrejme ostáva otázkou, na koľko je 2 minútový interval reálny hľadiska kapacity trate pre samotné vozidlá. Nie je to trocha veľa? Keďže tu máme ešte aj autobusy a trolejbusy.
10/kto to všetko zaplatí?
Reakcia na: bobitwo #132:
3/ V Depe Janikov Dvor alebo Krasňany
4/ skriňa má šírku 2.5 metra
1/ zväčšovať nástupištia není ťažké
9/ zvládnu to v pohode
7/ tie moje súpravy vážia 36.5 tón
10/ to sa dá otestovať. Zapojíme súčasné nepostačujúce súpravy dokopy a zistíme.
2/ pri najhoršiom dáme bezbariérové rampy
5/ bude to možné napojiť
6/ moje súpravy majú výšku 3.91 metrov
8/ tlak je dobrý
11/ BSK to zaplatí
Ak to nebude ok tak môžeme pohľadať inú lacnejšiu a vhodnejšiu súpravu. Len chcem aby doprava nebola preťažená. Ospravedlňujem sa ak som to prehnal. Počkať! Tá moja súprava má vagóny. Tak môžeme dať také 2-3 vagóny. Tak bude kapacita 600-800 cestujúcich.
Toľko nezmyslom v jednom príspevku som už dlho nevidel.
Reakcia na: N/A #133:
1/ hej, lebo zväčšovať nástupištia je hračka
2/ prinajhoršom? Ako chceš vyriešiť 57cm rozdiel v nástupnej hrane medzi električkou a tvojím ľahkým vlakom?
3/ kam dáš už existujúce električky?
4/ to tvoje LRTA má šírku 2,59m, oproti 2,48m súčasných električiek, takže rozobrať minimálne každé nástupište
5/ súčasné električky idú v Bratislave na 600V jednosmerný prud, kladnú pól trolejové vedenie, záporný pól koľajnica. Tvoje obľúbené LRTA 13000 ide na 750V DC.
6/ super, už len pantograf vyriešiť, že?
7/ prázdna LRTA 13000 (celá súprava) váži 148t. Žiadnych 36,5t (to mimochodom váži ten stredný vagón bez motorov atď "M"). Vagón s motorovou jednotkou váži 37,4t prázdny "Mc". Štandardné zloženie je Mc+M+M+Mc. Takže aj 2 vozne LRTA vážia viac ako Škoda 29T/30T
8/ ako vieš že tlak je dobrý? Máš ťažšie vozidlo predsa.
9/ ako vieš, že to zvládne? Nemám teraz po ruke stúpania po celej BA, ale LRTA 13000 má max. stúpanie 4%. Takže si si istý, že to bude stačiť? 25m polomer otáčania pre 1435mm rozchod vyzerá inak ako pre 1000m rozchod (ak som teda správne našiel, že pre Bratislavu to je 25m)
10/ BSK to zaplatí? Vážne? Oni len tak dajú nejak 1 miliardu na to, aby nám tu mohol na tej istej trati chodiť tvoj vysnený LRTA a súčasné Škody? A možno viac?

Skús mi najpr nakresliť, že ako bude vyzerať nástupište pre súčasné električky s nástupnou hranou 35cm nad koľajou a tvojím vysneným LRTA, ktoré má nástupnú hranu vo výške 92cm.
Reakcia na: bobitwo #135:
Riešenie problémov 4 a 2. Na stúpanie a zvyšok si musíme stiahnuť plány kde sú všetky informácie. Problém číslo 5 som dal omylom. To má byť problém číslo 4. Existujúce električky budú premávať iba výnimočne. Budú použité na iných radialach.
Reakcia na: N/A #136:
Aha, takže ukáž mi teda to rozdelenie radial.
Reakcia na: bobitwo #137:
Rozdelenie radial. Môj font není najlepší. A ten tlak to by nemal byť problém. Lebo keď bude duálny rozchod tak druhý rozchod môže byť úplne iný ako ten pôvodný metrový.
Važení, je fascinujúce ako dlho a energicky dokážete kŕmiť evidentného trolla. To naozaj nevidíte, že celé to je len zlý vtip?
Reakcia na: bobitwo #137:
A ty tam vôbec vidíš žiadne chyby, že?
Napríklad rozdiel v nástupnej hrane 57cm? 600V vs 750V? Sorry, ale električka a tvoje vysnívané LRTA nemôžu fungovať na 1 a tom istom podvale.
Reakcia na: bobitwo #140:
Električku môžu zrušiť a dať tam LRTA. Lebo ako hovorím električka nestačí. Tento môj vlak má vagóny
Reakcia na: Foltest #139:
Až doteraz som si tiež myslel, že je to troll, ale keď sa pozrieš lepšie na písmo, tak pochopíš. Všetci sme boli mladí, len ten internet a iMHD sme v takom veku nemali 😃
Takže ja mám pochopenie, aj keď je to iritujúce :))
Zrušiť metrový rozchod a pôvodné napätie trolejí zvýšiť
Reakcia na: bobitwo #140:
Áno zrušiť električku a nahradiť ju kapacitnejšou formou dopravy
Reakcia na: N/A #144:
Takže Bratislava za posledných 10 rokov, čo nasypala tak 500 miliónov do koľajovej dopravy, tak ju zruší, 10 rokov tu nič nepôjde, kým sa celá sieť neprerobí a BSK na to niekde nájde 1 miliardu. Čo za materiál to fetuješ?
Reakcia na: Color #142:
On možno tak mladý nebude, keď vyťahuje komunistické názvy ulíc, čo sa cez 30 rokov nepoužívajú
Reakcia na: bobitwo #146:
Nie som si istý či je troll alebo mentálne retardorvaný. Aj keď jedno nevylučuje druhé.
Reakcia na: bobitwo #146:
True dat. Autism possible.
Reakcia na: Color #148:
Correct answer
Reakcia na: bobitwo #146:
Ja som to niekde videl tie názvy. Mne to príde jednoduchšie použivať
Reakcia na: bobitwo #140:
Veď som hovoril že zrušiť metrový rozchod a pôvodné napätie. Metrový rozchod zmeniť na štandardný a napätie na 750 V DC. Škoda 30T ani náhodou nestačí
Bratislava potrebuje náhradu za metro.
Reakcia na: N/A #151:
a preco nie potom napriklad 3kV ? (nizsie prudy=nizsie straty na vedeni pri rovnakom vykonovom odbere)
Reakcia na: si #153:
Tie peniaze sa vrátia. Ľudia si budú kupovať lístky a budú jazdiť Petržalským metrom. Strata by bola ak by to nikto nevyužíval. Petržalské metro stavali preto lebo na to mali dôvod. Ináč by boli autobusy a trolejbusy. A táto súprava má nízky odber. Ak má vysoký tak noačo!
Reakcia na: bobitwo #145:
Tie peniaze sa vrátia. Ľudia budú využívať metro do Petržalky a budú kupovať lístky a elektirčenky. Na všetko máme dôvod. BSK má GDP vyše 30 miliárd.
LRTA 13000 class, zväčšenie rozchodu, zasklenie staníc, zrušenie priecestí a zvýšenie napätia trolejí je dobrá investícia. Súčasne nepostačujúce súpravy môžeme darovať Košiciam. Oni potrebujú nové súpravy a nemajú na to peniaze.
Reakcia na: N/A #155:
Takže si to zhrnieme:
1/ mesto za posledných cca 10 rokov nasypalo do električkovej dopravy cca 500 miliónov a ty to navrhuješ spláchnuť do záchoda
2/ tvoje úpravy budú stáť tak miliardu (máme to otázku podložia a mostov, či zvládnu zrazu prázdne vozidlo, čo váži 150t a ak doň dáme 1300 ľudí, tak +cca 97,5t váhy k tomu, teda dohromady 247,5t, oproti 47,5t električka a 26,25t ľudia, čo robí dohromady 73,75t) a tú miliardu ani nikto nemá a ten projekt sa bude prerábať tak 10 rokov.
3/ cena lístkov a električeniek bude musieť byť astronomická oproti súčasnosti.

Takže odporúčam ti menej konzumovať ten materiál, čo konzumuješ. A zahraj si niektorú z hier ako Railway Empire, Railroad Tycoon 3 či Cities Skylines, to vlastne bude najlepšie. Vymodeluj si Bratislavu v Cities Skylines a potom zruš električky a daj tam vlaky. A to je tá hra zjednodušná.
Reakcia na: bobitwo #157:
Ešte stále trváš na tom, že diskusia s autistom je plodná?
Reakcia na: bobitwo #157:
To je nápad. Môžeme spraviť simuláciu. Dáme si počet cestujúcich aký je v realite a tak zistíme že či treba väčší rozchod a napätie.
500 miliónov nebude spláchnuté do záchoda