Koľajnice aj trolejové vedenie na električkovej trati v Petržalke boli dokončené.
Presne týždeň po začiatku vešania trolejového vedenia na novej električkovej trati v Petržalke boli v pondelok 16. decembra 2024 natiahnuté posledné metre trolejových vodičov. Počas uplynulého víkendu boli zabetónované posledné chýbajúce metre koľajníc na oboch koncoch električkového mosta a následne sa mohlo začať s montážou trolejového vedenia aj v úseku od Kauflandu po budúcu zastávku Pajštúnska. V najnevyhnutnejšom rozsahu bolo dokončené aj obratisko v Janíkovom dvore. Už by tak nič nemalo brániť prvej skúšobnej jazde električky, ktorá by sa podľa mesta mala vykonať vo štvrtok 19. decembra.
Aktualizácia: Prvá skúšobná jazda električky do Janíkovho dvora sa uskutočnila už 18. decembra 2024 s električkou Škoda 30T3 #7540, ktorá úspešne prešla po celej trati oboma smermi. Išlo o tzv. skúšku prejazdnosti. Dňa 19. decembra 2024 popoludní bude mesto realizovať druhú (prezentačno-vianočnú) jazdu električky po tejto trati. Na sociálnej sieti primátor mesta ponúka verejnosti aj tri lístky na túto jazdu, i keď trať zatiaľ nemá potrebné povolenia na premávku električiek s cestujúcimi.
Hoci je samotná koľajová trať a trolejové vedenie dokončené, nová trať ešte ani zďaleka nie je pripravená na uvedenie do predčasného užívania. Potrebné bude ešte dobudovať napríklad zastávky a chodníky k nim, zrealizovať treba vrchný kryt trate na viacerých úsekoch, ako aj svetelnú signalizáciu na križovatkách. Predvianočná jazda tak bude najmä pre dobrý pocit pri štedrovečernom stole.
Záverečné "kvaltovanie" na električkovej trati odsunulo do úzadia dokončovanie ďalších objektov stavby, ako sú chodníky a autobusové zastávky, ktoré obyvatelia a cestujúci denne využívajú a mesiace sú v provizórnom stave. Mesto ešte v auguste vyzvalo samo seba na urýchlené dokončenie chodníkov a zastávok pri Lúčanke, aby bolo možné zrekonštruované križovatky uviesť do predčasného užívania, no autobusová zastávka v smere do mesta dodnes nebola dokončená. Termín na jej dokončenie bol najneskôr do 60 dní.
bobitwo
2/ prinajhoršom? Ako chceš vyriešiť 57cm rozdiel v nástupnej hrane medzi električkou a tvojím ľahkým vlakom?
3/ kam dáš už existujúce električky?
4/ to tvoje LRTA má šírku 2,59m, oproti 2,48m súčasných električiek, takže rozobrať minimálne každé nástupište
5/ súčasné električky idú v Bratislave na 600V jednosmerný prud, kladnú pól trolejové vedenie, záporný pól koľajnica. Tvoje obľúbené LRTA 13000 ide na 750V DC.
6/ super, už len pantograf vyriešiť, že?
7/ prázdna LRTA 13000 (celá súprava) váži 148t. Žiadnych 36,5t (to mimochodom váži ten stredný vagón bez motorov atď "M"). Vagón s motorovou jednotkou váži 37,4t prázdny "Mc". Štandardné zloženie je Mc+M+M+Mc. Takže aj 2 vozne LRTA vážia viac ako Škoda 29T/30T
8/ ako vieš že tlak je dobrý? Máš ťažšie vozidlo predsa.
9/ ako vieš, že to zvládne? Nemám teraz po ruke stúpania po celej BA, ale LRTA 13000 má max. stúpanie 4%. Takže si si istý, že to bude stačiť? 25m polomer otáčania pre 1435mm rozchod vyzerá inak ako pre 1000m rozchod (ak som teda správne našiel, že pre Bratislavu to je 25m)
10/ BSK to zaplatí? Vážne? Oni len tak dajú nejak 1 miliardu na to, aby nám tu mohol na tej istej trati chodiť tvoj vysnený LRTA a súčasné Škody? A možno viac?
Skús mi najpr nakresliť, že ako bude vyzerať nástupište pre súčasné električky s nástupnou hranou 35cm nad koľajou a tvojím vysneným LRTA, ktoré má nástupnú hranu vo výške 92cm.