Petržalská trať je pripravená na vianočnú jazdu električky

Koľajnice aj trolejové vedenie na električkovej trati v Petržalke boli dokončené.

Presne týždeň po začiatku vešania trolejového vedenia na novej električkovej trati v Petržalke boli v pondelok 16. decembra 2024 natiahnuté posledné metre trolejových vodičov. Počas uplynulého víkendu boli zabetónované posledné chýbajúce metre koľajníc na oboch koncoch električkového mosta a následne sa mohlo začať s montážou trolejového vedenia aj v úseku od Kauflandu po budúcu zastávku Pajštúnska. V najnevyhnutnejšom rozsahu bolo dokončené aj obratisko v Janíkovom dvore. Už by tak nič nemalo brániť prvej skúšobnej jazde električky, ktorá by sa podľa mesta mala vykonať vo štvrtok 19. decembra.

Hoci je samotná koľajová trať a trolejové vedenie dokončené, nová trať ešte ani zďaleka nie je pripravená na uvedenie do predčasného užívania. Potrebné bude ešte dobudovať napríklad zastávky a chodníky k nim, zrealizovať treba vrchný kryt trate na viacerých úsekoch, ako aj svetelnú signalizáciu na križovatkách. Predvianočná jazda tak bude najmä pre dobrý pocit pri štedrovečernom stole.

Záverečné "kvaltovanie" na električkovej trati odsunulo do úzadia dokončovanie ďalších objektov stavby, ako sú chodníky a autobusové zastávky, ktoré obyvatelia a cestujúci denne využívajú a mesiace sú v provizórnom stave. Mesto ešte v auguste vyzvalo samo seba na urýchlené dokončenie chodníkov a zastávok pri Lúčanke, aby bolo možné zrekonštruované križovatky uviesť do predčasného užívania, no autobusová zastávka v smere do mesta dodnes nebola dokončená. Termín na jej dokončenie bol najneskôr do 60 dní.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dúfam, že tie koľajnice očistia, prípadne prebrúsia. Držím palce vodičom, nech sa tam nič nestane.
Preco citim z tonu textu neskryvanu ironiu a kritiku? Nemala by toto byt stranka o objektivnych informaciach o doprave? Na sukromne nazory nech si autor spravi blog...
Reakcia na: peepay #2:
Podľa mňa okrem toho štedrovečerného stola je to napísané úplne v pohode.

A teraz zásadná otázka: Budú tú testovaciu jazdu realizovať s vianočnou električkou? 😂
Viac ako 20 km/hod podla mna nepojdu 😅. Snad na priecestiach nebudu kolizie s gumokolistami 😂
Pokiaľ sa aj tu potvrdí staré známe...práca kvapná, málo platná....tak neviem kto by mohol mať dobrý pocit pri štedrovečernom stole. Asi len primátor a pár poskokov okolo neho.
Zretie betónu sa nedá urýchliť. Časom sa tie ofajčievanie ukáže.
Komentáre a bohužiaľ aj článok ukazuje typickú črtu slovákov: pindanie na všetko: primátor sľúbi: zle je, sľub (pravdepodobne) splní: zle je, keby nesplní: zle je.

Jasné že je to tragikomedia celá táto výstavba, no niektoré poznámky (aj v článku) sú úplne odveci, veď samozrejme že sľúbený prvý prejazd elektricky do vianoc je len symbolický, keďže trať treba dorobiť a samozrejme skolaudovať.
Reakcia na: MATU1 #7:
Primátor sľuboval 4x, že bude všetko hotové. Ešte 10.12. bolo, že sa všetko stíhať, všetko bude hotové 15.12. je to hotové? Nie. Mám ho pochváliť že obyvateľom Petržalky klame do tváre? Petržalská električka je fiasko a obrovské zlyhanie od začiatku.
Električka mala byť hotová pôvodne do konca roka 2023, že sa mala verejnosti voziť. Potom do apríla 2024, októbra 2024, že aspoň koľaje budú hotové 15.12.2024 a na jar 2025 sa vozíme, platilo to ešte mesiac dozadu. Podľa mesta 8.12.2024 už sa budeme voziť v septembri. 2025. 4km blbej električkovej dráhy na zelenej lúke sa robia už 3 roky. Za 4,5 roka sa postavila celá D4R7 a to sa robil projekt a dodatočnne prerábal, je to 70km ciest, 122 mostných konštrukcií vrátane 3km diaľničného dvojmosta a viaduktu pri Slovnafte, 14 križovatiek. Tak si odpovedz, za čo máme chváliť? Že sa len 2 roky bude meškať? Ooo.
Reakcia na: MATU1 #7:
..radujme sa. veselme sa,ze máme električku 19.12 cez Petrzku a neprepadnú peniaze...
A prve miesto v Potemkinovej Olympiade ziskava... 😂
Reakcia na: MATU1 #7:
prvy prejazd elektricky pred Vianocami vobec nemal by symbolicky, ale mala to byt sucast technicko-bezpecnostnej skusky, cize oficialny uradny ukon.

A ako sam pises, tak je tam este vela veci nedokoncenych, takze cele toto "velke finale" je ukazkova Potemkinova dedina.
By ma zaujimalo, ze s cim tam budeme jazdiť a najma kto tam bude jazdiť. Az tak vela ludi nie je a ani elektriciek. Uz teraz sa dávajú pozliepane obojsmerky do vypravy. Minule som jazdil s vozom co mal 650tisic nalietane a velke opravy po 600tisic az tak rychlo nenapreduju...
Reakcia na: Kozel #12:
Tak skoro ani tie prehliadky nebudú .. a bude jazdiť všetko... Predpokladám že sa zvýši výprava o K2S
Zase na druhej strane za posledný rok prišlo 30 električiek a vyradilo sa cca 20 kusov menej kapacitných a na 3ku určite nebudú nasadené len 30T ale predpokladám že zostane cca rovnaká metodika ako doteraz že linka 3 a 9 plne NP a možno počas špičky bude VP VOZ ...
Reakcia na: Ma178rek #13:
Prečo by mala 3 zostať plne NP? Jediný dôvod prečo bola doteraz je kvôli obojsmerkám
Reakcia na: Ma178rek #13:
To by si šotouši v DPB nenechali ujsť, T3ku v Petržalke 🙂
Reakcia na: Ma178rek #13:
Skus realne nasadit na 3ku niečo iné nez NP a mozes to rovno odstavit. V spicke ta 3ka v 5min intervale kapacitne nestiha a nasadzat tam vozidla starsieho typu... A vseobecne ked do toho bude jazdit este L7 lebo z stu prejst na blumental je daleko... Tak som zvedavý co to bude potom ked niektorí kolegovia L7 umyselne bojkotuju grafikon lebo dúfajú, ze ho kolega grafikonista natiahne co sa zial nestane lebo realne sa to da stíhať aj v spicke. Takze polozim znova otazku, ze co tam bude vlastne jazdit ked velka oprava po 600tisic moc nenapreduje lebo zas tak rychlo to skontrolovat od srobu do sroba mozne nie je, nove elektricky uz teraz vykryvaju starsie typy pred opravou, nove 30T3 velke vyrobne chyby a nove 49m ani este niesu finalne vysutazene. Takze som zvedavy realne, ze kedy sa tam bude jazdit a ci bude tolko vodicov k dispozicii.
Reakcia na: 810zssk #15:
Ked tam bola autoskola s kačicou tak to bolo vtedy ródeo 😆
Reakcia na: Kozel #16:
L7 je aj o použiteľnom spojení na Hlavnú stanicu, keď je upchatá Šancová
Reakcia na: 3pa3ck3 #18:
Hlavne že 7ky chodia na hlavnú stanicu takmer prázdne 🙃
Reakcia na: Andrej #14:
Predpokladám že ostane NP okrem špičiek... Pochybujem že si dovolia nasadiť tam súpravy...
Mimo špičky bude potreba 20-23 vozov na linku 3 čo je nárast oproti terajšiemu stavu o 3-6 vozidiel v špičke to bude zjavne o 1 voz navyše
Reakcia na: 810zssk #15:
Šotouši v DPB neznášajú T3ky, najdôležitejšie je aby sa tam dostali T6A5 😂
Reakcia na: Ma178rek #20:
Ak je pravda že 3 bude vypravená po novom z Krasňan tak nejaké VP vozidlá tam určite budú jazdiť aj v sedle, lebo do Krasňan je naplánovaných len 20ks Škodoviek podľa súčasného plánu.
Na margo zvýšenej výpravy by som len doplnil to, že amatérizmus manažmentu tejto firmy sa opäť preukázal. Vyžaduje sa na jednej strane výprava cca 15+ vozidiel do výpravy, no zároveň máme v súčasnosti prevádzkovú rezervu max. 5 vozov denne na prouchy a podobne. Ja sa pýtam, kedy začnú robiť bezpečnostné lišty na T6? Už to malo byť hotové pred rokom a pol. Máme december a T6 nám slúžia ako ranné špičky, inak len stoja vo vozovni. Vozidlá, ktoré sa všetky doradu podrábajú VP, by mali jazdiť a nie stáť vonku na dvore. Keby tu neriadili firmu úplní amatéri a šotouši, tak už to dávno jazdí. Ale čo čakať zase z tejto žabomyšej vojny dvoch ľudí, ktorí si dokazujú, ako kto komu ukáže medzi dvomi inštitúciami. Kto vie, ten vie o čom hovorím.
Reakcia na: csepka_3 #23:
a co ten kto nevie? 😥 🙄
Reakcia na: lupask #24:
Vzhľadom na to, že diskusné fórum na tejto stránke by sa dalo nazvať "Ostro sledované vlaky," prípadne, ako by povedal Jiří Kodet, buzerplacom, tak to tu rozvádzať nebudem. Ak tu je niekto willing to explain, nech sa páči.
Podľa mňa by do Petržalky mohli jazdiť Škodovky posilnené v pracovných dňoch od 6 do 20h súpravami 3xT6 do doby, kým prídu nové 40m električky (čo bude o x rokov). Tým by sa zvýšila kapacita aj v Rači. Na L7 by potom holt jazdilo to, čo by zostalo, v súčte by to bolo stále viac ako to, čo je teraz.

Neviete, na koľko boli pri poslednom teste 3xT6 vyčíslené potrebné úpravy jednej súpravy a čo všetko by zahŕňali?
Reakcia na: birch #26:
Pri technickom vzdelaní vodičov električiek a ich priemernom intelekte by som si moc netrúfal robiť 3xT6, pokiaľ nechceme totálny kolaps dopravy pri jednej vypálenej žiarovke na súprave. Trochu som to prehnal, ale súčasní vodiči sú súci jazdiť iba na Škodovke a to tiež iba za pekného počasia bez lístia a zrážok + ideálne za denného svetla.