Prvá skúšobná jazda električky do Janíkovho dvora sa blíži.
V pondelok 9. decembra 2024 sa na stavbe električkovej trate v Petržalke začalo s montážou trolejového vedenia na predpripravené stožiare s výložníkmi a prevesmi. Ako prvé boli natiahnuté trolejové vodiče v úseku od zastávky Gessayova po úroveň Kauflandu. Montáž trolejového vedenia realizuje spoločnosť ELZA Bratislava. Na koľajniciach môžeme vidieť okrem montážnych vozidiel tejto firmy aj vozidlá poľskej firmy BDF System a bratislavského dopravného podniku.
Zároveň sa začalo aj s ukladaním koľajníc na električkovom moste ponad Chorvátske rameno pri petržalskom kostole, kde ešte počas víkendu prebiehalo tuhnutie betónu pod špeciálnym stanom. Ide o posledný úsek novej trate, kde koľajnice týždeň pred plánovaným dokončením električkovej dráhy ešte chýbali (nepočítajúc depo v Janíkovom dvore, ktoré bude dokončené neskôr).
Zmluvným termínom, do ktorého má zhotoviteľ poskytnúť mestu dokumentáciu potrebnú pre účely konania o vydaní povolenia na predčasné užívanie električkovej dráhy, je 15. december 2024. Súčasťou tejto dokumentácie aj technicko-bezpečnostná skúška električkovej dráhy. Vedenie mesta však aktuálne spomína termín vykonania skúšobnej jazdy "do Vianoc", čo je o 9 dní naviac. V prípade, ak by zhotoviteľ nestihol termín uvedený v dodatku k zmluve, bude musieť mestu zaplatiť jednorazovú pokutu 100-tisíc € (pri oneskorení do 28 dní, inak dvojnásobok). Za záväzok splniť tento termín mal zhotoviteľ dostať mimoriadnu zálohovú platbu 10 miliónov € na potrebnú mobilizáciu stavebných kapacít.
Na to aby mohla byť električková trať uvedená do prevádzky, bude ešte potrebné v nasledujúcich mesiacoch vykonať množstvo dokončovacích prác. Mesto odhaduje, že električky by mohli cestujúcich začať voziť v priebehu jari 2025. Kompletné ukončenie celého projektu, ktorého súčasťou je aj nový cestný most na Kutlíkovej ulici, je plánované do polovice augusta 2025.
Na záver pripomeňme, že 15. december bol významným termínom aj pred deviatimi rokmi, kedy bolo potrebné dokončiť a vyfakturovať práce na prvej časti Petržalskej električky v úseku od Štúrovej po Jungmannovu, aby mohli byť preplatené z eurofondov. Dielo bolo síce oficiálne odovzdané v stanovenom termíne, ale dokončovacie práce pokračovali aj po ňom. Prvá električka prišla skúšobne do Petržalky 16. februára 2016 a premávka električiek s cestujúcimi bola spustená po ukončení kolaudácie stavby 8. júla 2016.