O dodanie kĺbových "nafťákov" mali záujem dvaja výrobcovia

Kĺbové autobusy s naftovým pohonom by mohli byť opäť od tradičného dodávateľa.

Dopravný podnik Bratislava zverejnil výsledok vyhodnotenia ponúk v súťaži na dodávateľa kĺbových autobusov s naftovým pohonom. V súťaži boli predložené ponuky od dvoch výrobcov - SOR Libchavy a Otokar Otomotiv. Po vyhodnotení bodovaných kritérií sa úspešným uchádzačom stala česká spoločnosť SOR Libchavy. Český výrobca ponúkol nižšiu cenu za autobusy (395 800 €/vozidlo) a zároveň mal aj nižšie náklady na emisie a spotrebu energie. Turecký výrobca mal v bodovaných kritériách navrch iba v objeme kompresorov klimatizácie.

Pod vyššiu cenu autobusov oproti minulosti sa zrejme podpísali aj rôzne elektronické systémy, ktorými budú nové vozidlá doslova nabité. „Nové autobusy budú vybavené novými bezpečnostnými prvkami ako výstraha pred zrážkou s chodcami alebo cyklistami, systém pre elimináciu mŕtveho uhla, ochrana vozidla pred kybernetickými útokmi, systém inteligentného prispôsobenia rýchlosti, či systém varovania vodiča pred ospalosťou a stratou pozornosti," uviedol hovorca DPB Jozef Vozár. Malý počet predložených ponúk dopravca nekomentoval.

Kritérium / Uchádzač Otokar Otomotiv SOR Libchavy
Celková cena autobusov bez DPH 44 528 000 € 43 538 000 €
Prevádzkové náklady na emisie 6 388 979,53 € 5 986 046,24 €
Prevádzkové náklady na spotrebu energie 66 890 767,79 € 62 329 113 €
Chladiaci výkon klimatizácie 70 kW 70 kW
Celkový objem kompresorov klimatizácie 980 cm3 850 cm3
 
Celkový bodový zisk 97,5118 99,6020

V prípade podpísania rámcovej zmluvy s víťazom súťaže bude dopravný podnik môcť počas štyroch rokov nakúpiť do 110 autobusov od tohto dodávateľa. Konkrétny počet však bude závisieť od objemu financií získaných na ich nákup. SOR Libchavy má v súčasnosti vo výrobnom programe kĺbový autobus SOR NS 18 Diesel, ktorý sa v minulosti prezentoval aj v Bratislave.

Od začiatku sériovej výroby tohto typu v roku 2021 dodal výrobca približne polstovku týchto autobusov. Prehľad vybraných dodávok autobusov SOR NS 18 Diesel a ich cien je uvedený v tabuľke:

Zákazník Počet Rok dodania Cena za 1 autobus bez DPH
TD Transport Nitra 18 2021 317 473 €
DP Hradca Králové 4 2022 321 583 €
Arriva City Praha 3 2024 319 309 €
DP Ústí nad Labem 5 2024 372 395 €
Z-Group Zlín (OAD Kolín) 9 (prímestský) 2024 334 760 €

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nič v zlom ale keď vidíme ako vyzerajú NS 12 po 2 rokoch prevádzky, tak sa naozaj máme načo tešiť zase... 😏
GRATULUJEM VYROBCOVI SOR LIBCHAVY. NASE SORKY SU TIE NAJKVALITNEJSIE AUTOBUSY V RAMCI NASEJ IDS BK. NIEKTORE NB 18 SA UZ DRZIA 14 ROKOV BEZ PROBLEMOV. USPECH 👍
NECH ZIJE SOR LIBCHAVY, VIEDENSKE MERCEDESY TIE SROTY SA MOZU STRCIT S TOU ICH NEKVALITOU
Radsej od kebaba nez od sor
Reakcia na: Samuelspotter #3:
OTOKARY SU OKEJ, ALE NIC SA NEVYROVNA SOR.
PRE MNA SU SORKY SYMBOLOM KAPITALIZMU A PROGRESU NAROZDIEL OD SOCIALIZMU KDE BOLI HNOJE S NAZVOM IKARUS A NIC KVALITNEJSIE NEBOLO LEBO MOSKVA. NECHCEM TU OPAT MOSKVU.
NEEEEE JA NECHCEM SORKY FUUUJ😭😭😭😭 CHCEM OD TURKA KEBABY
Ak bude kvalita rovnaká ako na NS12, tak tie kĺby nevydržia ani pol roka
SOR=CESKE KNEDLOVE PREVZATIE MIEST SLOVENSKA!!!!!! CESI NAS ZACNU ANEXOVAT SO SOR NS 18!!!
Reakcia na: Sloekvan #7:
PRVE NB 18 TU MAME 14 ROKOV A DRZIA V POHODE OKREM TYCH, KTORE SU VYRADENE. NS 12 JE TIEZ DOST KVALITA.
Čo majú znamenať tie infantilné príspevky písané CAPS LOCKOM? Postihnutých pustili k počítaču?
Reakcia na: upravovač fotiek #10:
JA NIE SOM POSTIHUTY, IBA HOVORIM SVOJ NAZOR NA KVALITNY SOR.
Som prekvapený že SOR dokázal ponúknuť kĺbak za 396 tisíc €. NB18 kupované v roku 2017 boli za 328 tisíc €. To je nárast ceny iba 21%. Pri raste cien vstupov (materiálov) aj práce som dosť prekvapený. Otokary za 255 tisíc € v roku 2022 boli lacné vďaka prepadnutému kurzu tureckej líry.
Reakcia na: Dan33 #11:
To o tej trafenej husi poznáš?
Reakcia na: Dan33 #4:
A v čom je SOR lepší ako Otokar?
Reakcia na: Dan33 #15:
Všetci by sme ocenili, keby aj tvoje príspevky mali kvalitu a boli písané aj malými písmenami a ideálne aj s diakritikou. Zataiľ tu iba spamuješ. Toto nie je chat, ale diskusné fórum. Nemusíš tu opakovať čo si už napísal.
Prosím vás, ak si len teraz otvárate diskusiu, nescrollujte ďalej. Úplne zabitý čas toto čítať 😫
Admin má dovolenku?
fúha extrém toto. Nemám slov kam sa diskusie prepadli.
Reakcia na: SixSixTrooper #23:
Ale vsak ten trkvas je tu kazdeho cca pol roka, nic nove pod slnkom.
Reakcia na: irizar #25:
Ja som tu už nejaký ten Uhorský rok a nespomínam si. No čo už.
Reakcia na: Dadino #1:
Ako vyzerajú? Objektívne sú tie autobusy úplne v poriadku. SOR je v prvom rade low-cost výrobca a kvalita zodpovedá cene a naozaj žiadny výrobca ti za takú cenu nič lepšie nevyrobí. Taktiež sa nedá porovnávať sor z roku 2010 zo sorkou z roku 2023, naozaj tam vidieť posun v kvalite aj keď na viacerých veciach by mali ešte popracovať. Sorky v našich podmienkach slúžia spoľahlivo a majú nízke náklady čo dokazuje aj to že ich je iba minimum odstavených. Nové NS momentálne ani jedna nie je odstavená dlhšie ako 2 týždne aj 7 ročné NB12 s pomerne vysokými nájazdmi kilometrov slúžia stále pomerne spoľahlivo. Nie som žiadny obhájca soru ale výsledok hodnotím celkovo pozitívne. Samozrejme každý by asi chcel aby to vyhral Mercedes alebo aspoň MAN avšak pokiaľ je rozhodujúcim kritériom najnižšia cena tak je to absolútne nereálne.
Niekto je smutný z výsledku zbytočne, niekto sa raduje zbytočne. Zatiaľ na magistráte a v DPB netušia z čoho tých 110 ks zatiahnuť. A na toto z EÚ fondov nedostanú ani cent.
Reakcia na: Klepeto #34:
Pre to je to rámcová zmluva. DP totiž nemusí odobrať všetkých 110 zazmluvnených autobusov.
Reakcia na: Dan33 #2:
Fetujes ci áno?
Reakcia na: ikarus31 #32:
Ja nemám pocit, že je objektívne v poriadku aby 2 ročným autobusom zjapali motorové časti ako Urbanwayom, ktoré majú 10 rokov alebo prvosériovým sorkám čo majú 12-13 rokov. Že v tých autobusoch nonstop nefungujú dopyty a sú prelepené nálepkami, že ti počas jazdy vo veľa vozidlách vynuluje stlačený dopyt a vodič nezastaví na zastávke, čo sa mne osobne stalo viackrát už a ďalších xy som bol svedkom. Že polovica vozov trpí diagnózou soru "vypadnuté šróby". Tým pádom uvoľnené časti, trieskajúce plasty. Ja som sa napríklad na NS12ky veľmi tešil lebo sa mi tá sorka už aj celkom začala pozdávať tým redizajnom. Ale v skutočnosti je to to isté len to dostalo nové opláštenie a kvalita je tam kde bola. Tam podľa mňa osobne nenastal posun žiadny. A potom čo tu máme vozy ako otokar, solaris ma hlavne nesmierne štve interiér toho autobusu, ktorý je pre mňa čisto veľká katastrofa a potreboval by ten autobus o jeden rad sedadiel menej aby sa tam lepšie dali existovať. Ale samozrejme nikomu môj názor nevnucujem. Ja len proste nevnímam to, že vyhrali, pozitívne potom čo cestujem s tým NS12kami. A áno problém je presne v tých obstarávacích kritériach. Furt sa berie cena nad kvalitu. Na to roky poukazuje veľa ľudí ale čo už no. To asi nezmeníme nikto.
Som zvedavy ake budu nove SORky. Otokar je fajn, ale ked som sa rozpraval s vodicom co zaucal mladeho noveho, hovoril, ze Otokary su drahe a kazove. Drahe a to dobre povedal, su opravy a ND. Moc si to neuvedomujeme, ale dlhsie trva dodanie ND a musia sa zakazdym preclit kedze Turecko nie je v EU.. A toto som si dovtedy neuvedomil, clo... Nizka cena nakupu teda pomaly dobieha na opravach..
Reakcia na: Mopy #39:
Nič sa nemusí precliť. Turecko je v colnej únii s EÚ.
Reakcia na: Dadino #38:
Ako som písal v predchádzajúcom príspevku, nie som žiadny zástanca SORu ale tie chyby čo píšeš sú v podstate drobnosti. Čo sa týka tej kvality interiéru, tak to nie je ani zďaleka iba problém SORu. Urbanwaye sa rozpadávli, trieskali a zo stopu vypadávali skrutky už pomaly od výroby. To sa zo SORom nedá porovnávať. Najstaršie SORky euro6 budú mať čoskoro 10 rokov a v porovnaní s rovnako starým Urbanwayom aj po 10 ročom používaní na tom nie sú vôbec zle. U nových NS je problém v prednej časti (kabína) kde to počas jazdy vydáva rôzne pisklavé zvuky, to je však preto že požívajú úplne najlacnejšie plasty. To trieskanie a vŕzganie je skrátka daň za to že ideme iba po čo najlacnejších vozidlách. Jasné, Otokar má možno lepšie spracovaný interiér avšak ten má svoje problémy zas inde.

Neviem čo si mám predstaviť pod pojomom "zjapanie motorových častí" ale ja som si nevšimol že by tieto boli nejak hlučné oproti ostatným. Mne napríklad dosť vadia tie vibrácie na voľnobehu, naozaj nechápem ako si mohli v SORe povedať že je to takto v poriadku a dať to do výroby. Čo sa týka dopytových tlačidiel to je určite oprávnená kritika kedže to je dlhodobý problém ktorý sa stále opakuje avšak určite to nie je vec za ktorú by som zavrhoval celý autobus.

SOR je skrátka low-cost autobus ktorý má svoje problémy, avšak je to overená technika ktorá je spoľahlivá a vydrží jazdiť aj keď setríš na údržbe (čo sa nedá povedať o Mercedesoch kde sa ich zanedbaná údržba prejavuje na ich poruchovosti). Treba si uvedomiť že v tejto cenovej kategórii bude mať podobné problémy úplne každý autobus, od SORu aspoň vieme čo očakávať a je to skrátka istota že sa to dá spoľahnúť. Za mňa pre nás najlepší autobus by bol Solaris. Bezkonkurenčne najlepší pomer ceny a kvality bohužial je to asi iba želanie nakoľko u nás vždy vyhráva iba ten najlacnejší
Reakcia na: Ike #40:
Ahaa. Tak som zas mudrejsi
Diik za info. O tom som nevedel.. ze sme v colnej uniii s Tureckom..
Aké neočakávane, že to vyhral SOR.
SOR NS18 je autobus kotrý sa na nič nehrá. Spĺňa všetky predpisy a normy, ktoré sú u nás jedny z najprísnejších (myslené u nás = v EÚ). Niečo ako Dacia Sandero v segmente osobných automobilov, prípadne nejaký malý lokálne (v EÚ) vyrobený "Japonec". Aj keď porovnanie s osobnými automobilmi nie je našťastnejšie, lebo "veľkostne" sú kategórie autobusov jasne dané, pri osobných autách je spektrum výrazne širšie. Výrobca SOR používa rovnaké komponenty ako ostatní výrobcovia autobusov. SOR NS beriem ako evolúciu NB, pri bližšom preskúmaní je jasné že to nie je žiadna zbrusu nová konštrukcia, aj keď tak môže na prvý pohľad vyzerať. Nie som ani fanúšik, ani odporca nejakej konkrétnej značky. Pre mňa je podstatné, že budem mať dobre zostavený cestovný poriadok a tarifu, vozidlo príde na čas a udržiavané (a čistené), nebudem sa v ňom tlačiť, nebude stáť v zápche, pri prestupe nebudem musieť chodiť cez križovatky, nezmoknem, neošpliechajú ma autá, nebudem dlho čakať na prípoj, atď. Či mi príde SOR, Mercedes alebo MAN mi je viac-menej jedno, pokiaľ príde autobus požadovanej kapacity (t.j. kĺbak tam, kde má byť vypravený).
Reakcia na: Ike #40:
Cez colnicu to musí prejsť a príjemca platí 20% DPH z hodnoty tovaru + dopravy pri dovoze.
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #35:
No veď to. Odoberie veľkú 0 alebo aj 110 ks. Žiadne záväzné plnenie do 100% tam vyhlasovateľ súťaže negarantuje.
Cena za jeden bus je cca 395 000 EUR.
Podla tabulky na konci spravy boli v tomto roku ceny pre inych zakaznikov v rozmedzi 320 000 - 372 000 EUR.
Busy pre BA maju nejaku specialnu vybavu, ze maju najvyssiu cenu?
Reakcia na: jozin #47:
Rámcová zmluva nemusí byť taká výhodná. Výrobca si do nej prenesie potenciálny rast nákladov na výrobu vozilda do konca predpokladaného termínu rámcovej zmluvy. Nemá isté ani množstvo, ani to, kedy ho má dodať. Ak by mal dodať 90% objednávky ku koncu zmluvy, čo môže byť o 10 rokov (všeobecne, nehovorím o konkétnej zmluve kde sú to 4 roky), tak cenu tomu prispôsobí.
Reakcia na: jozin #47:
Napr. počítanie cestujúcich, farebné BUSE, nerezové madlá, výkonnejšia klíma, fólie na okná, koženkové sedadlá + vyššie spomenuté tie elektronické somariny
Reakcia na: Klepeto #34:
Diesel busy maju podla mna najvacsiu sancu na nakup, pretoze nieco kupit musime aj keby sme nedostali ani cent z EU. A diesle su najlacnejsie v porovnani s CNG, vodik ci elektro.
Reakcia na: Petto #51:
Akurát, že zároveň musíš plniť požiadavky Vyhlášky 214/2021, takže k tomu lacnejšiemu nafťáku musíš pripočítať aj pokuty za jej nedodržanie. Takže v praxi najskôr prídu CNG (na ktoré tiež žiadne fondy nie sú) v množstve, ktoré si mesto môže ako tak dovoliť.
Reakcia na: Valec #52:
To je mi jasne,ze nieco musime kupit aj z CNG/elektro. Pevne verim ze budu nejake OP na ekologicke vozidla v 2025 z nevycerpanych, lebo kupovat za cca 800 klbak elektro z vlastnych mi pride zvratene. 👎
Reakcia na: Petto #53:
Mne zas pride zvratena vyhlaska, ktora ta pokutuje, ak by si nakupoval len to, na co mas, lebo Grune Reich nakazal. Pretoze mesto bez EU urcite nema na elektrovehikle ci vodik. A CNG tiez nie je prilis lacny na nakup oproti tejto vysutazenej cene (tam to bolo ak si dobre pamatam 500-600 000 za vozidlo).

Nakoniec sa dosiahne to, ze ako za Zachara a spol tu budeme platat stare autobusy, aby prezili co najdlhsie.
Reakcia na: MatejBA #54:
Mesto musí zo svojho zatiahnúť jedine autobusy. Gro modernizácie v desiatkach miliónov eur (električky, trolejbusy, infraštruktúra) ide z eurofondov. Skutočne netreba veriť tomu, že mesto na to nemá. Mesto na to má a má dokonca vyššie príjmy ako v minulosti.
Reakcia na: jozin #47:
Skôr kombinácia faktorov špekulatívny tender, nejasné financovanie, veľmi krátka doba dodania – veľkí výrobcovia majú už naplnený plán výroby na rok 2025, čiže sa riziko prenieslo do ceny.
Reakcia na: Solider #56:
Myslim, ze kratka doba dodania nieje relevantny argument. DPB nema na nakup zabezpecene prostriedky a predpokladam, ze v buducorocnom rozpocte nema rezervu 43.5 milionov. Takze pripadny nakup prvych vozidiel pripada do uvahy najskor v roku 2026. A da sa predpokladat rozdelenie celej dodavky na niekolko serii, takze urcite sa nebude objednavat 110 kusov naraz.
Reakcia na: Solider #56:
To je už koľký špekulatívny tender? 😁
Reakcia na: jozin #57:
Tak čo je potom relevantný argument, keď sa do takého mamutieho tendra skoro nikto z relevantných výrobcov neprihlásil? 😅 To si myslíš, že veľkí výrobcovia si vedia vykalkulovať cenu, keď tam nie sú záväzné objednávky, časovo si DP môže objednať hoci len desať kusov zo 110 počas ročnej viazanosti ponúk?
Reakcia na: Solider #55:
"Skutočne netreba veriť tomu, že mesto na to nemá."
ja by som skor povedal ze mesto nevie hospodarit a nema/nedrzi priority....
ver tomu, ze aj ja by som zvladol pri cistom mesacnom prijme domacnosti kludne aj vo vyske niekolkych desiatok tisic eur rozflakat vsetko tak, ze akosi na nutne vydavky a obnovu by neostavalo.... takze samotne vyssie prijmy akosi nic neznamenaju....

PS: vcelku by ma zaujimalo kolko stoja vallove kocky a ich umiestnovanie na okraji ciest, chapem ze to vyzera (ked to je nove) krajsie ale nic ine co by mi davalo zmysel preco platit nieco taketo tam najst neviem....
Reakcia na: Ike #58:
Radšej to už nepočítam, vždy si spomeniem na pekný prísľub z minulosti, že sa zavedie priebežná obnova vozidlového parku.
Ako za mňa osobne je sorka oveľa lepšia ako Otokar ale keď už tie vozy stoja cez 350 000 tak by sa mohla dohodnúť lepšia kvalita plastov. Mám na mysli tie za kabínou vodiča
Reakcia na: sor_2048 #62:
Nove SORy budu predrazene len vdaka kope novej elektroniky,takze neocavakam odstranenie vrzgania plastov.
Reakcia na: Valec #52:
Chorá vyhláška. Čím skôr zrušiť
Reakcia na: Oliver91 #45:
Ako pri každom samozdaneni.
Reakcia na: Ike #58:
Stačí si pozrieť, kde zvíťazil konkrétny subjekt a potom sú už počty relatívne jednoduché 😉
Reakcia na: Petto #63:
Nevraviac o (ne)potrebnosti časti elektroniky .... ochrana proti kyberútoku 🤦🤦🤦
Reakcia na: Valec #52:
Keby to bola len vyhláška... Ono je to zákon - preklopený z európskej legislatívy.
https://www.slov-lex.sk/ezbierky/pravne-predpisy/SK/ZZ/2021/214/
Mňa tu zaujalo hneď niekoľko vecí:
1. Veľmi rýchle vyhodnotenie ponúk. Trvalo to 6 dní. To je snáď rekord.
2. Do pôvodnej súťaže sa prihlásili 4 uchádzači, teraz len 2? Ktovie prečo?
3. Keďže už bol vybraný víťaz, je možné, že DP nejaké paniaze aspoň na nejaké autobusy?
4. Keďže od obidvoch výrobcov tu už kĺbovvé autobusy jazdia, mohla hrať úlohu pri vyhodnotení aj skúsenosť DP s tými vozidlami? Alebo to nehralo žiadnu úlohu?
5. Zmluva bude uzavretá na nejakú dobu? To znamená, že ak povedzme bude na 5 rokov, DP môže tých 110 vozidiel nakúpiť postupne, ako bude zísavať peniaze?
6. A ako je to s CNG autobusmi? Tam sa ešte nevyhodnocovali ponuky? Alebo ani nebudú?
Reakcia na: juraj76 #69:
Cng tender obalky sa otvárajú pondelok, elektrobusy tiež tusim.
Reakcia na: juraj76 #69:
1. Keď boli len dvaja je to v poriadku. Zrejme DPB nemal doplňujúce otázky k ponukám.

2. Ja by som povedal, že to je krásne vidieť ako očividne už ani výrobcovia moc nemajú záujem o tendre na diesle. Môj osobný názor.

3. DPB bude musieť v roku 2025 niečo už nakúpiť. Buď sa im podarí zohnať peniaze na CNG a oni len doplatia menšiu čiastku ale si Mesto/DPB vezmu úver na diesle. Každopádne sorky kĺbové sa nám vyraďujú jedna radosť a v 2025 nejaké posilnenie/obnova vozoparku bude musieť prebehnúť.

4. Tu si myslím, že áno aj nie.

5. Presne tak. Rámcová zmluva je na 48 mesiacov. Teda počas 4 rokov si môže DPB nakúpiť koľko autobusov chce. Objednávky môže spraviť aj 2x do roka ak sa mu naskytne príležitosť. Podmienkou obstarávania bola aj vec, že výrobca musí byť schopný dodať na prvú objednávku minimálne 80ks vozidiel. Aj tento fakt môže byť veľkou váhou prečo sa do obstarávania prihlásili len dvaja výrobcovia. Pretože ostatní môžu mať už výrobné kapacity napríklad na rok 2025 úplne plné.

6. CNG ako napísal Petto sa otvárali v pondelok 25.11. takže uvidíme kedy sa dozvieme víťaza. 🙂
Reakcia na: Dadino #71:
K bodu 5, to je síce pravda, ale viazanosť ponúk nie je celých 48 mesiacov, ale iba 12 mesiacov. To znamená, že po 12 mesiacoch dodávateľ oznámi novú cenu.
Reakcia na: Solider #72:
Pekny ofajc. By som vypisal novu sutaz ak si to SOR prestreli o nejaku šupu po 12 mesiacoch. Aj tak prevlada nazor po forach, ze tie vozidla nikto nechce a DPB myslim tiez nie.

Medzicasom tento tyzden aj Kosice vyhlasili sutaz na CNG busy - 15 solo a 15 klb.
Reakcia na: Petto #73:
Ale stále lepšie SOR ako Otokar
Reakcia na: sor_2048 #74:
Za mna nie. Kiezby mal lepsi interier ten SOR, v tom Otokare je o dost komfotnejsie cestovat a netlaci sa clovek. Aj silnejsi DAF motor hovori za vsetko.
V Otokare sa da aspon hybat v plnom voze ale v NB18 a NS18 aj 20 stojacich ludi zavadza si navzajom.
Tento medzimestsky interier 4 radov sedadiel v usporiadani 2+2 a hned za tym uzky klb bude zase "ideal" pre preplnene spoje v meste. Otokar ani Solaris nic take nema (Ani Medak ci MAN).
Ak sa tato karoseria objavi aj na L83 v podobe elektrobusu tak RIP 💀

https://imhd.sk/ba/galeria-media/5111/SOR-NS-18-Diesel/218245/Interiér-predvádzacieho-autobusu-SOR-NS-18?ref=ba%2Fgaleria%2F5111%2FSOR-NS-18-Diesel
Reakcia na: upravovač fotiek #77:
Porovnas neporovnatelne. NS karoseria to ma vpredu rovnako ako Otokar resp vid nase NS12 . Ja som pisal o ulicke nad 2.napravou + klb.
Tiez "dve stvorky" , OTO ma potom uz len 1 rad sedadiel a "kocik" na druhej strane.
Reakcia na: Petto #78:
Samozrejme, že OTO má inak riešený interiér ako nejaký prezentačný SOR, keďže OTO si DPB kúpil a riešenie interiéru nejakým spôsobom definoval (napr. priestor pre kočík je tu väčší, takže logicky musel ubrať to jedno dvojsedadlo).
Reakcia na: Valec #79:
Vzhladom k tomu,ze DPB chce 12 sedaciek v NP casti vo vyhratom NS18 tak interier bude pravdepodobne zhodny s prezentacnym ktory ich ma tiez 12 vpredu.
Reakcia na: upravovač fotiek #77:
Ani SOR, ani Otokar nie je bohvie čo. Čo sa týka autobusov tak MBCC má oveľa lepšie navrhnutý interiér než hocičo iné čo tu jazdilo od zavedenia NP busov.
Reakcia na: Andrej #81:
Neviem na zaklade coho usudzujes. Otokar je silny copyright Medaku alebo Capacity vo forme Kent XL. Nas Kent mohol mat prednu cast rovnako riesenu ako Capacity kedze predna cast vozidla je riesena takmer 1:1 co sa tyka skeletu. Tj. 1. dvere, 3 okna, 2.dvere, okno, klb...
V podstate aj Solaris Urbino 18 je tak rieseny skelet len NS18 nie, ani "zastarany Urbanway".
Reakcia na: Petto #75:
No ten daf motor
Víš koľko si vypýta na 100km?
80 litrov s kľudný tempom na linke 59 ktorá nechodí ani do kopcov. Sorka NB 18 €6 si vypýtala len 35
Reakcia na: sor_2048 #83:
Máš to overené? 80 mi už príde pritiahnuté za vlasy. Ešte tak L32 by som chápal.
Reakcia na: Petto #84:
No bohužiaľ ono to tak je. Ja som tomu tiež neveril a nezdalo sa mi to. Každopádne zdôrazním že Otokar ktorého sa tá spotreba týka je 3381 ktorý má trochu inší zvuk motoru ako ostatné otokare môžno to nejakú rolu hraje. Ak áno tak Solaris s rovnakým motorom so 4-stupňovou prevodovkou si vypýta 70-73 tak môj predpoklad je že Otokar s 6-stupňovou by si mal tých 65 cucnúť. Tých 65 platí len v prípade že to ten 3381 má niečo s motorom keď tak si to niekto overte koľko potrebuje bežný otokar
Reakcia na: sor_2048 #85:
Sorry, ale to mi príde extrémne veľa. Kamióny majú spotrebu niekde medzi 25-50l. Pri tých 80l musí mať nejakú poruchu.
Reakcia na: bobitwo #86:
No ja osobne sa tiež prikláňam k tomu že ten 3382 ma nejakú poruchu ale zas tých 65 litrov si osobne myslím že si to cucne
Predsa MBCC: spotreba 70 litrov na linke 93
SU18 r.v. 2019: tiež 70 litrov
Reakcia na: sor_2048 #87:
Otázkou je v akom stave boli tie autobusy. Osobne mi nevidím veľmi dôvod, aby to žralo nejak výraznejšie nad 50l.
Reakcia na: bobitwo #86:
Kamión nezastaví každých 500m miestami ..takže spotreba autobusu riadne narastá
Reakcia na: Ma178rek #89:
Som trocha googlil. Pred autobusy s 10,8l motorom od DAF sa udáva spotreba medzi 25 -35l v mestskej premávke pri rýchlostiach do 50km /h. Takže do 50l to ešte beriem, ale nad 50l mi príde, že motor už má problémy.