Náhradou bude nová linka spoločnosti Slovak Lines Express.
Regionálne autobusové spojenie do Wolfsthalu a Hainburgu sa v blízkej dobe dočká zmien. Súčasnú linku 901, ktorú prevádzkuje Dopravný podnik Bratislava, od 15. januára 2017 doplní spoločnosť Slovak Lines Express novou linkou 102829 Bratislava - Hainburg, ktorá bude premávať z autobusovej stanice na Mlynských nivách cez Most SNP, Wolsfthal do Hainburgu. V úseku Most SNP - Hainburg bude obsluhovať rovnaké zastávky, aké obsluhuje linka 901. Podľa zverejneného cestovného poriadku platného od 15. januára 2017 budú spoje novej linky odchádzať spod Mosta SNP i z Hainburgu o 5 minút neskôr oproti linke 901. Počas dňa bude zavedený hodinový interval. Tarifa novej linky bude rovnaká ako na linke 901, cestovné lístky bude možné zakúpiť u vodiča, alebo cez internet na stránke spoločnosti Slovak Lines. Platnosť zľavneného cestovného na linke Slovak Lines sa bude vzťahovať aj na osoby s vekom do 26 rokov a od 60 rokov.
Premávka linky 901 by však istý čas mala byť zachovaná, a to až do skončenia platnej licencie resp. zrušenia licencie na linku. Až následne bude linka 901 zrušená. Stará linka 901 aj nová linka 102829 preto budú od 15.1.2017 jazdiť súbežne a s päťminútovým rozdielom medzi odchodmi.
Dopravný podnik Bratislava zaviedol linku 901 v roku 2008 pôvodne do obce Wolfsthal, od 21. marca 2009 bola predĺžená až do Hainburgu.
Aktualizácia 31.1.2017: Dopravný podnik Bratislava na konci januára oznámil, že počet cestujúcich na jeho linke 901 sa po zavedení novej linky neznížil, preto bude túto linku prevádzkovať aj naďalej.
Viko
Ale to už je potom čisto vec názoru, či
A) zavrhneme oblastné číslovanie ako zbytočné - a nič sa nevyrieši
C) nájdeme spôsob ako oblastné číslovanie "naplniť" - a ajhľa, malo by konečne zmysel
Hádam je jasné, ktoré stanovisko zastávam.
(Moja predstava naozaj zmysluplného oblastného číslovania nie je zatiaľ veľmi podrobná, ale išlo by o pomerne komplexný projekt úpravy MHD previazanej s IDS. Vychádzam z toho, že najprv treba mať koncepciu rozvoja - na základe reálnych čísel a prognóz treba určiť, ktoré trasy sú adeptmi na vedenie dráhovej dopravy, následne tomu zodpovedajúco upraviť sieť liniek: po týchto trasách viesť nosné abusy, aby sa dali prebežne skracovať a nahrádzať dráhou bez veľkých zásahov jednak do zvyklostí cestujúcich, jednak do siete doplnkových liniek.
Pre oblasti, ktorým by definitívne mala zostať autobusová obsluha územia, by sa potom mohli určiť akési "radiály" na ktorých by jazdil nosný zväzok liniek o rozumnom preklade so spoločnou prvou číslicou - napr. 61, 63, 66, 629... s tým, že jediný rozdiel by bol v tom, kde odbočia na konečnú do sídliska/obce (prakticky ako dnes 31+39, 83+84, zamýšľaná 70+71+72...) Doplnkové vymetáky, tangenciálne prepoje apod. by mohli k číslu dostať stovku, aby bol viditeľný rozdiel.
Prvý odsek je podľa mňa naozaj potrebný, ak nechceme donekonečna len plátať. Druhý je možno komplikovaný, možno nepraktický, možno nereálny, ale od toho je diskusia, aby sme sa o tom porozprávali. Čakal som, či sám od seba niekto nadhodí nejaké návrhy, ale aspoň toto snáď vyprovokuje.)