Náhradou bude nová linka spoločnosti Slovak Lines Express.
Regionálne autobusové spojenie do Wolfsthalu a Hainburgu sa v blízkej dobe dočká zmien. Súčasnú linku 901, ktorú prevádzkuje Dopravný podnik Bratislava, od 15. januára 2017 doplní spoločnosť Slovak Lines Express novou linkou 102829 Bratislava - Hainburg, ktorá bude premávať z autobusovej stanice na Mlynských nivách cez Most SNP, Wolsfthal do Hainburgu. V úseku Most SNP - Hainburg bude obsluhovať rovnaké zastávky, aké obsluhuje linka 901. Podľa zverejneného cestovného poriadku platného od 15. januára 2017 budú spoje novej linky odchádzať spod Mosta SNP i z Hainburgu o 5 minút neskôr oproti linke 901. Počas dňa bude zavedený hodinový interval. Tarifa novej linky bude rovnaká ako na linke 901, cestovné lístky bude možné zakúpiť u vodiča, alebo cez internet na stránke spoločnosti Slovak Lines. Platnosť zľavneného cestovného na linke Slovak Lines sa bude vzťahovať aj na osoby s vekom do 26 rokov a od 60 rokov.
Premávka linky 901 by však istý čas mala byť zachovaná, a to až do skončenia platnej licencie resp. zrušenia licencie na linku. Až následne bude linka 901 zrušená. Stará linka 901 aj nová linka 102829 preto budú od 15.1.2017 jazdiť súbežne a s päťminútovým rozdielom medzi odchodmi.
Dopravný podnik Bratislava zaviedol linku 901 v roku 2008 pôvodne do obce Wolfsthal, od 21. marca 2009 bola predĺžená až do Hainburgu.
Aktualizácia 31.1.2017: Dopravný podnik Bratislava na konci januára oznámil, že počet cestujúcich na jeho linke 901 sa po zavedení novej linky neznížil, preto bude túto linku prevádzkovať aj naďalej.
Jajcaj
Súhlasím s tým, že zavedenie oblastného systému spôsobom, akým bol zavedený v BA (prečíslovanie 90% autobusových liniek behom 2 - 3 rokov) bolo v minulosti chybou, ktorou sa dosiahlo len to, že dobre myslený systém si 1. vytvoril odporcov u tých, čo sa museli zbytočne učiť nové čísla liniek a 2. snaha o jeho okamžité dotiahnutie dokonca si vynútila mnoho kompromisov - číselných označení, ktoré aj napriek tomu, že sa číslo zmenilo, nerešpektovali systém úplne. Osobne by som systém zavádzal ustanovením pravidiel, ako sa majú číslovať linky nové a linky, ktoré výraznejšie menia trasu a po desiatkach rokov by sa ten systém priebežne vybudoval možno aj sám a nikoho by to nijako nebolelo. S tým, že to niekto zbytočne unáhlil, už však dnes nič neurobíme, uplynulo 20 rokov, ľudia už poznajú nové čísla a sme v situácii, kedy už podľa mňa nie je efektívne (po tej námahe, ktorá bola do zavedenia systému vložená) ho opustiť len preto, že ho niekto subjektívne považuje za "systém pre systém", najmä, ak jeho udržiavanie naďalej nikoho nič nestojí + so zavedením IDS do regiónu čísla získali ďalší význam, kde už odlišovanie má väčší význam.
Príklad praktického využitia "systému pre systém": Ponáhľal som sa z Bajkalskej smerom na Odborársku, linka 98 z ktorej som plánoval prestúpiť na 4-ku pri Poluse ušla, napadlo ma teda využiť prímestský autobus, ktoré tam majú tiež zastávku (čo mi ešte ušetrilo prestup). Pri výbere z viacerých stojacich som zamieril k linke s označením 6xx, keďže viem, že 5xx jazdia prevažne po Račianskej a našiel som svoj spoj veľmi rýchlo aj bez detailnej znalosti číslovania jednotlivých liniek.
Na záver ešte jeden názor: Že sa linky 207, 208 a 212 pri tak významnej zmene trasy, aká minulý rok nastala, považujem viac za kontraproduktívne, než za akúsi "výhru nad zbytočným oblastným číslovaním". Mnoho cestujúcich malo čísla zažité a ak nepostrehli oznam o zmene, odviezli sa zbytočne kam nechceli. Zmena čísel liniek by ich na úpravu linkovania včas upozornila. Prečíslovať tieto linky s odstupom času už teraz veľký zmysel nemá.