Náhradou bude nová linka spoločnosti Slovak Lines Express.
Regionálne autobusové spojenie do Wolfsthalu a Hainburgu sa v blízkej dobe dočká zmien. Súčasnú linku 901, ktorú prevádzkuje Dopravný podnik Bratislava, od 15. januára 2017 doplní spoločnosť Slovak Lines Express novou linkou 102829 Bratislava - Hainburg, ktorá bude premávať z autobusovej stanice na Mlynských nivách cez Most SNP, Wolsfthal do Hainburgu. V úseku Most SNP - Hainburg bude obsluhovať rovnaké zastávky, aké obsluhuje linka 901. Podľa zverejneného cestovného poriadku platného od 15. januára 2017 budú spoje novej linky odchádzať spod Mosta SNP i z Hainburgu o 5 minút neskôr oproti linke 901. Počas dňa bude zavedený hodinový interval. Tarifa novej linky bude rovnaká ako na linke 901, cestovné lístky bude možné zakúpiť u vodiča, alebo cez internet na stránke spoločnosti Slovak Lines. Platnosť zľavneného cestovného na linke Slovak Lines sa bude vzťahovať aj na osoby s vekom do 26 rokov a od 60 rokov.
Premávka linky 901 by však istý čas mala byť zachovaná, a to až do skončenia platnej licencie resp. zrušenia licencie na linku. Až následne bude linka 901 zrušená. Stará linka 901 aj nová linka 102829 preto budú od 15.1.2017 jazdiť súbežne a s päťminútovým rozdielom medzi odchodmi.
Dopravný podnik Bratislava zaviedol linku 901 v roku 2008 pôvodne do obce Wolfsthal, od 21. marca 2009 bola predĺžená až do Hainburgu.
Aktualizácia 31.1.2017: Dopravný podnik Bratislava na konci januára oznámil, že počet cestujúcich na jeho linke 901 sa po zavedení novej linky neznížil, preto bude túto linku prevádzkovať aj naďalej.
Ike
Ale kecho to mozno nemysli zle. Pretoze ano, zdravy rozum hovori, ze mesto by malo primarne zabezpecovat dopravu pre svojich obcanov na mestskej urovni, VUCka pre svojich v ramci svojho uzemia a stat zeleznicnu, ktora riesi medzimestske spojenia.
Zial realita je ina. Jednak castokrat dopravca ovlada objednavatela a nie naopak a jednak mame mesta, kde sa koncentruje daleko viac osob ako obyvatelov (Bratislava), hoci rozpocet mesta na to peniaze nema. Napr. Bratislava musi financovat udrzbu ciest 1. triedy, hoci cestna dan ide statu. To sposobuje, ze mesto nema financie na zabezpecenia ani zakladnej obsluznosti pre svojich obyvatelov. V tejto suvislosti je potom financovanie liniek nad ramec zakona (do regionu, do zahranicia) vnimane ako urcita krivda a kladie sa otazka, preco to nie je kofinancovane.
Na druhej strane suhlasim s Tebou, ze ak sa mesto na tieto vazby a toky vykasle, tak ti ludia pridu na automobiloch, co je problem, ktory by nas mal trapit. Najma ak vidis, kolko aut za hranicami ma bratislavske znacky (je teda predpoklad, ze sa ich v prvej faze nedotkne ani parkovacia politika). Neviem ako sa zostavuje RVS pre obce v Madarsku/Rakusku, ale na druhej strane chapem, ze nemaju ochotu tieto linky financovat - jednak nemaju motivaciu, pretoze im tie auta problemy nesposobuju a jednak (aj na zaklade ecv) s tych ludi (zrejme) nedostavaju dane.
Takze pravda je niekde uprostred. Nemusime sem prenasat nazorovu dichotomiu.