Náhradou bude nová linka spoločnosti Slovak Lines Express.
Regionálne autobusové spojenie do Wolfsthalu a Hainburgu sa v blízkej dobe dočká zmien. Súčasnú linku 901, ktorú prevádzkuje Dopravný podnik Bratislava, od 15. januára 2017 doplní spoločnosť Slovak Lines Express novou linkou 102829 Bratislava - Hainburg, ktorá bude premávať z autobusovej stanice na Mlynských nivách cez Most SNP, Wolsfthal do Hainburgu. V úseku Most SNP - Hainburg bude obsluhovať rovnaké zastávky, aké obsluhuje linka 901. Podľa zverejneného cestovného poriadku platného od 15. januára 2017 budú spoje novej linky odchádzať spod Mosta SNP i z Hainburgu o 5 minút neskôr oproti linke 901. Počas dňa bude zavedený hodinový interval. Tarifa novej linky bude rovnaká ako na linke 901, cestovné lístky bude možné zakúpiť u vodiča, alebo cez internet na stránke spoločnosti Slovak Lines. Platnosť zľavneného cestovného na linke Slovak Lines sa bude vzťahovať aj na osoby s vekom do 26 rokov a od 60 rokov.
Premávka linky 901 by však istý čas mala byť zachovaná, a to až do skončenia platnej licencie resp. zrušenia licencie na linku. Až následne bude linka 901 zrušená. Stará linka 901 aj nová linka 102829 preto budú od 15.1.2017 jazdiť súbežne a s päťminútovým rozdielom medzi odchodmi.
Dopravný podnik Bratislava zaviedol linku 901 v roku 2008 pôvodne do obce Wolfsthal, od 21. marca 2009 bola predĺžená až do Hainburgu.
Aktualizácia 31.1.2017: Dopravný podnik Bratislava na konci januára oznámil, že počet cestujúcich na jeho linke 901 sa po zavedení novej linky neznížil, preto bude túto linku prevádzkovať aj naďalej.
Viko
Princíp je ten, že buď sa pridŕžajme koncepcie a majme z nej osoh, alebo ak to má byť len systém pre systém, tak ju radšej opustime. Zďaleka sa nechcem vrátiť k pôvodným číslam liniek, keďže trasy sú dávno iné a zmena len tak je úplne kontraproduktívna - ak by sa to malo zavrhnúť, tak určite nie retroaktívne. Išlo mi o to, že načo sa iks mesiacov naťahovalo okolo úprav trolejbusov (v zmysle nezhody v číslovaní), načo sa novovznikajúce linky stále tvária ako dodržiavanie oblastného číslovania... keď to aj tak ničomu neslúži, vznikajú tie vraj strašne zlé očíslovania s rovnakou číslicou (viď 810zssk) a prínos pre cestujúceho je nula.
Navrhol som spôsob, ako by sa prínos z tej nuly mohol vytiahnuť o niečo vyššie. Evidentne sa to nestretlo s pochopením, beriem, v poriadku, nemusia mať všetci rovnaké názory. Ale potom by som pre zmenu očakával nejaký názor z druhej strany, ako teda ďalej - či sa máme uspokojiť s prínosom nula, alebo existuje alternatívne riešenie.