Do vozidlového parku môže pribudnúť ďalších 50 autobusov SOR NB 18 City.
Víťazom verejného obstarávania na dodávku kĺbových autobusov pre Dopravný podnik Bratislava sa stala česká spoločnosť SOR Libchavy. Uvedená spoločnosť v elektronickej aukci ponúkla výhodnejšiu ponuku ako ďalší dvaja uchádzači - Solaris Bus&Coach a Mercedes-Benz Slovakia. Do vozidlového parku pribudne najskôr 25 kĺbových autobusov SOR NB 18 City a po prípadnom využití opcie najneskôr do dvoch rokov ešte rovnaký počet týchto autobusov. Prvý z 25 autobusov by mal byť dodaný v decembri tohto roka, zvyšné autobusy v priebehu 6. až 13. týždňa roka 2015.
Zmluvná cena jedného autobusu je 308 200 € bez DPH. Autobusy budú vybavené dvoma klimatizačnými jednotkami Webasto Santana XL každá s chladiacim výkonom 18 kW. Podrobná technická špecifikácia vozidiel sa nachádza v kúpnej zmluve.
Bratislavský dopravný podnik prevádzkuje v súčasnosti už 101 (z toho jeden dlhodobo zapožičaný) týchto kĺbových 5-dverových autobusov. Český výrobca v súčasnosti produkuje aj rovnaké karosérie pre kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr SOR, ktorých by malo byť do Bratislavy v tomto roku dodaných 50 kusov.
Juraj76
1. Písalo sa, že posledných 20 SOR malo ísť do Juráku. Skutočnosť: tam išlo len 12, zostávajúcich 8 išlo do Trnávky, kde sú doteraz.
2. Písalo sa, že v roku 2013 bude vypísaný tender na plynové autobusy. Skutočnosť: tender bol vypísaný až tento rok a aj to na naftové autobusy, ktoré majú nahradiť len iné naftové autobusy- IKARUSY. Navyše DP ani neplánuje tender na plynové autobusy a ani v budúcnosti nechce nakupovať 15m autobusy, ktoré sú zhodou okolností v Bratislave tiež na plyn (to je asi jediná vec, kde činy DP sú v súlade so slovami).
3. Trolejbusy. Krátke trolejbusy boli uvedené do premávky s viac ako mesačným oneskorením a stále ešte jazdia nepravidelne (často sa vyskytujú len na jednej linke a sľubovaná garantovaná nízkopodlažnosť nie je doteraz). Kĺbový trolejbus 6801 mal začať jazdiť už v júli, doteraz sa tak nestalo a málo sa vyskytuje aj ako autoškola.
4. Voz 1859 mal slúžiť ako náhradný za vozidlá v opravách. Skutočnosť: bol daný do Trnávky a jazdí za ňu doteraz bez ohľadu na to, či Trnávka má nejaké vozidlo v oprave alebo nie a bez ohľadu na to, koľko vozidiel z Juráku a Petržalky je odstavených (napr. aj teraz),
Takže podľa mňa aj tu bude v skutočnosti úplne iné zadelenie nových vozidiel ako píše Petto.