Do vozidlového parku môže pribudnúť ďalších 50 autobusov SOR NB 18 City.
Víťazom verejného obstarávania na dodávku kĺbových autobusov pre Dopravný podnik Bratislava sa stala česká spoločnosť SOR Libchavy. Uvedená spoločnosť v elektronickej aukci ponúkla výhodnejšiu ponuku ako ďalší dvaja uchádzači - Solaris Bus&Coach a Mercedes-Benz Slovakia. Do vozidlového parku pribudne najskôr 25 kĺbových autobusov SOR NB 18 City a po prípadnom využití opcie najneskôr do dvoch rokov ešte rovnaký počet týchto autobusov. Prvý z 25 autobusov by mal byť dodaný v decembri tohto roka, zvyšné autobusy v priebehu 6. až 13. týždňa roka 2015.
Zmluvná cena jedného autobusu je 308 200 € bez DPH. Autobusy budú vybavené dvoma klimatizačnými jednotkami Webasto Santana XL každá s chladiacim výkonom 18 kW. Podrobná technická špecifikácia vozidiel sa nachádza v kúpnej zmluve.
Bratislavský dopravný podnik prevádzkuje v súčasnosti už 101 (z toho jeden dlhodobo zapožičaný) týchto kĺbových 5-dverových autobusov. Český výrobca v súčasnosti produkuje aj rovnaké karosérie pre kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr SOR, ktorých by malo byť do Bratislavy v tomto roku dodaných 50 kusov.
Juraj76
1. Koľko poradí vypravuje na koľkých linkách ktorá vozovňa. Tento výpočet zároveň bral do úvahy, že by jedno vozidlo bolo v jeden deň len na jednom poradí jednej linky (To znamená, vozidlo, ktoré by jazdilo na poradí, ktoré je len ráno, by už počas dňa nikde inde nejazdilo).
2. Analýza zároveň vychádzala zo slov Belfiho, že potrebuje aspoň 5% mať prevádzkovú zálohu a nanajvýš 5% v opravách.
A k čomu som prišiel?
1. Vozovňa Trnávka vypravuje počas pracovných dní- myslím tým samozrejme školský rok- 64 vozidiel, teda potrebuje mať v oprave a ako prevádzovú zálohu 7 vozidiel= t. j. potrebuje mať 71 kĺbových vozidiel (má k disozícii teraz 68 vozidiel, ktoré nie sú po životnosti- bez vozu 1859- teda jej chýbajú 3 vozidlá).
2. Vozovňa Jurajov dvor vypravuje počas pracovných dní 48 vozidiel, teda v zálohe a v opravách potrebuje mať 5 voidiel= t. j. potrebuje mať 53 kĺbových vozidiel (má k disozícii teraz 12 vozidiel, ktoré nie sú po životnosti- aj s vozom 2212, aj keď ten bude asi vyradený- teda jej chýba 41 vozidiel).
3. Vozovňa Petržalka vypravuje počas pracovných dní 88 vozidiel, teda v oprave a v zálohe potrebuje mať 9 vozidiel (má k disozícii teraz 61 vozidiel, ktoré nie sú po životnosti- teda jej chýba 37 vozidiel).
Suma sumárum? Trnávle chýbajú 3 vozidlá, Juráku 41 vozidiel, Petržalke 36 vozidiel. Spolu chýba DP 80 vozidiel. Z toho jasne vyplýva, kde mové vozidlá hlavne treba.