Kĺbové autobusy opäť dodá český SOR

Do vozidlového parku môže pribudnúť ďalších 50 autobusov SOR NB 18 City.

Víťazom verejného obstarávania na dodávku kĺbových autobusov pre Dopravný podnik Bratislava sa stala česká spoločnosť SOR Libchavy. Uvedená spoločnosť v elektronickej aukci ponúkla výhodnejšiu ponuku ako ďalší dvaja uchádzači - Solaris Bus&Coach a Mercedes-Benz Slovakia. Do vozidlového parku pribudne najskôr 25 kĺbových autobusov SOR NB 18 City a po prípadnom využití opcie najneskôr do dvoch rokov ešte rovnaký počet týchto autobusov. Prvý z 25 autobusov by mal byť dodaný v decembri tohto roka, zvyšné autobusy v priebehu 6. až 13. týždňa roka 2015.

Zmluvná cena jedného autobusu je 308 200 € bez DPH. Autobusy budú vybavené dvoma klimatizačnými jednotkami Webasto Santana XL každá s chladiacim výkonom 18 kW. Podrobná technická špecifikácia vozidiel sa nachádza v kúpnej zmluve.

Bratislavský dopravný podnik prevádzkuje v súčasnosti už 101 (z toho jeden dlhodobo zapožičaný) týchto kĺbových 5-dverových autobusov. Český výrobca v súčasnosti produkuje aj rovnaké karosérie pre kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr SOR, ktorých by malo byť do Bratislavy v tomto roku dodaných 50 kusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
škoda rozčulovať sa..... Keby som sa mal k tomu vyjadriť, bol by môj príspevok buď odstránený alebo každé druhé slovo vyhviezdičkované..... Ale som optimista a verím že príde deň, kedy u nás nebudú mať rozhodujúce slovo bábky nastrčené Je-bákom a Trtákom, Pentou a inými -váženými- zmrdmi......

Reakcia na: Arkuslogaritmus #1:
JJ, možno príde deň, kedy rozhodujúcou váhou bude najvyššia cena. Síce dodávateľ možno bude ten istý, ale aspoň za tie vozidlá zaplatíme x krát toľko.
Reakcia na: Valec #3:
Isteže, cena je doležitá..... Tak prečo tender na krátke Autobusy nevyhral SOR? Však ten je vždy naj.....je najlacnejší a takmer vždy vyhráva....
Reakcia na: Arkuslogaritmus #4:
Ale na druhú stranu aspoň niečo, keďže mesto si teraz vyskakovať nemôže.....Dúfam že do jesenných volieb tie autobusy dorazia ?
Reakcia na: Arkuslogaritmus #4:
Nemal vyrobnu kapacitu.
vie sa už či budu mať interiér ako tie čo nám tu jazdia doteraz alebo to bude (kvoli počtu NP sedačiek) "medzimeske" usporiadanie ako Tbusy
keď už to vyhral SOR tak aspoň dúfam že to bude mať klímu na úrovní tých IVECO busov ?
Reakcia na: Roberto #8:
klíma bude taká, akú si zákazník objedná....
Úprimne, na tie naše cesty by som ani nič lepšie nekupoval. Mne je tých Mercedesov normálne ľúto a zas si nemyslím že SORy sú až tak mizerné ako mnohí tvrdia. Mali by ale trvať na výkonnejšej klimatizácií a uzamykateľných oknách + nálepky ako vo vlaku ktoré informujú o neúčinnosti klimatizácie pri otvorenom okne.
Reakcia na: Gryzly65 #9:
Tak to sa teda trochu mýliš. Pri výberovom konaní mal každý výrobca uviesť typ klimatizácie, ktorý do autobusu namontuje. Aby sa však predišlo tomu čo sa stalo v minulosti (pri jednom nemenovanom tendri), v tomto musel výrobca uviesť presné špecifikácie klimatizácie, jej výkon, výrobcu atď. Pôvodným zámerom, za ktorý som aj ja bojoval bolo presné špecifikovanie minimálnych požiadaviek klimatizácie avšak to stroskotalo na tom, že časť ľudí, ktorá o tom rozhodovala na to nechcela pristúpiť lebo nemala žiaden dokument, ktorý by jasne určil aký minimálny výkon je potrebný pre autobus v mestskej prevádzke. Čiastočný výpočet určený na základe obytných autobusov z USA som predložil cez jednú osobu no neprešlo to keďže podmienka minimálneho výkonu nebola schválená avšak aspoň určili podmienky uvedenia výkonu klimatizácie... Prikladám aj pracovnú verziu orientačného výpočtu potrebného výkonu autobusu: http://v2.i-bratislava.sk/wp-content/uploads/2014/08/pracovna_verzia_klima.pdf Daný výpočet je však orientačný keďže každý autobus má iné veľkosti okien, inú teplotnú izoláciu atď...
Reakcia na: Valec #3:
myslíš niečo ako prípad, keď lacnejší Solaris prehral s drahším JeTim, ale nejakou záhadou rozhodla "doplnková výbava" vrátane klímy za 1 cent/kus, ktorá SA nakoniec nemontovala? 😉
Reakcia na: kecho #12:
teda nie že záhadou bolo bodovanie doplnkovej výbavy, ale záhadne sa tá klíma neobjavlia vBA, aj keď Samo posielal DPB 50 centov na zabezpečeni eklímy aj do ďalších busov...
Reakcia na: kecho #12:
Ved klima SA sama nevie namontovat?
Reakcia na: kecho #12:
Lacnejsi Solaris, drahsi SOR... - mnoho diskuterov by ti vysvetlilo, ze cena nieje podstatna. Ze by sa pomaly vobec nemala brat do uvahy. 😉
? ? ? nemám slov....veď tie čo tu jazdia dva roky vyzerajú a počuť na nich akoby mali 15 rokov. Dúfam,že tie Iveca v počte 10ks dostane aspoň Petržalka...Nadávalo sa tu na Solaris ale ten je aspoň stále dobrý a to už má 8rokov. Zbohom DPB...
Reakcia na: Salomon #16:
Solaris je stále dobrý a preto ich aspoň polovica permanentne nejazdí ? Ja celkom nerozumiem tejto šotoušskej logike. Vyhrá Iveco s najnižšou cenou, v poriadku. Vyhrá "náš" Solaris s najnižšou cenou, v poriadku. Vyhrá SOR s najnižšou cenou, už to je zmanipulované.
Reakcia na: Solider #17:
Lebo sa caka najma na nahradne diely u Solarisu. No ale aj najhorsi SOLARIS vyzera aspon lepsie jak prve serble SOR v Petrzke. Zato seria 22xx je uz celkom fajn, ak by bola klima, posuvne vetraky a vybrate 2 rady sedadiel oproti 4.dveram, tak nepoviem nic. No toto vsetko je na obstaravatelovi teda DP Balkan.
Solider: Nebudem mať nič voči SORu ak bude mať kvalitný rám a aj to čo spomína Petto. Nech tie vozy upravia na spôsob MANu, Mercedesu,SOLARISu aby sa nerozpadávali a nech majú aj bočné značenie linky.
Reakcia na: Salomon #19:
Bočné značenie linky bude.. keď je toto pre Teba také podstatné ?
Reakcia na: Salomon #19:
tak ako napísal #Mike bočné značenie bude je povinné v zmysle platných TPS IDS BK pre nové vozidlá
Reakcia na: Petto #18:
1. Spomínaš, že pri SOLARISE sa čaká na náhradné diely. Pri iných autobusoch náhradné diely má? Ak ich má, čím je SOLARIS výnimočný, že jeho náhradné díely nemá? Ak to nie je pravda, tak potom aj to ukazuje, aký má DP postoj ku autobusom z Juráku. Dávať tam len staré autobusy alebo len smiešny počet nových a ak sa pokazia, ničím ich nenahrádzať alebo ich nahradiť len rovnako zastaranými autobusmi (viď tento rok pridané 4 KAROSY). A pritom zároveň odmietať tender na nové také autobusy. Dnes je odstavených viac ako 2 týždne v tejto vozovni 17 kĺbových autobusov +4 SOLARISY (tie majú kapacitne bližšie ku klbákom), t.j. spolu 21 odstavených autobusov a náhrada žiadna.
2. Hovoríš o sérii SORIEK 2201- 2212. Ale platí u nich to isté, čo pri bode 1. Z nich sú 2 dlho odstavené (z toho jeden dokonca možno aj vyradený), čiže ich jazdí len 10, žiadne rezerva nie je, a ai Trnávka nič nepožičiava. Jej hneď požičali 1859 a jazsdí za ňu aj teraz, hoci tá nemá ostavený žiaden kĺbový voz. Takže situáci je zlá. A neverím, že sa príchodom nových autobusov voľačo zmení. Za tohto vedenia určite nie- iba ak k ešte horšiemu.
Reakcia na: Mike #20:
Nie je to pre mňa podstatné....nebudem sa tu k tejto téme už vyjadrovať a nechytaj sa za posledné slovo...?
Reakcia na: Juraj76 #22:
Mal som rozpísanú dlhšiu správu, ale je to zbytočné, ty máš klapky na očiach, vidíš iba Jurajov dvor, pritom vôbec netušíš aká je situácia s vozidlami v ostatných vozovniach.
Reakcia na: patrik24 #24:
Vsade rovnaka - na hovno ?
Reakcia na: patrik24 #24:
Milý Patrik, mýliš sa. Ja som si urobil analýzu ohľadom kĺbových vozidiel, ešte keď minulý rok bol debata o tendre a o katastrofálnej situácii s vozidlami, o ktorej hovoril riaditeľ Belfi. Tá analýza vychádzala z 2 vecí:
1. Koľko poradí vypravuje na koľkých linkách ktorá vozovňa. Tento výpočet zároveň bral do úvahy, že by jedno vozidlo bolo v jeden deň len na jednom poradí jednej linky (To znamená, vozidlo, ktoré by jazdilo na poradí, ktoré je len ráno, by už počas dňa nikde inde nejazdilo).
2. Analýza zároveň vychádzala zo slov Belfiho, že potrebuje aspoň 5% mať prevádzkovú zálohu a nanajvýš 5% v opravách.

A k čomu som prišiel?
1. Vozovňa Trnávka vypravuje počas pracovných dní- myslím tým samozrejme školský rok- 64 vozidiel, teda potrebuje mať v oprave a ako prevádzovú zálohu 7 vozidiel= t. j. potrebuje mať 71 kĺbových vozidiel (má k disozícii teraz 68 vozidiel, ktoré nie sú po životnosti- bez vozu 1859- teda jej chýbajú 3 vozidlá).
2. Vozovňa Jurajov dvor vypravuje počas pracovných dní 48 vozidiel, teda v zálohe a v opravách potrebuje mať 5 voidiel= t. j. potrebuje mať 53 kĺbových vozidiel (má k disozícii teraz 12 vozidiel, ktoré nie sú po životnosti- aj s vozom 2212, aj keď ten bude asi vyradený- teda jej chýba 41 vozidiel).
3. Vozovňa Petržalka vypravuje počas pracovných dní 88 vozidiel, teda v oprave a v zálohe potrebuje mať 9 vozidiel (má k disozícii teraz 61 vozidiel, ktoré nie sú po životnosti- teda jej chýba 37 vozidiel).

Suma sumárum? Trnávle chýbajú 3 vozidlá, Juráku 41 vozidiel, Petržalke 36 vozidiel. Spolu chýba DP 80 vozidiel. Z toho jasne vyplýva, kde mové vozidlá hlavne treba.
Reakcia na: Juraj76 #26:
Ešgte doplním, že číslo 80 je v súlade s tvrdením Belfiho, ktorý hovoril tiež o tomto čísle minulý ok. A to som pri Juráku nerátal SOLArRISY, v opačnom prípade by JURÁKU chýbalo 61 autobusov.
Reakcia na: Juraj76 #26:
Zase zacinas s teoriou Vozovna Jurak je v zlom stave ?
Sam isto vies, ze Jurak bola urcena vdaka plnicke CNG ako CNG vozovna - tak sa necuduj uz prosim ta, ze je tam len 12 NP diesel klbakov. Nezabudaj aj na Solarisy, ktorym sice tento rok konci 8 rocna zivotnost, ale tiez su to svojim sposobom "NP klbaky". Jurak ma takisto vacsiu cast spickovych liniek ci poradi prip. len rannych a na to stacia šerble Karosy CNG. No aby som ta potesil , Jurak sa tento rok docka aj novych vozov - Urbinka 10 pojdu tam. ?
Reakcia na: Petto #29:
Tvoja reakcia bola úbohá!
1. Vari nevieš, že už 5 rokov sa tu odmietajú nakupovať plynové autobusy? Podľa teba tam potom nemá byť vôbec nič? Plynové nenakupovať a dieselopvé dávať inam, len preto, že Jurák bol určený a plynové vozidlá?
2. Hovoríš o SOLARISOCH? O tých autobusoch, z ktorých denne jazdí ledva polovica? A čo sa dáva na zyšok? KAROSY, a to nie iba na špičkové poradia, ale ja na celodenné.
3. Hovoríš, že JURÁK má väčšíé počet špičkových liniek. A nezabudol si na linky 63 a 78? Koľkokrát boli na všetkých celodenných poradiach týchto liniek len SORKY? Hádam ani raz! Možno párkrát na jednej, ale nie naoboch. A cez prázniny dokonca ani jeden deň ani jeden. A navyše, ak nevieš, aj z tých 12 SORIEK, čo podľa teba je dostatočný počet, sú 2 odstavené- z toho 2212 hádam aj vyradený! Takže aký dostatočný počet? A z KAROS je iodstavený dlhodobo ďalších 15 autobusov.
3. No a záverečná tvoja poznámka hádam už nepotrebuje ani komentár. Alebo potom z Trnávky vyradiť všetky SORKY a namiesto nich kúpiť pre Trnávku 70ks Iveco Daily.
Reakcia na: Juraj76 #30:
Si sa nejako rozohnil " ty úbohá" ?
63 ma 4 celodenky , 78 ma tusim 7-8 poradi , t.j. ak by boli vsetky zivotaschopne 22xx ,tak je to OK.
A 2212 dojde nova. Je to sice naknap, zobral by som aspon 5 ks NB18 z 1.DP a dal na 2.DP , bo aj na 1.DP su spickove poradia hlavne na 21tke.

ADD2 aj sa bojim ti povedat, kam pojdu nove Urbanway 12 a NB18, lebo by ta asi slak trafi. ?
Reakcia na: Juraj76 #30:
Tak miesto tych odstavenych Solarisov, by si bol radšej, keby tam nedali Karosu, ale vôbec nič? Pretože, napr. na Trnávke a v Petržalke je taká situácia, že keď vypadne voz nemá ho čo nahradiť (aj keď v prípade Petržalky sa jedná o krátke vozy).

K tej 2212, už sa na tom pracuje, ako tu bolo písané, mal by prísť nový voz, dokonca na Jurajov dvor.

K tým Solarisom, neviem kde si nabral, že polovica nejazdí, keďže momentálne nejazdia 4/21, z toho jeden je dlhodobo odstavený po DN.

Vyplakávaš tu, že jazdia staré vozidlá na celodenných poradiach, ale nenapíšeš to, že Trnávka a Jurajov dvor majú kompletne nový vozový park krátkych vozov. V Petržalke jazdia na celodenných poradiach stále ešte Ikarusy 415 (aj keď radšej Ikarus v hocijak zlom stave ako Citelis, ktoré som veľmi zvedavý koľko vydržia ešte jazdiť).

Viem, že tú Petržalku a krátke vozy si nespomínal, to iba na porovnanie toho, že v žiadnej prevádzke to nie je dobré s vozovým parkom. Ale ako som písal, neviem prečo, ale ty to berieš iba ako každý krivdí Jurajovmu dvoru.
Najhoršie na všetkom SOR je to, že sa v nich budeme musieť voziť najbližších 20 rokov?
Ak správne počítam, tak tu budeme mať asi 270 vozidiel SOR. Na základe tohto možno len predpokladať, že to budú veľmi kvalitné a komfortné vozidlá, keď ich také veľké množstvo nakúpil jeden z najbohatších regiónov EÚ.
SOR by sa mal nad sebou ale zamyslieť, lebo tým, že nevyrába aj električkové karosérie bude kaziť unifikovaný dizajn bratislavského vozového parku.
Reakcia na: Stenly #34:
nepočítaš správne ?
ak rátam rozbitú 2212-ku a požičanú 1859-ku, dnes máme 195 SOR autobusov, príde 120ks troloSORov(zatiaľ 16ks) plus príde 25+25 nových NB18-tok(nepochybujem, že do konca roka stihne Delfín a spol podpísať aj opčných 25 kĺbov), čiže dokopy tu bude cca 365 SOR-ov mínus nejakých pár, čo bude treba zo starších vozov vyradiť ☠
Reakcia na: Stenly #34:
Veru zle pocitas , 270 bude len SOR NB radu ci uz ako bus alebo tbus. Zabudol si este doratat kinderka s hrbom (18ks) alebo kinderka XL s hrbom (38ks) alebo Cckove (5ks) . Stare Bcka uz neratam, tie pojdu dodanim Urbiniek preč. ?
Reakcia na: trolejbus6207 #35:
Šotodeti sa teda môžu hrať hru, "čo deň, to iný SOR" a každý deň v roku sa odviezť iným vozidlom 😃 Hlavnou cenou za výhru súťaže bude mesačný pobyt v Pinnelovej nemocnici v Pezinku 😃
Reakcia na: moulen #33:
neboj, nebudeme - pozitívne na tom je, že oni nevyržia toľko, čo ikarusy 😉
Reakcia na: moulen #33:
najhoršie na SOR je to, že je to producent poľnohospodárskej techniky a nie vozidiel pre mestskú hromadnú dopravu ....
A to už sa zdalo, že Libchavy si dajú od Bratislavy pokoj... Ako, určite by padol vhod aj taký Solaris, v takom DPO majú už dlhé roky úspech, čo sú moje skúsenosti z Ostravy.
No, už keď tak DPB a bratislavské vedenie vôbec tak jednoznačne nahráva tomuto výrobcovi resp. jeho majitelovi, tak len aby to všetko stihli v termínoch a hlavne kvalitne dodať. Už teraz musí SOR vyrobiť , hoci v spolupráci so Škodou 50 trolejbusov + teraz ďalších 50 teraz autobusov. Len Autobusy aj trolejbusy treba čím skôr. Tie autobusy mohli tomu Solarisu, alebo kto by sa prihlásil, pustit. Takto tie autobusy budú bohvie kedy. Na druhej strane aspoň bude o to viac unifikovaný vozový park.
Reakcia na: gejza #39:
Aj Lamborghini vyraba polnohospodarsku techniku. Cize vsetky tie sportove auta, co kedy vyrobil su vlastne traktory.
http://www.polynova.sk/ponuka-predaj-traktorov/category/141/lamborghini
Reakcia na: gejza #39:
Nie, SOR polnohospodarsku techniku nevyraba.
Reakcia na: 810zssk #42:
no, ale to, čo vyrába sa ani nedá nazvať vozidlami pre mestskú hromadnú dopravu ....
Reakcia na: Mirtschi #40:
Fúha silne tvrdenie, že môžu pustiť zákazku na 25-50 busov stači si vypočitať ako aku sumu ide...keby takto uvažovali tak môžu rovno skončiť..
Tam kde by mali ísť kĺbové vozidlá ide kraťas a kde kreťas - jazdia kĺby. Príkladom je napríklad L74 kde by podľa mňa úplne stačili 12 metrové vozy. Treba len lepšie prerozdeliť vozidlá a keby sa nezmyselne nevyradili Tambusy, ktorým nič nebolo bolo by dostatok klbákov. ?
Reakcia na: Trolley #45:
Neviem presne, v akom stave boli TAMBUSY, možno ich naozaj nemuseli hneď vyradiť, ale vyradili ich už pred 4 rokmi, takže teraz by už asi tak či tak nejazdili.
Výprava sólo/SU/kĺb je v DPB dlhodobo problematická a neriešená, viď 96 a 196 alebo aj tebou spomínaná 74, no o tej sa radšej nebudem vyjadrovať, lebo nemám prehľad o tom, ako vyťažená chodí ráno. Sranda ale bude v septembri, ak na 94 zostanú sóla, tie tam v rannej špičke rozhodne nebudú stačiť. To je inak tiež problematická linka, čo sa týka výpravy, pretože ráno tam sóla jazdia preplnené, no po zvyšok dňa tam tie sóla stačia... inak napadla ma taká vec, nemohla by poobede 94 jazdiť na HLST, odtiaľ prejsť ako SJ na Vazku a pokračovať späť do Petržalky? Boli by to síce vzkm navyše, ale aspoň by sa rovnomernejšie rozdelili cestujúci medzi 93 a 94.
Reakcia na: Trolley #45:
zeby prehnite ramy na Tambusoch ?
L94 bude od septembra opäť kĺbová, najviac bude na jeseň trpieť do dodania Urbanov L91 aL191, kde bude jazdiť opäť všetko možné čo má kolesá a funkčný motor. ?
Reakcia na: Michal111 #48:
Co maju Urbany spolocne s 94,91/191 ??
Reakcia na: Michal111 #48:
Na 91/191 zostanu klbaky aj po lete.
Máš to potvrdené?

Reakcia na: Petto #49:
Petto, žeby nové 12m vozy šli do Petržalky?
Reakcia na: Michal111 #52:
JPP
urbanway 12 na 1.DP
urbino 10 na 2.DP
NB18 na 3.DP
a presun starych shitelisov z 1.DP na 3.DP ?
Zase sa objednala nevhodna klimatiazacia hoc aj 2 kusy do vozidla,ktora bud nic nevychladi alebo pri max. vykone bude tolko zrat nafty navyse, ze ju radsej ani nebudu pouzivat.

vid webstranka WEBASTO

Santana XL
Universal roof top A/C unit, 18 kw, 4000 m3/h.
Santana is a roof top air conditioning unit with an innovative technical concept, designed for applications in mini- and midi-buses up to 35 passenger capacity.

http://www.diavia.it/eng_aura.php?categoria=2&sottocategoria=0&marchio=0&id=60&sid_diavia=05c31a447ee7731c623ed2fbb2f7eb90
Reakcia na: Petto #54:
Presne niečo podobné máme v KE... na SOR NB 12 & 18.
Reakcia na: Dispecer #55:
Kosice maju WEBASTO SANTANU L, u ktorej som nenasiel iny parameter okrem sirky 1600 (L) mm vs. 1800 mm (XL). Ktovie, aka je jej sila chladenia.
Reakcia na: Petto #53:
To sa už tak skoro vie kam čo pôjde, keď DPB nevie ani čo bude zajtra?
A ak by to teda malo byť tak, tak evidentne sa z Petržalky opäť stane vrakovisko, všetko staré poslať do Petržalky na dožitie, klasika. Žeby daň za Mercedesy?

Reakcia na: Petto #56:
Myslím, že ten parameter majú úplne rovnaký. ?
Reakcia na: Petto #54:
Škoda, že sa do toho neobuje nejaká televízia ešte pred výrobou autobusov, že ako je možné, že nové autobusy budú mať klimatizáciu vhodnú pre autobusy s obsaditeľnosťou do 35 miest... Idú voľby , zaujímalo by ma ako by zareagovali... ?
Reakcia na: Michal111 #57:
Srotovisko je skor Jurak stale s vysokym poctom "schodikovych" CNG šerblov. Vyzera to tak, ze dodanim alebo presunutim vozidiel sa stane z Petrzky dalsia NP vozovna, nakolko Ikarusy 415,435. pojdu do vecnych lovist pravedpodobne a zostanu tam maybe len prenajate BB(ZV) Karosy.
Reakcia na: Dispecer #59:
Ja som vravel o parametri velkostnom, 1600 (L) vs. 1800 (XL) - pravdepodobne ide len o sirku "krabice" na streche. Inak su zhodne.
Reakcia na: Petto #62:
Ja viem, ale to sú iba rozmery krytu. Ja som naopak reagoval na to, že nevieš, aký výkon má Santana L.
Reakcia na: luky133 #60:
Nemam problem napisat Katke Gazdikovej (Bulovej) do TV NARKOZA, ta sa rada obuva do preslapov magistratu resp. BA problemov v TNkach. ?
Reakcia na: Michal111 #57:
Ja by som slová Petta nebral vážne. Už sa povedalo a popísalo všeličo a skutočnosť bola úplne iná:

1. Písalo sa, že posledných 20 SOR malo ísť do Juráku. Skutočnosť: tam išlo len 12, zostávajúcich 8 išlo do Trnávky, kde sú doteraz.
2. Písalo sa, že v roku 2013 bude vypísaný tender na plynové autobusy. Skutočnosť: tender bol vypísaný až tento rok a aj to na naftové autobusy, ktoré majú nahradiť len iné naftové autobusy- IKARUSY. Navyše DP ani neplánuje tender na plynové autobusy a ani v budúcnosti nechce nakupovať 15m autobusy, ktoré sú zhodou okolností v Bratislave tiež na plyn (to je asi jediná vec, kde činy DP sú v súlade so slovami).
3. Trolejbusy. Krátke trolejbusy boli uvedené do premávky s viac ako mesačným oneskorením a stále ešte jazdia nepravidelne (často sa vyskytujú len na jednej linke a sľubovaná garantovaná nízkopodlažnosť nie je doteraz). Kĺbový trolejbus 6801 mal začať jazdiť už v júli, doteraz sa tak nestalo a málo sa vyskytuje aj ako autoškola.
4. Voz 1859 mal slúžiť ako náhradný za vozidlá v opravách. Skutočnosť: bol daný do Trnávky a jazdí za ňu doteraz bez ohľadu na to, či Trnávka má nejaké vozidlo v oprave alebo nie a bez ohľadu na to, koľko vozidiel z Juráku a Petržalky je odstavených (napr. aj teraz),
Takže podľa mňa aj tu bude v skutočnosti úplne iné zadelenie nových vozidiel ako píše Petto.
Reakcia na: Petto #54:
este si tu klimu nevide, nevyskusal, nevies ani ako vyzera, ale uz vies, ze je nevhodna a ze nic nevychladi, a vies predpodedat kolko bude zrat a ze sa nebude pouzivat ? chlape, ty by si mal ist za meteorologa, s tvojimi vesteckymi schopnostami
Moja skusenost je ze ta klima co je v KE dokaze SORku NB 12 vychladit primerane, len musi byt zapnuta. S NB18 skusenost nemam.
Reakcia na: tbus #66:
Netreba nic vestit, staci citat s porozumenim. Ak vyrobca napise,ze je vhodna pre mini a midibusy,tak to asi nebude len pre sraandu králikov.
Reakcia na: Juraj76 #65:
opčné NB18 pojdu uz urcite podla mna na Jurak
Dovolím si pre tých ktorým sa zmluva nechce čítať napísať pár vecí ktoré by mali byť inač oproti NB18tkam ktoré tu jazdia teraz:

Takže prví a pre mňa veľmi dôležití rozdiel je že podľa zmluvy by nemali mať sklápacie sedadla aj na bočnej strane ale ostatne usporiadanie by malo zostať tak ako bolo (teda nie ako u Tbusov medzimestská verzia )
Ďalšia vec ktorá mi v zmluve udrela do oči je že plošina pre vozík sa má nachádzať pri druhých dverách tak teraz neviem či len omyl (pri tom počte dverí by som sa nečudoval ) alebo tam naozaj bude čo by bolo aj logickejšie keďže priestor pre vozík je pravé pri týchto dverách? .
Taktiež by mali byť použite na osvetlenie interiéru LED(ky) na rozdiel od tradičných žiariviek ktoré sú aj v nových Tsoroch .
Vozidlá budú mať tak ako T busy možnosti vyčleniť priestor predných dverí len pre vodiča a tak isto v nich budú aj tlačítka núdzovej signalizácie
Čo sa týka informačného systému podľa zmluvy by mal byt na pravej strane vozidla len jeden vonkajší displej na rozdiel od doterajších dvoch samozrejme malý displej na číslo linky bude na ľavej strane vo vnútri nebude tradičný displej s červených LED ale jedna obojstranná 19 palcová obrazovka +vonkajsí reproduktor pre nevidiacich a počítanie cestujúcich. Označovače by mali byť take ako pri Tbusoch.
Kamerový systém by mal pozostávať zo 7 kamier (4vonkajsie ,3 vnútorné ) so záznamom
Jedna vec ktorá nie je v zmluve úplne presne stanovená je umiestnenie dopytových tlačidiel teda či budú na dverách alebo ne (to má ešte spresniť objednávateľ/DPB/)
Klimatizáciu nespomínam zámerne lebo ta sa tu už dosť preberala, a ak sa všetko co je v zmluve dodrží tak to nebudu zas až tak hrozne autobusy s pohľadu cestujúcich.?
Tak klíma v Košických SORkách bez ohľadu na to že či NB 12 alebo 18 vôbec nestíha. Nedávno (asi 5.8) bolo v buse 36 stupňov. Klíma bola nastavená na 20. O 2 hodiny na to bolo v autobuse 32 stupňov a nešlo to dolu, takže maximum sú také 3-4 stupne. Bolo to skúšané na nejednom voze.
Zarazila ma cena vaších SORiek. Naše bez displejov, ale s kabelážou a s klímou stáli 268 000 eur bez DPH, vaše (tých 100) stáli 272 000, s displejmi, označovačmi, ale iba s klímou pre zopár vozov.
Reakcia na: afeno #71:
Ja som opakpvane kosickymi SORkami NB12 isiel a bolo tam prijemne aj ked vonku bolo peklo.
Reakcia na: afeno #72:
Taketo produkty nemaju jednotnu cennikovu cenu.
Taktiez netreba zabudat na to, ze motory uz budu E6, oproti doterajsim E5, co tiez moze mat vplyv na cenu vozidla...
Reakcia na: petoo #70:
Priestor pre vozik je aj v dnesnych NB18 blizsie k 2.dveram, no pochybujem ze by sa niekto k priestoru trepal cez 2.dvere kde je potom uzky priestor smerom dolava po vstupe, detto plosina je v 3.dverach. Cize len omyl v zmluve.
Skoda len toho 1 vonkajsieho bocneho panelu, takisto aj 1 vnutorny obojstranny panel mi pride malo na takmer 19metrove vozidlo.
Reakcia na: petoo #70:
Opravim ta este, sklapacie sedadla budu aj bocne (2 ks ) aj v smere jazdy (2 ks) . Je to na tech.nakrese na strane 34 v tom PDFku. 1 rozdiel bude este na 1.naprave na dverovej strane - namiesto 2 sedadiel bude to 1,5sedadlo v protismere.
Reakcia na: Petto #77:
no ja som vychádzal z tejto vety: "V priestore, ktorý je určený na prepravu detského kočíka, resp. vozíka pre telesne postihnutého sa na bočnú stenu vozidla neosadia sklápacie sedadlá." aj ked asi tým naozaj myslene len to jedno sedadlo, až teraz som si všimol že predna 4ka bude NP tým padom bude cela posunuta dozadu takže ten priestor bude ešte menší a tak isto aj ten priestor od druhých dverí dolava čo si spomínal takže plošina bude asi naozaj pri 3dverách /už som si začínal myslieť že aspoň niečo vylepsili /
Reakcia na: afeno #71:
Koľko strešných vetrákov a vyklápačiek bolo pri zapnutej klíme otvorených? ?
Reakcia na: Petto #68:
ved tam maju byt dve... si pomyslene rozdelis klbak v polovici na 2 midibusy a je to primerane
Reakcia na: 810zssk #73:
moze tam byt prijemne.
moze byt prijemne aj vo voze, kde su dve klimy, kazda povodne dizajnovana na 35 miestne vozidlo.
ulohu zohrava fakt, ci si isiel vo vozidle, kde si mal 3 spolucestujucich alebo 80.
v bratislavskych soroch je klima na plac.
Reakcia na: boxcar #81:
jedna osoba vyprodukuje cca 120W tepla cize ak je v buse 150 ludi - europska normovana sardinkaren tak vyprodukuju spolu 18kW tepla co je vykon 1 klima jednotky a to tu este nemame zapocitane teplo z vonka tak ano pokial je bus plny klima stihat nebude ale pokial tam bude tak 50-60 osob si myslim ze vonkajsia teplota minus 3 az 5 bude vladat ?
Reakcia na: TeBeCe #83:
citam objednavku/zmluvu, pobavil ma tento bod:

5. Zhotoviteľ garantuje a nesie zodpovednosť, že na základe koncepcie a kvality výroby
nedôjde v priebehu 10 rokov od schválenia technickej spôsobilosti autobusu na
prevádzku k žiadnym škodám vo forme prasklín materiálu, trhlín v ráme, uvoľnenia
zvarov a spojov ani netesností.
Reakcia na: eMDi #84:
Ved to je velmi dobre ze to tam dali.
Reakcia na: 810zssk #85:
ano, len kombinacia slov: SOR/garancia/trhliny v rame ... vyznieva dost zvlastne v tomto pripade.
Reakcia na: eMDi #86:
A máš pocit, že tie doteraz vzniknuté trhliny (o ktorých sa tu tak s radosťou diskutuje) nechal výrobca len tak nepovšimnuté?
Reakcia na: Valec #87:
ostava verit, ze nie.
Reakcia na: eMDi #88:
Keď porovnám ukončenie rámov oboch článkov u prvých NB 18-tok pre DPB z pred 4 rokov:
http://imhd.sk/ba/galeria/1470/SOR-NB-18-City.html#1
a u teraz dodávaných 31 Tr:
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=11893
tak to je "nebe a dudy". Aj zárubne dverí sú už od výroby v rohoch vystužené. Navyše tie nové dvere sú mocnejšie než pôvodné z Pars Komponenty Studénka. Na rozdiel od nových košických NB 12 a 18 budú mať rovnako ako nové 30 Tr a 31 Tr posuvné, nie výklopné okná, čo okrem lepšej výmeny vzduchu myslím, že tiež prispelo k väčšej tuhosti karosérie.
Reakcia na: Dispecer #79:
Strešný vetrák ani jeden, okná pozamykané