Do vozidlového parku môže pribudnúť ďalších 50 autobusov SOR NB 18 City.
Víťazom verejného obstarávania na dodávku kĺbových autobusov pre Dopravný podnik Bratislava sa stala česká spoločnosť SOR Libchavy. Uvedená spoločnosť v elektronickej aukci ponúkla výhodnejšiu ponuku ako ďalší dvaja uchádzači - Solaris Bus&Coach a Mercedes-Benz Slovakia. Do vozidlového parku pribudne najskôr 25 kĺbových autobusov SOR NB 18 City a po prípadnom využití opcie najneskôr do dvoch rokov ešte rovnaký počet týchto autobusov. Prvý z 25 autobusov by mal byť dodaný v decembri tohto roka, zvyšné autobusy v priebehu 6. až 13. týždňa roka 2015.
Zmluvná cena jedného autobusu je 308 200 € bez DPH. Autobusy budú vybavené dvoma klimatizačnými jednotkami Webasto Santana XL každá s chladiacim výkonom 18 kW. Podrobná technická špecifikácia vozidiel sa nachádza v kúpnej zmluve.
Bratislavský dopravný podnik prevádzkuje v súčasnosti už 101 (z toho jeden dlhodobo zapožičaný) týchto kĺbových 5-dverových autobusov. Český výrobca v súčasnosti produkuje aj rovnaké karosérie pre kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr SOR, ktorých by malo byť do Bratislavy v tomto roku dodaných 50 kusov.
TomJ
Výprava sólo/SU/kĺb je v DPB dlhodobo problematická a neriešená, viď 96 a 196 alebo aj tebou spomínaná 74, no o tej sa radšej nebudem vyjadrovať, lebo nemám prehľad o tom, ako vyťažená chodí ráno. Sranda ale bude v septembri, ak na 94 zostanú sóla, tie tam v rannej špičke rozhodne nebudú stačiť. To je inak tiež problematická linka, čo sa týka výpravy, pretože ráno tam sóla jazdia preplnené, no po zvyšok dňa tam tie sóla stačia... inak napadla ma taká vec, nemohla by poobede 94 jazdiť na HLST, odtiaľ prejsť ako SJ na Vazku a pokračovať späť do Petržalky? Boli by to síce vzkm navyše, ale aspoň by sa rovnomernejšie rozdelili cestujúci medzi 93 a 94.