Do vozidlového parku môže pribudnúť ďalších 50 autobusov SOR NB 18 City.
Víťazom verejného obstarávania na dodávku kĺbových autobusov pre Dopravný podnik Bratislava sa stala česká spoločnosť SOR Libchavy. Uvedená spoločnosť v elektronickej aukci ponúkla výhodnejšiu ponuku ako ďalší dvaja uchádzači - Solaris Bus&Coach a Mercedes-Benz Slovakia. Do vozidlového parku pribudne najskôr 25 kĺbových autobusov SOR NB 18 City a po prípadnom využití opcie najneskôr do dvoch rokov ešte rovnaký počet týchto autobusov. Prvý z 25 autobusov by mal byť dodaný v decembri tohto roka, zvyšné autobusy v priebehu 6. až 13. týždňa roka 2015.
Zmluvná cena jedného autobusu je 308 200 € bez DPH. Autobusy budú vybavené dvoma klimatizačnými jednotkami Webasto Santana XL každá s chladiacim výkonom 18 kW. Podrobná technická špecifikácia vozidiel sa nachádza v kúpnej zmluve.
Bratislavský dopravný podnik prevádzkuje v súčasnosti už 101 (z toho jeden dlhodobo zapožičaný) týchto kĺbových 5-dverových autobusov. Český výrobca v súčasnosti produkuje aj rovnaké karosérie pre kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr SOR, ktorých by malo byť do Bratislavy v tomto roku dodaných 50 kusov.
patrik24
K tej 2212, už sa na tom pracuje, ako tu bolo písané, mal by prísť nový voz, dokonca na Jurajov dvor.
K tým Solarisom, neviem kde si nabral, že polovica nejazdí, keďže momentálne nejazdia 4/21, z toho jeden je dlhodobo odstavený po DN.
Vyplakávaš tu, že jazdia staré vozidlá na celodenných poradiach, ale nenapíšeš to, že Trnávka a Jurajov dvor majú kompletne nový vozový park krátkych vozov. V Petržalke jazdia na celodenných poradiach stále ešte Ikarusy 415 (aj keď radšej Ikarus v hocijak zlom stave ako Citelis, ktoré som veľmi zvedavý koľko vydržia ešte jazdiť).
Viem, že tú Petržalku a krátke vozy si nespomínal, to iba na porovnanie toho, že v žiadnej prevádzke to nie je dobré s vozovým parkom. Ale ako som písal, neviem prečo, ale ty to berieš iba ako každý krivdí Jurajovmu dvoru.