Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #99673:
Ad Re #99663: "Nie je pravda, ze NS MHD obsluzi rovnaky pocet cestujucich ako elektricka. K NS MHD budu cestujuci ochotny aj doist, v pripade elektricky budu volit alternativu priameho spojenia. Dovod: rychlost spojenia a doprava do destinacie."
Nezmysel. Ľuďom je jedno, či pôjdu na vlak alebo na električku. S väčšou rýchlosťou spojenia súhlasím, proti vlaku hovorí podstatne horší interval a z toho vyplývajúce časové straty v prípade zmeškania či vynechania spoja. "Doprava do destinácie" viď #99974.
Reakcia na: Marcelllooo #99777:
Do Lamačskej brány zasahuje NS MHD aj električka v plánoch.
Reakcia na: Marcelllooo #99778:
Konštatoval som, ktoré územia môže a ktoré nemôže ktorý systém obslúžiť. Topológia siete je daná súčasnou sieťou električiek a železníc a výhľadovými plánmi (ÚP a projekt TEN-T; oba materiály majú zatiaľ rovnakú hodnotu - všetko je len nakreslené na papieri).

"rozvoj elektrickovej siete sa realne neuvazuje minimalne vo vyhlade 2030"
Týmto tvrdením popieraš územný plán mesta.

"Dalsim zlyhanim je fikcia prehnaneho rozvetvenia elinovej siete a umele potlacanie rozvoja vlakovej"
Kydy. Dolož, kde je rozvetvenie električkovej siete podľa ÚP prehnané a fiktívne a kde je umelo potláčaný rozvoj vlakovej siete.

"nerealny demagogicky ucelovy podvrh"
Len vyvrátenie tvojich nezmyselných a z prsta vycucaných tvrdení o výhodnejšej obsluhe Bratislavy vlakmi.

#99542: "sa snazim komunikovat slusne a na urovni. Budem v tom pokracovat nadalej. "
To si s tým rýchlo skončil.
Reakcia na: Marcelllooo #99778:
Nikto nepotláča dopravu železničnú. Ty potláčas rozvoj siete električkovej, tej, ktorá na miestnu mestskú dopravu slúži predovšetkým.
Reakcia na: Marcelllooo #99778:
Uvažuje aj plánuje a to do Vajnor a Lamačskej brány ?
Reakcia na: Ike #99766:
A v súčasnosti keď si kúpiš lístok na AS MN trebárs do Stupavy, myslíš, že vodič zistí, že sa nevezieš do Lozorna? Ale to je len môj názor, ktorým som chcel povedať, že pochybujem, že budú revízori BID v takej pozícii ako revízori DPB, ak vôbec nejakí revízori BID budú.
Re #99777 Marcelllooo: "Elektricka neumoznuje variacie trate, to jej jeden z jej charakteristickych crt. A ani rozvoj tam, kam ma ist NS MHD sa vo vyhlade 2030 realizovat urcite nebude. Navyse sam si prisiel na to, ze elina ma viac negativ ako NS MHD a naopoak, NS MHD ma viac pozitiv ako elina." Používanie výrazu NS MHD nie je správne, lepšie je používať výraz železničná dráha, keďže NS môže byť hocičo, keď tak rád bazíruješ na slovíčkach.
Interval 10 minút v špičke považuješ za atraktívny? NS v ktorom meste má špičkový interval 10 minút? Aký si myslíš, že bude interval v sedle, večer, cez víkend? Predpokladám, že 15, 20, alebo možno až 30 minút.
Toto je presne dôvod, prečo som proti vlaku a ťažkému metru, neatraktívny interval.
Reakcia na: Marcelllooo #99777:
Ja ti len zdôrazňujem, že mestské vlaky budú NS iba v tejto severo-južnej línii, ale nie na Hlavnej stanici, v Lamači a Východnom.
Reakcia na: Marcelllooo #99777:
Aké financovanie? Tá preferencia je tam fyzicky vybudovaná a stále sa buduje. Zaspal si dobu?
Reakcia na: Marcelllooo #99777:

"Mestske vlaky budu taktovane nasledovne: Petrzalka - Filialka 10min, Petrzalka - Raca/Jur 20 min, Petrzalka - Trnava 30min."
Nie, nebudú. Vlaky na Jur pôjdu (v rannej špičke) v intervale 15 min., takže Petržalka-Filiálka môže byť 5 min., 7,5 min. alebo 15 min. Pozri Plán dopravnej obsluhy BSK.

"Tieto vlaky by ale mali koncit uz na Filialke, len niektore by zachadzali az do Petrzalky."
Na stanici so štyrmi koľajami veľa vlakov neukončíš.

"Elektricka neumoznuje variacie trate, to jej jeden z jej charakteristickych crt."
Ani vlak ani trolejbus. Táto črta je spoločná pre všetky závislé dopravné systémy (závislé na koľajovej trati, lane, troleji). Variácie trate umožňujú len autobusy (a duobusy - nemýliť si s trolejbusmi s pomocným pohonom, čo jazdia na Dlhých dieloch!)

"A ani rozvoj tam, kam ma ist NS MHD sa vo vyhlade 2030 realizovat urcite nebude."
Vlastníš krištáľovú guľu?
Reakcia na: Martin Fundárek #99774:

Prvy zasadny a systemovy nedostatok tvojej ucelovej pseudoanalyzy - ignorujes casove hladisko, ako i nedostatky plynuce z topologie siete a to opakovane a systematicky.

Dalej ignorujes skutocnost, ze rozvoj elektrickovej siete sa realne neuvazuje minimalne vo vyhlade 2030. Vynimka v Petrzalke je z dovodu odstranenia stavebnej uzavery a moznosti spustenia stavebnych projektov.

Dalsim zlyhanim je fikcia prehnaneho rozvetvenia elinovej siete a umele potlacanie rozvoja vlakovej.

Suma sumarum - nerealny demagogicky ucelovy podvrh, na ktory si ani nemohol cakat, ze ti niekto naleti.
Reakcia na: Ike #99707:
Pracujem pri Slavine.

Lamacania nemusia vyuzivat vlakovu dopravu ale mozu. Ak budu preferovat ine riesenie - aj tak dobre. Hlavne, ze doprava bude variabilna.

Re #99709 Ike: taketo kreslenie funguje v Transport Tycoone, nie v realite pri serioznom dopravnom inzinieringu.

Re #99711 intony: Mestske vlaky budu v BA nosnym systemom, ak budu spravne zrealizovane a trat Petrzalka - Nivy - Filialka v plytkom a razenom tunely bude prvou liniou tohoto NS MHD.

Mestske vlaky budu taktovane nasledovne: Petrzalka - Filialka 10min, Petrzalka - Raca/Jur 20 min, Petrzalka - Trnava 30min.

Hlavnu stanicu nebude treba obsluhovat tak ako doteraz, lebo bude rovnocenna s Filialkou (teda polovica vyznamu oproti dnesku). Ale ked treba, budemozne ist vlakom, alebo trolejbusom.

Re #99713 intony: Kedy a kym vyhlasene a kde je vyriesenie financoivanie?

Re #99719 Ondro: Riesenim dopravy v BA je jedine diverzifikovana a variabilna kombinacia vlaku Petrzalka - Nivy - Filialka, tam kde uz su elektricky a vsade ostatne trolejbusy.

Re #99723 stevo: Ale videl (hlavne o tom ale vedel uz predtym). Tieto vlaky by ale mali koncit uz na Filialke, len niektore by zachadzali az do Petrzalky.

Re #99727 enumaelish: Spravne. A uz chapes, preco bude elektricka nepreferovana v Petrzalke? Alebo chces potom umelo znizovat obsluznost autobusmi, aby si ludi PRINUTIL jazdit elinou a tak ju umelo obhajil?

Re #99729 enumaelish: Elektricka neumoznuje variacie trate, to jej jeden z jej charakteristickych crt. A ani rozvoj tam, kam ma ist NS MHD sa vo vyhlade 2030 realizovat urcite nebude. Navyse sam si prisiel na to, ze elina ma viac negativ ako NS MHD a naopoak, NS MHD ma viac pozitiv ako elina. Trvanie na eline je z inych dovodov ako dopravnych.

K tym tvojim ostatnym vyjadreniam - vela reci o nicom a nijako nepodlozene.
Reakcia na: enumaelish #99770:
Tým by som sa netrápil. Sieť liniek DPB bola prevzatá "as is", materiál je už rok starý, tak samozrejme medzičasom nastali nejaké zmeny. A nastanú aj v budúcnosti. Plán nie je dogma na večné veky. Mimochodom, poslanci BSK uložili BID plán dopracovať (z dôvodu nedostatočných kapacít v niektorých lokalitách Záhoria).
Vylepovači (robotníci v doprave ?) novej dopravnej firmy "Andelé světla" boli v týchto dňoch v akcii. Dnes videných niekoľko vitrín JCDecaux s nálepkou informujúcou o ich službách. Ik to samozrejme priebežne strháva. ?
Reakcia na: Marcelllooo #99673:
Ad Re #99651:
Takže si to preberme trochu podrobnejšie, čo ktorý systém môže obslúžiť.
Variant E – NS MHD na báze električkových tratí s dvoma polokruhmi, novostavbou trate do Petržalky, novostavbou trate do Devínskej Novej Vsi a novostavbou tratí smer (v zmysle ÚP).
Variant V – NS MHD na báze vlakov s novostavbou trate Predmestie – Filiálka – Petržalka, traťou popri Chorvátskom ramene a traťou na letisko.
DD zastávka = doplnková doprava a miesto napojenia na NS MHD.

Devínska Nová Ves – E a V obslúži v podstate rovnako, sídlisko čiastočne priamo, čiastočne DD. E navyše obslúži oblasť Jána Jonáša.
Záhorská Bystrica – E a V nie. DD Lamačská brána.
Lamač – E a V obslúžia Lamačskú bránu, V navyše starý Lamač; sídlisko Podháj pre V DD Lamač, pre E priamo do centra.
Devín – E DD Molecova, V bez napojenia.
Dúbravka – E prakticky celá priamo s výnimkou lokality Štepná (tam DD), V nie (s výnimkou oblasti blízko podjazdu na Alexyho)
Karlova Ves – E priamo (Dlhé diely DD Molecova), V bez napojenia
Staré Mesto:
- Patrónka – len DD do centra
- Červený kríž – DD Hodžovo nám.
- Historické centrum – E priamo, V iba oblasť hlavnej stanice
- Zóna Pribinova – E DD Šafárikovo nám. alebo Nivy, V priamo
Nové Mesto:
- Koliba - len DD do centra.
- ostatné časti obslúžia E aj V rovnako (buď priamo alebo DD)
Rača:
- Rača – E priamo, V len oblasť rodinných domov v blízkosti stanice (DD k ŽST nerealizovateľná bez odstránenia domov vo veľkom rozsahu, uličky úzke a pozícia stanice zúfalá)
- Krasňany – E priamo, V nie (prestup na Predmestí bude nezaujímavý)
- Východné – E nie, V teoreticky áno, ale vidím to skôr ako 810 na Predmestie
Vajnory – E nie (DD Zlaté piesky), V len okrajovo.
Ružinov:
- Trnávka – E nie, V len južná časť
- Ostredky – E aj V obslúžia rovnako
- Štrkovec – E väčšiu časť priamo, V nie
- Trávniky – E časť, V nie
- Pošeň – E časť, V nie
- Nivy – E aj V rovnako
Letisko – E aj V
Vrakuňa – E DD Astronomická; V priamo
Podunajské Biskupice – E nie, V áno
Petržalka – E aj V východná trať obslúžia rovnaké územie, V západná (terajšia) trať navyše oblasť medzi Jiráskovou a ŽST Petržalka (plus Vienna Gate)
Jarovce – E aj V DD Janíkov dvor
Rusovce - E DD Janíkov dvor, V priamo
Čunovo – E DD Janíkov dvor, V DD Rusovce.

Z tohto prehľadu vyplýva, že z najdôležitejších destinácií električka priamo obslúži a vlak neobslúži Karlovu Ves, Dúbravku, Raču, historické centrum a Ružinov. Vlak priamo obslúži a električka neobslúži Pribinovu, Dolné Hony, Podunajské Biskupice, Rusovce a okolie ŽST Petržalka. Okrem toho existujú už plány na električkovú trať cez Vajnory do Rače (nad rámec ÚP), či úvahy o predĺžení trate na Dolné Hony, čo pozíciu električky voči vlaku ešte vylepší.
Preto tvrdím, že NS na báze električky obslúži územie Bratislavy lepšie, než NS na báze vlaku.
Vsetci sme mudri a inteligentni iba v DPB su imbecili ?
Reakcia na: Kami #99769:
kiežby tak zmýšľalo viac investorov tak by električka premávala od Šafka k SND kde určite nebude stáť len SND.
Reakcia na: Ike #99768:
aj to by sa dalo.. ?
lebo ako to tu tak čítam, jedna električka bude LBC, druhá modro-strieborná kvôli reklame, tretia bielo-červená, štvrtá krémovo-červená.. Podobne je to aj s trolejbusmi a autobusmi.. Predsa je nemyslíteľné, že sa pri každom jednom vozidle musí rozhodovať, do akého náteru pôjde..
Reakcia na: Martin Fundárek #99748:
Inak sú tam akési kixy alebo je to naozaj v pláne,že:
- na 41 chýba predĺženie trasy čiže asi ostane interval 20/40/20//30,že?
- 52 nepremáva cez víkend
- 58 má v sedle zrazu interval 60minút (neni to moc?!)
- 66 ostane s 15/20/20//20 ?!
- 206 sa vracia k intervalu 24minút
- 209 ostáva cez víkend interval 30minút
- nepočíta sa s druhou trolejbusovou stopou na Patrónke čo by umožnilo premávku 211 aj v sedle cez pracovné dni a zrušiť 49
Reakcia na: enumaelish #99764:
je v zaujme tak investora, ako aj mesta aby tam elektricka bola. Jedina otazka znie, kto to bude financovat.
Potiahnutim elektricky (plus prestupny terminal BID) sa vyrazne zvysi hodnota uzemia.
Reakcia na: hoppusmark01 #99767:
jj... popripade by som spravil parizsku upravu, co je maly nenapadny prvok a sice okolo okien bordova... uplne nenapadna... oni tam maju tyrkysovu... 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.