Trocha Off Topic : Viete mi niekto poradit ako sa najlepsie dostat na ulicu Hviezdna v Podunajskych Biskupiciach ? Som ju nenasiel v zozname zastavok..
Ak by niekto vedel, pekne dakujem
Uvazuje sa o takychto intervaloch (ci su dostatocne dobre spocitane a prehodnotene neviem):
Petrzalka - Trnava cca 30 min
Petrzalka - Jur/Raca cca 15 min
Petrzalka - Filialka cca 5-6 min
Co sa tyka tej rychlodraznej elektricky: Verim tomu, ze by mohol byt projekt, ktory bude dobry a kvalitny. Viem, ze by sa dala Petrzalka riesit elektrickou tak, ze by som nadsene prijimal elektrickove riesenie. Viem, ze by sa dala urobit tak, ze by na Safku vliezla pod zem. Viem, ze to ide, ked sa to spravne navrhne...
ALE: V Bratislave sa v sucasnosti uvazuje o jednom konkretnom navrhu elektricky a ten je (podla (nielen) mojho nazoru) zly. Obsahuje nedostatky, z ktorych sa niektore odstranit daju a mozno aj planuju (hlucnost a barierovost riesit plytkym tunelom, nasadenie rychlodraznych suprav) a su nedostatky, ktore sa odstranit neplanuju (Stare mesto ako uzke hrdlo, neprestavba celej siete na rychlodraznu).
Mam momentalne na vyber z tychto moznosti a ziadnych inych:
1. Elektrickove riesenie, o ktorom som presvedceny ze je nedobre a ze prinesie cely rad zavaznyh vyvolanych problemov
2. NS MHD pomocou lahkych mestskych suprav, ktore mozno nie je dokonale a ma tiez cely rad nedostatkov, ale nie takych dalekosiahlych ako 1 a je lepsie nez 1.
3. Byt principialne a fanaticky proti vsetkemu.
Ktoru moznost navrhujes zvolit a preco?
o com? ved hned na zaciatku som napisal o studentoch denneho studia VS s ISIC (bez ohladu na krajinu), vsetci tito maju 50% zlavu vo vlakoch
to su aj nejake vysoke skoly ktore vydavaju iny ISIC ako bezkontaktnu cipovu kartu ktoru spominas? btw. kamos ma k dennemu studiu na VS BCK ktora vobec nie je ISIC a tiez mu ju ZSSK uznava na zlavu a nepotrebuje vybavovat ziadny papier u ZSSK.
fakt ako neviem o com tocis, nikto alebo aspon ja urcite nie, som tu ani raz nespomenul ze by ludia s ISIC mimo VS resp. studujuci externe mali narok na zlavu, ake karty dostavaju oni je mi volne, rec bola o studentoch denneho studia VS s ISIC
revizora som v slovenskych vlakoch stretol za svoj zivot asi 1-2x a nacestoval som toho dost, sprievodcovia:
1. ISIC ani nepytaju
2. pozru sa nan nanajvys z dialky
3. vezmu ho do ruky a prip. studuju
4. overuju na PDAcku (ak by to vedeli)
absolutna vacsina sprievodcov sa nedostane ani po treti bod, zvysok sa dostane nanajvys do bodu tri, so sprievodcom ktory by sa dostal po bod 4 som sa v zivote nestretol, ani ho nevidel u inych
Zatiaľ si všetky odborné argumenty, snažiace sa o serióznu diskusiu a nekonvenujúce s tvojím jedine správnym názorom, zmietol zo stola. Takže sa nediv, keď už raz navždy budeš pokladoaný za zadubeného fanatického nepriateľa električiek.
- Odporujú si. Flamerom je tu akurát tak istý fanatický odporca električiek z Rovniankovej 14. Akýkoľvek odborný argument. ktorý odporuje tebou fanaticky a bez argumentov presadzovanému riešeniu, nazývaš flamovaním a šotoušstvom, pritom si sám nepriniesol jediný odborný argument na podporu tvojho vymysleného riešenia, ktoré nie je súčasťou žiadneho plánu ani projektu. Príspevky, ktoré nesúhlasi s tebou navrhovaným riešením ignoruješ s uvedením zástupných dôvodov. Realita je taká, že jednoducho NEMÁŠ odborné argumenty, ktorými sa tu neustále oháňaš.
- Iné určenie? Aké? Jedná sa o nosný dopravný systém na koľajovej báze určený na rýchlu a kapacitnú prepravu cestujúcich na krátke vzdialenosti. ŽIADNY dopravný ani ekonomický důvod proti električke si doteraz neuviedol, len dookola omieľaš, že "dôvody už uvedené boli".
- Doteraz si sa dopravným kritériom oháňal ako mantrou.
- Ty nič nenavrhuješ. Ty akurát nechceš električku.
- Nevieš slovensky.
- Nemáš klávesnicu podporujúcu slovenskú diakritiku.
- Vydávaš akési splnomocnenie zhromaždenia domovníkov za mandát.
- Rýchlodrážna električka SAMOZREJME môže ísť do centra. Prečo by nemohla?
Iste, AJ na streche. Na ktoré okrem extrémnych návalov nikto nechodí, pretože kto by liezol na strechu, keď môže parkovať rovno pred dverami. Tak isto, ako každý normálny človek uprednostní povrchovú (podľa odborníkov zo Zsolny, osvojených a komunikovaných odborníkom z domovej samosprávy, pouličnú ? ) električku pred lezením do diery.
"Neviem, ci si a ako sa to da. " Na čo tým reaguješ?
Alebo na Šafku vlezie do podzemia. ?
A ďalší argument, prečo tvoj NDS nie. Aký by mal asi interval? Napr. obsaditeľnosť jednotky M1 je 1 464 cestujúcich. Súčasná kapacita MHD cez všetky mosty okrem Lafranconi za špičkohodinu cca 18 628 osôb. To nám vychádza potreba intervalu cca 5 minút pokiaľ by všetci okrem ľudí cestujúcich L 92 využívali NDS. A aký by bol interval v sedle, večer, cez víkend 10-15 minút, možno pri takomto intervale hovoriť o NDS?
Rychlodrazna elektricka sa sice moze zakopat, ale v nasom konkretnom pripade - ako sa dostane do centra a aku tam bude mat trasu a drahu? Lebo bud sa bude razit solo tunel pre rychlodraznu elektricku ala metro alebo sa cez Stary most pripoji na Safku k existujucej sieti. A to prave pokladam za nie spravne riesenie.
Ako som povedal, zatial som presvedceny o spravnosti ineho riesenia ako je elektricka tak, ako sa to predklada napriklad aj tu elektrickovymi nadsencami. Ako som k tomu dospel a preco si to myslim som uviedol.
Viem aj to, ze som tu v doupeti "elektrickovych nadsencov", pre ktorych su elektricky a doprava viac nez len sluzba, je to pre nich zaluba, zivot. Pre mna je doprava sluzbou, ktoru vyuzivam a istym komponentom mestskeho zivota a hoci sa rad prevazam autobusmi, nie som do toho az tak zazraty ako vacsina z tu pritomnych.
Prisiel som prave sem a narocky a prave preto, ze som ocakaval oponenturu voci mojim nazorom a dovodom, ktore k nim viedli, ale diskusiu a argumentaciu, ktora je na urovni, nie to flameovanie, ktore tu je, bohuzial, kazdodennou realitou. Zrejme je to udel kazdej internetovej diskusie.
Odbornikom pre mna nie je len ten, co ma nazor zhodny s mojim, odbornik je pre mna ten, ktory aj ked nezdiela moj nazor, tak sa o tom so mnou slusne a na urovni rozprava, vysvetluje a pripadne ma dokaze presvedcit tym, ze vysvetli do dosledkov a suvislosti svoje tvrdenia a nazory. Prave od odbornika, ktory sa tomu rozumie sa ocakava, ze nebude flameovat, ale naozaj prehodnocovat a diskutovat.
Čo sa týka tých právnych vecí beriem, o tom písmene e) som nevedel.
Čo sa týka 2. -: Myslíš, že naplníš niekoľko vozové súpravy metra v schopnom intervale a k tomu súbežné električky? Lebo to nie su pomaly schopní ani v Prahe.
Rýchlodrážna električka sa môže zakopať pod povrch.
Odborníci sú pre teba iba tí, ktorí majú ten istý názor ako ty a sú zásadne proti električkám. Inak by si si nechal oné veci vysvetliť a zamyslieť sa nad nimi.
Ja som o sebe ani nikdy netvrdil, ze som odbornik na dopravu, prave naopak. Co som ale ocakaval, ze nejakych odbornikov najdem tu. Zatial sa moje ocakavania nenaplnili.
Mandat primatora ani volenych zastupcov nikto nespochybnuje a ja uz vobec nie, naopak, plne ich respektujem. Tento mandat vsak nie je licenciou na svojvolu a stvrorocnu "diktaturu". Demokracia je v zmysle platnej legislativy ako i medzinarodnych dohovorov (napr. Aarhursky dohovor) neustalou ucastou obcanov na sprave veci verejnych. Patri sem napriklad ucast zucastnenych pravnickych a fyzickych osob na obstaravani UP (§ 19b ods. 2, § 20 ods. 2, § 21 ods. 3, § 23 ods. 2, § 23 ods. 3 stavebného zákona), ci na uzemnom a stavebnom konani.
Postavenie jednotlivych subjektov vyplyva jednak z narodnej legislativy a jednak z medzinarodneho prava. Uvedene pravne normy urcuje, ze v spravnych konaniach su vlastnici ucastnikmi konani ako priamo dotknute zucastnene osoby, ktore si pre svoje zastupovanie zvolili subjekt, ktory podla ich nazoru bude ich zaujmy efektivne hajit.
- Samnozrejme si neodporuju. Ale predpokladaju istu kvalitu argumentov, diskusie a spoludiskutujucich. Prepac ale tunajsie flameovanie a flameri tuto kvalitu nesplnaju. Ja sa veru nepokakam z niekoho takeho ani ma neohuri svojou retorikou... ?
- samozrejme ze ano. ale "metro" ma ine urcenie ako eliny a budu mat inu cielovu skupinu cestujucich. Ano, je to o tom, ci na to mame a ci nie. Ked na to nemame, hladame ine riesenie. Nazdavam sa, ze elektricka v petrzalke nie je najvodnejsie riesenie ani dopravne ani ekonomicky. Dovody uz uvedene boli.
- dopravne kriterium nie je jedine kriterium posudzovania kvality a vhodnosti riesenia.
- Ja navrhujem NS MHD v plytkom tunely ako spadovy subsystem. Potom navrhujem trolejbusy a autobusy ako doplnkovu MHD s tym, ze by az do vybudovania suplovali niektore trasy do vybudovania Z-V vetvy NS MHD.
Petrzalka je miesto, kde zijem a o ktore sa primarne zaujimam.
- Presne tak. Splnomocnenie nemam len z domovej schodze R14, ale celeho radu dalsich. Domova schodza rozhoduje podla §6 ods.2 pism. e zakona c. 182/1993 Z.z. aj o inych cinnostiach suvisiacich s uzivanim domu. Podla §139 ods. 2 pism. c a d zakona c. 50/1976 Zb. je susednou stavbou aj taka, ktora nema sice susediacu parcelu, ale moze mat vplyv. Podla §14 ods. 1 zakona c. 71/1967 Zb. ako i podla §59 ods. 1 pism. b a § 34 ods. 2 zakona c. 50/1976 Zb. su vlastnici bytov ucastnikmi prislusnych uzemnych, stavebnych konani ako i konani schvalujucich UPD. Podla § 17 c. 71/1967 Zb. si mozu viaceri ucastnici konania zvolit pre zastupovanie pred spravnym organom svojho zastupcu. Podla metodickeho usmernenia MVRR SR c. 2006-5544/26073-8:530/Gal vlastnici bytov splnanju podmienky pre ucast v konaniach v zmysle zaverov prislusnej domovej schodze. V zmysle uvedenych ustanoveni zakonov je plnomocenstvo dane vlastnikmi bytov v jednotlivych domov pravoplatnym pravnym aktom napadnutelnym do 15 dni od konania domovej schodze sudom. Kedze sa tak nestalo, plnomocenstvo nadobudlo pravnu ucinnost.
- rychlodrazna elektricka nemoze ist do centra
- Preto hovorim o mestskych supravach, ekvivalentnych elektricke, nie ze sa jedna o elektricky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
NN
to su aj nejake vysoke skoly ktore vydavaju iny ISIC ako bezkontaktnu cipovu kartu ktoru spominas? btw. kamos ma k dennemu studiu na VS BCK ktora vobec nie je ISIC a tiez mu ju ZSSK uznava na zlavu a nepotrebuje vybavovat ziadny papier u ZSSK.
fakt ako neviem o com tocis, nikto alebo aspon ja urcite nie, som tu ani raz nespomenul ze by ludia s ISIC mimo VS resp. studujuci externe mali narok na zlavu, ake karty dostavaju oni je mi volne, rec bola o studentoch denneho studia VS s ISIC
revizora som v slovenskych vlakoch stretol za svoj zivot asi 1-2x a nacestoval som toho dost, sprievodcovia:
1. ISIC ani nepytaju
2. pozru sa nan nanajvys z dialky
3. vezmu ho do ruky a prip. studuju
4. overuju na PDAcku (ak by to vedeli)
absolutna vacsina sprievodcov sa nedostane ani po treti bod, zvysok sa dostane nanajvys do bodu tri, so sprievodcom ktory by sa dostal po bod 4 som sa v zivote nestretol, ani ho nevidel u inych