Reakcia na: drink #96783:
aha.. sorry zle som ta pochopil...Inak stanice by mohli byt aj na povrchu a trat by sa smerom ku nim dvihala. keby sa chcelo, na toto sa da najst prijatelne riesenie.
V kazdom pripade nie som krtko a radsej by som cestoval na povrchu.
Re #96774 Marcelllooo: To si odkial vycital. Samozrejme, ze s rychlikmi sa rata v tunely. Ono pre ne sa stava. Vola sa to PREPOJENIE KORIDOROV aby vlaky z Rakuska - ZST Petrzalka sa mohli bezproblemovo napojit na trat do Ziliny. O jeho vyuziti na primestsku dopravu sa zacalo hovorit az sekundarne.
Re #96785 S499.1023: Ale ma aj na streche.
Valec
Len pre názornosť:
Projekt sa nazýva "Dopravno-urbanistická štúdia prepojenia železničných koridorov č IV a V projektu TEN-T 17 a napojenie letiska na železničnú sieť v Bratislave".
- čiže aj napriek tomu, že sa nezaoberá NS MHD, tak sa v tomto návrhu rieši
Výkres 03 (ktorýkoľvek)
- chýbajúce železničné stanice Vajnory a Podunaské biskupice, zatiaľ čo Východné nádražie v nich je aj napriek tomu, že túto oblasť projekt nerieši
Výkresy 04 (najlepšie a alebo c)
- tieto výkresy jasne ukazujú, že projekt vôbec nerieši NS MHD, nakoľko predpokladaný koniec trasy TEN-T je pred navrhovanou stanicou NS MHD Einsteinova. Čiže ďalšia trasa napriek Petržalkou už nebude stavaná zo žiadnych europeňazí, ale štýlom mesto staraj sa. Z toho vidno, že projekt ráta síce s nosným systémom, ale len v najdrahšej časti - podzemný tunel Einsteinova-Filiálka. Je preto otázkou, nakoľko bude toto zaujímavé pre mesto, keď táto stavba ponúkne mestu polonosný systém, aj to len v krátkom úseku cca 5 kilometrov, ktorý naviac nebude kompatibilný s koľajovým systémom MHD.
Výkres 13a - Kartogram dopravného značenia siete HD 2010
- podľa tohto kartogramu, bude zaťaženie Starého mosta o 62% silnejšie ako zaťaženie karloveskej radiály. ? Taktiež kto si viac priblíži, môže vidieť že do Ovsišťa už budú premávať trolejbusy, zatiaľ čo na Dlhých dielo už nie. ?
Výkres 13b - Kartogram dopravného značenia siete HD 2020 var. 1
- zázračne sa zvýši zaťaženie NS MHD v Karlovej Vsi oproti roku 2010. Celkovo tento kartogram znázorňuje, že značná časť cestujúcich sa presunie zo súčasných prostriedkov MHD do vozidiel NS. Napr. na Ružinovskej poklesne zaťaženie vozidiel MHD aj bez toho, aby bola kapacita adekvátne presunutá inde. Taktiež tu chýba električková trať cez tunel. Zrejme v tej dobe bude prebiehať jeho rekonštrukcia.
Výkres 13b - Kartogram dopravného značenia siete HD 2020 var. 2
- lokalite Mlynských nív vzniká čierna diera, v ktorej sa strácajú tisíce cestujúcich z linky A.
Výkres 14b - Kartogram dopravného značenia siete HD 2030 var. 2
- čierna diera na Mlynských nivách sa ešte viac zväčšuje
Na stránke rovniankova14.sk je zaujímavý dokument zvaný Alternatívne riešenie dopravy v Bratislave, ktorý zaujímavo rieši mestské vlaky v rámci Bratislavy. Škoda však, že ani jeden z výkresov TEN-Tu s takýmto niečim nepočíta.
ttp://www.rovniankova14.sk/docs/nsmhd/studia_zeleznice.doc
A takto by som mohol hľadať chyby a rôzne nezrovnalosti aj ďalej. ?