nema byt tunel sucastou eurokoridoru s konecnou na Filialke? Naco by nam isli stavat tunel pre nase potreby? aby mohli tahat eurovlaky cez Pristavny most?
To vieš, na blbý projekt blbý posudok. Dnes som si len tak zbežne prezrel pár dokumentov z grafickej časti (http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=44271) a toľko chýb, čo v nich je, to hádam ani nie je možné.
Len pre názornosť:
Projekt sa nazýva "Dopravno-urbanistická štúdia prepojenia železničných koridorov č IV a V projektu TEN-T 17 a napojenie letiska na železničnú sieť v Bratislave".
- čiže aj napriek tomu, že sa nezaoberá NS MHD, tak sa v tomto návrhu rieši
Výkres 03 (ktorýkoľvek)
- chýbajúce železničné stanice Vajnory a Podunaské biskupice, zatiaľ čo Východné nádražie v nich je aj napriek tomu, že túto oblasť projekt nerieši
Výkresy 04 (najlepšie a alebo c)
- tieto výkresy jasne ukazujú, že projekt vôbec nerieši NS MHD, nakoľko predpokladaný koniec trasy TEN-T je pred navrhovanou stanicou NS MHD Einsteinova. Čiže ďalšia trasa napriek Petržalkou už nebude stavaná zo žiadnych europeňazí, ale štýlom mesto staraj sa. Z toho vidno, že projekt ráta síce s nosným systémom, ale len v najdrahšej časti - podzemný tunel Einsteinova-Filiálka. Je preto otázkou, nakoľko bude toto zaujímavé pre mesto, keď táto stavba ponúkne mestu polonosný systém, aj to len v krátkom úseku cca 5 kilometrov, ktorý naviac nebude kompatibilný s koľajovým systémom MHD.
Výkres 13a - Kartogram dopravného značenia siete HD 2010
- podľa tohto kartogramu, bude zaťaženie Starého mosta o 62% silnejšie ako zaťaženie karloveskej radiály. ? Taktiež kto si viac priblíži, môže vidieť že do Ovsišťa už budú premávať trolejbusy, zatiaľ čo na Dlhých dielo už nie. ?
Výkres 13b - Kartogram dopravného značenia siete HD 2020 var. 1
- zázračne sa zvýši zaťaženie NS MHD v Karlovej Vsi oproti roku 2010. Celkovo tento kartogram znázorňuje, že značná časť cestujúcich sa presunie zo súčasných prostriedkov MHD do vozidiel NS. Napr. na Ružinovskej poklesne zaťaženie vozidiel MHD aj bez toho, aby bola kapacita adekvátne presunutá inde. Taktiež tu chýba električková trať cez tunel. Zrejme v tej dobe bude prebiehať jeho rekonštrukcia.
Výkres 13b - Kartogram dopravného značenia siete HD 2020 var. 2
- lokalite Mlynských nív vzniká čierna diera, v ktorej sa strácajú tisíce cestujúcich z linky A.
Výkres 14b - Kartogram dopravného značenia siete HD 2030 var. 2
- čierna diera na Mlynských nivách sa ešte viac zväčšuje
Na stránke rovniankova14.sk je zaujímavý dokument zvaný Alternatívne riešenie dopravy v Bratislave, ktorý zaujímavo rieši mestské vlaky v rámci Bratislavy. Škoda však, že ani jeden z výkresov TEN-Tu s takýmto niečim nepočíta. ttp://www.rovniankova14.sk/docs/nsmhd/studia_zeleznice.doc
A takto by som mohol hľadať chyby a rôzne nezrovnalosti aj ďalej. ?
Re Marcello: Ale OK, berme, ze si dostal mandat od ludi byvajucich na Rovniankovej 14 aby si nieco robil.
Primator vsak dostal mandat od volicov v poslednych volbach na uskutocnenie svojho volebneho programu, ktoreho sucastou je aj vystavba 1. etapy nosneho systemu v Petrzalke v podobe rychlej elektricky.
Ziskal 55,73% platnych hlasov.
Okrem ineho koalicii SDKU,KDH, ktorou je primator sucastou ziskala v mestkom zastupitelstve 57 mandatov z 80.
Nikto nespochybnuje tvoje pravo navrhovat ine riesenia a ohanat sa demokraciou. No poprosim ta aby si v mene tej istej demokracie respektoval vysledky volieb do organov samosprav obci z roku 2006.
samozrejme ze nie. Normalne vlaky a eurovlaky pojdu po existujucom koridore z Rakuska cez ZST Petrzalka na Pristavny most, tak ako doteraz. Tunel a stredopetrzalska vetva bude len pre mestske supravy ekvivalentne elektrickam.
Prepáč Marcel, že Ti skáčem do kvetnej debaty s Igorkom, ale prečo dávaš nad svoje slová slová demagogickej organizácie menom VUD? To je taký problém vybudovať trať do Petržalky? A čo okrem toho ešte tí somráci chceli? Semišové poťahy na lavičkách na zastávke Háje - Sever, alebo čo? ?
To nie je hlúposť. Vravel si, že trasa NDS Janíkov dvor - Predmestie pomôže odbremeniť MHD v celom meste.
Ako odbremení električky v Karlovej Vsi, Dúbravke, v Ružinove a Rači? Zvýšenými autobusmi z linky 95 to asi nebude (ktorú by si ani nemohol koniec-koncov zrušiť, ak by neboli električky aspoň v úseku Šafko - Bosákova)
VSetko co menujes je moznost. Ano, moze byt tak ako pises a v mnohym europskych mestach tomu tak je. Navrhovany system v Bratislave je vsak iny a vobec nie taky pozitivny, ako sa snazis vidiet cez svoje ruzove elektrickove okuliare.
Ano, developerske projekty su dalsim rizikovym faktorom, ktore tiez treba ustrazit a zaregulovat v UP, UPZ, v uzemnych a stavebnych rozhodnutiach. To vsak, predpokladam, nie je predmetom tejto diskusie a obsahom tohoto fora.
1. Kombinaciu viacerych druhov dopravy.
2. VUD neodporuca elektricku na NS MHD a nie v tej podobe ako je navrhovana a v sucasnosti mestom protezovana.
3. VUD vymenuva vyhody elektricky za splnenia istych predpokladov, ktore tu splnene nie su.
Ááano_, poprosim... Su dokonca dobrejsie nez pecena bageta v bufete na AS Mlynske nivy... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
stevo