Reakcia na: Beus #75629:
To nepočítanie kĺbu a priestoru dverí do seba niečo má ? . Ako si všímam tak je trendom robiť z kĺbu iba prechodnú uličku ako v Citelisoch. Pamätám si ešte ako sa tu v Bratislave testovalo 15m Citaro so senzormi pri dverách a autobus odmietal zatvoriť dvere, lebo bolo veľa ľudí v ich priestore ? a potom vodič upozornil ľudí aby vystúpili. Neskôr tento systém deaktivovali. Koniec koncov ak by mal autobus nehodu - bočný náraz, tak dvere je to prvé miesto, kde to cestujúci pri bočnom náraze najviac schytajú. A minimálne jednému tambusu už točňa vyletela. Minulé leto keď som bol v Bonne, a šiel som MHD tak pokiaľ bolo voľné miesto na sedenie bol som šoférom z mikrofónu upozornení aby som si sadol čo bol pre mňa dovtedy šok a státie pri dverách bolo priam nemiestne ? Inak celkom mi vŕta v hlave, keď vidím Ik4x5 ako im sa im voľne pohybujú dvere, teda tie čo majú blokovanie rozjazdu pri otvorených dverách či by sa ručná brzda aktivovala ak by sa dvere trochu viac otvorili aj za jazdy?
S499.1023