Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Puki #75630:
Off-topic otázka: Čo si robil v Bonne? Bo ja som tam kedysi dávno žil. Tak som sa tam vlani z nostalgie bol pozrieť ale okrem centra som prakticky nič nespoznal.
Reakcia na: Beus #75629:
To nepočítanie kĺbu a priestoru dverí do seba niečo má ? . Ako si všímam tak je trendom robiť z kĺbu iba prechodnú uličku ako v Citelisoch. Pamätám si ešte ako sa tu v Bratislave testovalo 15m Citaro so senzormi pri dverách a autobus odmietal zatvoriť dvere, lebo bolo veľa ľudí v ich priestore ? a potom vodič upozornil ľudí aby vystúpili. Neskôr tento systém deaktivovali. Koniec koncov ak by mal autobus nehodu - bočný náraz, tak dvere je to prvé miesto, kde to cestujúci pri bočnom náraze najviac schytajú. A minimálne jednému tambusu už točňa vyletela. Minulé leto keď som bol v Bonne, a šiel som MHD tak pokiaľ bolo voľné miesto na sedenie bol som šoférom z mikrofónu upozornení aby som si sadol čo bol pre mňa dovtedy šok a státie pri dverách bolo priam nemiestne ?
Inak celkom mi vŕta v hlave, keď vidím Ik4x5 ako im sa im voľne pohybujú dvere, teda tie čo majú blokovanie rozjazdu pri otvorených dverách či by sa ručná brzda aktivovala ak by sa dvere trochu viac otvorili aj za jazdy?
Reakcia na: AAA #75628:
ad kapacita: pomerne jednoducho: do papierovej kapacity sa totiž z nejakého dôvodu nepočíta priestor kĺbu, takže tam 1,5 až 2 metre dĺžky hneď ubudnú, a tiež sa tam nepočíta priestor dverí, ktorých má kĺbák o jedny viac 😉 A v kombinácii s rozdielne vyriešeným usporiadaním interiéru to vo výsledku hodí fakt zanedbateľný rozdiel v kapacite, čo je samozrejme dosť vzdialené realite 🙂
Reakcia na: Dunčo #75606:
Aj keď sú tu povolanejší ako ja, ale keď chceš tak sa k tomuto príspevku vyjadrím:
Nákup 15 metrových vozidiel nebol až také terno, ale je fakt, že na niektoré linky sa vozidlá tejto dĺžky hodia (70, 88, víkendová 37).
Za nevybudovanie otočky pri Riviéry DPB nemôže.
Re #75625 Jezo: Papierovo je pravda, že SU 15 má minimálne menšiu obsaditeľnosť ako napr. aj SU 18, iba mi môj rozum hovorí, že to asi je nejaky podivný výpočet, čo v Bolechowe použili. Pretože ako môže mať o 3 metre menší voz zanedbateľne menšiu kapacitu ako voz tej istej firmy a v zásade tej istej koncepcie ako o 3 metre dlhší, nechápem.
Reakcia na: Dunčo #75621:
Tie čísla, opísané z technických údajov, sú nejakým spôsobom smeroplatné? Ak máš NP autobus s motorom vzadu, ako ho budeš riešiť?
Reakcia na: Dunčo #75614:
Len toľko, že vôbec netušíš, o čom točíš. Rozhodnutie o odseknutí drôtov na Molecovej NIE JE rozhodnutie DPB a keby sa neboli kúpili trolejbusy s pomocným pohonom, tak na Dlhé Diely dodnes žiadne trolejbusy nejdú. Čo to osobné stretnutie s ing. Weiglom? Pri tvojich geniálnych myšlienkach ťa možno obratom zamestná ako riaditeľa úseku bezbrehého fantazírovania.
Reakcia na: Dunčo #75621:
Teraz som si pozeral kapacity ikarusov 280 a solarisov. Mas pravdu ten ubytok kapacity je neskutocny! Az 4! miesta! (149+1 k 145+1). Je pravda, ze Bratislava potrebuje nove klbove vozidla s dostatocnou kapacitou, ale to nieje az tak problem ak sa vymeni I280 za SU-15M. Problem je, ze za poslednych 8 rokov sa autobusy len vyradovali a nekupili ziadne. Inak co sa tyka nakupu dalsich solarisov, tak mam pocit, ze uz ked sa kupovali sucasne bol navrh ze nam vyrobia 21 18-metrovych. A nikde nieje napisane, ze dalsie uz nemozu byt 18metrove. Vtedy len tak boli nastavene podmienky.

A k tomu roznemu obsadeniu v elektrickach. Pocet ludi na statie sa rata tak, ze sa vezme plocha a vynasobi poctom ludi, ktory tam asi bude stat. Niekto ma prepocty, ze bude viezt 4 ludi/m2, niekto ze 6os./m2 a v BA to je v spicke tusim 8os./m2. 😃
Reakcia na: Dunčo #75621:
Ach jaj a ako inak koncepčne by si chcel vyriesiť nizkopodlažný voz? Kľudne zájdi do Bolechowa a možno sa od Teba budu pri IV. generácii Solarisov inšpirovať. Proste nad nápravou musia byť sedačky s tým nič nenarobíš! A rozloženie motora bude vzdy na ukor miesta vzadu. Však si vsimni koľko priestoru je medzi prvými a druhými dverami. Kde sa to dá, tam sa priestor urobí. Všetky autobusy čo si vymenoval sú vysokopodlažné tam nemusíš dať ani jednu sedačku a budú mať kapacitu neuveriteľných aj 300 cestújucich ? A inak kĺbové autobusy sa robia nielen 18 ale aj 19-metrové.
Reakcia na: Dunčo #75607:
Tak dalo by sa ísť cez Nové Mesto, Predmestie a Raču, niektoré osobáky z Petržalky smerom na Trnavu tak chodia.
Ešte jedna vec, ktorú by som sa chcel opýtať všetkých. Ako je možné, že na tejto stránke uvádzajú kapacitu električiek K2 223ľudí a na inej stránke 175ľudí? Koľko to teda je?
Reakcia na: Ike #75617:
Ok, dobre sú na linky ako 88 a 70. Ale hovorilo sa vyslovene o kupovaní autobusov ktoré nahradia kĺbové! Jednak keď sa kuknem do interiéru Solarisov tak sa nemôžu vôbec porovnávať s tým koľko priestoru poskytli staré Ikarusy 280 a 283. Také autobusy snáď ani nikdy nevýjdu zo žiadnej továrne, žeby sa do nich vpratalo 175 resp. 204 ľudí. Posledné čo kapacitne vynikajúce došlo do BA boli TAMbusy (180 ľudí) a Ikarusy 435.18 pojmú tiež dosť cestujúcich (160 ľudí) ale zadná časť je riešená moc stiesnene, čo je mínus. Ak sa budú kupovať nasledujúce roky Solarisy 15, tak to môžno dlabať.
Reakcia na: Dunčo #75619:

V akom pláne? Videl si taký plán? Prípadne máš nejaký?
Reakcia na: Mike #75616:
Aký zmysel teda malo to "useknutie" trolejového vedenia? Aký osoh? Žeby tá dvakrát strhnutá električková trolej a zopár zničených zberačov električiek? V pláne sa jasne hovorilo, že troleje pôjdú až na konečnú, nie len po vyústenie Molecovej na Karloveskú.
Reakcia na: Ike #75617:
Ok, také je, ale lenže vyslovene sa hovorilo o náhrade kĺbových autobusov !!! Na tom bol dôraz. Po nákupe Solarisov sa vyradili Ikarusy kĺbové, takže asi predsa tie Solarisy nastupujú za ne. Ak sa budú ďalej vyraďovať kĺbové vozidlá a nakupovať Solarisy tak to bude viac než na zamyslenie sa. Argumenty pre Solarisy sú,že sú na plynový pohon,čiže EKO. Neviem prečo sa nemôžu kupovať normálne nízkopodlžné naftové busy?! Myslím,že EKO doprava by sa mohla konečne riešiť aj inak len ako CNG busmi. Trolejbusy a električka žeby?!
Reakcia na: Dunčo #75606:
uchadza mi tvoja pointa... ide ti o cielavedome kopanie do DPB alebo o nadavanie ze ti nechodi linka od bytu do triedy?
nebudem ti velmi odpovedat...
"ako nahradili klbaky 21 a 83?"
dobra otazka... celkom jednoducha odpoved... Vozovna Petrzalka prestala vypravovat linku 88 cize jej zostali volne klbaky, ktore sa daju pouzit inde... je to tazke pochopit?

proste v BA su linky kde je klbak vela a kratas malo...
Reakcia na: Dunčo #75606:
Ja síce nie som ani AAA, ani S499.1023, ale malá poznámka: Triafaš vedľa. Iba pomenuvávaš, čo vidíš, neopznajúc a ani nesnažiac sa rozmýšľať, čo je za tým. Ľudia v DPB, ktorí toto mjaú na starosti, nerozmýšľajú krátkozrakejšie, ako Ty. Tvoje zmýšľanie ohľadom týchto problémov, je, nehnevaj sa na mňa, pod úroveň 15 ročného. Jediné, čo by som súhlasil, je spochybnenie ľudí, ktorí sú zodpovední za rozhodnutie o nákupe 15m vozov, namiesto 18m. Ale tie Dlhé Diely, Riviéra a 25Tr nie je rozhodnutie typu: poďme na pivo.
Reakcia na: AAA #75611:
Vyjadri sa aj ty prosím ťa k môjmu príspevku 75606.
Reakcia na: S499.1023 #75609:
a čo hovoríš k môjmu príspevku 75606 ???
Reakcia na: Solider #75610:
Lepšie to síce je, ale aj tak to nie je dobré, a o to asi obyvateľovi šlo...
Kokos, co tak vodicom povedat nech pri odklonoch nahadzuju ciel? Dnes sa na Racku objavila 205 a to ze ide tam kam potrebujem som si mohol tipnut.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement