Dôvody, prečo sa nezatrolejovala otočka Riviéra.
1. Zámienka/výhovorka mesta: Petícia obyvateľov zo Svrčej ul., že trolejbusy by na obratisku spôsobovali nadmerný hluk. (Blbosť na n-tu, viem, ale podľa mňa nejaká petícia s týmto motívom by sa niekde na magistráte dala nájsť.)
2. Zámienka/výhovorka: Mesto plánovalo, a možno niekto tajne ešte stále dúfa, celodennú, celotýždennú prevádzku linky 33, resp. 133 až pod N. Most a teda budovanie trolejov na obratisku Riviéra by bolo zbytočné.
3. Zámienka/výhovorka: Nevysporiadané pozemkz okolo obratiska Riviéra, pre zavesenie trolejov bude treba vraj vybudovať ďalšie stĺpy na chodníku vedľa obratiska, ktorý je údajne majetkovo stále nevysporiadaný.
4. Zámienka/výhovorka: Občas niekto z predstaviteľov mesta vytiahne fobustov projekt prestupného terminálu Molecova, akože toto bude definitívne riešenie a dovtedy je to iba provizórium, a provizórne zatrolejovať obratisko neplánovali.
5. Dôvod: RTI DPB, menovite pán/i, čo má/majú na starosti vrchné vedenie si nevedia, resp. nechcú predstaviť budovať trolejové kríženia trolejbus - električka a to ešte k tomu 2 krát.
Ja som už išiel v októbri 2002 CityBusom 18M a tá jazda sa mi nejako zhnusila, keď išiel do zákruty. A 18M nízkopodlažníky (aspoň Citelisy) po zastavení hegajú.
Off-topic otázka: Čo si robil v Bonne? Bo ja som tam kedysi dávno žil. Tak som sa tam vlani z nostalgie bol pozrieť ale okrem centra som prakticky nič nespoznal.
To nepočítanie kĺbu a priestoru dverí do seba niečo má ? . Ako si všímam tak je trendom robiť z kĺbu iba prechodnú uličku ako v Citelisoch. Pamätám si ešte ako sa tu v Bratislave testovalo 15m Citaro so senzormi pri dverách a autobus odmietal zatvoriť dvere, lebo bolo veľa ľudí v ich priestore ? a potom vodič upozornil ľudí aby vystúpili. Neskôr tento systém deaktivovali. Koniec koncov ak by mal autobus nehodu - bočný náraz, tak dvere je to prvé miesto, kde to cestujúci pri bočnom náraze najviac schytajú. A minimálne jednému tambusu už točňa vyletela. Minulé leto keď som bol v Bonne, a šiel som MHD tak pokiaľ bolo voľné miesto na sedenie bol som šoférom z mikrofónu upozornení aby som si sadol čo bol pre mňa dovtedy šok a státie pri dverách bolo priam nemiestne ?
Inak celkom mi vŕta v hlave, keď vidím Ik4x5 ako im sa im voľne pohybujú dvere, teda tie čo majú blokovanie rozjazdu pri otvorených dverách či by sa ručná brzda aktivovala ak by sa dvere trochu viac otvorili aj za jazdy?
ad kapacita: pomerne jednoducho: do papierovej kapacity sa totiž z nejakého dôvodu nepočíta priestor kĺbu, takže tam 1,5 až 2 metre dĺžky hneď ubudnú, a tiež sa tam nepočíta priestor dverí, ktorých má kĺbák o jedny viac A v kombinácii s rozdielne vyriešeným usporiadaním interiéru to vo výsledku hodí fakt zanedbateľný rozdiel v kapacite, čo je samozrejme dosť vzdialené realite
Aj keď sú tu povolanejší ako ja, ale keď chceš tak sa k tomuto príspevku vyjadrím:
Nákup 15 metrových vozidiel nebol až také terno, ale je fakt, že na niektoré linky sa vozidlá tejto dĺžky hodia (70, 88, víkendová 37).
Za nevybudovanie otočky pri Riviéry DPB nemôže.
Re #75625 Jezo: Papierovo je pravda, že SU 15 má minimálne menšiu obsaditeľnosť ako napr. aj SU 18, iba mi môj rozum hovorí, že to asi je nejaky podivný výpočet, čo v Bolechowe použili. Pretože ako môže mať o 3 metre menší voz zanedbateľne menšiu kapacitu ako voz tej istej firmy a v zásade tej istej koncepcie ako o 3 metre dlhší, nechápem.
Len toľko, že vôbec netušíš, o čom točíš. Rozhodnutie o odseknutí drôtov na Molecovej NIE JE rozhodnutie DPB a keby sa neboli kúpili trolejbusy s pomocným pohonom, tak na Dlhé Diely dodnes žiadne trolejbusy nejdú. Čo to osobné stretnutie s ing. Weiglom? Pri tvojich geniálnych myšlienkach ťa možno obratom zamestná ako riaditeľa úseku bezbrehého fantazírovania.
Teraz som si pozeral kapacity ikarusov 280 a solarisov. Mas pravdu ten ubytok kapacity je neskutocny! Az 4! miesta! (149+1 k 145+1). Je pravda, ze Bratislava potrebuje nove klbove vozidla s dostatocnou kapacitou, ale to nieje az tak problem ak sa vymeni I280 za SU-15M. Problem je, ze za poslednych 8 rokov sa autobusy len vyradovali a nekupili ziadne. Inak co sa tyka nakupu dalsich solarisov, tak mam pocit, ze uz ked sa kupovali sucasne bol navrh ze nam vyrobia 21 18-metrovych. A nikde nieje napisane, ze dalsie uz nemozu byt 18metrove. Vtedy len tak boli nastavene podmienky.
A k tomu roznemu obsadeniu v elektrickach. Pocet ludi na statie sa rata tak, ze sa vezme plocha a vynasobi poctom ludi, ktory tam asi bude stat. Niekto ma prepocty, ze bude viezt 4 ludi/m2, niekto ze 6os./m2 a v BA to je v spicke tusim 8os./m2.
Ach jaj a ako inak koncepčne by si chcel vyriesiť nizkopodlažný voz? Kľudne zájdi do Bolechowa a možno sa od Teba budu pri IV. generácii Solarisov inšpirovať. Proste nad nápravou musia byť sedačky s tým nič nenarobíš! A rozloženie motora bude vzdy na ukor miesta vzadu. Však si vsimni koľko priestoru je medzi prvými a druhými dverami. Kde sa to dá, tam sa priestor urobí. Všetky autobusy čo si vymenoval sú vysokopodlažné tam nemusíš dať ani jednu sedačku a budú mať kapacitu neuveriteľných aj 300 cestújucich ? A inak kĺbové autobusy sa robia nielen 18 ale aj 19-metrové.
Ešte jedna vec, ktorú by som sa chcel opýtať všetkých. Ako je možné, že na tejto stránke uvádzajú kapacitu električiek K2 223ľudí a na inej stránke 175ľudí? Koľko to teda je?
Ok, dobre sú na linky ako 88 a 70. Ale hovorilo sa vyslovene o kupovaní autobusov ktoré nahradia kĺbové! Jednak keď sa kuknem do interiéru Solarisov tak sa nemôžu vôbec porovnávať s tým koľko priestoru poskytli staré Ikarusy 280 a 283. Také autobusy snáď ani nikdy nevýjdu zo žiadnej továrne, žeby sa do nich vpratalo 175 resp. 204 ľudí. Posledné čo kapacitne vynikajúce došlo do BA boli TAMbusy (180 ľudí) a Ikarusy 435.18 pojmú tiež dosť cestujúcich (160 ľudí) ale zadná časť je riešená moc stiesnene, čo je mínus. Ak sa budú kupovať nasledujúce roky Solarisy 15, tak to môžno dlabať.
Aký zmysel teda malo to "useknutie" trolejového vedenia? Aký osoh? Žeby tá dvakrát strhnutá električková trolej a zopár zničených zberačov električiek? V pláne sa jasne hovorilo, že troleje pôjdú až na konečnú, nie len po vyústenie Molecovej na Karloveskú.
Ok, také je, ale lenže vyslovene sa hovorilo o náhrade kĺbových autobusov !!! Na tom bol dôraz. Po nákupe Solarisov sa vyradili Ikarusy kĺbové, takže asi predsa tie Solarisy nastupujú za ne. Ak sa budú ďalej vyraďovať kĺbové vozidlá a nakupovať Solarisy tak to bude viac než na zamyslenie sa. Argumenty pre Solarisy sú,že sú na plynový pohon,čiže EKO. Neviem prečo sa nemôžu kupovať normálne nízkopodlžné naftové busy?! Myslím,že EKO doprava by sa mohla konečne riešiť aj inak len ako CNG busmi. Trolejbusy a električka žeby?!
uchadza mi tvoja pointa... ide ti o cielavedome kopanie do DPB alebo o nadavanie ze ti nechodi linka od bytu do triedy?
nebudem ti velmi odpovedat...
"ako nahradili klbaky 21 a 83?"
dobra otazka... celkom jednoducha odpoved... Vozovna Petrzalka prestala vypravovat linku 88 cize jej zostali volne klbaky, ktore sa daju pouzit inde... je to tazke pochopit?
proste v BA su linky kde je klbak vela a kratas malo...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023