Som odkojená na zlatej ére 280tok. Boli roky mojou absolútnou srdcovkou a práve oni mi učarovali natoľko, že som sa chcela stať a nakoniec stala vodičkou autobusu.
Sen a vzor je však jedna vec - a reálna práca, bezpečnosť a pokrok úplne iná. Som toho názoru, že 280ka do dnešnej premávky už nejakých pár rôčkov nepatrí - zdôvodním:
1. Obnovovať sa nedá donekonečna. Fungujúci systém sa nedá stavať na starine; a obnovovanie nerovná sa reštaurovanie. Reštauráciou sa dá zachovať model pre históriu podniku, nie pre bežnú premávku. Príklad je Oerlikon či RTO, reštaurovaný (takmer) do šróbika; je nemysliteľné, aby sa reštauroval existujúci park kádárov, DPB by skončil so stratou na storočie dopredu. Obnova v súčasnom ponímaní však existujúci park 280tok (a 283jok) nespasí, je vysoko stratová, neadekvátna a bezpečnostný štandard západnej Európy plače v prachu.
2. Nostalgia je jedna vec, bezpečnosť a európsky štandard vec druhá. 280 sa javí ako absolútny nezmar a toto javenie sa je zraňujúcim rozhodnutím pre "šetrenie" = nenákup nových vozidiel. Deficit zachraňujú úbohé stroje, ktoré sú už i pre otrlý zrak domáceho zákazníka katastrofálnym pohľadom.
Všetko má smerovať k modernizácii, nízkopodlažnosti, bezpečnosti. Treba niečo dodať?
3. Infraštruktúra a podmienky BA sú svojím spôsobom špecifické. Treba reagovať bleskove a z nadhľadom... a k tomu tisíckrát za službu šaltovať a vyšlapávať spojku.... Nejde tento vývoj skôr k úpradku ako k napredovaniu?
lenze ty si asi nepochopil o com sa tu mi rozpravame...my sme si vedomi, ze ik280 patria uz len domuzea a na specialne jazdy (najlepsie uz po oprave a v reprezentativnom stave) ale situacia a vola niektorych ludi na magoriate nam to nedovoluje...my tu len zhodnocujeme to, ze ked uz musia a aj budu este ik280 premavat, tak nech sa s nimi aspon nieco urobi...aj ked zase je pravda, ze po GO na ik283 sa ramy zacali lamat, takze neviem co by to s tymito urobilo...ale tak...hmm..ti co chapu, chapu o com hovorim ? ? ?
Ale samozrejme! Vsak o tom hovorim! Pokial by sa na Ik280 vymenili nevyhnutne veci, trochu vymenilo oplechovanie a aspon minimalne zrenovoval interier mozu este 5 rockov jazdit.
V mojom návrhu je to nie 10, ale prinajmenšom 20 liniek. Napr. pre spomínaný smer Pezinok 34x a 44x (prípadne aj 24x, 54x). Malacky - Pezinok 341, Senec - Pezinok 345 a pod. ?
Ktora dobra dusa mi poskytne nejake informacie o autobusoch, pls? Potreboval by som poznat presnu polohu taziska (alebo aspon vzdialenost od zadnej napravy) prazdneho klasickeho 2-napravoveho autobusu (na type nezalezi, ale musi mat zadny nahon), jeho hmotnost a tiez moment zotrvacnosti vzhladom na **** os prechadzajucu taziskom alebo moment zotrvacnosti vzhladom na zadnu napravu.
PS: potreboval by som to do utorka, takze ak mi niekto pomoze, budem mu velmi vdacny ?
udrzanie pri zivote I280 nie je len o motore a plechoch. Samotny ram to uz ma za sebou a bez jeho vymeny dlho nevydrzia. Preto je problem zachovat nejaky historicak, lebo vsetky musia jazdit v premavke az do posledneho dychu.
Ine je to pri I4x5. Opravou vacsieho rozsahu (nie GO) je vhodne ich udrzat pri zivote. Znizi to potrebu narazovej obmeny vozidiel a nakup novych moze sa rozlozit na dlhsie obdobie. Avsak kupa novych vozov je nevyhnutna, uz vcera bolo neskoro.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK