lenze ty si asi nepochopil o com sa tu mi rozpravame...my sme si vedomi, ze ik280 patria uz len domuzea a na specialne jazdy (najlepsie uz po oprave a v reprezentativnom stave) ale situacia a vola niektorych ludi na magoriate nam to nedovoluje...my tu len zhodnocujeme to, ze ked uz musia a aj budu este ik280 premavat, tak nech sa s nimi aspon nieco urobi...aj ked zase je pravda, ze po GO na ik283 sa ramy zacali lamat, takze neviem co by to s tymito urobilo...ale tak...hmm..ti co chapu, chapu o com hovorim ? ? ?
Ale samozrejme! Vsak o tom hovorim! Pokial by sa na Ik280 vymenili nevyhnutne veci, trochu vymenilo oplechovanie a aspon minimalne zrenovoval interier mozu este 5 rockov jazdit.
V mojom návrhu je to nie 10, ale prinajmenšom 20 liniek. Napr. pre spomínaný smer Pezinok 34x a 44x (prípadne aj 24x, 54x). Malacky - Pezinok 341, Senec - Pezinok 345 a pod. ?
Ktora dobra dusa mi poskytne nejake informacie o autobusoch, pls? Potreboval by som poznat presnu polohu taziska (alebo aspon vzdialenost od zadnej napravy) prazdneho klasickeho 2-napravoveho autobusu (na type nezalezi, ale musi mat zadny nahon), jeho hmotnost a tiez moment zotrvacnosti vzhladom na **** os prechadzajucu taziskom alebo moment zotrvacnosti vzhladom na zadnu napravu.
PS: potreboval by som to do utorka, takze ak mi niekto pomoze, budem mu velmi vdacny ?
udrzanie pri zivote I280 nie je len o motore a plechoch. Samotny ram to uz ma za sebou a bez jeho vymeny dlho nevydrzia. Preto je problem zachovat nejaky historicak, lebo vsetky musia jazdit v premavke az do posledneho dychu.
Ine je to pri I4x5. Opravou vacsieho rozsahu (nie GO) je vhodne ich udrzat pri zivote. Znizi to potrebu narazovej obmeny vozidiel a nakup novych moze sa rozlozit na dlhsie obdobie. Avsak kupa novych vozov je nevyhnutna, uz vcera bolo neskoro.
Súhlasím, že číslovanie je asi tá posledná vec, ktorú je treba v BID vyriešiť, ale je to asi jediná vec do ktorej tu všetci vidíme ?
Tiež by som tu rád čítal niečo o financovaní a tarifnej politike BID, ale do toho tu asi vidí málokto ?
Toto číslovanie má jednu dosť podstatnú nevýhodu, a síce, že pre autobudové linky BID jedným smerom 10 čísiel nepostačuje. Napríklad prímestské linky na Pezinok - v súčasnosti 9 liniek SAD BA, 2 SAD TT, 1 Myjava. Ďalším problematickým bodom oblastného číslovania sú linky typu Malacky-Pezinok, Senec-Šamorín.
I-280 su prudko vysokopodlazne vozidla a ako take uz tu nemaju co pohladavat. Tie schody im nezrusi ziadna rekonstrukcia. Okrem BA jazdia uz len v Nitre a mozno este ojedinele kusy v kadejakych obskurnych SADkach. V CR uz nejazdia vobec nikde. Chcete sa stat za kazdu cenu pojazdnym muzeom?
Ak k tomu chcu nieco povedat samotni dopravcovia, mesto BA i BSK (samozrejme, na viacerych urovniach), to mozme diskutovat donekonecna, kedze tam je neskutocne vela protichodnych poziadaviek, pricom to casto vyzera tak, ze podaktorym sucasny stav vyhovuje najviac a tak sa predlzovanim diskusie snazia ho len zachovat (nemyslim tym samozrejme teba). Navyse sa schvaluje koncepcia BID, nie uz konkretne riesenia, ktore mozu rozvijat koncepciu alebo sa v detailoch aj lisit. A cislovanie je skutocne len detailom oproti veciam ako zony, financovanie a pod. Paradoxne vsak kvoli nemu vznika najviac sporov medzi samotnymi 'sotousmi'. V prvom rade by sme sa mali zamysliet nad tym, co je najlahsie pre orientaciu cestujuceho a az potom dbat na vlastne idealy. Taktiez by sme sa mali pozerat na uz existujuce zabehnute IDS a nevymyslat nieco originalne, len aby sme boli ini.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek