Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
kto je najvyššie postavený v DPB? meno.. dikes
Ad: Ikarusy 280

Som odkojená na zlatej ére 280tok. Boli roky mojou absolútnou srdcovkou a práve oni mi učarovali natoľko, že som sa chcela stať a nakoniec stala vodičkou autobusu.

Sen a vzor je však jedna vec - a reálna práca, bezpečnosť a pokrok úplne iná. Som toho názoru, že 280ka do dnešnej premávky už nejakých pár rôčkov nepatrí - zdôvodním:

1. Obnovovať sa nedá donekonečna. Fungujúci systém sa nedá stavať na starine; a obnovovanie nerovná sa reštaurovanie. Reštauráciou sa dá zachovať model pre históriu podniku, nie pre bežnú premávku. Príklad je Oerlikon či RTO, reštaurovaný (takmer) do šróbika; je nemysliteľné, aby sa reštauroval existujúci park kádárov, DPB by skončil so stratou na storočie dopredu. Obnova v súčasnom ponímaní však existujúci park 280tok (a 283jok) nespasí, je vysoko stratová, neadekvátna a bezpečnostný štandard západnej Európy plače v prachu.

2. Nostalgia je jedna vec, bezpečnosť a európsky štandard vec druhá. 280 sa javí ako absolútny nezmar a toto javenie sa je zraňujúcim rozhodnutím pre "šetrenie" = nenákup nových vozidiel. Deficit zachraňujú úbohé stroje, ktoré sú už i pre otrlý zrak domáceho zákazníka katastrofálnym pohľadom.
Všetko má smerovať k modernizácii, nízkopodlažnosti, bezpečnosti. Treba niečo dodať?

3. Infraštruktúra a podmienky BA sú svojím spôsobom špecifické. Treba reagovať bleskove a z nadhľadom... a k tomu tisíckrát za službu šaltovať a vyšlapávať spojku.... Nejde tento vývoj skôr k úpradku ako k napredovaniu?

?
Reakcia na: LUK #75066:
Su aj vozy s ramom ktory je v pohode a pri tych by sa s nimi dalo pracovat. Specialne v stave v akom BA je.
Reakcia na: hoppusmark #75067:
lenze ty si asi nepochopil o com sa tu mi rozpravame...my sme si vedomi, ze ik280 patria uz len domuzea a na specialne jazdy (najlepsie uz po oprave a v reprezentativnom stave) ale situacia a vola niektorych ludi na magoriate nam to nedovoluje...my tu len zhodnocujeme to, ze ked uz musia a aj budu este ik280 premavat, tak nech sa s nimi aspon nieco urobi...aj ked zase je pravda, ze po GO na ik283 sa ramy zacali lamat, takze neviem co by to s tymito urobilo...ale tak...hmm..ti co chapu, chapu o com hovorim ? ? ?
Reakcia na: LUK #75066:
Vieš, niekto si myslí, že autobus sa skladá len z plechov a interiéru ?
Reakcia na: SDX #75065:
rám nie je nevyhnutná vec? ?
Reakcia na: richardhudec #75050:
Ale samozrejme! Vsak o tom hovorim! Pokial by sa na Ik280 vymenili nevyhnutne veci, trochu vymenilo oplechovanie a aspon minimalne zrenovoval interier mozu este 5 rockov jazdit.
Reakcia na: Martin Fundárek #75054:
V mojom návrhu je to nie 10, ale prinajmenšom 20 liniek. Napr. pre spomínaný smer Pezinok 34x a 44x (prípadne aj 24x, 54x). Malacky - Pezinok 341, Senec - Pezinok 345 a pod. ?
Ktora dobra dusa mi poskytne nejake informacie o autobusoch, pls? Potreboval by som poznat presnu polohu taziska (alebo aspon vzdialenost od zadnej napravy) prazdneho klasickeho 2-napravoveho autobusu (na type nezalezi, ale musi mat zadny nahon), jeho hmotnost a tiez moment zotrvacnosti vzhladom na **** os prechadzajucu taziskom alebo moment zotrvacnosti vzhladom na zadnu napravu.
PS: potreboval by som to do utorka, takze ak mi niekto pomoze, budem mu velmi vdacny ?
Ten kabrioletbus zije? Vcera som ho niekde videl zo zaznamu ako sa na nom vozili Slovanisti ked vyhrali majstra ?
Prosím Vás v akom stave je 9Tr č.152 a kam sa podla RO čka z Petržalskej vozovne ?
Reakcia na: Kami #75058:
Už pred troma rokmi bolo neskoro ?
Reakcia na: richardhudec #75050:
udrzanie pri zivote I280 nie je len o motore a plechoch. Samotny ram to uz ma za sebou a bez jeho vymeny dlho nevydrzia. Preto je problem zachovat nejaky historicak, lebo vsetky musia jazdit v premavke az do posledneho dychu.

Ine je to pri I4x5. Opravou vacsieho rozsahu (nie GO) je vhodne ich udrzat pri zivote. Znizi to potrebu narazovej obmeny vozidiel a nakup novych moze sa rozlozit na dlhsie obdobie. Avsak kupa novych vozov je nevyhnutna, uz vcera bolo neskoro.
Reakcia na: richardhudec #75041:

Ten obrázok je pekný ?
Reakcia na: richardhudec #75044:

Áno, sú spolahlivé ?,
Sú pekné ?,
Dokonca aj plechy by sa mohli vymeniť ?,
ale čo už, keď sa im aj tak zlomí rám ?
Reakcia na: d3k0 #75051:
Súhlasím, že číslovanie je asi tá posledná vec, ktorú je treba v BID vyriešiť, ale je to asi jediná vec do ktorej tu všetci vidíme ?
Tiež by som tu rád čítal niečo o financovaní a tarifnej politike BID, ale do toho tu asi vidí málokto ?
Reakcia na: tr3mp #74970:
Toto číslovanie má jednu dosť podstatnú nevýhodu, a síce, že pre autobudové linky BID jedným smerom 10 čísiel nepostačuje. Napríklad prímestské linky na Pezinok - v súčasnosti 9 liniek SAD BA, 2 SAD TT, 1 Myjava. Ďalším problematickým bodom oblastného číslovania sú linky typu Malacky-Pezinok, Senec-Šamorín.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.