Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sommelier #62843:
stare S120 vydrzia viacej ako nove fobie, takze nemaj obavy zeby sa po dennej premavke medzi hamuliakovom a centrom BA vytratili

pozri, mam na dvore odstavenu staru skodu 120 a do prace (dajme tomu do tesca na kamennom nam.) chodim sadistickym autobusom a potom pesi; dovody nie su ani tak ekonomicke ako skor casove, chvilu trva kym pri tescu tu skodivku zaparkujem a pocas cesty sadistickym autobusom si aspon mozem precitat noviny
pokial ma vyklopis zo sadistickeho autobusu na cintorine ruzinov, tak
a) cesta mi bude trvat dlhsie - lebo 1. prestup, 2. trolejbusu to trva dlhsie na asmn ako sadistickemu autobusu; nieco ziskam nazad tym ze sa odveziem az na rajsku ale nie az tolko (a zvysok toho casu o co mi to predlzis ked pricitam k casu co usetrim jazdou autom tak si aj najdem parkovacie miesto)
b) nebude to prilis pohodlne, v sadistickom autobuse po cintorin ruzinov tych novin az tolko neprecitam, pocas prestupu sa velmi citat neda a stojac na jednej nohe (aj to nie vlastnej) v trolejbuse sa tiez velmi citat neda...
vysledok - nakopnem skodivku a idem do prace autom, zoberiem aj suseda ktory pracuje kdesi o ulicu dalej a ani nas to nevyde drahsie ako verejnou dopravou...
Reakcia na: Sommelier #62843:
Priamo na ASMN necestujú, lenž z ASMN im ide viac liniek ako z Cintorína Ružinov a je bližšie k ich pracovisku, čiže tou MHD už nemusia cestovať tak veľa ako by museli z Cintorína.
Reakcia na: tomas1 #62842:

dajme tomu, že dpb z jedného milióna neefektívne utratí 20 % - to je 200 tisíc, z čoho vyplýva, že keď dostane 5 miliónov navyše, neefektívne utratí približne podobných 20 % - z čoho vyplýva, že efektívne bude využitých 4 mil.
Neviem ako inak Ti odstrániť z hlavy tvoju nezmyselnú až detinskú narážku.

Ten výhľad 4 P+R je tak na 5 - 15 rokov.

Na začiatok Ti predostriem predchádzajúce otázky...

Neodškriepiteľný fakt: Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší.

Ja Vám položím inú otázku. Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD ?

Podotázka - To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD ?

A ešte jedna púre Teba - kedy si myslíš, že nastane tá správna nesučasná situácia ? Nikdy ?
Reakcia na: Sommelier #62841:
nuz, netvrdim ze poruchu napajania zazijem kazdy den, ale nie je to tak davno (menej ako 2 tyzdne) co som trasu do prace absolvoval tak ze som preslapal zopar km (asi 3) a zvysok skombinoval s paralelne iducimi autobusovymi linkami pretoze z dovodu vypadku napajania kdesi v meste nesiel viac nez pol hodinu z dolnych honov jediny trolejbus a nahradna doprava z tejto oblasti neexistovala...
a ked donutis ludi prestupovat kdesi na cintorine ruzinov, co tym ti ludia ziskaju:
1. budu musiet prestupovat
2. viac sa tlacit v beztak plnych trolejbusoch
3. vacsie riziko ze sa z dovodu poruchy nedostanu na miesto urcenia

poprosim ta ak vies aspon o jednom pozitive pre cestujuceho tak mi ho napis, lebo akosi ho neviem najst...
Obidvaja:
neriešite absolútne nič - a rozhodne š 120 LPG lepšia ako fabča.
Koľko stojí litrík benzínu - a koľko bude čoskoro stáť ?
A koľko vydrží š 120 dennú premávku hamuliakovo - bratislava centrum ? Rok ? S presunom poslednej 280 do novopostaveného múzea DPB sa nadobro odstavia aj 120...

Motivácia nie je založená na autách. Ten kto na to bude mať, presadne doň - totiž, ako nesprávne chápete ekonomiku domácností - v prípade, že sa domácnosť rozhodne nakúpiť auto, platiť poistné a údržbu - v tom prípade musí ubrať z iných investičných položiek - takže motivácia kúpiť auto nie je založená na otázke máme na to (?), ale na otázke, či a kde si poriadne utiahneme opasok - dovolenka, potraviny a pod.,

499.1023 - jo, priamo na Nivy bez následného prestupu na MHD cestuje tak neskutočné minimum, že by som ich ani do fóra neuvádzal.
Reakcia na: eripmav #62749:

"(...) Uz by bolo nacase spravit naozaj decentralizaciu - dat kazdej obci rovnako penazi na dotovanie dopravy osob, a nech si vyberie svojho dopravcu (...)"
1. Nikto vám nebráni, aby ste si vybrali svojho (súkromného) dopravcu.
2. Na jednej strane hovoríš o decentralizácii, na druhej strane chceš centralizovaný výber dane, ktorá by sa prerozdeľovala medzi obce na dopravu. ? Píšeš ficoviny...
3. Kraje financujú MEDZIOBECNÚ dopravu prenesenou kompetenciou štátu rovnako aj pre dedinčanov aj pre Teba. Alebo chceš platiť trhovú cenu cestovného keď vystrčíš nos z mesta, lebo ty si bratislavčan a si niečo extra?
4. Každé mesto má svoje dane z ktorých má dostatok SKK na dopravu (v rámci ekonomických možností SR). Ako bolo povedané v na magistráte BA záujem na zlepšení MHD nie je, takže to nie je o peniazoch.

(V Malackách pokiaľ viem tú pseudoMHD dotuje mesto, v Stupave chodia peši.)
___________________________
#62822 Sommelier: "sa bude starať aj o výkony SAD v rámci BA, získa prostriedky na nové vozidlá počnúc po budovanie nových systémov končiac"
- prd získa a nie nové prostriedky. Všetky prostriedky ktoré zoberieš súkromnej SAD utopíš do poslednej koruny v neefektívnom hrdzavom DPB.
___________________________
#62824 Sommelier: "Podstatné je, že každé (zo 4) Bratislavských P+R bude dobre napojené na sieť..."
- ...čo sa v súčasnej situácii nedá! Už som Ti napísal, že keď nebude MHD BA v otrasej kvalite tak tvoje myšlienky podporím. ?
Reakcia na: si #62837:
nezachadzaj do detailov - porucha napajania je tak častá, že vlastne, ked to tak zoberies, tak elektrická trakcia stále stojí, nie ?
Reakcia na: si #62835:
Hlaven - každý obyvateľ možno nie, ale každýá produktívna rodina hej. Pretože ho musí zo životných dôvodov mať. A nie je to nová Fóbia, ani nová Dacia Logan, ba ani nová LADA 2110. Je to plesnivá Š 120 (prípadne s úpravou na LPG), ktorů nám tuto ľa sommelier chce dovliecť do Bratislavy.
Reakcia na: Sommelier #62834:
Pretože ja na rozdiel od Teba viem, že v súčasnosti nie je voľba "autobus na ASMN alebo autobus+električka" ale "autobus na ASMN alebo auto až na pracovisko". Vybuduj najprv kapacitný nosný systém a budem s Tebou súhlasiť. Ale prekladať ľudí zo SADbusov na Cintoríne Ružinov do trolejbusov je zvrátenosť najhrušieho zrna a jednoznačná podpora IAD!!!
Carsharing na slovenskom vidieku funguje veľmi dobre!
Reakcia na: marian555 #62833:
problemom moze byt zeby sa mu branim cestujucich predlzila sluzba napriklad o 5 minut, cim by prekrocil zakonom dane predpisy a musel by mat kdesi este neaku bezpecnostnu prestavku a podobne srandy...
Reakcia na: Sommelier #62834:
aky je podla teba pre cestujuceho rozdiel medzi autobusom a trolejbusom ? odhliadnuc od toho ze porucha napajania moze odrovnat celu radialu trolejbusov (a autobusy premavaju dalej) tak asi ziaden...
Reakcia na: Sommelier #62831:
Napísal som, že na auto má SKORO každý a to aj prakticky! Napíš mi, koľko rodín v produktívnom veku nemá na vidieku nejakú plesnivú Š120? Kam by sa asi tak bez nej pri súčasnej ponuke VHD dostali? Ty si asi v živote na dedine nebol!
Reakcia na: Sommelier #62831:
ano, na auto nema kazdy obyvatel Slovenska, zabudas ale na jednu dost podstatnu vec... zivotna uroven obyvatelstva BA a okolia je diametralne odlisna od zivotnej urovne obyvatelov Oravy, Kysuc, a inych krasnych koncin Slovenska; a v tychto koncinach (BA a okolie) si vacsina obyvatelstva neakeho toho pojazdneho ojazdeneho tatosa dovolit moze, spoliehat na to ze tak nespravi po tvojich zmenach nie je velmi rozumne...
Reakcia na: S499.1023 #62830:
Nechápem, ako človek tvojich znalostí a skúseností môže byť spokojný s tým, že ľudia sú v autobusoch.
Ja som nehovoril o červených autobusoch - ale o koľajovej (prípadne trolejbusovej) doprave do ktorej je potrebné pacientov z modrých dostať.
Nie som rád a nebudem rád, pokiaľ sa nebude počet pribúdajúcich aút z roka na rok znižovať - čo sa tvojou "buď rád" teóriou dosiahnuť nedá
Reakcia na: d3k0 #62755:

Diki za odpoved, nevedel som ze zalozak na hlavnej ma sluzbu do 23:40, myslel som ze konci skor. Uz viem teda na co mam cakat za normalnych okolnosti ? Inac nenarazal som na dispecerov, ti svoju ulohu zvladli mozno aj na vybornu, (aj ked som to videl len podla fotiek) skor som sklamany nad vodicmi...

Re #62758 BMko: Hmm, to ma zaujima, preco nemoze? Ved cestu ma tak ci tak rovnaku? ❓
Dokonca by tak usetril cestu zalozaku.
Reakcia na: S499.1023 #62829:
ten rozdiel máš v predchádzajúcom príspevku a je veľmi podstatný.
Reakcia na: S499.1023 #62827:

Na auto nemá každý a už vôbec nie prakticky ! Sám veľmi dobre vieš, koľko musíš zarábať a koľko detí nesmieš mať, aby si ho uživil.
Na Slovensku zatiaľ nie je taká situácia, že by si niekoho mohol do HD lákať a ty to dobre vieš. Cestovanie HD je založené na iných pohnútkach a málokedy sa priamo konfrontuje s automobilom.
SAD - neSAD - presne to je ono - SAD sa nikdy nerozhodne pre postavenie niečoho alternatívneho - koľajového či vznášadlového - niečoho, čo by priamo mohlo zlepšovať situáciu dopravy. To je čisté poukázanie na to, že sa peniaze lejú do firiem, ktoré ich nevracajú naspäť v podobe perspektívneho zvyšovania efektívnosti služieb a rozvoja.
Reakcia na: Sommelier #62826:
Kua, zabudni konečne na "modré" a "červené" autobusy. Buď rád, že sú v autobusoch a nie v autách. Ty sa snažíš za každú cenu ich do tých áut dostať.
Reakcia na: Sommelier #62824:
Nemá to význam. Aký je rozdiel v tom, či zaplatím za dovezenie tých ľudí DPB alebo SAD?
Reakcia na: si #62823:
Áno, presne tak.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.