Hlaven - každý obyvateľ možno nie, ale každýá produktívna rodina hej. Pretože ho musí zo životných dôvodov mať. A nie je to nová Fóbia, ani nová Dacia Logan, ba ani nová LADA 2110. Je to plesnivá Š 120 (prípadne s úpravou na LPG), ktorů nám tuto ľa sommelier chce dovliecť do Bratislavy.
Pretože ja na rozdiel od Teba viem, že v súčasnosti nie je voľba "autobus na ASMN alebo autobus+električka" ale "autobus na ASMN alebo auto až na pracovisko". Vybuduj najprv kapacitný nosný systém a budem s Tebou súhlasiť. Ale prekladať ľudí zo SADbusov na Cintoríne Ružinov do trolejbusov je zvrátenosť najhrušieho zrna a jednoznačná podpora IAD!!!
Carsharing na slovenskom vidieku funguje veľmi dobre!
problemom moze byt zeby sa mu branim cestujucich predlzila sluzba napriklad o 5 minut, cim by prekrocil zakonom dane predpisy a musel by mat kdesi este neaku bezpecnostnu prestavku a podobne srandy...
aky je podla teba pre cestujuceho rozdiel medzi autobusom a trolejbusom ? odhliadnuc od toho ze porucha napajania moze odrovnat celu radialu trolejbusov (a autobusy premavaju dalej) tak asi ziaden...
Napísal som, že na auto má SKORO každý a to aj prakticky! Napíš mi, koľko rodín v produktívnom veku nemá na vidieku nejakú plesnivú Š120? Kam by sa asi tak bez nej pri súčasnej ponuke VHD dostali? Ty si asi v živote na dedine nebol!
ano, na auto nema kazdy obyvatel Slovenska, zabudas ale na jednu dost podstatnu vec... zivotna uroven obyvatelstva BA a okolia je diametralne odlisna od zivotnej urovne obyvatelov Oravy, Kysuc, a inych krasnych koncin Slovenska; a v tychto koncinach (BA a okolie) si vacsina obyvatelstva neakeho toho pojazdneho ojazdeneho tatosa dovolit moze, spoliehat na to ze tak nespravi po tvojich zmenach nie je velmi rozumne...
Nechápem, ako človek tvojich znalostí a skúseností môže byť spokojný s tým, že ľudia sú v autobusoch.
Ja som nehovoril o červených autobusoch - ale o koľajovej (prípadne trolejbusovej) doprave do ktorej je potrebné pacientov z modrých dostať.
Nie som rád a nebudem rád, pokiaľ sa nebude počet pribúdajúcich aút z roka na rok znižovať - čo sa tvojou "buď rád" teóriou dosiahnuť nedá
Diki za odpoved, nevedel som ze zalozak na hlavnej ma sluzbu do 23:40, myslel som ze konci skor. Uz viem teda na co mam cakat za normalnych okolnosti ? Inac nenarazal som na dispecerov, ti svoju ulohu zvladli mozno aj na vybornu, (aj ked som to videl len podla fotiek) skor som sklamany nad vodicmi...
Re #62758 BMko: Hmm, to ma zaujima, preco nemoze? Ved cestu ma tak ci tak rovnaku?
Dokonca by tak usetril cestu zalozaku.
Na auto nemá každý a už vôbec nie prakticky ! Sám veľmi dobre vieš, koľko musíš zarábať a koľko detí nesmieš mať, aby si ho uživil.
Na Slovensku zatiaľ nie je taká situácia, že by si niekoho mohol do HD lákať a ty to dobre vieš. Cestovanie HD je založené na iných pohnútkach a málokedy sa priamo konfrontuje s automobilom.
SAD - neSAD - presne to je ono - SAD sa nikdy nerozhodne pre postavenie niečoho alternatívneho - koľajového či vznášadlového - niečoho, čo by priamo mohlo zlepšovať situáciu dopravy. To je čisté poukázanie na to, že sa peniaze lejú do firiem, ktoré ich nevracajú naspäť v podobe perspektívneho zvyšovania efektívnosti služieb a rozvoja.
Prevraciaš to naopak. TY si tvrdil, že nútením substrátu k prestupu na ZP nedôjde k odlivu cestujúcich z VHD do áut. Ja tvrdím, že dôjde. Absolútne nejde o peniaze, na auto má dnes prakticky každý. Ide o to, akým spôsobom ľudí NALÁKAŠ do VHD, nie ako im znepríjemniť "pohodlné vyvážanie osadenstva na ASMN" (citujem Sommeliera).
Niektorým častiam Tvojho príspevku ale proste nerozumiem. Napríklad "práve preto - SAD - neSAD - s nimi to nikdy nebude rýchlejšie, kdežto s perspektívou kolajovej dopravy áno". To bolo o čom?
nechajme to tak... Ako si správne poznamenal - na peniaze si nikto siahnut nenecha - jedina moznost je v obmedzeni vykonov.
Rozpoctove pravidla su zle.
To, že teraz DPB tych cestujucich z modrych autobusov len "doklepne" na miesto urcenia je tristné. Skrátka a dobre vozí odpad po SAD.
dosiahni toho aby sa zmenilo prerozdelovanie dotacii a v tej chvili (mozno) bude mat zmysel bavit sa o tom co tu ty chces... ale... na peniaze si nikto len tak siahnut nenecha a tak s vysokou pravdepodobnostou dosiahnes len to ze z rovnakeho mestskeho rozpoctu budes odcerpavat viacej zdrojov na dopravu mimomestskych (a situacia sa pre vsetkych len zhorsi)
a aj maly narast aut v meste uz moze byt velmi neprijemny, aj teraz byvaju celkom slusne sory miestami... a ta cast klientov nebude az tak mala, taky optimista by som nebol...
beriem.
Aj títo skupinkári však prestupujú - a je ich väčšina (pokial nerobia v centrale VÚB, či Poluse a pod.). Individuálne pešie túry z ASMN na Gotwalďák po spoločnej tarife takmer zaniknú.
Podstatné je, že každé (zo 4) Bratislavských P+R bude dobre napojené na sieť - podobne ako ASMN.
Záverom dodám, že prestupom na periférii skomplikujete a zhoršíte cestovanie malej časti klientov, z ktorých malá časť prejde do áut.
A na druhý záver dodám, že za tie peniaze pre DPB to rozhodne stojí.
Neodškriepiteľný fakt: Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší.
Ja Vám položím inú otázku. Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD ?
Podotázka - To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD ?
zabudas na nemalu skupinu ludi ktori auto maju, aj na jeho prevadzku, ale z roznych dovodov (napriklad horsie hladanie parkovacich miest v centre, moznost hodit si slofika pocas cesty a pod.) zatial cestuju verejnou dopravou
no a ako iste vies, prestupy pre cestujucu verejnost velmi popularne nie su; takze tuto skupinu jednoznacne dostanes do aut (a ked si zvyknu, tak sa budes moct aj posrat a nazad ich nedostanes )
Zhodneme sa v tom, že system dotacii treba zmeniť - je logické, že v prípade, kedy by DP prebral veľkú časť výkonov SADiek, vznikla by dotačná diera - ktorú by musel magistrát s VÚCkou vyriešiť. Čo v prípade BIDu reálne hrozí, pretože už nikto nebude presne vedieť koho a kam vozí.
Offtopic - to je podla mna jeden dovod, preco sa s BIDom nehybe - nevie sa ako sa to bude platit a kto na tom bude viac hrabat.
Takže z druhej strany - ide o peniaze.
SADky budú dokola kupovať a šrotovať autobusy. - vývoj nikde.
MHD tú možnosť má - tým, že sa bude starať aj o výkony SAD v rámci BA, získa prostriedky na nové vozidlá počnúc po budovanie nových systémov končiac.
Nesúhlasím s Tebou. Prestupu do áut nezabrániš. Kto na to má, ten sa ním voziť bude. A práve preto - SAD - neSAD - s nimi to nikdy nebude rýchlejšie, kdežto s perspektívou kolajovej dopravy áno.
To je naozaj lepšie stáť so založenými rukami a hovoriť si, ako je dobre, že osadná pospolitosť ešte nemá na auto a benzín - čo sa ale z roka na rok mení a narastá.
Nezabrániš ani drahým palivám a ich nedostatku. V tej chvíli bude podstatné v akom stave sa bude nachádzať elektrická trakcia. A možno to už bude úplne jedno.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier
Aj títo skupinkári však prestupujú - a je ich väčšina (pokial nerobia v centrale VÚB, či Poluse a pod.). Individuálne pešie túry z ASMN na Gotwalďák po spoločnej tarife takmer zaniknú.
Podstatné je, že každé (zo 4) Bratislavských P+R bude dobre napojené na sieť - podobne ako ASMN.
Záverom dodám, že prestupom na periférii skomplikujete a zhoršíte cestovanie malej časti klientov, z ktorých malá časť prejde do áut.
A na druhý záver dodám, že za tie peniaze pre DPB to rozhodne stojí.
Neodškriepiteľný fakt: Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší.
Ja Vám položím inú otázku. Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD ?
Podotázka - To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD ?