Reakcia na: Martin Fundárek #61281:
som z tvojich tunelov totálne zhrozený. Ten pod Karadžièovou je OK, ale myslím, že by sa malo sústreciť na iné, menej nákladné železnièné projekty.
Preto neviem, preèo by sa malo v dohladnej dobe riesit tunelove prepojenie na hlst medzi raèkom a trnavským.
1. Uhol nábehu na ŽST filiálka bude nemožný, pretože by si skonèil ïaleko od trnavského. Takže by sa to riešilo kolmicou bez priameho pripojenia. Ak by trať pokraèovala akýmkolvek smerom - Vajnorská, Ružinovská, vytvorilo by sa double prepojenie.
2. Tento úsek by sa nemusel uživiť - vedie len na prestup, do Petržalky pôjde druhý tunel
3. trnavské a raèko sú s mierkom v podstate tratou prepojené. Tým, že povedieš tunel od hlst, opat vytvaras druhe prepojenie, ktore by so zachadzkou na hlst a vystupom z podzemia vyslo casovo narovnako.
Nepopieram realizaciu trate trnavske, racko, hlst, ale nepripada mi to extremne podstatna èast, pretože za vela penazi spaja toho malo a navyse blbym sposobom.
K radialam -
ked prechadzas s autom cez kolaje, stojis na nich aj desiatky sekund a ked pride zvoniaca elektricka, snad ta niekto pusti. A toto na sucastnych radialach neodstranis aj keby si velmi chcel.
Neviem z akej teoretickej skoly vychadzas, ale v mnohych mestach dosli na oblukovu strukturu dopravy namiesto skrz na skrz. Na zaèiatku je to drahšie, ale po uzatvoreni okruhov sa to dost oplati - Bajkalská a Tomášikova.
Ak dlabes na ostrovceky a snivas o zrychlodrazenej elektricke, zhusteni zastavok, gratulujem Ti k vykonu.
Na mimourovnove prestavias kulove. Miesto, ako si spravne poznemenal nieje nikde a ak ano, tak daleko od centra.
Záver:
Na zaèiatok nestaèí, lebo okrem preferencie a skvalitnení tratí neurobíš niè.
To letisko si asi nepredstavis, lebo nie si blavak, ale to nevadí.
Zhustenie zastavok - a zbytok dopravovat autobusmi. A naèo by nám to bolo ? Na prstoch jednej ruky. Tolko tych zastavok mozno je.
Kami
V prvej faze budovania IDS som skor na ponechanie volby na cestujucom - nech si sam vyberie kde chce. Pokial viem, dost cestujucich smerom do BA vystupuje na skorsich zastavkach, naopak pri ceste domov vyuzivaju prevazne Nivy. Radi si proste posedia, poobede kvoli tomu aj cestuju dlhsie.
Po zeleznici sa mozu cestujuci zo vsetkych smerov prepravovat ekologickejsie a rychlejsie - aj v ramci mesta (o tom je IDS). Preto by som rozsirujuce investicie miesto MHD prenechal skor ZSR (vie si lepsie a lacnejsie zohnat zdroje), v MHD je dostatok havarijnych stavov + PEPka.