Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #61285:
fiskalna decentralizacia ? tak podla tej si Bratislava vobec nema platit dopravu, tu ma platit VUC, ako k tomu predsa pride obec Bratislava, ktora si ma z tych istych penazi dotovat dopravu a napriklad obec Stupava, ktorej dopravu dotuje Bratislavsky VUC ? ta reforma a decentralizacia je jednoducho totalny nezmysel, teda ani nie tak nezmysel ako je to totalne doje**** a doplaca na to najviac Bratislava so svojim DPB, a profituje SAD Bratislava a VUC Bratislava...
Reakcia na: citelis #61284:
Od štátu nie, lebo pán zberateľ ekonomických ocenení Mikloš, trvdí, že mesto sa má starať samé, keďže máme fiškálnu decentralizáciu.
Od EÚ nie myslím preto, lebo BA nemôže kvôli HDP príjmať dotácie.
Mám otázku...Na busportáli som sa niekoľkokrát dočítal,že "vozidlá boli kúpené s prispením financií z EU",alebo že "štát podporuje nákup CNG autobusov"....V BA však o tom nevieme vôbec nič,prečo?Keď mesto poskytlo 203 miliónov na nákup CNG Solarisov,nedalo sa ešte požiadať o pomoc z Európskej únie a taktiež od štátu?Určite by sa potom dalo nakúpiť Solarisov viac...Neviem aká je v tomto ohľade presná legislatíva,ale rád by som vedel,prečo to v ČR ide,ale u nás nie...
Sommelier: za prevadzkove dotacie SAD nekupis, v tom je ten tvoj optimizmus. Ked su obmedzene zdroje, je dobre vyuzit kapacity vsetkych dopravcov - teda vyuzit aj SAD na dopravu v meste. Ked sa podari zlepsit elektricky (radialy, nove elektricky PEPky), mozno obmedzit subeh menejcennych trakcii.

ZSR je spravca drahy, ma ramcove zmluvy na vystavbu infrastruktury za EU peniaze. Jazdit moze ZSSK, BRKS a hoci aj DPB. 🙂

V ramci uzla treba elektrifikovat DNV - Marcheg (bude), nove zastavky (dufam), Filialku (kto vie), prepojenie trati.
Dnes som sa bavil s vodicom 7717 a kukali sme tie odpruzene podvozky. Vravel mi, ze to je na tanky. Vraj tlmi to narazy celkom dobre, nerovnosti, skoky, prudsie brzdenie - pre cestujuceho je to vraj fajn. Ale je to vraj o 1 tonu (tak mi povedal) tazsie. Na T3 s tym ma vodic udajne dost problem zabrzdit. Idealne to vraj bolo dat na T6, lebo na T3 je to pritazke. Proste na hovno sa s tym vraj jazdi, ale komfort cestujuceho to zlepsuje.
Dobru noc, 4:20 mam nastup.
Reakcia na: Sommelier #61123:
"Čo je NDS ? Čo tým chceš nazvať a kedy ?"
#61084: "nový NDS (myslím tým zrýchlodrážnenú električku..."

"Čo dosiahneš rekonštrukciou radiál? Ostrovčeky väčšie nebudú a tým ani zásadné zrýchlenie ani zlepšenie."
Na ostrovčeky zvysoka dlabem. Pod rekonštrukciou mám na mysli predovšetkým zníženie počtu kolíznych bodov s IAD likvidáciou niektorých krížení a dôsledným vybavením ostatných semaformi s plnou preferenciou električky všade tam, kde je to možné, t.j. s výnimkou veľmi zložitých križovatiek typu Jozefa Čabelku a úseku KV-Tunel, kde pri rannej frekvencii spojov plná preferencia fungovať nemôže #51571). Zložité križovatky prestavať na mimoúrovňové, ak je na to priestor. Ďalej zlúčenie niektorých zastávok ležiacich príliš blízko pri sebe. Nuž a napokon podstatné skvalitnenie trate - odstránenie lomených oblúkov, prechodnice a pod.

"To ti ako stačí ?" Na začiatok by mi to bohato stačilo.

"pod zem je na existujúcich tratiach namiesto stavby nových vyhadzovanie paňazí na nesprávnu vec. Aj tak sa mesto musí obísť a to aspoň dva krát."
Pod zakopaním pod zem nemyslím pod Špitálsku a pod Obchodnú, ale polokruhy Šafko-Mierko-HlSt-Trnavské a Trnavské-Karadžičova-Dunajská-Nový most #46761, #46745).

"Autobus prejde z Gagarinovej na diaľnicu, aby sa dostal na letisko a odtiaľ do mesta ?"
Nie, aby sa dostal na letisko a šlus. Ak má chodiť do mesta, nie je dôvod ťahať ho na letisko. Letisko je pre smer Šamorín trochu od ruky, preto myslím, že by trasa na Nivy mohla byť zachovaná. Návrh ukončiť ju na letisku je len snahou vyjsť Ti v ústrety, keďže trasovanie SAD do centra odmietaš a napojenie na trolejbusy nepovažujem za vhodné zasa ja.

"Takže keď je niekto na niečo zvyknutý, nech to tak má ?"
Ľudia sú dosť konzervatívni a ak ich chceš naučiť na niečo iné, musíš ponúknuť dostatočnú kvalitu. Odstrašujúcim príkladom na prístup "však si ľudia zvyknú" je náhrada trate na Štefánikovej "priečnou osou". Tam to tiež na papieri niekomu vychádzalo, ale v praxi ... škoda rečí.
Reakcia na: tr3mp #61239:
Nejak som to prehliadol, sry.
Reakcia na: Kami #61278:

Ale samozrejme, nikde som nepisal o tom, že by železnice mal stavat jeden alebo druhy ci treti. To je otazka buduceho zriadenia. A mimochodom, trate maju spravcu a prevadzkovatela a dospela na to doba, aby sa rozlisovalo medzi ZSSK a ZSR, pretoze ten vlak moze postavit a prevadzkovat uplne ina spolocnost.

Cestujuci je tvor usmernovany moznostami, ktore sa mu ponukaju.
To s tym sedenim nekomentujem.
Ani to zhananie zdrojov nekomentujem.
A tou zeleznicou vytvoris potrebne prepojenie, ktore tymto smerom nie je a je jedno čo hovorí existujúci projekt. Toto riesenie mu snad neodporuje ani ho nenarusa.
By the way o akom projekte hovoríš ?

Nezachadzam do detailov,
autobusy na nivy zachadzat nemusia,
celu dlzku tras pri elektricke ci pod trolejmi,
Systemom nakupovat elektricky a trolejbusy namiesto autobusov. To je celé.
Reakcia na: Sommelier #61259:
Tiez sa mi zda ze si privelmi optimisticky pri znizovani nakladov SAD a zvysovani prijmov DPB. DPB funguje na hrane, takze na vsetko by si potreboval nakup novych vozidiel. Skor ako tebou navrhovane nove zeleznicne trate by som preferoval dobudovanie zeleznicneho uzla podla existujucich projektov.

V prvej faze budovania IDS som skor na ponechanie volby na cestujucom - nech si sam vyberie kde chce. Pokial viem, dost cestujucich smerom do BA vystupuje na skorsich zastavkach, naopak pri ceste domov vyuzivaju prevazne Nivy. Radi si proste posedia, poobede kvoli tomu aj cestuju dlhsie.
Po zeleznici sa mozu cestujuci zo vsetkych smerov prepravovat ekologickejsie a rychlejsie - aj v ramci mesta (o tom je IDS). Preto by som rozsirujuce investicie miesto MHD prenechal skor ZSR (vie si lepsie a lacnejsie zohnat zdroje), v MHD je dostatok havarijnych stavov + PEPka.
Reakcia na: Mego #61276:

Nepredpokladám že niečo bude, nie je to dosť okrúhle výročie, možno o rok.
co bude tych 79 rkov autobusov to bude aj den otvorenych dveri vo vozovny ???? ano alebo nie a kedy
Reakcia na: S499.1023 #61272:

Rešpekt! ? To muselo byť veľa exotické, hehe. ?
Reakcia na: tr3mp #61206:
pod toto sa podpisem. len bohuzial ani ta prva faza sa nestihla... niekedy vela demokracie skodi a skoda ze sa to v 90tom stoplo, mohli aspon tunel pod dunajom vykopat ...

ale tunak sa viacero veci robi totalne nesystemovo .. ako napriklad, preco by nemohli predat FN mickiewiczovu, popripade aj kramare a nedostavaju razsochy ? ale to som OT 🙂
viete o tom ze jazdi L X1 ???jej trasa je Zatisie,Trnavske myto,Legionarska,Jesenskeho,PKO,Molecova a jazdi na nej7787+88
Reakcia na: fobust #61243:
Vlak. Cesta totiž nesmerovala len na Krym, ale mala za cieľ ošotoušiť čo najväčší kus UA, takže smerovanie bolo Čop-Ľvov-Kyjev-Simferopoľ-Jalta (s výjazdami do Alušty a Simferopoľu)-Sevastopoľ-Bachčisaraj-Simferopoľ-Ľvov-Čop (inou cestou). Cez deň mestá, cez noc presuny vlakom, akurát 3 noci v Jalte a 1 noc v Sevastopoli spánok na pevnine:-).
Reakcia na: Sommelier #61207:
si tam nastrkal veľa zastávok...
Reakcia na: si #61268:
Ved ja som nehovoril, ze vyssie napatie by bolo zle, ja len vravim, ze na 750 by prechadzat zmysel nemalo, a na vyssie ta bezpecnost nepusti 🙂 Velmi dobre totiz viem, ze pri vyssom napati a rovnakom vykone tecie drotom mensi prud, takze tvoje argumenty nespochybnujem 🙂
Ale tie elektrifikovane zeleznicne trate nie su vedene prostriedkom ulic a podobne, ale vo vyhradenych koridoroch, zvacsa dost nepristupne oddelenych od zvysku intravilanu (minimalne nejakym tym vyvysenym nasypom s burinou, kombinovanym s dost sirokym pasom okolo trate, kde nic nie je a nesmie byt) 🙂 Do ulice ti nikto 3kV dat nedovoli, ani ked to bude tak vyrazne oddelene ako na useku vozovna Krasnany - Hybesova 🙂

Re #61269 fobust: Viac-menej suhlasim 🙂
Reakcia na: Beus #61266:

Dovlím si dokonca tvrdiť, že meniť napájací systém zo 600 V js na 750 V js je rovnako neopodstatnené ako meniť rozchod 1000 mm na 1435 mm.
Reakcia na: Beus #61266:
na 3 kV- by som supol akurat kolajovu dopravu (tam su tie spickove prudy este o nie maly kusok vyssie ako u trolejbusov 🙂 ), pri trolejoch ma velmi ani nenapadlo menit trakcne napatie (aj ked z relativne nizkeho napatia vyplyvaju obdobne problemy)

PS:ked sa ti to cele zda tak divne ze vyssie trakcne napatie nie; tak troska z ineho sudka; vies o tom ze neviem do akeho (asi vzdialeneho) datumu budu musiet vyrobcovia aut prejst na vyrobu vozidiel s 24 V miesto 12 V ? (dovodom su prave vysoke prudy pretekajuce vodicmi a z toho dovodu v danom prostredi vyssie riziko poziaru 🙂 )
PS: viem ze 3 kV a 24 V su znacny (bezpecnostny) rozdiel, ale nedalo mi to
PS2: 3 kV- o.i. aj preto lebo na takom nam uz aj behaju neake tie vlaciky takze v kombinacii s vhodnym rozchodom a zvrskom by sa na to teoreticky dalo pustit aj neaku tu gorilu ? ? ? ?
PS3: priamo v intravilane mesta mame aj zeleznicne trate napajane 25 kV~ 50 Hz a akosi az tak velmi to nikomu nevadi (aj ked beriem ze take trate nie su na pesej zone a pod. 🙂
co bude tych 79 rkov autobusov to bude aj den otvorenych dveri vo vozovny ???? ano alebo nie a kedy

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.