Prvá poznámka: dopravný systém nerovná sa nutne druh dopravného prostriedku (autobus, trolejbus).
Druhá poznámka: rozsiahle systémy sa budujú postupne.
Tretia poznámka: v súčasnosti tiež máme nosný dopravný systém, hľadáme (my znamená mesto, resp. jeho odborníci na dopravu) nový nosný dopravný systém, ktorý fungoval lepšie ako ten súčasný.
V súčasnosti možno ako NDS označiť električkové linky, smerom na Dolné hony trolejbusové linky, v Petržalke autobusy 93, 94, 95 (prípadne ďalšie). V Bratislave nie je úplne jasná hranica medzi nosným a doplnkovým systémom.
Ak by sme aj mali pred rokom 89 postavenú prvú etapu rýchlodráhy z Janíkovho dvora na Trnavské mýto (alebo hoci len Háje juh - Karadžičova), už by to bola prvá etapa NOVÉHO nosného dopravného systému a súčasť EXISTUJÚCEHO nosného dopravného systému.
Z hľadiska vnímania NDS cestujúcou verejnosťou je podľa mňa na škodu aj obrovské množstvo liniek (najmä električkových). Ak majú cestujúci začať vnímať NDS je vhodné (okrem množstva iných vecí) odlíšiť ho aj vizuálne - pri redukcii liniek (na 4-5) priradiť každej inú farbu (prípadne aj písmeno namiesto čísla) a tou ju identifikovať (navigácia k nástupištiam, označenie zastávok, farba na mapách, ...). Aby bolo jasné, že ide o niečo iné. Ak sa takéto niečo bude tlačiť ľuďom stále do očí, postupne uveria, že ide o niečo nové
Tak, tak
Napr. linka č. 57 predstavuje pre záhradkárov okolo Pamiatkostavu nosný dopravný systém. ☺
Ale vrámci celej BA je to iba okrajová doplnková (česky napaječová) linka. ?
P. S. Ktorá by určite mala byť nahradená menším vozidlom ako je tam dnes - pozn. autora ☺
fajn, chcel som len napísať, že to čo sa tak nazýva si mnohí nevedia predtsviť. A uznám, že neviem ani ja. ale možno poznám cestu ako sa tam dostat. Možno raz príde nad BA zlatý mrak a ingoty budú pršať. Neviem.
NDS v tom lepšom prípade bude mať 30 % výkonov - mojím odhadom niekde medzi 2045 - 2060. A preto bude nosným ?
Malá poznámka k Tvojmu tvrdeniu "NDS je úplne všetko." Je nosným dopravným systémom aj taký dopravný systém, ktorý nie je nosný? Keďže tvrdíš, že NDS je úplne všetko, tak aj taký dopravný systém, ktorý nie je nosný, je nosný. Aby sme predišli tomuto paradoxu, musíme pripustiť (pri predpokladaní pravdivosti Tvojho tvrdenia), že neexistuje dopravný systém, ktorý nie je nosný. Tým pádom stráca zmysel používať prívlastok nosný pri dopravnom systéme. Čiže skôr zahmlievaš. ?
"Nosný dopravný systém je súhrn všetkých dopravných možností, vzájomne prepojených a zosúladených." - Myslím, že táto definícia je značne nepresná a NDS môžeme skôr definovať ako dopravný systém, ktorý prepravuje kľúčový objem cestujúcich v rámci určitej oblasti. To, čo definuješ Ty je celý dopravný systém (hoci ho vydávaš za NDS). NDS je len jeho jednou časťou. Okrem NDS dopravný systém obsahuje aj doplnkové dopravné systémy. Či už bude NDS metro a doplnok električky a autobusy, alebo bude NDS trolejbus a doplnky mikrobusy, to už závisí od špecifických podmienok jednotlivých regiónov. ?
PS: podotykam ze v sucasnosti mam zopar slusne rozlamanych stavcov na chrbtici; takze moje pohybove schopnosti su obmedzene a trufam si to aj tak zvladnut, takze vyhovaranie sa na invalidov neobstoji...
hmm no neviem, ale ja napriklad zo zastavky chlumeckeho na zastavku astronomicka prejdem pesi skor ako sa doplizi dalsia elektricka (v spicke), obdobne medzi zastavkami pri jazere a herlianska a s troska vacsimi problemami by som to asi zvladol aj medzi zastavkami tomasikova a herlianska.
kopu podobnych nahromadenych zastaviek najdes aj na inych radialach...
"By the way, na ZP a zo ZP chodia už dnes električky prepravujúce výlučne ľudí prestupujúcich do modrých autobusov, len ten prestup je hodný zločinu proti ľudskosti."
no nechodim do tych koncin neak casto, ale tych par ciest co som tam za posledny rok elektrickou uskotocnil tak bolo pravidlom ze v celej suprave bolo tak 5 ludi, takze ten prestup zo SADistickych autobusov je naozaj masovy ? ? ? ? ? ?
Jasne. Miesto stavania nových tratí budeme rekonštruovať 80 cm ostrovčeky a ešte to medzi nimi nahustíme. Električka bude na zastávke stáť 1 až dve minúty a pohoda ? Prehustené zastávky ? Si sa zbláznil ? A potom budeš medzi nimi voziť autobusom ? Ďalší prestup. Si normálny ?
By the way, na ZP a zo ZP chodia už dnes električky prepravujúce výlučne ľudí prestupujúcich do modrých autobusov, len ten prestup je hodný zločinu proti ľudskosti. ?
NDS je niečo ako Al Kájda. Všetci sú na to namotaní. Nosný dopravný systém je súhrn všetkých dopravných možností, vzájomne prepojených a zosúladených.
Moja odpoveď: NDS je úplne všetko. A v súvislosti s akoukoľvek diskusiou je NDS široký pojem.
NDS nie sú dve linky pretínajúce mesto v roku 2100.
Dík za info.
Ten trolejbus som myslel maximálne do Šamorína.
Zásadný počet vozov v dotačnom systéme kúpiť nemôžeš, ale aj to málo je malým víťazstvom. Za to, že ti niekto nedá pod nos niekoľko miliárd, pohŕdneš pár miliónmi ?
nehovoril som o opustani Bus-prudu alebo zastavky... hovoril som o preradovani z normalneho jazdneho pruhu do normalneho a pod..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp
Prvá poznámka: dopravný systém nerovná sa nutne druh dopravného prostriedku (autobus, trolejbus).
Druhá poznámka: rozsiahle systémy sa budujú postupne.
Tretia poznámka: v súčasnosti tiež máme nosný dopravný systém, hľadáme (my znamená mesto, resp. jeho odborníci na dopravu) nový nosný dopravný systém, ktorý fungoval lepšie ako ten súčasný.
V súčasnosti možno ako NDS označiť električkové linky, smerom na Dolné hony trolejbusové linky, v Petržalke autobusy 93, 94, 95 (prípadne ďalšie). V Bratislave nie je úplne jasná hranica medzi nosným a doplnkovým systémom.
Ak by sme aj mali pred rokom 89 postavenú prvú etapu rýchlodráhy z Janíkovho dvora na Trnavské mýto (alebo hoci len Háje juh - Karadžičova), už by to bola prvá etapa NOVÉHO nosného dopravného systému a súčasť EXISTUJÚCEHO nosného dopravného systému.
Z hľadiska vnímania NDS cestujúcou verejnosťou je podľa mňa na škodu aj obrovské množstvo liniek (najmä električkových). Ak majú cestujúci začať vnímať NDS je vhodné (okrem množstva iných vecí) odlíšiť ho aj vizuálne - pri redukcii liniek (na 4-5) priradiť každej inú farbu (prípadne aj písmeno namiesto čísla) a tou ju identifikovať (navigácia k nástupištiam, označenie zastávok, farba na mapách, ...). Aby bolo jasné, že ide o niečo iné. Ak sa takéto niečo bude tlačiť ľuďom stále do očí, postupne uveria, že ide o niečo nové