Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vcera na JOJke bol podvecer pan Ing. Weigl a hovoril o novych vozidlach, ale ta moderatorka mu skakala do reci, takze nic nemohol dopovedat 😞
no jasne, ked som nie zamestanenc Metra, tak som krtko. hmm co sa este nedozviem - mozno som krtko v a cakam, kym ma Metro zamestna, aby som mohol zacat ryt tunel pre metro.


Nikdy ziadne riesenie nebude mat iba vyhody - vzdy budu nevyhody. A si myslim, ze tie nevyhody z podzemia, co popisuje SI (mozno aj niektori ostatni - uz stracam prehlad) su zanedbatelne voci vyhodam.
Dúfam len, že pri novej elktričkovej trati do Petržalky sa neplánuje opäť použiť debilný rozchod úzkokoľajky 1000 mm, ale ako skoro všade vo svete sa použije klasický železničný rozchod 1435 mm. S týmto a zároveň aj s pôvodným rozchodom by musela byť vybavená trasa cez Štúrovu, Jesenského, okolo SND aj po časti nábežia späť na Šafárikovo nám., čo však nie je až taký problém. Pri postupnej rekonštrukcii tratí by sa malo prechádzať na širší rozchod. Alebo budeme donekonečna používať úzkokoľajku, na ktorej sa elekrička kolíše ako stará kačica a o komforte pre cestujúceho škoda hovoriť? Pre porovnanie netreba ísť ďaleko, stačí sa previezť električkou v Košiciach alebo v Brne.
Ludia ja neviem preco a ncao su nam 3x 21Tr, len som to cital. Este viem, ze ten clovek co to pisal robi v Skode. Hawk
HAHAHAHAHAHAHAAHA, toto je dobreeee (zo zajtrajsieho clanku v pravde):

Na moste je napríklad len jedna koľaj. "Automaticky by museli byť na obidvoch stranách svetlá. Ak vybudujú ďalšiu koľaj, neostane tam pruh pre autá," spresňuje

🙂 🙂
Andrej (Anndy008): horuco/studeno je dost velka haluz, ale ten prievan ti tam viem logicky zdovodnit (a principialne tam vzdy bude) - tunel je valec a suprava piest, ktory sa pohybuje. Staci ? :-))
Inac mam taky dojem ze sa ti velmi paci podzemie (ktore ma nesporne aj svoje vyhody) a snazis sa don dostat za kazdu cenu. Nebol si ty v predchadzajucom zivote krtkom ? :-))
Este jedno negativum metra (a podzemnych systemov vseobecne): vseobecna orientacia - ked vylezies z podzemia, uprostred mesta, nevies kde je sever, kde juh, vychod a zapad. Pri ceste na povrchu si dokazes aspon neaku zakladnu orientaciu svetovych stran udrzat.
PS: Asociacia bratislavskych krtkov ziada, aby bolo uz cim skor dostavane metro a nemuseli svojpomocne pracne ryt tunely v travnikoch 🙂
hee no este ma nieco napadlo: nespominajte prosim argumenty typu, ze v metre xy v meste z je horuco a ze v dalsom metre abc v meste p je prievan stale, atd.

Ved je vsetkym jasne, ze su to uz stare stavby a tak trpia urcitymi neduhmi, a v dnesnej dobe, ak je dobry navrh, tak by sa tieto a ine podobne nedostatky nemali vyskytovat v tak velkej miere.

diky
d3k0: no mne nejde o obrazky, mne ide o to, ze elina to musi byt moderna a hlavne s tou sucasnou nesmie mat nic spolocne okrem nazvu (ani ten by nemusel).

Vo vasom projekte nikde nie je spominane (ak si pamatam dobre), ze elina pojde uplne pod zemou v centre, a podobne veci, skor naopak, ze pojde neviem kade - cez safko, mimo a nad urovnove krizovatky a podobne - to fakt ja nechcem aby to tak vyzeralo.

A zacinam mat pocit, ze aj tak sa tu nic nevyriesi - navrh metra v sucasnej podobe az taky genialny nie je, a ten elektrickovy, je na tom zhruba rovnako, akurat za menej penazi.

To s tym zacmaranim surav metra - to je akoze proti argument 🙂, alebo len konstatovanie ubohosti obyvatelov tohto statu?

Preco neurobite (ste neurobili) projekt, ktory by zahrnal vyhody elin a vyhody metra dokopy? To znamena rychlodrazna elina uplne na samostatnom telese, v celom centre, pripadne este inych castiach, kde by to bolo ziaduce by bola pod zemou a pod.? Preco ten vas projekt je iba o peniazoch?


to klf: no ked ta nebavi byt vodicom metra, tak to nerob. Mna nebavi byt poziarnikom a este asi dalsich 1000+1 profesii a tak ich nerobim.

jo pozri stranku www.prazsketramvaje.cz - tam mas info o radiovych vyhybkach pre eliny v prahe
Sledoval dnes niekto vystupenie Ing. weigla na JOJ? Celkom zaujimave.
west #6030 (o budapestianskom metre): Podstatny rozdiel je vsak v tom, kolko ma obyvatelov BP a kolko BA. Okrem toho to ich historicke metro je pekne smradlave a je tam v nom hic 🙂 (Nove metro je na tom lepsie)

Andrej #6070: Ja by som ta doplnil - chceme eliny nielen preto, ze su lacnejsie, ale aj preto, ze maju realnu sancu byt zrealizovane - na rozdiel od metra...

Inak, nemyslim, ze by sa pocet obyvatelov BA nejako dramaticky zvysoval. Jednak uz par rokov stale klesa a druhak podla toho, co sa tu deje, uz nebude trvat dlho, ked tu posledny bude zhasinat svetlo. Jedine, coho pribudne, su auta a prave tomu chceme zabranit.

Juro: A naco by nam 21Tr boli, ked teraz bude po zmene vypravy 201 prebytok kratasov? 🙂

Andrej #6084: Na estetiku resp. neestetiku mozu byt normy, ale ako je potom mozne, ze na Mierku vyrastol ten Tatrashit? Ja osobne mam ovela radsej stanice elektriciek ako stanice metra, pretoze na povrchu sa toho urcite viac deje ako pod zemou, kde by som musel cumiet do blba.

http://prazsketramvaje.cz/t-sidlbarrandov-p.html - to je ono 🙂

Kockac #6087 😉 :> 😃 '-)

Andrej #6090: Ked uz hovoris o supravach metra, viem si predstavit, ako by do tyzdna od uvedenia do prevadzky vyzerali. Asi ako vsetky zadne vozne elektriciek, ak nie horsie 🙂 Vlastne, oni by tak vyzerali este pred uvedenim do prevadzky (vid pograffitovana 7303 este pred prichodom do DPB)

Ja tomu rozumiem, tak, ze keby sme ti tu teraz urobili x peknych 3D obrazkov, ako by elina mohla vyzerat, tak by si bol aj celkom za 🙂

Votrelec: Nam sa ohladom nazoru nepaci iba to, ze niekedy nam to pripada, ako keby ste si ani neprecitali vsetky tri projekty a vytykate nam veci, ktore su tam uz spomenute.
kockac, nie neurazil, ale urobil som si o Vas mienku, ked ma niekto iny nazor ako vy, musi byt zamestnancom magistratu alebo metra

tie Vase argumenty mi pripadaju ako tie co pouzivaju Karlovcania proti vystavbe PET centra!

furt nechapem ako chcete zabezpecit nekoliznost elektriciek, ved ked pojde elina raz dole raz hore, ved to bude hrozne pomale

klf: o co tak spravit autopmaticke metro a nebude potrba ziadnych vodicov 🙂

si: aha tak predsa je podla teba metro lepsie ako elina, tak mam pre Vas navrh, ked uz robite projekt na eliny, spravte projekt na ziskanie penazi, ci uz z deblokacii, z EU...

inak dufam, ze to metro v Petrzke pojde po stlllpoch a nie v niakom vale!!
tak to by o tych 21Tr na DPB asi nieco vedeli. Ale mozno ma k-report lepsie informacie (mozno nam ich Skoda planuje darovat za nakup 15Tr) 🙂
3x 21Tr???? No neviem, neviem. To je skor sen, ako realita. Keby to bolo myslene naozaj, tak by som skakal od radosti.

KLF> Radiove vyhybky pre elektricky by bola sranda, ale nesmeli by to davat do tramvaji z Kacerova. Krabusti tupi by si urcite podhadzovali navzajom vyhybky 🙂
1.) Myslite, pri tom "zakopavani" elin pod zem aj na vodicov ? Neviem ako koho, ale mna by nebavilo 10 hodin v kuse robit pod zemou. Preto by som nechcel byt ani vodicom metra napriklad.
2.) Co som to tu cital ? 3x 21Tr do konca roka pre Bratislavu ???
3.) Radiove vyhybky by boli super pre elektricky !
A v Kosicoch zas maju elektricky preferenciu cez palubak - disecing - centrala - semafor.
to tr3mp:

hee no takto by sme boli este v jaskyniach nemyslis? 🙂

Som sa docital, ze radiove vyhybky sa pouzivaju v prahe pri elinach a tiez, ze si uchovali schopnost byt prehodene starym sposobom.

Predpokladam, ze tieti tbusove su na tom z hladiska principu rovnako, takze si myslim, ze to nebude az take zle 😃 - ved radiovy prenos je dnes uz starucka vec.
Andy: a nekazia sa radiove vyhybky viac ako obycajne? Asi bude zlozitejsia a zlozitejsie veci sa viac kazia, nie?
Andrej: Dubravka, Raca - elektricke stacia iba mimourovnove krizovania s cestami, nadjazdami a podjazdami. Tym padom odpadnu zdrzania (pri semaforoch) a kolizie z inou dopravou (pri neriadenej krizovatke). Krasny priklad je prazska trat do Modran, odporucam sa previezt. Keby sa v takej Karlovej Vsi alebo Dubravke spravili zo 3-4 mimourovnove krizovania trate, zvysok existujucej trate moze zostat nezmeneny, posunu sa trochu zastavky a mame rychlodrahu hotovu.
Ale mesto by som dal rozhodne pod zem, vsetky eliny. (Nieco podobne je budapestianke zlte metro, co vlastne odlisny system o druhych dvoch (a stavanej stvrtej) liniek. Je to len draha prevazne zakopana pod ulicou - ziadne razene tunely.) Tymto sposobom by som zapustil eliny v centre, kde je krizovatiek vela a mimourovnove prekonavanie kazdej by bolo prakticky nerealne.
Napr. eliny by vbiehali pod zem pri SNG, na Kapucinskej pred Rackom a pred Trnavskym mytom na Vajnorskej (mozny problem s podchodom) a na Zahradnickej pred centralnym trhoviskom (to by dalo aj nove priestorove moznosti riesenia krizovatky Mileticova-Zahradnicka).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.