Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
tbc:
jezisi, kto to nepochopil? Dubravka a Raca to je centrum?

Kdo posiela eliny do paze???

sak to citaj co som napisal
#6084> ked chces tak sa pre mna za mna prechadzaj v kanaloch z dubravku do race, ale nenut ostatnych aby sa z nich stali krtkovia...

btw. elektricka je v BA uz vyse 100 rokov...vzdy tu bola a vzdy tu aj bude 🙂
to kockac:
no co je esteticke a co nie - na to su urcite normy, ale kazdy si moze myslet, co chce. Mozno som to blbo oznacil za estetiku iba, ale v principe som chcel povedat toto: Ked zmizne nosny DS (dopr. syst.) pod zem, tak na povrchu sa uvolni miesto (resp. to co je v sucasnosti volne, sa nezaberie), ktore moze byt zmysluplnejsie vyuzite. Proste ja chcem aby v meste bolo to co ma v centre mesta byt a nie aby bolo prepchate nejakou elektrickovou, ci inou dopravou(nemyslim sucasnu, ta moze ostat). Na okrajoch to moze chodit kade chce (ale tiez nie ne ukor toho, co ma splnat to prostredie kade vedie), ale minimalne v centre pod zemou.


Niekedy si myslim, ze niektori, co tu ste, tak si neuvedomujete, ze vsetky eliny, ci ina doprava je tu pre cloveka a nie naopak!


No hee zastavky(ci stanice) budu (su!) spinave na, nad, ci pod povrchom. Lebo cistota zastavok vobec nezavisi od toho, kde sa nahcazdaju, ale od ludi, co tam ziju. Ak si si nevsimol, tak zastavky, ci stanice len v BA su v prisernom stave. Keby som pouzil tvoju logiku, tak minimalne na povrchu by som ich nestaval, lebo su vsetko mozne, len nie esteticke. (Pokial debilnych ludi nenaucis, ze ohorky od cigariet idu do kosa, ze papierik od zuvacky tiez a pod., tak mozes zabudnut na ciste verejne priestranstvo - a je jedno kde bude).

Jo a ked sme este pri tom, co je esteticke a co nie. Ked postavis stavbu, co je esteticka, pekna (vasina sa na tom zhodne) a niekto ju znici znecisti, pocmara - je to neesticke ale preco? - pre tu samotnu stavbu???




No keby ta lelinova trat vyzerala takto nejako mimo centra - mozno sa mi bude aj pozdavat 😃

http://prazsketramvaje.cz/t-sidlbarrandov-p.html
Andrej: Podla mojho nazoru je nejake obchodne centrum skaredsie ako elektrickova trat. A o dialnici ani nehovorim. S estetikou to mas tazke - asi sa vsetci zhodneme, ze panelakove sidlisko je skarede a upravovany park pekny, ale v mnohych inych veciach nie. Inymi slovami: Som pevne presvedceny, ze niecia estetika ako dovod, aby sme na periferii viedli dopravu pod zemou a nie nad nou alebo na nej, neobstoji. Ak ma chces presvedcit, skus mi zdovodnit, preco je moja estetika (ktora mi napriklad nasepkava, ze spinave stanice podzemky, osvietene sliepnavym svetlom ziariviek, su fakt hnusne) horsia.
Ani nereagujem na prispevky, pretoze prve co chcem povedat je:
Ta Pacherova mu to ale natrela!!!
Na diskusii na stranke www.k-report.cz som cital ze by DPB mal dostat do konca roka 3x 21Tr. ????
kockac:
no stromceky som uviedol ako priklad. Neslo mi o prirodu, islo mi o to, tam moze byt nico ine - obytny dom, obchodne centrum, park, cesta pre auta :D(to je asi najhorisiaa volba) - proste hocico ine.

No sorry, ale argument, ze cele mesto je skarede, neobstoji. To ho akoze mozeme skaredit este viac? Prave naopak, mali by sme ho "skraslovat".

No mne zase ide o to, ze je mi uz v podstate jedno, ci to bude elina, alebo metro. Bol by som vsak rad, keby zmizla z povrchu zemeskeho - hlavne v centre. (moze tam ostat sucasna ako doplnok), ale nosny system, by podla mna mal by v cenre pod zemou - a kludne aj v inych castiach ak sa to bude dat.
Votrelec: Sorry, ak Ta nahodu moj predch. prispevok urazil, mozno som to pisal s trochu horucou hlavou... 😃
Andrej: A) Ked si to tak vezmes, v podstate cele mesto je neesteticke - o co krajsie by sa na jeho mieste vynimala kombinacia lesov a luk... Preco teda neposleme ludi byvat pod zem? Nuz, podla mojho nazoru najma preto, ze je to jednak prilis drahe a dvak su ludia, ktorym to moze vadit. Rovnake vyhrady mam aj k lubovolnym podzemnym dopravnym prostriedkom. Mimochodom, viem, ze tento priklad je nadneseny, ale sluzi na to, aby ste pochopili kam mierim. 😉
B1) vid predchadzajuci odstavec
B3) Ano, rozdiel je pocut, ale mne ide o to, aby som zdoraznil, ze sa nazdavam, ze - pokial je kvalitna trat (to je naozaj dolezite) - elektricka vydava "tolerovatelny" hluk.
to kockac:
hee no som sa pobavil:
A. kazde mimourovnove krizovanie, pokial je nad povrchom zeme, je skaredsie(neesteticke), ako to podpovrchove, ci ziadne 😃

Ale teraz vazne, ja si tiez myslim, ze v centre sirsom, v podstate v celom meste, by mali tie eliny chodit co najviac pod zemou - ved aj tak na povrchu uz nie je moc miesta, a naozaj by to bolo zo vsetkych hladisk (mozno okrem financneho) lepsie.

B. k tvojim reakciam na moj prispevok 😃
1. no medzi stromcekmi moze chodit, ale mne slo o to, ze tam kde ma trasu, kolajisko, tak tam moze byt uplne nieco ine a nikto ani nemusi vediet, ze pod tym ide elina, ci metro.

3. hee no tebe mozno nevadila (ale si myslim, ze vacsina ludi by bola opacneho nazoru), ale ked to porovnas s metrom, tak ten rozdiel musis pocut (pokial nie si uplne hluchy)



to Andy: diky a nevedel by si este povedat, kde sa take vyhybky uz nachadzaju (nemyslim troflace, ale samotne vyhybky - aby som si to vsimol, ked tade pojdem)
diky
Pozi #6053: Myslim, ze by mal byt. Alebo aspon rozhodne ziadne auta jazdiace po kolajniciach.
Votrelec #6059: Mam dobru naladu, takze budem reagovat: Jednak ako si myslis, ze bude krizovanie metra? Vyvedies ho na povrch, aby krizovalo urovnovo?? Ako potom tade budu jazdit auta... cez napajaciu kolajnicu? Dvak, videl si uz mimourovnove krizovanie? Co Ta opravnuje tvrdit, ze by to nebolo esteticke? Kolko Ti plati Metro, a.s.?
Ad vyhody elektricky: Citas vobec, co tu piseme?
Pozi #6063: Tento plan je len zaciatok nejakeho vacsieho riesenia, ktore je niekde tu na stranke, len som zabudol, kde. Mimochodom, 3 zastavky, to je 1x Dubravka, 1x Karlovka a Botanicka alebo Mlynska dol. Podla mna je to trosku malo.
Andrej #6070: Takze k Tvojim bodom: 1) Na zemi sice mozu byt stromceky a domceky a tak, ale aj elektricka moze viest cez peknu travicku (Brno, nedaleko stanice) pomedzi stromceky (Praha, niekde za hradom). Nehovoriac o tom, ze zatial som nevidel metro, ktore by sa mi pacilo - spinave stanice osvetlene skaradymi ziarivkami... Inymi slovami argument o estetike neberiem.
2) Elektricka tiez. 3) Povedzme. Ale bol som cca 5 dni v Prahe a pod oknom mi jazdila elektricka. Dost casto (3 linky). Nevadilo mi to. Ze by som bol uz uplne hluchy? Alebo to fakt nevadi? 😉
4) Daju. Ale musia byt tak postavene. Kedysi davno som cital, ze vraj metro v BA na rozdiel od Prahy nebude pouzitelne ako kryt v case atomovej vojny s imperialistami - ale to bolo este za komanca tusim. Mozno sa to zmenilo.
Ad spolahlivost: Nepamatam si, ze by napriklad pocas mojich vyletov do Prahy alebo Brna tam boli taketo problemy. Myslim, ze to suvisi s "kvalitou" trati a s castym krizovanim s cestami. Ad splacanie: Pozri si v nejakej banke, aky davaju urok na dlhodoby uver. Navyse si nemyslim, ze dobre elektricky budu za 20 rokov v tom istom bode ako su tieto, co mame, teraz.
Si: Tie trate su v centre naozaj najhorsie. 🙂
...tak to je zatial asi vsetko (aj tak je toho viac nez dost), musim ist robit.
ccc: Lebo na vypravu 201 pri dnesnom intervale 1 trolik chyba. 🙂 A od 1.4. bude 201 klbova aj tak. Ale bude zmeneny interval 201 aj 202 na 10 minut. To odlahci dopravu na dolne hony.
K tomu prehadzovaniu vyhybiek: Uz je to napr. v 6302, 6313. Ma to 4 tlacitka. A, B, C a D. Dokonca v 6289 som videl taky dvojtlacitkovy typ s cervnym a zelenym talcitkom.
#6059 votrelec: mimourovnovy elektrickovy podjazd podla mna vobec nie je neesteticky. Elina kusok pred Rackom zacne klesat (len v svojom koridore). A za krizovatkou zase vyjde (alebo bude pokracovat ako podpovrchova elina dalej do mesta). V ramci podjazdu moze byt aj zastavka spojena s podchodom, ktory by sa na Racku tiez zisiel.
Metro (cize po novom nosny system MHD) ma byt v Petrzalke polozapustene (zrejme kvoli vysokej hladine spodnej vody). To znamena, ze cez celu Petrzalku pojde val (niekde som pocul, ze 3 metre, to dufam nie je pravda). To uz je znacna opticka bariera a zohyzdenie prostredia. A pri nevhodnom postaveni aj bariera pre pohyb. (Petrzalka bude pri takomto rieseni rozdelena na polovicu metrom a od mesta odrezana dialnicou, pricom sa vravi, ze cesty by mali spajat a nie rozdelovat 😞 )
#6063 pozi: Podla projektu spolocnosti Metro a.s. by to malo okolo roku 2010 vyzerat asi nasledovne: V DNV pockas a sadnes na bus a zvezies sa bud na ZST DNV alebo na stanicu nosneho systemu na zeleznicnej trati pri sidlisku. Pockas na supravu a zvezies sa niekde na zastavku Kramare (tak 10 min?). Tam presadnes (asi) na autobus a zvezies sa do Mlynskej doliny. Keby si isiel az k intrakom, presadnes zrejme este raz.
Okolo roku 2025, po dostavani Dubravskej vetvy nosneho systemu nastupis na supravu v DNV ako pred tym, zvezies sa jednu zastavku do Dubravcic (za Dubravkou), alebo sa tamn zvezies uz z DNV busom a tam sadnes na nosny system a zvezies sa priamo do Mlynskej doliny, asi 6-7 zastavok? A samozrejme peso hore k FEIke.

Podla http://www.udi-praha.cz/rocenky/rocenka00vm/texty/cz00kap6.htm je cestovna rychlost pri metre v Prahe 35,7 km/h. Na zaklade udajov v mnou citovanom zdroji (su tam udaje aj o Bratislave) je mozne vypocitat rychlost buducej dopravy. Podotykam, ze tam nie je rychlost rychlodraznej eliny, takze s nou to porovnat nepojde. Vie niekto, ake su dosahovane cestovne rychlosti pri kosickej rychlodrahe?
Andrej (Anndy008): Je to vec nazoru, ale ked sa zajdes pozriet napriklad len do nedalekej Prahy a odvezies sa metrom, budes sa cudovat ake dobre trate tam su (len zvukom pocujes ze prechadzas cez vyhybku). Ale ked potom vylezies na povrch a odvezies sa elektrickou, zistis ze aj tie trate su na tom velmi dobre a podla otrasov ani nezistis ze si prave presiel cez vyhybku. A to som jazdil v centre, kde su tie elektrickove trate vraj na tom najhorsie.
Vypadky elektriciek (a trolejbusov) - elektricky a trolejbusy sa nazyvaju aj ako vozidla zavislej trakcie a ich nevyhodou je ze ked sa nieco udeje na napajani alebo trati ku ktorej su viazane, tak neprejdu. Ked sa dobre zamyslis nad tym co je to metro, tak zistis ze to je tiez zavisla trakcia a trpi tymi istymi chorobami. (A ked nie je na udrzbu toho co tu uz je, je dost velky optimizmus cakat ze bude na udrzbu niecoho dalsieho, a ked nerobis udrzbu, tak potom logicky su aj vypadky kvoli porucham).
Vyhodou Elektricky oproti metru v tomto je prave to ze ju mozes rozvetvit a mat navzajom prepojenych viacero tras, takze ak sa na jednej nieco vyskytne, moze dispecer len presmerovat dopravu z postihnuteho useku v ktorom je mozne zabezpecit nahradnu dopravu a nemusi byt odrezana cela radiala (ako napriklad dnes ked sa nieco stane pri PKO, nejazdi cela Karlova Ves a ani Dubravka - keby existovala druha zapadna radiala (pozri si tie SCI-FI projekty na rozvoj), tak odlonim dopravu z karlovky a dubravky cez mlynsku dolinu a nahradnu dopravu musim zabezpecit len v useku most lafranconi - tunel.)
pozi, all: hee no nie vsetci zastanci elin tvrdia, ze su lepsie

konretne od SI #6061): "... A netvrdim ze elektricka je zrovna lepsia, ale da sa s nou spravit ta ista sluzba ako metrom..."

snad som nevybral malo 😃

Ale O.K. Konecne som to pochopil. Vam ide v podstate o to, ze elinu su lacne, inak by ste boli za metro. To ste mali povedat rovno.


Ja sa este vyjadrim k tomu preco sa mi metro paci viac /vypichem len to co si myslim, ze je vyhoda oproti eline/ (vseobecne metro - netvrdim, ze to navrhovane pre BA vzdy splna moje predstavy).

1. je skoro vsade pod zemou - takze nezavadzia a hlavne na zemi moze byt nieco, co je napr. pekne (stromy, park, domy, atd...) proste ovela viac miesta a nehyzdi okolitu krajinu + vsetky dalsie vyhody jeho vedenia pod zemou.

2. je fakt rychle (teda, ked sa take spravi)

3. nepocut z neho hluk /na povrchu/ (mozno otrasy, ale to su aj z eliny)

4. jeho tunely sa daju pouzit v case vojny ako CO kryty - to len tak na okraj (1-ka je dolezita)


Uznavam, ze aj Eliny mozu chodit pod zemou - ak take budu, tak kludne take mozu byt 🙂 (velky rozdiel oproti metru asi nebude :D)


Este by som sa chcel spytat (lebo to mi z projektov nebolo jasne) ako sa zariadi, aby eliny chodili spolahlivo. Poviem priklad a potom pochopite, ze co asi myslim.
Moji spoluziaci, co byvali na garde, tak chodili do skoly elinou. A zoberiem len jeden semester, tak sa vela krat stalo, ze nestihli cvika len preto, ze elina zlyhala (a to nehovorim, ze sli vela krat z racka pesi 🙂 ). Ked porovnam ostatnu dopravu (okrem Tbusov - su na tom rovnako) tak nikdy som nepocul vyhovorku hodinu nesli busy apod.


Dalsia vec. Preco by sme nemohli mat drahe metro? Ved aj tak splacat ho budu nase deti (teraz to nemylsim ako svinstvo voci nim). Ale ked tu postavime, nieco, co za 20 rokov bude v tom istom bode, co teraz, tak nase deti zase budu musiet platit, aby si to vyriesili (otazka je len porovnat tie ceny). Nedala by sa brat investicia aj z tohoto pohladu?


Este mimo: to d3k0 a spectre. Nemohli by ste napisat nieco viac o tych novych vyhybkach pre tbusy? (kde budu, ako to funguje, pripadne aj ako funguju sucasne a preco sa vlastne musi spomalit? To by ma zaujimalo) diky
Pozi ("Rano v DNV nasadnem na xxx, po nejakych 3 zastavkach som v skole (FEI STU)"): to snad nemyslis vazne? To nie je system konkretne pre teba, ale pre cele mesto... Pocet tych zastavok je totalna blbost.
tosimyslim: Ja by som sa na tvojom mieste spytal, ktory uradnik dava z roka na rok menej penazi na MHD. Keby boli prachy, tak by chodila 31 aj v nedelu. Jej zrusenim sa usetrilo niekolko autobusov. Cele toto "skodenie" verejnosti nie je o tom, ze "zrusime im bus, aby sa potlacili", ale o tom, ze ktosi tam uplne hore na MHD totalne kasle, a preto to tu takto vyzera...
Pozi: Tam je tych projektov viac - zober si napriklad tento: http://www.imhd.sk/ba/?www=clanky/hybrid - tam mas komplexne riesenie. Ibaze na ludi nemozes hned vybehnut s tymto, treba na nich postupne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.