Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
#6059 votrelec: mimourovnovy elektrickovy podjazd podla mna vobec nie je neesteticky. Elina kusok pred Rackom zacne klesat (len v svojom koridore). A za krizovatkou zase vyjde (alebo bude pokracovat ako podpovrchova elina dalej do mesta). V ramci podjazdu moze byt aj zastavka spojena s podchodom, ktory by sa na Racku tiez zisiel.
Metro (cize po novom nosny system MHD) ma byt v Petrzalke polozapustene (zrejme kvoli vysokej hladine spodnej vody). To znamena, ze cez celu Petrzalku pojde val (niekde som pocul, ze 3 metre, to dufam nie je pravda). To uz je znacna opticka bariera a zohyzdenie prostredia. A pri nevhodnom postaveni aj bariera pre pohyb. (Petrzalka bude pri takomto rieseni rozdelena na polovicu metrom a od mesta odrezana dialnicou, pricom sa vravi, ze cesty by mali spajat a nie rozdelovat 😞 )
#6063 pozi: Podla projektu spolocnosti Metro a.s. by to malo okolo roku 2010 vyzerat asi nasledovne: V DNV pockas a sadnes na bus a zvezies sa bud na ZST DNV alebo na stanicu nosneho systemu na zeleznicnej trati pri sidlisku. Pockas na supravu a zvezies sa niekde na zastavku Kramare (tak 10 min?). Tam presadnes (asi) na autobus a zvezies sa do Mlynskej doliny. Keby si isiel az k intrakom, presadnes zrejme este raz.
Okolo roku 2025, po dostavani Dubravskej vetvy nosneho systemu nastupis na supravu v DNV ako pred tym, zvezies sa jednu zastavku do Dubravcic (za Dubravkou), alebo sa tamn zvezies uz z DNV busom a tam sadnes na nosny system a zvezies sa priamo do Mlynskej doliny, asi 6-7 zastavok? A samozrejme peso hore k FEIke.

Podla http://www.udi-praha.cz/rocenky/rocenka00vm/texty/cz00kap6.htm je cestovna rychlost pri metre v Prahe 35,7 km/h. Na zaklade udajov v mnou citovanom zdroji (su tam udaje aj o Bratislave) je mozne vypocitat rychlost buducej dopravy. Podotykam, ze tam nie je rychlost rychlodraznej eliny, takze s nou to porovnat nepojde. Vie niekto, ake su dosahovane cestovne rychlosti pri kosickej rychlodrahe?
Andrej (Anndy008): Je to vec nazoru, ale ked sa zajdes pozriet napriklad len do nedalekej Prahy a odvezies sa metrom, budes sa cudovat ake dobre trate tam su (len zvukom pocujes ze prechadzas cez vyhybku). Ale ked potom vylezies na povrch a odvezies sa elektrickou, zistis ze aj tie trate su na tom velmi dobre a podla otrasov ani nezistis ze si prave presiel cez vyhybku. A to som jazdil v centre, kde su tie elektrickove trate vraj na tom najhorsie.
Vypadky elektriciek (a trolejbusov) - elektricky a trolejbusy sa nazyvaju aj ako vozidla zavislej trakcie a ich nevyhodou je ze ked sa nieco udeje na napajani alebo trati ku ktorej su viazane, tak neprejdu. Ked sa dobre zamyslis nad tym co je to metro, tak zistis ze to je tiez zavisla trakcia a trpi tymi istymi chorobami. (A ked nie je na udrzbu toho co tu uz je, je dost velky optimizmus cakat ze bude na udrzbu niecoho dalsieho, a ked nerobis udrzbu, tak potom logicky su aj vypadky kvoli porucham).
Vyhodou Elektricky oproti metru v tomto je prave to ze ju mozes rozvetvit a mat navzajom prepojenych viacero tras, takze ak sa na jednej nieco vyskytne, moze dispecer len presmerovat dopravu z postihnuteho useku v ktorom je mozne zabezpecit nahradnu dopravu a nemusi byt odrezana cela radiala (ako napriklad dnes ked sa nieco stane pri PKO, nejazdi cela Karlova Ves a ani Dubravka - keby existovala druha zapadna radiala (pozri si tie SCI-FI projekty na rozvoj), tak odlonim dopravu z karlovky a dubravky cez mlynsku dolinu a nahradnu dopravu musim zabezpecit len v useku most lafranconi - tunel.)
pozi, all: hee no nie vsetci zastanci elin tvrdia, ze su lepsie

konretne od SI #6061): "... A netvrdim ze elektricka je zrovna lepsia, ale da sa s nou spravit ta ista sluzba ako metrom..."

snad som nevybral malo 😃

Ale O.K. Konecne som to pochopil. Vam ide v podstate o to, ze elinu su lacne, inak by ste boli za metro. To ste mali povedat rovno.


Ja sa este vyjadrim k tomu preco sa mi metro paci viac /vypichem len to co si myslim, ze je vyhoda oproti eline/ (vseobecne metro - netvrdim, ze to navrhovane pre BA vzdy splna moje predstavy).

1. je skoro vsade pod zemou - takze nezavadzia a hlavne na zemi moze byt nieco, co je napr. pekne (stromy, park, domy, atd...) proste ovela viac miesta a nehyzdi okolitu krajinu + vsetky dalsie vyhody jeho vedenia pod zemou.

2. je fakt rychle (teda, ked sa take spravi)

3. nepocut z neho hluk /na povrchu/ (mozno otrasy, ale to su aj z eliny)

4. jeho tunely sa daju pouzit v case vojny ako CO kryty - to len tak na okraj (1-ka je dolezita)


Uznavam, ze aj Eliny mozu chodit pod zemou - ak take budu, tak kludne take mozu byt 🙂 (velky rozdiel oproti metru asi nebude :D)


Este by som sa chcel spytat (lebo to mi z projektov nebolo jasne) ako sa zariadi, aby eliny chodili spolahlivo. Poviem priklad a potom pochopite, ze co asi myslim.
Moji spoluziaci, co byvali na garde, tak chodili do skoly elinou. A zoberiem len jeden semester, tak sa vela krat stalo, ze nestihli cvika len preto, ze elina zlyhala (a to nehovorim, ze sli vela krat z racka pesi 🙂 ). Ked porovnam ostatnu dopravu (okrem Tbusov - su na tom rovnako) tak nikdy som nepocul vyhovorku hodinu nesli busy apod.


Dalsia vec. Preco by sme nemohli mat drahe metro? Ved aj tak splacat ho budu nase deti (teraz to nemylsim ako svinstvo voci nim). Ale ked tu postavime, nieco, co za 20 rokov bude v tom istom bode, co teraz, tak nase deti zase budu musiet platit, aby si to vyriesili (otazka je len porovnat tie ceny). Nedala by sa brat investicia aj z tohoto pohladu?


Este mimo: to d3k0 a spectre. Nemohli by ste napisat nieco viac o tych novych vyhybkach pre tbusy? (kde budu, ako to funguje, pripadne aj ako funguju sucasne a preco sa vlastne musi spomalit? To by ma zaujimalo) diky
Pozi ("Rano v DNV nasadnem na xxx, po nejakych 3 zastavkach som v skole (FEI STU)"): to snad nemyslis vazne? To nie je system konkretne pre teba, ale pre cele mesto... Pocet tych zastavok je totalna blbost.
tosimyslim: Ja by som sa na tvojom mieste spytal, ktory uradnik dava z roka na rok menej penazi na MHD. Keby boli prachy, tak by chodila 31 aj v nedelu. Jej zrusenim sa usetrilo niekolko autobusov. Cele toto "skodenie" verejnosti nie je o tom, ze "zrusime im bus, aby sa potlacili", ale o tom, ze ktosi tam uplne hore na MHD totalne kasle, a preto to tu takto vyzera...
Pozi: Tam je tych projektov viac - zober si napriklad tento: http://www.imhd.sk/ba/?www=clanky/hybrid - tam mas komplexne riesenie. Ibaze na ludi nemozes hned vybehnut s tymto, treba na nich postupne.
Bol by som rad, keby niekto zodpovedny z vedenia MHD aspon jednu nedelu vecer cestoval na konecnu "Slavicie udolie" linkou "39". Nech si to len vyskusa. Ale to sa bude musiet riadne snazit, aby sa do autobusa zmestil.
Rad by som vedel, ktory nezodpovedny uradnik zrusil vypomocnu linku 31, ktora vypomahala linke 39 od nedelnajsieho poobedia. Ved clovek nemusi byt nadpriemerne inteligentny aby mu v kratkej chvily doslo, ze v nedelu vecer cestuje vacsina studentov na internaty do Slavicieho udolia. S jednou linkou s periodou 15 minut, to ale ide tazko.
Aj ked je kultura cestovania v Bratislavskej MHD nizka, az tak nizka by byt nemusela.
Dakujem.#6064
Bol by som rad, keby niekto zodpovedny z vedenia MHD aspon jednu nedelu vecer cestoval na konecnu "Slavicie udolie" linkou "39". Nech si to len vyskusa. Ale to sa bude musiet riadne snazit, aby sa do autobusa zmestil.
Rad by som vedel, ktory nezodpovedny uradnik zrusil vypomocnu linku 31, ktora vypomahala linke 39 od nedelnajsieho poobedia. Ved clovek nemusi byt nadpriemerne inteligentny aby mu v kratkej chvily doslo, ze v nedelu vecer cestuje vacsina studentov na internaty do Slavicieho udolia. S jednou linkou s periodou 15 minut, to ale ide tazko.
Aj ked je kultura cestovania v Bratislavskej MHD nizka, az tak nizka by byt nemusela.
Dakujem.
votrelec: ak ti po celej Petrzalke polozapustene metro (to, co by sa momentalne malo stavat) nehyzdi vyhlad, tak mas asi iny vkus ako my. Keby tam bola elektricka, tak to vyzera lepsie.

A ked uz pises, ze elektricka nema okrem ceny ziadne vyhody, tak ti na to mozem povedat iba to, ze si bud necital projekty elektricky, alebo si ich cital povrchne. Tam je totiz napisany cely rad vyhod.
Si: Ehm... Ano, ale to je len Petrzalka.

Bratislava potrebuje nosny system dopravy, ktory je kompletne mimourovnovy. A ten superprojekt je len Petrzalka, ako som to teraz po jeho precitani pochopil, takze velmi neviem, ako sa bude riesit dopravna situacia Bratislavy, nie len Petrzalky.

Neviem si dost dobre predstavit napr. usek cez Dubravku a Karlovku. Ak tam pojde trat elektricky (ta medzi cestami, co tam je) a nebude ani raz krizovat cestu, tak zjem Ikarus. Ono by to tak bolo v pohode, aj ked po tych kopcoch by to asi nebolo extra rychle. Ale tusim, ze vy budete presadzovat kompromis medzi rychlodrahou a dnesnou elektrickou, takze to rychle moc nebude.

Ako si ja predstavujem dobre riesenie: Rano v DNV nasadnem na xxx, po nejakych 3 zastavkach som v skole (FEI STU) - max. 15 minut. Z DNV by som sa dostal v pohode aj napr. na hlavnu stanicu a to myslim v case cca 20 min. a urcite nie cez nejaku Obchodnu elektrickou predierat sa v pesej zone, ale krasne mimourovnovo (pod zemou). Nech by som sa chcel dostat hocikam, nemal by som ani raz prechadzat cez prechod pre chodcov (kvoli prestupovaniu).
Tento nosny system (el./metro.) by zasahoval do kazdej mestskej casti a mal by minimum zastavok. V meste by bol tento nosny system kompletne pod zemou.
Lokalna doprava by bola riesena klasicky (bus./trol./klasicka el.).

Ak mi ponukne ten vas projekt toto, tak to berem. Ak nie, tak dakujem, neprosim si, a myslim ze ani vacsina Bratislavcanov...
votrelec: a videl si ty uz vobec na vlastne oci metro ? a ako to vyzera v terene ? (nic proti metru, nech sa postavi, ale az ked na to budeme mat do ... aj s vami) A netvrdim ze elektricka je zrovna lepsia, ale da sa s nou spravit ta ista sluzba ako metrom na rovnakej kvalitativnej urovni za menej penazi. A to myslim ze v case ked nie su peniaze na nic, je myslim dost zavazny argument. Ked nebude mesto vediet v com rozpustat peniaze (lebo bude ziskovy rozpocet a kazdy rok nebudu vediet co s niekolkymi miliardami), tak potom mozem stavat hoc aj teleporty...
ccc: lebo v sucasnosti je tych 15TRiek presne na vypravu 201, 202 a 212 a chybaju 3 vozy na povinnu zalohu (ked ide voz do dielne a tak). Ak som to spravne pochopil, na linkach 201 a 202 maju v lete vymyznut spicky a teda celodenne premavat v 10 minutovych intervaloch a budu potom aj na 201ke klbaky... Po dodani dalsich novych klbakov sa mozno interval v spicke vrati k 8 minutam...
nechapem, preco na 201 nechodia 15Tr-ky, ked ich mame 34 a vzdy ked idem okolo Hrobonky, su tam odparkovane aspon 3...
kockac: fakt bohove riesenie, nadrbat do centra mesta mimourovnove krizovanie elektricky. to bude fakt velmi esteticke riesenie!

!!!este nikto tu nepovedal vyhodu elektriciek
oproti metru, okrem ceny. LEBO NIE SU ZIADNE

Sice je metro drahsie, ale nezavadzia, nehyzdi okolie vselijakymi dopravnymi objektami a tak.
si - A oni chcu diskusiu na urovni, ked si to ani poriadne neprecitali 😉
ludia, kolko je asi tak v spicke vypravovanych 15Tr-iek na 212???? Dik
pozi: ked v tom projekte najdes niekde na trati za Starym mostom v Petrzalke urovnove krizovanie trate s cestou, tak ja zjem K2Sku...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.